Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån apr 05, 2010 21:02

Ja, exakt. Håller med dig om MM och MM också. Det är bra!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Biggest Loser på Kanal 5!

Inläggav Jodokast » mån apr 12, 2010 16:02

Någon mer som följer Biggest Loser på Kanal 5 som sänds mån-tors kl. 19.
Otroligt inspirerande och hjärtvärmande faktiskt.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav AKS » mån apr 12, 2010 20:16

Nej, jag är inte så mycket för just sådana tv-serier.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » mån apr 12, 2010 21:26

Biggest Loser är rätt fint ibland.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Jodokast » mån apr 12, 2010 22:43

Biggest Loser är alltid bra, iaf den amerikanska versionen. Tydligen ska de göra en ny svensk omgång. Hoppas verkligen den blir bättre än den förra.
Visst ibland blir den amerikanska varianten överdrivet patriotiskt och klichefylld med sina värderingar om vänskap, familjevärderingar och hårt arbete men det är trots allt för det mesta en genomgående positiv känsla och det är väldigt lätt att känna med deltagarna.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav AKS » fre apr 16, 2010 19:03

Survivor 20.09: Bwahahahaha! Så jävla kul då de gav immunity idol till Russekll. Och JTs lilla brev...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre apr 23, 2010 17:27

Vilkan jävla säsong Survivor har just nu!! Unbelievable! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre apr 23, 2010 19:42

AKS skrev:Vilkan jävla säsong Survivor har just nu!! Unbelievable! :D


Ja. 20.10 var fan insane, in-fucking-sane!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » fre apr 23, 2010 21:11

(spoiler 20.10) PARVATI! Parvati all the way för mig nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre apr 23, 2010 21:16

Top Chef MASTERS! (Of the Universe) 2.03 Jonathan! Fantastiska zen-färdigheter. "If I were an asparagus, where would I be?" Och bli klar med quickfiren 35 minuter innan tiden gick ut? Fuck me.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » lör apr 24, 2010 1:03

noike skrev:Top Chef MASTERS! (Of the Universe) 2.03 Jonathan! Fantastiska zen-färdigheter. "If I were an asparagus, where would I be?" Och bli klar med quickfiren 35 minuter innan tiden gick ut? Fuck me.

Jonathan! :lovebunny: Superbra avsnitt! De hade verkligen valt såna man mindes från s1 till att återkomma i detta avsnitt. Saknar s1 lite iom att jag fått för mig att där fanns fler minnesvärda chefs, fler "karaktärer" än vad jag tyckt det varit i de två avsnitten av s2 innan detta. Fast kanske är det bara jag som svamlar, hur som helst är det underbart att se och detta avsnitt var fantastiskt underhållande! Lite sur blev jag över att Rick (visst var det så han hette?) gick vidare. Som drygade sig så förbannat. Visst, Ludo är störig, men jag tyckte Rick var värre i avsnittet (sen vet man väl förstås inte hur de egentligen är, men jag kan ju bara utgå från det jag ser). Hur som helst: någon av de andra hade gärna fått ta hem den andra platsen - jag gillar Wyley, Marc och Graham massor (även om man inte fått sett så mkt av Graham egentligen).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav caffeineaddict » lör apr 24, 2010 17:38

(spoiler TCM 2.03) Ludo var lugnt värst, jävla grinpelle. Jag ville bara slå honom hela vägen igenom och blev så nöjd när hans mat blev halvkass. Men däremot tyckte jag så enormt synd om stackars Mark Peel när han behövde skicka ut mat som han visste var åt helvete. Och sen fick en stjärna av resturangbesökarna. "That's the one that hurts." :unlove:

Jonathan = :lovebunnier:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » lör apr 24, 2010 18:16

caffeineaddict skrev: (spoiler TCM 2.03) Och sen fick en stjärna av resturangbesökarna. "That's the one that hurts." :unlove:

Ja, fy fan vad hemskt det var. :unlove: Hoppas han kommer tillbaka nästa säsong och sparkar rumpa och får en femma av restaurangbesökarna!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » sön maj 02, 2010 20:36

Enligt MyEpisodes så börjar ny säsong av SYTYCD den 28 maj. Jag skulle ha haft en yippie-pingvin här om det inte var för den senaste, veka säsongen och för att jag är tveksam till ändringarna. Kommer dock helt klart att titta och hoppas att det blir bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön maj 02, 2010 21:30

Jag med: tveksam men ändå lite exalterad över en ny säsong. Väntar med någon slags spänning gör jag i alla fall. :) Hoppas att de har gjort om designen på scenen, versionen från säsong 6 funkade inte, den tog bort stämningen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön maj 02, 2010 21:40

Absolut medhåll om scenen. Helt värdelös var den i förra säsongen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Svensk version av Biggest Loser!

Inläggav Jodokast » ons maj 05, 2010 22:19

Äntligen säger jag som stort fan av den amerikanska versionen.

http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1 ... banta-i-tv
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Oxytocin » tor maj 06, 2010 21:00

Är det bara jag som älskar Halv åtta hos mig? Jag har letat passande tråd men inte hittat någon.... :?

Hur kommer det sig att Stockholmarna alltid är så fantasilösa och sätter lägst poäng? Sorgligt.
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Jodokast » tor maj 06, 2010 23:45

Promoklipp ifrån Svenska Biggest Loser
http://www.youtube.com/watch?v=wrUJe4qBBeQ
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav AKS » fre maj 07, 2010 16:07

Fy fan, så bra Survivor är nu!! Helt sjukt galen säsong!! :extas: :extas:

(spoiler Survivor 20.12) Fattar inte att Russell lyckades med det. Känner fortfarande att det var galet av honom, men han lyckas nästan med allt han vill. han kommer dock aldrig att vinna miljonen hur långt han än kommer dock...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre maj 07, 2010 19:30

Man har verkligen hittat en dynamik i Survivor i år. Tillräckligt med folk som är kapabla att köra helt tokiga mindgames ihop med hidden immunity idols och ett allmänt vettigt upplägg på tävlingar och dylikt. Det är verkligen skamlöst underhållande.

(spoiler 20.12) Jäkligt roligt när Rupert jämförde Russel med Jhonny Fairplay :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » mån maj 10, 2010 22:44

Det verkar som att Mia Michaels och Adam Shankman ska bli permanenta jurymedlemmar under den nya säsongen. Vart Mary har tagit vägen vet jag inte. Adam är en jättebra domare, men Mia Michaels har väldigt starka åsikter, som jag inte alltid håller med om och jag tycker att hon ska koreografera, inte sitta som jury. Detta lär ju innebära att det inte blir några Mia Michaels-nummer i år heller. Fuck. Jag är lite orolig att de har grejat för mycket med formatet, min favoritserie och allt. Men det är bara att vänta och se, jag har knappast något inflytande ändå. :rolleyes: (hallå, Hanna i Sverige gnäller, let's change back the concept!)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis maj 11, 2010 7:13

Ja, de kan ju fuckat upp det totalt, det är en faktiskt en reell risk. Men bara att hoppas på det bästa!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » mån maj 17, 2010 20:59

(spoiler 20.14) ...I kept him lika a pet" Go Parvati, Go :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » mån maj 17, 2010 22:19

(spoiler 20.15) Det var synd att inte Parvati vann.

Tycker det var märkligt att inte Erik vann dummaste agerandet


Som vanligt ser jag framemot nästa säsong ohyggligt mycket, men hur tusan skall man kunna toppa detta, går nog inte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » fre maj 28, 2010 23:22

SYTYCD US 7x01 Auditions NY och Miami
Jag älskade ju såklart blonda lillkillen i svarta kostymen (Teddy), han som gick vidare till Vegas förra året. Hoppas att det går bättre i år. Fruktmannen var väldigt underhållande, jag skrattade högt hela tiden och han var faktiskt inte så dålig på att dansa. Kanske inte SYTYCD-material dock.. :D Den kraftigare tjejen med mörkt hår gillade jag också, men hon gjorde inte så bra ifrån sig på koreografin så då går det inte. Mörka balettkillen var väldigt tekniskt duktig men jag tyckte inte att han hade så bra flyt i sin koreografi, det var mest en uppvisning i atleticism. Får se om han lyckas bättre när han får någon annans koreografi.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » lör jun 05, 2010 1:38

Ååh, vad gärna jag vill börja se Survivor s20 nu efter att ha sett några promos. Speciellt den här. 8) :lovebunnier: :chock:
Måste bara se finalen av s5 först. Och så sparar jag på s6-7, som är de enda jag har kvar sen, för jag kan inte hålla mig ifrån s20 längre! :drool:

(edit) Nej, vänta, s7 har jag ju också sett, det är bara s6 och s20 jag har kvar. :D (/edit)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » lör jun 05, 2010 8:51

Glory, S20 är verkligen helt enastående....så du har något riktigt speciellt framför dig :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » sön jun 06, 2010 21:38

SYTYCD 7.03: Jag tycker hittills att säsongen varit riktigt bra. Färre snyfthistorier än vanligt (synd dock att de fortfarande har kvar dessa snörvlande sympatiröstsökare) och färre dåliga auditions. Däremot några riktigt bra sådana.

Rytmisk gymnastik-tjejen var sanslöst naiv. Hur gammal är hon? Tretton? Så bara för att man kan måla streck med en pensel så är man lika bra som en konstnär? Nej, nej... Gymnastik är just det. Rörelser ihopsatta. Dans är konst. Att hon ens hade mage att tro att hon per automatik skulle vara en bra dansare är sanslöst. Sen var hennes audition ändå bra.

Han som var uppbunden av balettkompaniet för ett par säsonger sen är nog min favorit hittills. Hans dans var sanslös (använt i positiv bemärkelse denna gång :)). Billy Bell är också bra liksom Kent från Ohio. Gillar även killen som sträckte en muskel men ändå dansade så pass bra. Tjejerna? Hm... Trots att hon var så stoplig i första ballroom så gillar jag Knudson-bruden. Tack gode gud att hon släppte ner håret. Går dock mest efter hennes coola audition. Annars har tjejerna tyvärr inte gjort så stort avtryck alls... (edit) Möjligen tapdancetjejen... (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön jun 06, 2010 23:45

AKS: (7x03)
Jag tyckte att tjejerna imponerade mycket under auditions, tex den iranska tjejen och killarna gjorde inte lika mycket väsen av sig där. Under Vegas-week så har de visat mest av killarna dock. Jag hoppas, hoppas att Billy Bell går vidare den här gången också, jag tycker att han är en fantastisk dansare och verkar ha en sån där sprallig, gay personlighet. Hamstrings-killen gjorde ett jättebra solo men han gav inget varmt intryck i övrigt. Jaja, han kanske är blyg. Alla behöver inte vara spralliga heller. Håller med dig om "karatebalett-killen" (han heter så i mitt huvud), han har en kroppskontroll som inte är av denna världen, men kan han göra ett känslomässigt intryck också? Attans att de bara tar ut 5 killar och 5 tjejer, det finns inte så många platser..

Auditions och Vegas-week har varit bra hittills, jag är jättepepp inför nya säsongen trots att jag är mycket skeptisk till det nya konceptet. När jag ser såna här auditions kan jag inte låta bli att bli entusiastisk.. :) Vart är hiphop-dansarna i år förresten? Tror inte jag såg en enda imponerande under auditions, det var bara sjukt duktiga contemporary-dansare överallt (vilket jag älskar såklart, jag gillar den stilen).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron