Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre sep 03, 2010 7:08

Tinwiel skrev:Säsongen var lite konstig, det kan jag hålla med om, men du har ändå missat några bra nummer, AKS. Jag kan ju tipsa om mina favoritnummer om du ändå vill se dem men inte se hela säsongen. Jag kanske inte har samma som andra dock.. :)


Tipsa gärna. YouTube lär ju ha dem...

Och det är bra om SYTYCD inte dyker upp redan till hösten. Nästa sommar känns bra, så som de gjorde i början.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 18:05

Ok, jag vet att du såg den veckan Alex och Twitch krossade motståndet, så jag börjar veckan efter det...

Billy Bell & Katee - Macavity (broadway, Spencer Liff)
Kent & Lauren F - Collide (slutet ingick inte i koreografin tydligen. Jättefin dans. Contemporary, Travis Wall)
Robert & Alisons Fix you gillar många tydligen, jag tycker att den är sådär, den borde vara gripande men var inte det, i mina ögon. Men den är rätt välkänd så du kan ju kolla upp den också (contemporary, Travis Wall)
Billy & Lauren F - Boogie shoes (man blir jätteglad! jazz, Mandy Moore)
Twitch & Lauren F - My chick bad (hiphoptastic! Nappytabs) Älskar slutet här också. Twitch kan verkligen konsten att få sin partner att glänsa. Lauren har swagger för att vara en vit tjej från Ohio, Oregon eller vart hon nu kom ifrån).
Robert & Kathryn - Heaven is a place on earth (contemporary, Stacey Tookey)
Billy & Ade - Mad world (contemporary, Stacey Tookey. Underbar. Billy glänste).
Lauren F & Pasha - Oblivion (argentine tango, nya koreografer med långa namn. Heeet dans, jag älskade den. Och Pasha is teh hotness).
Kanske LAuren & Ades Jazz för Laurens kläder och några coola lyft. Ade är stark...
Robert & Dominic - Scars (Nappytabs, hiphop. Den här är hysterisk rolig. Clownerna Dominic och Robert är just det, clowner. Se gärna originalnumret för de gjorde om det under finalen och då tyckte jag att man såg att Robert var lite tröttare än första gången).
Kent & Neil - How it ends (contemporary, Travis Wall. Travis har varit grym den här säsongen, förutom den där gången när han fick skäll av Nigel för att han koreograferat en contemporary när det skulle varit jazz. Men det här numret är fint och ett av dem jag kommer att komma ihåg från säsong 7. Det sägs att numret ska handla om vänskap som tar slut och backstabbing. Det kan handla om vänskap men kan vara slutet på en romantisk relation också, det får man tolka själv anser jag. I programmet sa de "vänskap" i alla fall).
Robert & Mark - Whip it (helt ok nummer, jag har med det mest för att jag måste ha med Mark. Mark är grym. I can not take my eyes off him.. Jazz, Tyce Diorio).

Ja, det är en brist på bra ballroomdanser ovan, och det är bara för att deltagarna i år var för dåliga på ballroom. Det var bara massa contemporary kids när det bara var topp 11 och den enda ballroom vi hade var Christina som inte var något topp 10-material enligt mig. Snälla Nigel, ge oss lite mer blandade stilar nästa år. Ingen rumba på hela säsongen och några taffliga pasos? FFS! Kent gjorde cha cha två gånger, det var ingen höjdare. Han är för pojkaktig för att klara av ballroom. Billy och Anya gjorde en jive som var rätt kul, den kan du ev kolla upp (Billy gjorde det tekniskt väldigt bra och performance fanns där men det var lite pinsamt ibland när han skulle försöka vara butch och dregla på Anya när det är så tydligt att han inte vill dregla på Anya). Roberts ballrooms var ok men rätt mediokra. Lauren var bäst. Dels hade hon den där fantastiska tangon med Pasha, dels så gjorde hon två cha cha-nummer med Pasha som var inte var fantastiska men mycket bättre än vad någon annan klarat av. Hennes samba med Robert var pinsam och fumlig dock). Adechike är inte med för jag fastnade inte för honom. Hans bästa insats var dock hiphop med Comfort, (Falling) den kan vara värd att kolla upp. Kent och Neils Broadwaynummer med massa tricks var rätt underhållande också, Shoeless Joe (tyce såklart).

Hoppas du hittar dem på youtube, Sony och Dick Clark Productions har varit där och tagit bort massa klipp för upphovsrättstjafs (jag blir så LESS!) men om man letar lite så hittar man nog. Annars får du ladda hela avsnitt av mig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre sep 03, 2010 18:07

Tack för tipsen! Ska kolla upp dem senare. Spontant kan jag tänka mig att t ex My Chick Bad passar väldigt bra till en koreografi...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 18:17

Ja, det är en grym låt! Jag brukar dansa järnet till den här hemma. :D

kom på att jag har glömt kudd-dansen med Robert och Lauren, den var jättefin.Alltså Lauren & Robert - That home (contemporay, Dee Caspary)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 18:24

Här har du Collide i alla fall. Jag är glad att det går så bra för Travis. Jag håller ju på och ser säsong 2 nu och han är fantastiskt duktig dansare, det syns att han och Danny tränat på samma ställe om man säger så, plus att han kastar sig huvudstupa in i alla danser. Och han är jätteliten! Lillgrabben! :D D (jag menar ålder alltså) et var ju några år sedan nu...

We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre sep 03, 2010 20:32

Jag gillade Collide, men den berörde mig inte som en del andra contemporarys gjort. Fint slut dock. :)

My Chick Bad var också bra men den fick mig att få lust att se Twitch/Alex-numret igen och det är ganska överlägset IMO.

Sen blev jag sugen på att se gamla nummer, men jag lyckas inte hitta det fantastiska Danny/Neil-numret. Det enda jag hittar är dålig kvalitet från turnén... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 21:00

Jag har det på avsnitt utbrända i ett cd-case. :D Du menar när de är prinsar och retar varandra? Jag har det inte i min share men kan fixa tillfälligt om du vill ha det, dvs lägga in från skivan och så lägga det i en mapp och så är jag bara på Buffyhubben tills du laddat klart. Kan göra samma sak om du vill ha andra avsnitt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre sep 03, 2010 21:53

Ja, just det! Tycker det är väldigt bra. Men hm, jag har inte DC på den här datorn faktiskt... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 22:44

Kalle har väl? Jaja, säg till bara när så fixar jag. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre sep 03, 2010 22:54

Här är Robert och Dominic som clowner som just fått reda på att deras cirkus ska läggas ner, eller något sånt... :D

We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön sep 05, 2010 19:49

SYTYCD 7x20-7x23
Har inte kommenterat de två sista veckorna så nu ska jag göra det.

Jag var mycket nöjd med att Adechiké åkte ut sista veckan innan final, förutom Alex fick jag alla jag ville i final så jag kan inte klaga. Bäst den veckan var Kents Travis-rutin med Neil! Så-så bra!

Finalprogrammen sedan var nog de bästa på hela säsongen. De hade en härlig stämning i studion med roliga domar-videos och visade alla mina favoritnummer i repris och jättebra gäster (Quest! steppande liten kille! Russell! Ellen!) Dessutom tyctke jag att Robert lyckades bevisa att han hörde hemma i finalen trots att han inte var lika bra som Lauren och Kent. Och trots att jag hejat på Kent sedan Alex blev skadad så kan jag vara nöjd med att Lauren vann. Känns framför allt som att många skulle ha sagt att det bara var småtjejer som röstade på en söt kille (istället för en grym dansare!) ifall Kent hade vunnit och något sådant strunt hade jag inte orkat höra, plus att Lauren lät så desperat efter att få vinna i sina videoklipp att jag inte vet om jag orkat se henne förlora.


Favoritnummer säsong7:
1. Alex & Alison - Hallelujah (contemporary, Sonya)
2. Kent & Neil - How it ends (contemporary, Travis)
3. Alex & Twitch - Outta my mind (hiphop, Nappytabs)
4. Robert & Alison - Fix you (contemporary, Travis)
5. Lauren & Twitch - My chick bad (hiphop, Nappytabs)
6. Billy & Ade - Mad world (contemporary, Stacey Tookey)
7. Robert & Dominic - Scars (hiphop, Nappytabs)
8. Billy & Lauren - Boogie shoes (jazz, Mandy Moore)
9. Kent & Lauren - Collide (contemporary, Travis)
10. Robert & Lauren - That home (contemporary, Dee Caspary)

Är inte så säker på att den här listan är rättvis, är bara vad jag kom ihåg just nu. Hade velat få in någon mer jazz, och någon bollywod och ballroom, plus att det känns som att jag missat flera underbara dansare... men men, listan tog slut.
Senast redigerad av brat tor sep 09, 2010 18:13, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » sön sep 05, 2010 21:58

Det var nog ingen Bollywood som var tillräckligt bra den här säsongen, brat. Tyckte inte jag i alla fall. Joses och Adechikes var inte alls bra, det såg ut som någon slags afro jazz. Kents var forgettable. Den bästa var Billy och Robert och där var det faktiskt Robert som var bäst. Hans kantiga, lite tyngre stil funkade i Bollywood. :)

för övrigt är det en jättebra lista! Den enda dans jag inte skulle haft med på en topplista var Fix you av Travis. Jag föredrar många andra framför den. Travis har verkligen fått glänsa den här säsongen. Efter att ha nyss sett säsong 2 är jag en sån Travis fan girl, han är fantastisk. Jag hade dessutom glömt det här under säsong 4(som fått mig att älska honom ännu mer):



Här är en pop jazz Wade Robson routine med top 4 säsong 2. Jag älskar den och Travis var bäst.



Så yay för Stacey och Travis (men jag vill ändå att Mia ska komma tillbaks och koreografera. Hon må vara bitchig domare men hon är en fantastisk koreograf).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Amanja » mån sep 06, 2010 17:15

Underbar tjej i förra veckans X-factor. Jag vill va henne!

Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav brat » mån sep 06, 2010 17:24

Tinwiel skrev:Det var nog ingen Bollywood som var tillräckligt bra den här säsongen, brat. Tyckte inte jag i alla fall. Joses och Adechikes var inte alls bra, det såg ut som någon slags afro jazz. Kents var forgettable. Den bästa var Billy och Robert och där var det faktiskt Robert som var bäst. Hans kantiga, lite tyngre stil funkade i Bollywood. :)

för övrigt är det en jättebra lista! Den enda dans jag inte skulle haft med på en topplista var Fix you av Travis. Jag föredrar många andra framför den. Travis har verkligen fått glänsa den här säsongen. Efter att ha nyss sett säsong 2 är jag en sån Travis fan girl, han är fantastisk. Jag hade dessutom glömt det här under säsong 4(som fått mig att älska honom ännu mer):

Så yay för Stacey och Travis (men jag vill ändå att Mia ska komma tillbaks och koreografera. Hon må vara bitchig domare men hon är en fantastisk koreograf).

Travis <3 Kanske Mia inte längre vågar koreografera för att hon är rädd att Travis ska vara bättre än henne? :P Fast om hon har sådana rädslor borde hon inte våga vara domare heller för ALLA är bättre domare än henne.
Hade jag tagit med något Bollywood hade det varit Roberts och Billys, tyckte att det var riktigt bra. Kanske på en topp20. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » mån sep 06, 2010 18:24

Det var så roligt när (spoiler finalen s7) Robert kom ut på scenen innan han blev eliminerad i Bollywoodkläder, alla började skratta åt honom och han gjorde en Bollywood-pose. Pajas-Robert.:D

Jag vet inte varför Mia har slutat göra par-nummer, hon har ju gjort gruppnummer den här säsongen (hon gjorde den med änglar som var en av mina favoritgruppnummer s7). Förra säsongen var hon inte med alls och det var snack på internet om schismer och att hon inte längre hade inspiration till att göra par-nummer bla bla. Vad som är sant vet jag inte. Visst nafsar Stacey och Travis henne i hasorna men jag tror att hon respekterar dem båda två så mycket att hon gillar konkurrensen. :) Antar jag, jag har ingen aning. Jag tror att det kan vara väldigt utvecklande för en dansare att få dansa en av hennes koreografier, för hon är hård och kräver både annorlunda rörelser och att hitta de känslor som behövs. Så många av mina favoritnummer är Mias så jag vill så gärna att hon kommer tillbaks. Hon behöver inte göra lika många nummer som förut för Stacey, Travis och Dee Caspary och möjligtvis Tyce (kuddnumret var grymt!) finns ju här nu också. :) Men ibland, snälla Mia?

Några av mina Mia-favoriter (som jag kommer på utan att kolla upp nummer):

Calling you (bänken!) - Travis/Heidi
Dancing - Kameron/Lacey
Time - (Mia och hennes pappa i himlen) Neil/Lacey
Then you look at me - Danny/Lauren
Mercy (dörren!) - Twitch/Katee (jättearg Katee :D )
Addiction - Kayla/Kupono (jävlar i helvete vad bra den är. Jag bara ryser varje gång)

Ja, det finns ju många fler också...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tis sep 07, 2010 22:49

Ja, jag älskar förstås Mia som koreograf och vill jättegärna ha tillbaka henne! (Tycker för övrigt att hon borde ha kunnat hitta massor med ny inspiration för pardans till den här säsongen när vi haft kille/kille och tjej/tjej vilket har varit väldigt roligt och annorlunda tycker jag.)
Blev väldigt sugen på att se om din Mia-lista, alla de är så bra!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » tis sep 07, 2010 23:03

Varför har ni ingen egen tråd för SYTYCD? Bara nyfiken.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tinwiel » tis sep 07, 2010 23:09

Jag vet inte. Vi hamnade här. Det var väl ingen som trodde att jag skulle spamma tråden med inlägg varje dag heller. :D När jag får mina tv-serie-besattheter så försvinner de aldrig. Buffy, Queer as folk US, So you think you can dance... Det finns ingen återvändo. ;) Har jag vid någon gång utvecklat en besatthet så försvinner det aldrig riktigt. Mattas tillfälligt, men inte försvinner. Det här är väl bara allmänna reality show-tråden eftersom formatet har sina likheter med American Idol och liknande (är bara hundra gånger bättre).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis sep 07, 2010 23:16

brat skrev:Ja, jag älskar förstås Mia som koreograf och vill jättegärna ha tillbaka henne! (Tycker för övrigt att hon borde ha kunnat hitta massor med ny inspiration för pardans till den här säsongen när vi haft kille/kille och tjej/tjej vilket har varit väldigt roligt och annorlunda tycker jag.)
Blev väldigt sugen på att se om din Mia-lista, alla de är så bra!



Verkligen! Mia som alltid säger att hon "loves boys" borde väl ha gillat ett sånt tillfälle?! Men som permanent domare (bah! dumheter) så kan hon ju inte koreografera. Jag hoppas att de har topp 20 nästa år men att de ändå inte alltid behöver ha tjej/kille-par utan kan vissa veckor låta killar dansa med killar och tjejer med tjejer, precis som det varit nu (även om det kanske inte var meningen från början från producenternas sida, men med bara Lauren som tjej kvar hade de inget val). Dessutom så vill jag att två tjejer ska ha något riktigt bra, kraftfullt och känslomässigt nummer ihop. De får jämt bara dansa fjolliga, mesiga broadwaynummer. Mia gjorde ett nummer med två tjejer en gång (jag gillade det inte, mest för att jag inte förstod det) och Wade gjorde ett med Sabra och någon till där de var... rävar? Var också ett konstigt nummer. Travis har visat vägen nu, med How it ends med Kent och Neil (och Shoeless Joe-Broadwaynumret som jag faktiskt gillade) eller Nappytabs tokiga routines med Twitch/Alex och Robert/Dom. Mer sånt, go go Travis! Även för tjejerna!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 08, 2010 1:15

den moderator som känner sig manad att leta igenom tråden och bryta ut en SYTYCD-tråd kan ju göra det :D (=inte jag)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav brat » ons sep 08, 2010 17:32

Ett till inlägg för den modige och ihäridge (och ännu ej namngivne) moderatorn att sortera ut. :D

Tinwiel skrev:Jag hoppas att de har topp 20 nästa år men att de ändå inte alltid behöver ha tjej/kille-par utan kan vissa veckor låta killar dansa med killar och tjejer med tjejer, precis som det varit nu (även om det kanske inte var meningen från början från producenternas sida, men med bara Lauren som tjej kvar hade de inget val). Dessutom så vill jag att två tjejer ska ha något riktigt bra, kraftfullt och känslomässigt nummer ihop. De får jämt bara dansa fjolliga, mesiga broadwaynummer. Mia gjorde ett nummer med två tjejer en gång (jag gillade det inte, mest för att jag inte förstod det) och Wade gjorde ett med Sabra och någon till där de var... rävar? Var också ett konstigt nummer. Travis har visat vägen nu, med How it ends med Kent och Neil (och Shoeless Joe-Broadwaynumret som jag faktiskt gillade) eller Nappytabs tokiga routines med Twitch/Alex och Robert/Dom. Mer sånt, go go Travis! Även för tjejerna!

Precis vad jag tänkte! Tur i oturen att det var så svaga tjejer i år för då blev det så här och jag hoppas och tror att producenterna fått upp ögonen för mer variation bland paren. Med tanke på hur glest med bra tjejer det var i år är det kanske inte så konstigt att det inte blev något sådant nummer att minnas, men jag tycker nog att det var konstigt att inte Lauren (tävlande, inte allstaren) och allstar-Allison slog till med ett riktigt brakbra nummer när de dansade tillsammans, deras borde ha kunnat vara så mycket bättre!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » ons sep 08, 2010 19:52

Ja, för både Allison och Lauren är grymma dansare, jag älskar Allison också. Istället fick de som sagt ett Broadwaynummer som skulle visa på hur kraftfulla kvinnor de var men var som vanligt lite småfjolligt.... plus att det var den kvällen Lauren åkte in på sjukan med utmattning och uttorkning och hon såg jättetrött ut hela kvällen (men presterade ändå bra, snacka om fighter).

Jag vet inte hur domarna tänkte när de valde ut tjejerna i år. Redan när jag såg vilka de fem var så tänkte jag att det bara är Lauren som verkar intressant. Sen visade sig Ashley vara duktig också, medan de andra tre var bara eeh que? Auditions var ju fullt med duktiga tjejer! Redan från början ville jag se vad alla sex killarna kunde göra, även om jag var lite tveksam till Adechike och Jose, plus Robert som jag inte hade sett något av under auditions. Men Billy, Kent och Alex freakin Wong!

Alex! :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » ons sep 08, 2010 21:14

Tinwiel skrev:Alex! :(


SÄSONG 7
Jag älskade att Alex fick vara med i finalen med en liten stoldans.
En annan sak jag tänkt på är att Nigel sa att Alex var välkommen tillbaka till Las Vegas för att prova vara med i serien igen, medan veckan därpå när Ashley åkte hem på grund av skada sa han inte samma sak utan hon var istället välkommen till säsong7-turnén. Vet inte om jag uppfattade det rätt. Generöst i så fall med tanke på att Alex dansade tre finalveckor... men som Nigel sa om Billys elfte finalplats, när dansaren är tillräckligt duktig gör man undantag. Jag skulle iaf vilja se Alex komma tillbaka och vinna en hel säsong!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 0:09

De kanske tänkte att Ashley kunde vara med på turnen och då fick hon inte komma tillbaks som deltagare men Alex har så lång rehabiliteringsperiod så han kommer att vara borta en längre period. Men visst har de ändrat lite på reglerna för hans skull... Såklart jag vill att Alex ska komma tillbaks också, inte bara för är han en grym dansare, han är dessutom jättegullig och det skulle vara häftigt om bästa tekniska dansaren också har så mycket utstrålning och likeability som han har. Adorable! Kolla på leendet när han hoppar in efter Ellens framträdande, så söt. :) Men hur ska han kunna leva upp till hypen och tänk om han pajar hälsenan igen? Är det rättvist mot de andra deltagarna? (det skiter jag i egentligen, jag vill bara se Alex dansa). Hälsenan kommer alltid att vara hans akilleshäl (hö hö) för i och med att han har skadat den har den sämre hållfasthet. Vi vet inte ens om han kan komma tillbaks till gammal form med en sån skada och är det värt att riskera karriären igen för att vara med i SYTYCD? (där tempot är stenhårt och ingen tid för vila eller mindre skador). Så jag är lite tveksam, för Alex skull. Jaja, vi får se.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tor sep 09, 2010 17:52

Det låter på den här intervjun som att han tror på att komma tillbaka nästa säsong, och som att han tror på sin kropp vilket känns bra. Dessutom låter han så sympatisk och som att han verkligen uppskattar erfarenheten att vara med i programmet så jag tror nog att han väldigt gärna vill tillbaka. Och han ringde Kent när han fick de dåliga nyheterna <3 även om han inte vill säga vem han hoppades skulle vinna, hihi
Lägger bara in en länk så att inte rubriken på videon ska spoilra någon. http://www.youtube.com/watch?v=CzaVJQAeLOU&feature=fvw
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 19:28

Åh Alex! :cry: :unlove: (han är verkligen världens gulligaste. Och jag tror inte att det är en "act" heller, han känns genuin).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 19:39

De här videorna som säsong 7-gänget och några allstars har filmat från turnérepetitionerna är rätt roliga. Här är ettan (och 2-4 kommer att dyka upp som alternativ till höger på youtube):

http://www.youtube.com/watch?v=wrK3dKu7 ... re=related
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tor sep 09, 2010 19:58

Ååh, jag vill ha mer och mer och mer!!! Hon borde posta varje dag.
Del2 var bäst. Med twitter-Kent vs. twitter-Dom. Hahaha! Lite tråkigt bara att man aldrig kommer att få se turnén och därför aldrig får veta vad de pratade om, t.ex. hur de skulle försöka krossa några Kent-fans hjärtan.
Känner att jag är lite Kent-besatt... nåja, han var ju min favorit så. :D Post-Alex alltså.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor sep 09, 2010 20:22

Det är ok med besatthet, jag har full förståelse för besatthet. ;) :D Kent är onekligen one of a kind (men jag höll på Lauren post-Alex). Det skulle vara kul att se Kent om några år när han växt på sig lite. Alla filmerna var väldigt roliga. Haha, stackars Dom...

Gammal favorit i repris:
Kent: You know what they say about artists...
Cat: What?
Kent: eeeh...

Det är synd att vi bor så långt bort, jag hade jättegärna gjort en sån grej som gå och se turnén. Varenda säsong! Vi har ju ingen chans att se någon av dansarna i andra roller/uppsättningar heller, bara på youtube. Inte riktigt samma sak....

Typ något sånt här:

http://www.youtube.com/watch?v=24TbX1GhMo8
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » tor sep 09, 2010 21:52

Min arbetsplats är rätt stor och därför är även matsalen rätt stor. En dag på lunchen hörde jag en tjej säga "tänk om det är SYTYCD-turnén som kommer till Umeå" till sin kompis och jag liksom vrålade "vad sa du??" och avbröt deras samtal bara för att jag blev så till mig. Inte för att jag ens trodde att det var sant utan bara för att jag inte ville missa ett samtal på det ämnet. Det visade sig hur som helst att hon köpt biljett till en dansföreställning utan att veta vad det var och önskedrömde att det skulle visa sig vara SYTYCD.

Tänk om. Suck.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron