Life on Mars / Ashes to Ashes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön dec 09, 2007 0:51

Futon Critic säger:

STATUS:
currently in development (2008-2009 season)
DEVELOPMENT STAGE:
ordered to pilot

Men inga nyheter sedan i augusti.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön dec 09, 2007 2:16

Tack. Dröjer nästan ett år då...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön dec 09, 2007 2:19

Jag hoppas på att det läcker ut en pilot i sommar. Kalla mig naiv men ibland behöver man vara det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån dec 17, 2007 23:14

Jag har hittat ett promofoto från Ashes to Ashes. De där vita byxorna... :eek:

http://images.digitalspy.co.uk/07/33/55 ... s01bts.jpg
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 15:11

Ett till foto från Ashes to Ashes:

Bild

Ska bli intressant detta. Serien kan antingen blir jättebra eller så kan det gå helt åt pipsvängen. Ser bra ut på fotot i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 15:13

När börjar den?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jan 06, 2008 15:21

Hittar bara info om winter/spring 2008:

http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressr ... e_ae.shtml
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön jan 06, 2008 15:24

Fick klotögon ett tag innan jag insåg att de menade vintern som i nu och inte mot slutet av 2008. Men lite jobbigt att de inte har gett datum, våren är snart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jan 06, 2008 17:41

I don't know. Får säga jag är mer nyfiken på hur LoM US kommer bli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sfinx » tis jan 08, 2008 12:20

Life on mars, 1+2:
Oj, vad jag tyckte om det här.
En av de riktigt bra sakerna var också att vi aldrig någonsin fick se vad som hände i den "riktiga" världen, utan att betraktaren är lika fast och och förvirrad som Sam.
I vanliga fall har jag ingen som helst intresse för sjuttiotalet i film, framför allt inte när man velat plocka fram vardagen i det, men det störde mig inte alls som jag trodde att det skulle göra.
Känslan, detaljerna, persongalleriet, miljöerna, skådespelarna...medvetet och känslosamt, vad är det britter gör så bra?
Slutet var inte oväntat, men jag tyckte faktiskt om det med, ibland finns det ett naturligt slut som kan verka klichéartat, men inget annat passar in.
Något annat skulle inte blivit en tvist utan något konstlat, dessutom slutade den i tid. Tyvärr måste den det.


:lovebunny: !
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tam » ons jan 30, 2008 20:55

A bear skrev:2.05

He's a wee little puppet man! :D

"Hello, Sam. How are you today? Oh, dear. Not very happy." Så bra :lovebunnier:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » ons jan 30, 2008 21:10

Har det här rapporterats?
07-Feb-2008 06:00 Ashes to Ashes 01x01 Series 1, Episode 1
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons jan 30, 2008 21:14

tror inte det, jag såg det precis nu också iaf, för att tråden uppades.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » ons jan 30, 2008 21:39

Oh, spännande! Har inte läst nåt om Ashes To Ashes då jag inte vill råka spoila mig om LoM-slutet. Men med mina Bowie-kunskaper kan jag väl gissa grundidén. Blir perfekt nu när LoM snart setts klart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » ons jan 30, 2008 23:25

noike skrev:Har det här rapporterats?
07-Feb-2008 06:00 Ashes to Ashes 01x01 Series 1, Episode 1


Oh! Snart! Jag ser fram emot detta faktiskt. Dte kan bli så, så bra, men med tanke på hur bra LoM var så kan det också bli ganska så fel.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tor jan 31, 2008 0:02

AKS skrev:
noike skrev:Har det här rapporterats?
07-Feb-2008 06:00 Ashes to Ashes 01x01 Series 1, Episode 1


Oh! Snart! Jag ser fram emot detta faktiskt. Dte kan bli så, så bra, men med tanke på hur bra LoM var så kan det också bli ganska så fel.

Goda nyheter, men jag väntar med att ha förväntningar med stor nyfikenhet.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » tor jan 31, 2008 20:08

Har precis sett klart hela serien. Så bra! Säsong 2 var nog lite bättre än s1. Och jag gillade slutet också, det funkar för mig.

Ser verkligen fram emot Ashes to Ashes. Undrar om det ska vara nåt mysterium där också, och vad det isf skulle tänkas vara? Man kan kanske tänka sig att allt inte är så enkelt som det framställts i LoM.Eller så har man inget mysterium alls, men en arc om hur hon ska ta sig tillbaka,det funkar det också.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » tor feb 07, 2008 13:43

Ikväll! (inatt. imorrn?)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » tor feb 07, 2008 15:04

gaspode skrev:Ikväll! (inatt. imorrn?)
YAY!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » tor feb 07, 2008 18:00

Spännande!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor feb 07, 2008 18:06

All giddy already!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre feb 08, 2008 20:12

Ashes to Ashes 1.01
Jodå. Känns fortfarande lite för tidigt att uttala sig hur den kommer bli, det kan fortfarande gå åt båda hållen. Men det är tydligt att den faktiskt bygger på Life on Mars hänvisningar till Sam som inte förklaras närmare och tack och lov var de väldigt direkta med att hon får veta att hon är skjuten. Fast samtidigt kan jag inte skaka av mig känslan att det är lite mycket LoM-remake ibland under avsnittet. Förhoppningsvis tar de serien i en helt annan riktning-- inte för att jag vet hur de ska göra det men jag har fortfarande lite naiv tilltro på det här och skaparna.

Guv med uzi. Eftertexterna med grön text på svart bakgrund. <3
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » lör feb 09, 2008 4:34

AtA 1.01
Jag gillar. De har fått till 80-talet riktigt bra också (Oooh Viennaaaaa).

Tycker redan de har en annan take än LoM, vilket väl är en bra sak. Ibland blir det over-the-top re-make, vilket inte behöver vara en dålig sak.

Fast nu får nog Alex ta och hålla sina meta-funderingar lite mer för sig själv. Annars blir det svårt att fungera i gruppen.
Skönt att höra lite hur det gick för Sam, att han levde med dem i sju år, trots att han väl dog direkt efter sitt hopp. Bra för Alex (och tittaren) att förstå att tiden går olika fort. Livet tickar iväg för henne, men inte så fort.

Ray Carling ser ut som Jon Skolmen :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » lör feb 09, 2008 4:53

I like it.

Bra att hon vet så mycket om Sams grej. Det borgar för lite förnyelse på nåt sätt... Sam är "död", men hur ofta är man död i TV-serier om kroppen inte återfunnits? Kommer han gästa?! Gene fucking Hunt, med Uzi. :lovebunny:

Jag kommer se den här serien iaf!


Det kändes som att man behövde ha sett LoM för att hänga med på många ställen, jag försökte förklara för Annica lite, men då lyckades jag såklart spoila LoM istället.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör feb 09, 2008 14:36

AtA 1.01: Jag gillade detta rejält mycket faktiskt. Rejält. Jag är redan övertygad om att denna serie kommer att bli riktigt bra. Jag känner mig också engagerad i Alex Drake och jag tycker att Keeley Hawes passar utmärkt i rollen.

Jag tänkte också på detta med att Sams kropp aldrig hittats. De har nog lämnat det öppet ifall John Simm skulle gå med på ett gästinhopp.

Jag gillar också att det garanterat kommer att bli ett annat slut än LoM. Eftersom Alex har en dotter kommer hon aldrig att längta tillbaka till Gene Hunts värld så mycket att hon tar livet av sig eller frivilligt stannar kvar.

De måste ha haft hur kul som helst med att välja ut musiken. Jag tyckte också om den överdrivna hjältemusiken då Gene Hunt var på väg att ta tag i saker, men jag hoppas att de inte överanvänder det utan att det är slut med det nu.

Minst två riktigt roliga repliker också:

Alex: Can you get me a change of clothes, please? I would like to change out of red before Chris de Burgh writes a song about me.

:D :D

Gene Hunt: I invented something once. Bruise-free groin slap.

:D


Ser fram emot nästa avsnitt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör feb 09, 2008 15:06

AKS skrev:Keeley Hawes


Kokrämare! (Huu, var och när var det vi räknade upp ord/meningar som lät betydligt värre på svenska än på engelska?)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 15:08

Keeley :lovebunny: !

För övrigt kanske jag ska tillägga att jag itne är fullt så negativ som det kanske låter ovan. Bara lite kritisk till vissa saker, men jag gillade också en massa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör feb 09, 2008 15:43

AtA 1x01
Jag är med. Gillade en hel massa. Kanske inte lika direkt som LoM, men vem hade väntat. Gillade att Alex är så medveten, går så hårt på att världen är fejk, speciellt när Sam - om jag inte minns fel - försökte göra inte för mycket väsen av sig snabbare. Vanligtvis i den här typen av byta-verklighet/tid-situationer brukar jag reta mig över att verklighetsresenären (och då tänker jag på filmer som Nicolas Cages, The Family Man, bara för det är den jag kom att tänka på först, där någon lär sig en livsläxa genom att testa på hur ens liv kunde ha varit under andra omständigheter) inte försöker sköta omställningen smidigare i början utan högt och tydligt deklarerar att han eller hon egentligen har ett annat liv, något som personerna i hans/hennes nya (tillfälliga) verklighet givetvis ställer sig helt frågande till, men Alex tar kontrollen på ett helt nytt sätt, hon är stark och tvivlar inte.

Kanske hjälper det att jag attraheras av starka kvinnor. Kanske hjälper det att jag attraheras av Keeley Hawes. Snygga ben, dessutom. Rawr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör feb 09, 2008 16:10

adolvsson skrev:AtA 1x01
Jag är med. Gillade en hel massa. Kanske inte lika direkt som LoM, men vem hade väntat. Gillade att Alex är så medveten, går så hårt på att världen är fejk, speciellt när Sam - om jag inte minns fel - försökte göra inte för mycket väsen av sig snabbare.

Jag tror du minns fel. Sam hade ju till och med ett avsnitt där någon försökte lura honom att han var en inplanterad doktor typ? Annies typ pojkvän eller nåt. (åh, Annie, kan inte hon komma tillbaka också?)

Han tjafsade en del i början vill jag minnas.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » sön feb 10, 2008 20:24

AtA 1.01 Jodå, lovande. Jag gillar greppet att Alex kan hela Sams historia - annars hade det varit lite väl otrovärdigt - och även om det är lite oklart exakt varför Bowielåten har något med saken att göra (det gjorde LoM bättre) gillar jag att Bowieclownen dyker upp stup i kvarten (i det här avsnittet, iaf; hoppas han inte är med var femte minut i fortsättningen också). Visst finns fortfarande risken att det bara blir samma sak en gång till, men de verkar vara medvetna om den risken åtminstone. Och rent berättarmässigt är det riktigt välgjort, och Keeley Hawes rockar.

Och jo, det är härligt att se Gene Hunt igen. Även om jag hoppas att de inte gör honom alltför hjältemodig; det fanns alltid ett ganska osympatiskt Dirty Harry-drag någonstans i honom, det hör liksom till.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron