Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 22:55

Hahaha. Viftande öron verkligen. Såklart man blir till sig!

Men så är det ju med besattheter, man tar varje chans man får till att prata om det. Precis som mina kompisar säkert var döless på att höra mig prata om Spike för några år sedan så är de säkert lagom less på "det och det fanastiska dansnumret igår på sytycd" (eller hur man måste älska Brian, Justin och Emmet eller Veronica Mars säsong 1, eller varför inte Depeche Mode eller Adam Lambert). Jag viftar massor med öronen och jag har några klasskompisar som tittar på sytycd ibland när det visas på tv, problemet är bara att de kanske börjar prata om något som har med det att göra och sen nappar jag och fortsätter tills alla har ont i öronen. Sori.. :(

Om vi nu ändå postar roliga klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=bm1G_rV_w6A

Jag saknar Mary Murphy. Förlåt, AKS, jag vet att du inte gillar henne men jag har alltid varit en stort fan och jag saknar hennes skratt, hennes personlighet och hennes stora hjärta. Inte minst saknar jag hennes ballroom-kunskaper, herregud de behövs!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre sep 10, 2010 7:17

Tinwiel skrev:Jag saknar Mary Murphy. Förlåt, AKS, jag vet att du inte gillar henne men jag har alltid varit en stort fan och jag saknar hennes skratt, hennes personlighet och hennes stora hjärta. Inte minst saknar jag hennes ballroom-kunskaper, herregud de behövs!


Jag har verkligen svårt för hennes skrikande och så, men då hon tonade ner och faktiskt sa seriösa kommentarer var hon jättebra!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » fre sep 10, 2010 16:48

Jag har tre nära kollegor på jobbet som följer SYTYCD, en tjej som är halvintresserad och två killar (en före detta dansare) som är besatta! Lyllos mig! :D
Delad besatthet är dubbel besatthet. Typ.

Men jag känner ändå igen mig i ditt stackars-andra-människor-som-råkar-säga-ett-ord-och-jag-maler-tills-de-svimmar-problem. Häromdagen (också i matsalen) råkade någon säga "Harry Potter", det höll mig igång resten av lunchrasten. :P Generellt är jag inte mycket för att prata om mina besattheter med obesatta människor, de skulle garanterat bli less på mig. Som tur är har jag alltid haft någon att dela de viktigaste (Buffy, QaF m.fl.) med. ...och när jag inte har det så får Glory lyssna ändå. :D Som tur är så är vi båda ganska lättsmittade så det mesta brukar sprida ut sig. Och det som inte gör det... ja, vi kan väl säga som så att självklart har jag fått henne att se Neil och Kents Travisrutin ändå!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre sep 10, 2010 18:32

Haha, lättsmittade ja! :D

Jag blir avundsjuk, jag vill också ha folk jag träffar IRL som delar besattheten.

går igång på:
"varför Depeche mode en gång i tiden var världens bästa band och inte är det längre"
"varför Hermione är bästa karaktären i Harry Potter och att de andra skulle ha dött efter halva första boken om det inte vore för henne"
"varför Adam Lambert är världens charmigaste artist"
"Varför Brian och Justin är en epic love story"
"Jensen Ackles, grabben har växt på sig, så vacker han är nu"
"varför dansa är det roligaste som finns"
"varför katter är det vackraste som finns"
"varför BtVS är en tv-mästerverk"
"sagan om isfolket"
"och precis alla säsonger och deltagare och nummer från alla säsonger av amerikanska sytycd och precis vad jag tyckte om allt och alla och vad som var bäst och vad som ska ändras, vilka nummer fick mig att gråta, vilka var hetast, vilka var roligast, jag borde bli någon slags extraproducent för jag har rätt jämt och vilken fantastisk underhållning formatet är och kolla alla hundra youtubevideos som jag hittat istället för att plugga"

Har vi Aspergers light tro? ;)

Man märker när de börjar flacka med blicken att de fått nog...


:lovebunny: Travis!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre sep 10, 2010 18:47

Tinnie :lovebunny:

Jag tänkte börja lista besattheter i mitt förra inlägg men kom fram till att jag inte behövde vara så damp-OT. Men så gjorde du det istället! Loves! Du kan prata med mig om allt det där utom Depeche mode (ifall du inte vill rekommendera sånger jag borde prova för jag är helt clueless) och Sagan om isfolket (där kan jag istället tipsa om att prata med Glory). Samtidigt som jag tänkte lista besattheter tänkte jag också föreslå en besatt-tråd (om det inte redan finns) men kom sedan fram till att jag då skulle behöva logga in på the Bronze (ifall man inte skulle begränsa den till tv/film) vilket är drygt så det orkar jag aldrig göra och slöt bort idén. :P Men jag är inte emot en sådan tråd. ;)

Arbetskompis: "Jo... jag har köpt första Harry Potter boken, jag har läst den tidigare men nu tänkte jag läsa om den."
brat: "HARRY POTTER! Blablablablablabla. Blablablabla. Bla-blabla. Första boken blabla. Sjunde filmen blabla."
(en kvart senare)
Arbetskompis: "Ja... jag har inte läst alla böcker än."

Men hmr, SYTYCD. Det känns nästan som att jag måste se nästa säsong live för att kunna föra en riktig diskussion... men jag gillar av någon anledning att se just det programmet på tv. Konstigt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre sep 10, 2010 19:20

:D (sjätte filmen var för övrigt lite för mycket "skrapa på ytan och hasta igenom", tyckte jag. Älskar inte de första heller för barnsligheten i de första böckerna blir ännu mer märkbar i filmerna. Från 3an är det bara att åka av dock).

Det blir kanske lite bättre kvalitet på tvn? Bildmässigt alltså. Det brukar vara bättre kvalitet på tvn än ripparna man laddar hem men jag skulle aldrig kunna hålla mig så länge och vänta tills de visas på tvn. Jag har inte så mycket tålamod, du är säkert en bättre människa... ;) Plus att jag måste ju ha dem på datorn så att jag kan titta om! :D Såg om säsong 3-5 i våras och nu har jag ju sett säsong 1 och 2 för första gången (som sagt, säg till om du vill ha dem, jag skulle rekommendera tvåan i alla fall. Travis och Benji FFS).

Vad tyckte Glory om Neil och Kents Travisnummer då? Jag såg om Travis första nummer häromdagen, det med Jeanine och Jason. Fantastiskt det med. Jeanine ÄR en jättebra dansare och en värdig vinnare (även om jag höll på Janette och blev jättebitter när hon åkte ut. She was all fire that girl).

Plus att jag såg om numret med Mark (mums, det kan jag också prata om en stund, utstrålningen hos herr Kanemura) och Ashley från den här säsongen, det som Nigel skällde på Travis över (han hade rätt i kritiken men barnsligt och dålig stil att gnälla över det så mycket när kamerorna var på. Nigel är så dum ibland, det var ungefär som med Billy-dramat. Fjant-Nigel, låt nog vara nog, grr). Numret var faktiskt jättevackert, kanske inte lika emotionellt som Kent/Neil-numret men så vackert dansat och koreograferat. Ashley kastade sig mot Mark och han liksom vände henne i luften och lät henne landa mjukt på golvet. Woaw.

Edit: Ska du lyssna på Depeche mode så undvik det mesta (några få undantag) som de gjort efter 1997 (Ultra från 97 är ok). Black celebration (86), Music for the masses (87), Violator (90), Songs of faith and devotion (93) är grymma. Fantastiska melodier, överdramatiska brittiska grabbar (just the way I like my music) och så länge Alan Wilder var med i bandet även fantastiskt producerat. Sådär så att man kan lyssna på låtar och tycka att alla ljud är på exakt perfekt plats. Dock så måste jag säga att jag började lyssna på DM i gymnasiet och jag vet inte hur jag skulle reagera på låtarna om jag hörde dem för första gången idag...

Men du behöver inte lyssna. :D Jag är så nöjd att få ventilera min sytycd-besatthet... När det gäller DM så hade jag de värsta besattåren i gymnasiet tror jag... men jag är ganska lättstartad.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » fre sep 10, 2010 20:16

Tinwiel skrev:Vad tyckte Glory om Neil och Kents Travisnummer då?

Glory gillar allt som är lite gay. ;)

Jag minns att jag satt med andan i halsen när jag såg Mark/Ashley. Fattade inte förrän efteråt att det var ett "dåligt" nummer eftersom det var fel dansstil, jag tyckte att det var fantastiskt. Men i sak hade väl Nigel rätt. Man tycker dock att en sådan sak borde producenterna ha koll på i förväg, inte godkänna ett nummer som är i helt fel stil... Konstigt sätt att hänga ut Travis. Men å andra sidan kanske han mår bra av det, han måste ju få så stort huvud att han knappt kan ta sig fram på gatorna annars så mycket (välförtjänt!) beröm han får. :D

Ooo, ska vi göra en lista med vem vi hejat på i varje säsong! :D Spoilermarkerar lite här och var.

1. Nick Från första audition och hela vägen. Enda gången det hänt.
2. Travis. Stör mig att han inte vann, men det kan vara en efterkonstruktion. Undrar varför inte Benji gör fler koreografier till serien förresten.
3. Lacey och Danny och Pasha Danny var så klart bäst men jag tyckte att Lacey dansade med mer personlighet. Pasha är den enda ballroom över alla säsonger som jag gärna sett som vinnare. Svårt val där.
4. Will
5. Jeanine
6. Russell
7. Alex! och Kent! Kent endast i Alex frånvaro, så klart.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » fre sep 10, 2010 21:13

brat skrev:
Tinwiel skrev:Vad tyckte Glory om Neil och Kents Travisnummer då?

Glory gillar allt som är lite gay. ;)

Hahaha, ja, de där pojkarna var bra. :D Min mamma är också en SYTYCD-junkie, så med hennes och brats kombinerade rapporter (mycket "Alex! Åh, Alex!" den här säsongen) hänger jag med rätt bra varje säsong trots att jag inte ser det själv, hihi...

Och nu påmindes jag om min omläsning av Isfolket, jag skulle läsa om och rapportera om de fortfarande håller till brat (som aldrig läst dem) men kom bara till bok två innan annat kom i vägen. Hon får lyssna på Isfolket- och Ghost Hunters- och Survivor-besatthetsprat, medan jag får titta på random dansnummer... som jag dessutom måste söka efter på egen hand för att någon är spoilerfobisk.

Däremot har vi båda nyligen maratonsett typ fyra säsonger av australiensiska realityserien Bondi Rescue - den gick snabbt att bli besatt av! Livräddare och hajar och galenskaper på en av världens mest aktiva stränder. Livräddarna är rena superhjälteteamet. 8)

Jag var på väg att lägga till att vi båda gillar Jersey Shore också, men jag vågar inte skämta om det. (Det är bara jag som är JS-besatt. Men det ÄR galet underhållande!)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » fre sep 10, 2010 21:30

Glorificus skrev:Däremot har vi båda nyligen maratonsett typ fyra säsonger av australiensiska realityserien Bondi Rescue - den gick snabbt att bli besatt av! Livräddare och hajar och galenskaper på en av världens mest aktiva stränder. Livräddarna är rena superhjälteteamet. 8)

Jag hade tänkt att nämna det som ett stolt exempel på något jag smittat dig med, istället för tvärtom. Jag får för mig att tvärtom är vanligare. Men det var ju faktiskt jag som fick oss besatta av den underbara filmen Shelter också. Yay me! :D Förresten var det väl fem säsonger Bondi Rescue?

Glorificus skrev:Jag var på väg att lägga till att vi båda gillar Jersey Shore också, men jag vågar inte skämta om det. (Det är bara jag som är JS-besatt. Men det ÄR galet underhållande!)

HAHAHAHahahaha
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » fre sep 10, 2010 21:36

Haha! "Glory gillar allt som är lite gay". :D Well, who doesn't?! ;)

Ok, här kommer mina favoriter från varje säsong:

1: Svårt, säsongen var inte lika bra som de andra, den var för färsk och konstig hela vägen igenom. Jag var såklart väldigt fascinerad av Blake och hans solo där han gjorde massa piruetter och tog av sig tröjan samtidigt var helt sjukt. Snacka om att inte be om ursäkt för sig själv. Jag har svårt att välja en favorit men Nick var en fantastisk dansare och han var ju mer likeable än Blake (inte så svårt..) och i de nummer han gjorde med Melody var det han som syntes. Great lines! Jag gillade Ashlé, den blonda contemporarytjejen ok också.

2: TRAVIS! Men jag älskade Benji också och Heidi och Allison. Att se Allison dansa är som att titta på någon övernaturligt, samma sak med Travis. Å andra sidan är Benji en av de bästa performers jag har sett och mambon han och Heidi gjorde hade INTE någon av de andra contemporarydansarna fixat. Den är grym, jag älskar den! Han snurrade henne med foten! Supersnabb och proffsig hela vägen igenom, inte sådär småtafflig som de flesta partnerdanser på SYTYCD är.

3: Oj oj, svårt. Jag VET att Danny inte fixade performancebiten jämt, han var för blyg men jag måste säga Danny ändå. Det är som med Allison och Travis, när han dansade sina solon eller i sin egen stil så var jag helt trollbunden. Vilken grace, power, linjer och vilken utstrålning! Och så vacker han är dessutom. Lacey var en av de bästa när det gäller performance (hur drillas Schwimmer-barnen eg?) och hennes contemporary med Kameron är en av mina favoriter. Hon var inte alltså bara raunchy Lacey även om det kunde bli lite för mycket av den varan ibland, tjejen kunde ju dansa. Sabra gillade jag också. Hon hade utstrålning, performance, satte sina moves och var mångsidig. Men om jag ska välja en dansare och få något sådär drömmande i blicken så blir det Danny.

4: Katee! ALLT hon gjorde älskade jag, det finns inget nummer som hon gjorde dåligt. Vackra linjer, utstrålning och det kändes som att hon var helt inne i sin karaktär i sina danser, det kändes för det mesta genuint (kanske inte samban dock). Joshua var duktig och han och Katee var grymma ihop men han dansade lite för tungt för min smak och var inte tillräckligt bra på hiphop heller. Men jag är inte missnöjd med att han vann ändå. Ok, lite bitter över att det inte var Katee men bara lite. Twitch hade personligheten och roliga solos och jag älskade Mark för hans utstrålning (inte lika mycket för hans brist på "training") och Chelsie var grym också, så kul med en duktig ballroomdansare, jag ville helst att alla skulle vinna. Blev positivt överraskad av Courtney dessutom, what she lacked in skill she made up for in performance. Titta bara på "The Garden" eller rumban med Gev.

5: Janette! Oj oj, vilken energi, vilken utstrålning och hon sätter alla koreografier också. Hennes och Brandons disco och tango är de bästa jag sett på SYTYCD. Men jag gillade Jeanine massor också, speciellt när jag efter några avsnitt insåg precis hur duktig hon var (och det där sista solot!). Brandon gillade jag, men höll nog på Jeanine efter att Janette åkt ut. Evan gillade jag inte, han var tråkig och dansade för mesigt. Janette dansade med honom veckan hon åkte ut och de hade ingen kemi alls. Hmf. Det är sjukt att han kom före Kayla. Kayla var en av de bästa dansarna SYTYCD haft, jag gillade de flesta av hennes nummer och jag tyckte att hon gav allt hon hade. "Addiction" 'är genialiskt koreograferat och dansat, både av henne och Kupono. Titta på Kayla och se hur fullständigt inne i rollen hon är. Hon stöp på att hon inte var lika bubblig som Jeanine (vilket jag inte bryr mig om direkt, jag tycker att dansen är viktigare och jag tyckte ändå att Kayla verkade jättegullig) och att hennes solon inte var bra koreograferade, inte som Jeanines eller Brandons.

6. It was all about Jakob. Russell var bra, han dansade verkligen från "insidan och ut" men Jakob... Jakob hade det där som Danny, Travis, Allison och Katee har, att titta på honom när han dansade var som att åka bort till en annan värld. Han ägde i alla sina nummer och han och Ashleigh passade faktiskt ihop. Synd att inte scenen var bättre och att inte Mia fick koreografera honom, då hade det blivit ännu grymmare. Jag är en sån Jakob-fan girl att det är pinsamt.

7: Alex, sen Lauren. Jag hade svårt att hitta någon absolut favorit, det var för få att välja mellan och en konstig säsong. Lauren var mest mångsidig och gav både performance och var tekniskt duktig. Hon klarade av både ballroom och hiphop mycket bättre än Kent, därför ville jag att hon skulle vinna. Ingen av kidsen som var kvar hade så värst spännande solos men hennes var nog bäst ändå. Kents var en standardmodell (det blir nog bättre när han fått gå i dansskola i New York några år) och Robert var charmig men han dansade för tungt och stelt, både i sina solon och sina dansnummer. När man skulle vara lite tung och stel var han bäst dock och han blev bättre och bättre. Han var också bäst på att vara rolig och överspela när det behövdes. Robert och Dominic alltså... :D Kent hade så mycket utstrålning och personlighet, ibland visste jag inte vad som var äkta och vad som var spel för kamerorna men visst var han underhållande och en fantastisk talang och det var så kul att titta på honom genom hela säsongen. Han gjorde för många nummer som var mediokra eller pinsamma dock, många fler än Lauren. På Broadway och contemporary ägde han dock (Collide gjorde han ju med Lauren och jag tyckte att hon gjorde minst lika bra ifrån sig om inte bättre i det numret). Billy måste jag nämna också, han hade ett sån där "fluid" sätt att röra sig som jag älskar hos dansare. Hans Mad world var fantastisk och jag blev så arg på Nigel och allt tjafs när Billy skadade knät. Herregud, grabben är typ 19-20, det är väl inte så konstigt om han som färsk dansare inte vill riskera en livslång skada om han nu tycker att det gör för ont för att dansa! Spelar ingen roll att läkarna "cleared him" för att dansa typ 3 timmar innan showen. Jag tror inte att han backade ur heller för att han inte ville göra stepping, han gjorde ju krump, efter det lär inte stepping vara så hemskt.. Så jag gillade Billy men jag kan förstå att hans connection inte funkade hela vägen. Bättre än José och Adechike var han dock.

Oj, det där blev ju ett kort inlägg. :rolleyes: Jag orkar inte läsa igenom allt jag skrev, stavfel och tokig grammatik får vara kvar...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre sep 10, 2010 21:43

Haha, det är fint att man kan erkänna sina mindre smickrande besattheter.. som Jersey Shore. Inga hemligheter här inte! ;)

Om man skulle läsa Isfolket nu skulle man nog tycka att det var sådär. Det är rätt klyschigt och kiosklitteraturigt. Men jag läste det ju första gången när jag var 11 och då tänkte man inte på såna saker. Serien kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, oavsett dess litterära kvaliteter. Att ha följt en ätt i 47 böcker gör att de blir som ens vänner, ungefär som att se 7 säsonger av en viss tv-serie (vars kvaliteter jag kan stå mera för). Men det är en häftig historia hon har hittat på, Margit Sandemo. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » fre sep 10, 2010 22:32

brat skrev:Förresten var det väl fem säsonger Bondi Rescue?

Såg vi femte också, fanns den ute? Jag minns inte. :eek: Vad hände i så fall i s5?? Eller vänta, jag har väl bara sett enstaka avsnitt av den säsongen?

Tinwiel skrev:Haha, det är fint att man kan erkänna sina mindre smickrande besattheter.. som Jersey Shore. Inga hemligheter här inte! ;)

Om man skulle läsa Isfolket nu skulle man nog tycka att det var sådär. Det är rätt klyschigt och kiosklitteraturigt. Men jag läste det ju första gången när jag var 11 och då tänkte man inte på såna saker. Serien kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, oavsett dess litterära kvaliteter. Att ha följt en ätt i 47 böcker gör att de blir som ens vänner, ungefär som att se 7 säsonger av en viss tv-serie (vars kvaliteter jag kan stå mera för). Men det är en häftig historia hon har hittat på, Margit Sandemo. :)

Bra skrivet, så känner jag också. Jag läste hela serien när jag var 13 och sen har jag läst om enstaka böcker men det var minst tio år sedan sist, och ändå minns jag många karaktärer och deras historier väldigt bra.

Kan inte någon mer komma ut ur Jersey Shore-garderoben? :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » fre sep 10, 2010 22:59

Jag vet inte. :D Jag tittade på Celebrity Rehab i somras jag också, så jag har inga höga hästar alls att sitta på. De har galopperat iväg. Jag såg faktiskt 5-10 min av Jersey Shore häromdagen. Det var två av killarna som diskuterade hur man skulle få tjejer. Man skulle samla in så många telefonnummer från snygga tjejer som möjligt (de måste vara jätteduktiga på att få en tjej att känna sig speciell och utvald verkligen.. :rolleyes: )och sen skulle man ringa till alla telefonnummer och hoppas att någon av dem sa ja till att komma på party. Om flera sa ja, så blev det the more the merrier typ. Fina killar det där.. ;) (sen slog jag över så jag har inga mer Jersey Shore-historier att berätta).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » fre sep 10, 2010 23:28

Tinwiel skrev:Har vi Aspergers light tro? ;)

light ja.. hrm.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » fre sep 10, 2010 23:35

Tinwiel skrev:Jag såg faktiskt 5-10 min av Jersey Shore häromdagen. Det var två av killarna som diskuterade hur man skulle få tjejer. Man skulle samla in så många telefonnummer från snygga tjejer som möjligt (de måste vara jätteduktiga på att få en tjej att känna sig speciell och utvald verkligen.. :rolleyes: )och sen skulle man ringa till alla telefonnummer och hoppas att någon av dem sa ja till att komma på party. Om flera sa ja, så blev det the more the merrier typ. Fina killar det där.. ;).

Haha, det måste ha varit The Situation och Pauly D. :D Det hysteriskt roliga med dem i första säsongen är att de hela tiden misslyckas med sina raggningsförsök, trots sina mer eller mindre avancerade planer för att få tjejer. Hela serien är lite som att se på Discovery, man känner sig som en antropolog som ser in i en helt annan kultur. Och personerna blir ju karaktärer, parodier av sig själva. Hela upplägget med hur det klipps ihop driver hela tiden med dem. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav brat » lör sep 11, 2010 10:16

Hm… tror att jag ska göra en klassisk brat cut’n’paste.

Tinwiel skrev:Haha! "Glory gillar allt som är lite gay". :D Well, who doesn't?! ;)

Indeed! Annars skulle jag inte ha skrivit det. :D

Tinwiel skrev:3. Lacey var en av de bästa när det gäller performance (hur drillas Schwimmer-barnen eg?) och hennes contemporary med Kameron är en av mina favoriter. Hon var inte alltså bara raunchy Lacey även om det kunde bli lite för mycket av den varan ibland, tjejen kunde ju dansa.

Jag har sparat några YouTube-klipp från SYTYCD. I år sparade jag givetvis Alex contemp & hip-hop samt Kent och Neils Travisrutin. Men det fascinerande var att det senaste numret jag sparat där var Lacey och Kamerons Miarutin. Hur har det gått till? Hur kan jag inte ha sparat något från säsong 4-6?
Och på tal om raunchy Lacey tyckte jag att de missbrukade Lauren i säsong 7 på samma sätt. Visst, de är två sexiga tjejer, men de kan göra annat än rumpa hit och rumpa dit.

Tinwiel skrev:4. Joshua var duktig och han och Katee var grymma ihop men han dansade lite för tungt för min smak och var inte tillräckligt bra på hiphop heller. Men jag är inte missnöjd med att han vann ändå. Ok, lite bitter över att det inte var Katee men bara lite.

Säsong 4 är de enda säsong jag vet att jag blivit rent besviken på vinnaren. Tycker precis som du att Joshua dansar för tungt och får ingen wow-känsla alls från honom. Twitch, Katee, Courtney och Will var alla bättre.

Tinwiel skrev:6. It was all about Jakob. Russell var bra, han dansade verkligen från "insidan och ut" men Jakob... Jakob hade det där som Danny, Travis, Allison och Katee har, att titta på honom när han dansade var som att åka bort till en annan värld.

Jag brukar placera Danny-3, Will-4, Jakob-6 och Billy-7 i en speciell kategori. De är så vackra och eleganta dansare att man tappar andan lite av att titta på dem. Men tyvärr tycker jag inte att någon av dem riktigt visade det som krävs för att vinna SYTYCD. Det är ändå en tävling om att bli favoritdansare, inte bästa dansare, och det gäller att man har mycket personlighet och vågar bjuda på sig själv i alla stilar. Men i sin egen stil är de fantastiska!

Tinwiel skrev:Oj, det där blev ju ett kort inlägg. :rolleyes: Jag orkar inte läsa igenom allt jag skrev, stavfel och tokig grammatik får vara kvar...

Undrade varför det tog så lång tid att svara på min lilla list-utmaning. Hihi

Vad den här sjukdomen än kallas så tror jag, precis som gaspode, att vi inte har den i light. ;)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » lör sep 11, 2010 10:17

Glorificus skrev:Haha, det måste ha varit The Situation och Pauly D. :D Det hysteriskt roliga med dem i första säsongen är att de hela tiden misslyckas med sina raggningsförsök, trots sina mer eller mindre avancerade planer för att få tjejer. Hela serien är lite som att se på Discovery, man känner sig som en antropolog som ser in i en helt annan kultur. Och personerna blir ju karaktärer, parodier av sig själva. Hela upplägget med hur det klipps ihop driver hela tiden med dem. ;)

Bless :lovebunny: Glory får prata Jersey Shore.
Såg reklam för säsong 2 på MTV. "New Shore. Same crazy".
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » lör sep 11, 2010 12:39

Jag håller med dig angående Lacey och Lauren, det var för många nummer där Lauren skulle vara "sexig, förförisk, flirtig" bla bla bla. Ok, hon klarade det galant också men det är så synd på en talangfull dansare att hon inte får utmaningen att ta sig an andra typer av karaktärer. Skulle någon av killarna fått den typen av dans gång på gång? När hon väl fick dansa på ett annat sätt gjorde hon det bra ändå (If I were a boy tex, eller någon av contemporarydanserna).

Se där, kort inlägg av mig! :D

Jag tycker att det är helt ok av dig att prata Jersey shore, Glory. Du kan ju skriva här och sen att vi andra inte fattar något, det är vårt problem. Skönt att skriva av sig ändå. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån sep 13, 2010 20:08

Alltså hur väck är jag egentligen. IDAG har jag fattat att han som spelar Aleksandr Petrovsky i Sex and the city (en karaktär som är svintråkig för övrigt) är (eller var när han var yngre) en av världens bästa balettdansare, Mikhail Baryshnikov. VAFAN! Varför visste inte jag det? Inte för att det spelar någon roll, för han dansade inte något i serien, bara gick omkring och var rysk och konstnär. Men ändå.

Och jag postar det här för jag vet inte om resten av forumet skulle vara lika upprörd som jag över att jag inte har fattat det tidigare. ;) Plus att de kanske inte uppskattar att jag postar dansklipp från youtube...

Helt sjukt. Det här är från 1977:


We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » mån sep 13, 2010 20:09

:D :D :D Jag såg honom dansa för något år sen, tillsammans med Ana Laguna i koreografi av Mats Ek. Finns inte ord för hur fantastiskt det var.

(Han är alltså fortfarande en helt otrolig dansare, trots sin ålder. Ana Laguna likaså.)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » mån sep 13, 2010 20:26

Whaaat?! *jätteavis*

Nu blir jag ju ännu mer upprörd att de gjorde honom till tråk-Petrovsky. Vi vill se Baryshnikov dansa, vi vill se osv, woop woop (fast han kanske uppskattade att få göra en annan typ av roll, jag vet inte. Men jag då, JAG ville ju se..).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis sep 14, 2010 17:36

GNAH!
Jag hade förstått att det av någon anledning var märkvärdigt att han var med i serien då det begav sig men karaktären var ju så snortråkig att jag tänkte att det måste vara korkade människor som tyckte att vad han än nu gjort tidigare var så märkvärdigt. Little did I know... Känner att jag (helt orättvist) hade uppskattat karaktären mer om jag vetat vem han var. Tänk att VARA Baryshnikov.

Uuuunderbart klipp. Älskade hoppet 00:29.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tis sep 14, 2010 17:47

:D

I know! Vilken höjd, vilken grace och kraft! Shit. Det fanns fler klipp på youtube, jag satt med det rätt länge istället för att plugga. Helt fascinerad. Jag hade nog också varit lite mera fascinerad av karaktären om jag hade vetat, bara av någon slags dans-fan-girl-anledning (fast jag håller fast vid att han var där alldeles för länge och tråkade ner). Jag tyckte att jag kände igen honom första gången jag såg honom men tänkte väl "jaja, skådis, såna känner man ju igen, han har väl varit med i något annat". Inte för att jag har sett honom dansat men jag måste ju ha sett honom i något sammanhang för att svagt känna igen honom. Yes, fortfarande avundsjuk, Alma! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis sep 14, 2010 23:14

BTW, angående att gilla allt som är lite gay. Har ni sett Pineapple dance studios? Jag har bara sett två avsnitt och det är en väldigt konstig "reality" show, jag vet inte ens vad den ska räknas som. De flesta av karaktärerna var helt onödiga förutom the Art director, Louis Spence. Vilken man! :D Han kan inte gå i en korridor rakt fram utan måste hela tiden låtsas att han är med i någon typ av musikal och göra piruetter och grejer. Jag älskar honom och tycker att det borde bara vara honom och inte de andra miffona för hur pajig serien än är så skrattar jag åt honom, han är bäst. Jag har dessutom sett 3-4 dansare som också var med i auditions till SYTYCD UK skymta förbi (någon av dem blev uttagen till programmet också). Med skymta förbi menar jag att de inte hade repliker utan jag såg dem bland andra dansare i auditions eller dansklasser.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons sep 15, 2010 10:43

brat: Adam lambert spelar i Sthlm den 9 nov, ska du gå? jag måste skolka från obligatoriska lektioner i skolan för att hinna dit och sen ta tidigaste tåget på onsdag så ja,väldigt bökigtr men är sugen på att gå ändå...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons sep 15, 2010 17:01

Adam Lambert: Men åååååh! Jag hade gärna sett Adam, kunde han inte ha spelat på en helg? När det är en kväll mitt i veckan missar man så mycket jobb i och med att det innebär övernattning i Stockholm och så. Spontant lutar det åt "nej" den här gången (med hopp om att han kommer tillbaka!) men jag får tänka igenom saken.

Pineapple dance studios: Såg avsnitt 2 i tablån häromdagen. Googlade och det var en riktigt stor dansstudio med alla nivåer av dans så jag blev riktigt peppad på att se reality från en dansstudio. Men jag tänkte mig att det skulle vara seriösa människor... det du beskriver låter lite fånigt? Har du sett "Taking the stage" på MTV? Ytterligare en besatthet jag smittade Glory med. Där är det ett performing arts high school med både dansare och musiker och dramastudenter, och man får följa dem i deras försök att nå sina drömmar och i skolproduktioner och vanligt skolkärleksdrama också. Tyvärr är det den fulaste killen som är gay, haha! Hursomhelst, rätt bra. Jag hade tänkt mig något sådant fast med fokus på en dansstudio. Jag kanske ändå ger PDS en chans... får se.


Ååååh. Tänk ändå att se Adam live! Han är liksom så sexig och härlig! Utstrålning! Förutom sången alltså. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons sep 15, 2010 20:37

Ellen och SYTYCD, två av mina kärlekar i en video! :D

1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons sep 15, 2010 22:30

Aaahaha, Ellen och säsong 5-gänget! :D :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: Och hon var duktig också! Girl's got moves.

BTW, jag har bokat biljetter på ticnet nu. Jag och en kompis från Kramfors åker dit, bara över kvällen/natten. Galet galet! Hoppas att "he's letting his flame burn bright" för nu har jag lagt ut massor med pengar på honom. Det blir nog bra. Jag hade ångrat mig och blivit ännu mer bitter på världen och skolan (schemaläggarna från helvetet) om jag inte hade åkt. Det gäller bara att allt klaffar med tågen (peppar peppar), annars missar jag konserten.. Du får fundera på det! Så länge det finns biljetter kvar så finns det hopp. ;) (men jag har svårt att tänka mig att Adam blir någon one-hit-wonder (eller one-record-wonder) så han borde komma tillbaks. Du kan ju ta ledigt halva dagen som jag gör?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons sep 15, 2010 22:38

http://www.facebook.com/home.php?#!/not ... 5&comments

Hmm.. vad betyder det här? Hur lång tid går det mellan auditions och att själva serien startar annars? Jag vet inte om jag gillar att de ska köra en höstsäsong eller när de nu kör säsongen (julen? våren?). Säsong 6, som var en höstsäsong, var genomstressad och konstig, jag vill inte ha det så igen. Vänta hellre till nästa sommar om ni inte kan göra det riktigt nu. Och då menar jag inte att det inte fanns fantastiska dansare (Jakob, Russell, Kathryn!) där och några bra nummer men jag vill inte att serien ska skuffas undan så fort det är fotbollsfinal eller dylikt, det är inte rättvist mot dansarna eller oss för den delen. Säsong 7s final var underhållande, så ska det vara. 2 timmar och tid för både gamla nummer, olika dance acts och lite flams.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre sep 17, 2010 0:27

brat: Angående pineapple dance studios. Det verkar som att stället i sig är rätt seriöst, för det är dansare där som repeterar inför musikaler och sånt, plus i 1x03 hade Brian Friedman en liten cameo. Kul! :D Men serien är jättefjantig och man vet inte vad som är på riktigt och vad som inte är det. Jag spejsar ut och tänker på annat eller läser något när de tråkiga människorna är med (han dansläraren som försöker bli popstjärna tex) men serien är LÄTT värd att se bara för Louis Spence, han är helt fantastisk. Jag skrattar varje gång det är inslag med honom. BÄST. I 1x03 så skulle de på en maskerad och han tog på sig kattkostym på dansstudion och gick sen omkring på fyra ben i studion och lekte katt. My kind of person. :D

Läs:

http://www.guardian.co.uk/tv-and-radio/ ... creen-burn
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare