Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » fre jan 16, 2009 17:34

Det som är jobbigt med american idol är ju att det blir så mycket. Långa avsnitt och så dubbelt varje vecka. Tar för mycket tid och dessutom får jag hålla med AKS om att dem två senaste åren har inte alls varit så bra som jag tyckte det var dem första åren jag följde det. Så vi får se...
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 17:32

What?! Inget Top Chef än?! Det som ju ska vara Restaurant Wars!! jag har väntat hela dan på att få komma hem och se det hela. Gah!

(Tur att jag fortfarande har tre avsnitt kvar av The Wire S4 som är väldigt mycket bra just nu.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 17:35

AKS skrev:What?! Inget Top Chef än?! Det som ju ska vara Restaurant Wars!! jag har väntat hela dan på att få komma hem och se det hela. Gah!

I KNOW! :angry:
Som jag skrev till Alma (one of us!) om det: "obamas presidenttid inleds inte bra om jag säger så."

Jag hoppas verkligen det hinner komma till jag ska äta.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » tor jan 22, 2009 17:40

Skitdumt är vad det är. Det var det enda jag var riktigt sugen på, nu ser jag Criminal Minds istället men jag ville mycket hellre se Top Chef nuuu!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 18:03

noike skrev:Som jag skrev till Alma (one of us!) om det: "obamas presidenttid inleds inte bra om jag säger så."


:D :D

Jag hoppas verkligen det hinner komma till jag ska äta.


Jag var tvungen att äta nu eftersom jag var så hungrig efter jobbet. Men lyckligtvis har jag ett paket kakor (Fingers!!) hemma som jag köpte ifall Top Chef inte skulle ha hunnit komma itll middagen. Man måste planera. Att se TC utan att ha nåt gott att äta är döden. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 18:08

Finns på TVtorrents nu!´ :extas:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 18:17

Yay! :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 19:39

Fuck, osynkat. Nu måste jag hålla på och greja i VLC. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 20:41

Top Chef 5.09: Helst hade jag sett Leah åka p.g.a. förra avsnittet, men Radika... det var dags det också. Hosianna kan dra åt skogen också och Carla verkar inte ha så mycket talang. Leah härnäst, sen Carla, sen Hosianna and I'm happy.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jan 22, 2009 21:23

Top Chef 5.09

Jag tycker iofs att Radika borde åka sist av de som AKS räknar upp men jag håller med om personerna. Fast jag tycker att Leah borde åkt för idag också. När hon bara reste på sig och gick under planeringen? När hon och Hosea satt och pratade om Stefan. Han kan nog själv erkänna att han är ett pompöst rövhål med samarbetssvårigheter, men förstöra? Han är alldeles för stolt för att sänka sig så lågt. Och sedan rå fisk till domarna?

Radikas problem var att hon inte kunde ta kontroll och säga till en av de andra mer socialt bekväma att agera värd, vilket för den ansvarige i det här momentet är dödstöten. Den ansvarige ska hålla koll så att allt blir bra och inte behöva springa och hälsa på gästerna. Jag har fått intrycket att hon faktiskt kan laga mat, vilket gör det till ett ännu sämre val eftersom hon inte var den sämste kocken i gruppen. Inte för att det hjälper långt här men Leah och Carla borde åtminstone åkt innan. Jag kan inte skrika felval ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 21:52

noike skrev:Top Chef 5.09

Fast jag tycker att Leah borde åkt för idag också. När hon bara reste på sig och gick under planeringen? När hon och Hosea satt och pratade om Stefan.


Jag håller med. Hade de bara kunnat så hade jag velat att de slängde ut Leah först. Hon stör mig enormt. Särskilt efter att det klagades på styckningen av fårköttet förra veckan och nu kan hon själv inte filéea en fisk. D'oh! Men i Radikas lag kändes det som en tossup mellan Radika och Carla. Whoever whenever.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre jan 23, 2009 3:54

Jävla TV4. De har köpt in This American Life och igår började de visa säsong två, den som inte går att hitta i sin helhet på Internet. Tiden? Måndag till torsdag runt 3:40. :roadkill:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » fre jan 23, 2009 4:28

noike skrev:Jävla TV4. De har köpt in This American Life och igår började de visa säsong två, den som inte går att hitta i sin helhet på Internet. Tiden? Måndag till torsdag runt 3:40. :roadkill:

Goda nyheter med inslag av usel timing. Nu kommer ju folk att missa det. :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre jan 23, 2009 12:51

Ja. Avsnitt två igår bestod till större delen av en Irakier som åkte runt i södern med ett "Ask an Iraqi"-bås. Riktigt intressant. Två militärer på stranden gick upp och pratade med honom -- en hade varit i Irak och en skulle dit -- och han som hade varit där var riktigt vettig om än lite militäriskt stöddig. Det var också ett inslag om en man som vägrade klippa gräset.

Mer borde få se det här... :unlove:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jan 29, 2009 21:19

TC 5.10: Haha, kändes nästan som en setup att just de tre hamnade i botten. Mest irriterad är jag på att Leah fick stå där och se nöjd ut. Av nån anledning har jag börjat hata henne och vill se henne förlora så snart som möjligt.

Sen var det ju uppenbart att Jeff skulle åka. Han hade kunnat laga ihop den bästa rätten av de tre, men han skulle ha åkt ändå. Så är det bara.
Senast redigerad av AKS fre feb 06, 2009 8:27, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tor feb 05, 2009 21:08

TC 5.11: Allt jag har att säga: Hur fan kunde de skicka hem Jamie före idioterna Leah och Hosea?!
Senast redigerad av AKS fre feb 06, 2009 8:27, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » tor feb 05, 2009 21:58

AKS skrev:5.11: Allt jag har att säga: Hur fan kunde de skicka hem Jamie före idioterna Leah och Hosea?!


håller helt med leah har inte gjort NÅGOT bra. sux dick
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Spuffy » fre feb 06, 2009 0:11

Uhh... varför i hela fridens läste jag den spoilern? Fan vad klantigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » fre feb 06, 2009 0:27

Spuffy skrev:Uhh... varför i hela fridens läste jag den spoilern? Fan vad klantigt.

För att AKS inte hade vett på att skriva ut vilken serie den spoilade såklart.

Skärpning Anna!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre feb 06, 2009 0:49

Jag måste se imorgon! Damnit! Här tittar de bara på Damages och Dr Who och sådant skräp! TOP CHEF!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre feb 06, 2009 8:27

gaspode skrev:För att AKS inte hade vett på att skriva ut vilken serie den spoilade såklart.

Skärpning Anna!


Äh, den enda realityserie som räknas är Top Chef! Så det är helt klart Almas eget fel detta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » fre feb 06, 2009 9:16

Ja. Ska jag vara helt ärlig så tänkte jag att det var Top Chef men jag fick som för mig att AKS inlägg var skrivet innan det senaste avsnittet och att jag hade sett 5.11 vilket jag såklart inte hade. Så det är nog mitt eget fel. Fast jag skyller gärna ifrån mig ifall någon känner sig manad att ta på sig skulden.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » fre feb 06, 2009 15:14

jag kan ta på mig det nu när Anna skyller ifrån sig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » fre feb 06, 2009 15:18

Tack Martin det känns genast bättre! Nu ska jag se det omtalade avsnittet, samtidigt som jag packar min väska inför morgondagens resa - hurra!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » fre feb 06, 2009 16:38

gaspode skrev:jag kan ta på mig det nu när Anna skyller ifrån sig.


Äntligen har du funnit din plats i världen, Martin! Det var på tiden!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons feb 11, 2009 2:41

13: Fear is Real är mycket bra. Jag tycker verkligen dom lyckats sätta ihop en fungerande skräcktävling som utnyttjar genren så mycket som möjligt. Jag hade älskat att vara med i den.
Redan nerlaggd dock vilket är synd, jag hade gärna sett fler säsonger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor feb 12, 2009 22:06

Top Chef 5.12 YEEEEES! På tok för sent, minst en vecka i varje fall, men ändå. Bra val. Även om jag är lite tvivlande på "ärtorna var så bra att du får gå vidare". Vad hade Carla kryddat dem med? Cannabis peas?

Och Fabio. FFS. He maddafuckin rules.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » tor feb 12, 2009 23:47

Imorgon är det säsongspremiär av Survivor! :popcorn:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre feb 13, 2009 0:17

Tob skrev:Imorgon är det säsongspremiär av Survivor! :popcorn:

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :extas: :extas: :extas: :extas: :extas:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre feb 13, 2009 14:03

Top Chef 5.12: JAAAA! En av tre lallande idioter är borta. Även om jag är okej med Carla eftersom hon faktiskt tycks ha gjort bra ifrån sig för det mesta på senare tid. Hosea och Leah dock... Hatar dem.

Fabio kan vara den charmigaste realitydeltagaren typ... nånsin. Han är ofta förbaskat rolig då han kommer med nån av sina oneliners. Han har dock inte gjort lika bra ifrån sig som Stefan, men det lär stå mellan de två.

Det var självklart att Stefan inte skulle åka. Lät nästan som att han hade sämst rätt, men att han "räddades" av smaken. De ville naturligtvis dock att han skulle räddas. Tänk en topp 4 med Carla, Leah och Hosea, men inte Stefan? Otänkbart. De är nog jävligt tacksamma att han inte gjorde bort sig helt.

Jag har väntat på att Marcus Samuelsson ska dyka upp i Top Chef. Kul att se honom.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron