Life on Mars / Ashes to Ashes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön feb 10, 2008 21:40

Jag är inte rädd för att det ska bli för likt LoM för där LoM var väldigt mycket drama ser jag mer lättsamhet och humor i Ashes to Ashes.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » sön feb 10, 2008 22:07

adolvsson skrev: Gillade att Alex är så medveten, går så hårt på att världen är fejk, speciellt när Sam - om jag inte minns fel - försökte göra inte för mycket väsen av sig snabbare. Vanligtvis i den här typen av byta-verklighet/tid-situationer brukar jag reta mig över att verklighetsresenären (...) bara inte försöker sköta omställningen smidigare i början utan högt och tydligt deklarerar att han eller hon egentligen har ett annat liv, något som personerna i hans/hennes nya (tillfälliga) verklighet givetvis ställer sig helt frågande till, men Alex tar kontrollen på ett helt nytt sätt, hon är stark och tvivlar inte.

Kanske hjälper det att jag attraheras av starka kvinnor. .

Fast, hon har ju en enorm fördel jämfört med andra byta-verklighet-karaktärer. Hon vet ju från början vad det är frågan om. Trots det pratar hon högt om situationen, a la Days of our Lives (började reta mig lite på det). Men visst, det är ett annorlunda scenario än det man brukar se (inkl LoM) och det ska bli mycket roligt att följa.

Det första hon gjorde var, att svimma, och sen svimma igen när white-boarden stavade D.E.A.D. lodrätt (Sam t ex svimmade aldrig på det sättet). Stark kvinna MY ASS. Tycker hon verkar högst ordinär på sin höjd.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 22:20

lilith skrev:Det första hon gjorde var, att svimma, och sen svimma igen när white-boarden stavade D.E.A.D. lodrätt (Sam t ex svimmade aldrig på det sättet). Stark kvinna MY ASS. Tycker hon verkar högst ordinär på sin höjd.

Håller med. Det är inte så vanligt att jag håller med lilith om tv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » sön feb 10, 2008 22:30

noike skrev:Håller med. Det är inte så vanligt att jag håller med lilith om tv.

Johodå. Carnivàle, Wonderfall och Spaced tex!
Ok, ibland...Och det kanske inte var exempel på håller med, snarare tycker också om.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav adolvsson » sön feb 10, 2008 23:05

lilith skrev:Det första hon gjorde var, att svimma, och sen svimma igen när white-boarden stavade D.E.A.D. lodrätt (Sam t ex svimmade aldrig på det sättet). Stark kvinna MY ASS. Tycker hon verkar högst ordinär på sin höjd.

Äsch, du har en solklar poäng. Till den grad att borde inte så mycket omformulera mitt inlägg utan framför allt expandera på det, för nu börjar en massa andra tankar aktiveras. Fast inte nu, sen.

Däremot kan jag säga det här, att jag inte är säker på att hennes vetskap är en enorm fördel. Även om hon vet vad det är, vet hon inte varför eller hur hon ska komma därifrån, och det lilla hon vet kan precis lika gärna visa sig vara i vägen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 23:10

lilith skrev:
noike skrev:Håller med. Det är inte så vanligt att jag håller med lilith om tv.

Johodå. Carnivàle, Wonderfall och Spaced tex!
Ok, ibland...Och det kanske inte var exempel på håller med, snarare tycker också om.

Men alla de är avslutade/nerlagda. Okej, Chuck förmodar jag av de som går just nu. Men det förstör bara min fina teori.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » mån feb 11, 2008 0:36

adolvsson skrev:Däremot kan jag säga det här, att jag inte är säker på att hennes vetskap är en enorm fördel. Även om hon vet vad det är, vet hon inte varför eller hur hon ska komma därifrån, och det lilla hon vet kan precis lika gärna visa sig vara i vägen.

(spoiler hela LoM och AtA1.01) Nej det är klart, hon vet inte riktigt hur hon ska komma hem (egentligen borde hon väl kallblodigt döda hela gänget, om hon ska gå efter Sams historia). Men hon kom inte dit och var helt på noll heller om vad som händer henne. Hon slipper fundera över ifall hon är galen, i koma, eller har åkt bakåt i tiden. Hon kan genast ge sig i kast med att försöka hitta ett sätt att ta sig hem genom att göra som Sam gjorde. Det funkar väl inte likadant för henne, men nåt liknande måste det ju vara.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav A bear » lör feb 16, 2008 12:59

AtA 1.02 och jag gillar det betydligt mindre. Här finns fortfarande möjlighet till något riktigt bra, men serien har problem.

Om vi börjar med huvudpersonerna: Alex är, som Lotta sa efter 1.01, "stark kvinna? My ass." Bokstavligen, rentav, när hon alltså frivilligt ställer upp på att låta Gene stämpla hennes arsle på sitt skrivbord. Herregud. Hon verkar i grund och botten ha två repliker: "Inget av detta är på riktigt", och ""jag måste hem till min lilla dotters födelsekalas" (wow, originell motivation för en kvinnlig karaktär) och de upprepas i oändlighet. Visst, Sam var också rätt disorienterad först, men utöver att få panik (och vi fick se mycket mer av hans försök att anpassa sig till vardagen i 70-talet) grep han också in intelligent och utmanade dåtiden. Alex bara ignorerar tidsreseaspekten (utöver att ta åt sig looken utan att ens kommentera det). Hon framstår, ärligt talat, som ett våp och jag är förvånad över att Gene står ut med henne. Anne från 1973 verkade ha mer respekt med sig än Alex från 2007.

Och Gene är också lite av ett problem. Varje gång en serie presenterar en karaktär av det här slaget - "magnificent bastard" har jag sett det kallas - finns ju risken att tittarna missuppfattar poängen och börjar heja på honom; det finns säkert nassar som hurrar varje gång Eric Cartman börjar rya om judar, det finns många som anser att Dexter Morgan är en ansvarsfull samhällsmedlem eller att Stringer Bell är en smart och egentligen rätt snäll typ, och det fanns redan under LoM-tiden många tittare (av det slag som läser Daily Mail och tycker att man borde återinföra dödsstraff och apartheid) som hyllade Gene Hunt som den perfekte polismannen. Det var ju inte meningen; även om han inte är en OND karaktär på något vis fungerar han liksom bara när han ses med kritiska ögon, när han har en som Sam Lowry som säger ifrån när han kliver över linjen. I AtA verkar de ha glömt det, köpt sin egen bullshit och helt enkelt gjort honom till hjälten; plötsligt helgar ändamålet medlen, Gene har alltid rätt, och spöar man bara upp misstänkta och skjuter med automatvapen löser sig allt. Han har gått från att vara den ena sidan av frågan "hur löser vi brottslighet" till att vara svaret. OK, riktigt verkar inte den kritiska vinkeln ha försvunnit; slutet med självmordsbombaren här är visserligen väldigt lätt att förutsäga, men ändå, något lyckligt slut blir det inte. Det är möjligt att det kommer en twist där Gene får vakna upp rätt hårt, det är ju trots allt Thatchers England och TV-makarna verkar inte helt nöjda med det, men...

Jag kommer inte ifrån tanken att de tagit ifrån Gene mycket av det som gjorde honom intressant och gett honom en kvinnlig sidekick utan intresse att bidra med något eller utmana honom på allvar. Visst, designen är snygg och soundtracket är på pricken, men många av de där smågrejerna som gjorde LoM så bra - frågan om vad som är verkligt och varför vi bryr oss, Sams utsatthet och panik som han ändå använder för att jobba, Genes motvilliga utveckling, en karaktär som Anne, alla gråskalorna - har sopats under mattan och ersatts med "Kolla! 80-tal! 'Fade to Grey'! Är det inte häftigt?"


...strung out in heaven's high, hitting an all time low.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör feb 16, 2008 13:26

A bear skrev:AtA 1.02 och jag gillar det betydligt mindre. Här finns fortfarande möjlighet till något riktigt bra, men serien har problem.

Jag kommer inte ifrån tanken att de tagit ifrån Gene mycket av det som gjorde honom intressant och gett honom en kvinnlig sidekick utan intresse att bidra med något eller utmana honom på allvar.

Jag kan tyvärr bara hålla med om problemet men jag tror samtidigt att problemet i serien har samma ursprung som vad som bidrog en hel del till vad som gav LoM liv. Nämligen att de till det yttre tar på sig formen för polisserier som skapades under respektive årtionde. I avsnitt tre måste de börja ta avstamp från det och faktiskt få in lite eget för att det inte ska falla in i parodifällan. För jag gillar att de faktiskt tar sig an den yttre tv-formen, problemet här är att de inte gjorde tillräckligt för att den inre skulle motverka och "korrumpera".

Jag gillar Keeley Hawes som skådespelare, men hon hade en ruskigt mycket bättre roll i Spooks. Som det är här är hon den andra kvinnliga polisen jag glömt namnet på mycket mer definierad och tänkande, och då har vi inte fått se henne så mycket.


Kanske var det det lite för höga förväntningar efter LoM men jag tyckte ändå AtA som sämst har varit underhållande. Men visst finns det massor med rum för förbättringar. Det kan jag inte vifta undan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » mån feb 18, 2008 20:08

1.02:
Jag försöker och försöker hitta några försonande drag hos Alex, men hon blir mer, som A bear uttryckte det ett våp. Det är väl inte meningen att jag ska föredra Gene Hunt som karaktär när han uppenbarligen är någon jag inte skulle tolerera i min närhet. Tänker inte gå in på hennes höggjödda och alldeles för myckna prat om hur tokigt hennes huvud fungerar. Jo, lite. Kanske är det det som kan förklara hennes våpighet och oförmåga att ingripa när Gene Hunt (kul namn låter som en cancercell) uppenbarligen gör övergrepp mot befolkningen. Hon tror inte att något är på riktigt så då spelar det ingen roll? Som sagt jag försöker.

Vi vet inte hur mycket Sam har skrivit om GH och hans roll i komasituationen. Alex mor är den första och riktigt tydliga signalen som pekar på gruppen som något som håller Alex kvar.
Trots att den smarta(?) huvudpersonen vet mer än Sam och ser tecken överallt missar hon den inviten fullständigt. Märkligt nog ger det mig lite hopp om en tidig peripeti (och gärna några till) i de närmsta avsnitten.
Jag vill så gärna tycka om det här, och det hade varit roligt med någon förändring i de andra karaktärerna.
Så saknar jag Annie, som var den som effektivast höll Sam kvar i koman.
Jag har ju inte slutat titta på den än så... :?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån feb 25, 2008 17:16

AtA 1.03: Bättre. Alex är fortfarande irriterande, men nu stod hon åtminstone på sig gentemot Hunt och han blev tvungen att faktiskt tänka igenom sina fördomar - för det är ju, som sagt, en god man därinne någonstans. Med slutet verkar fortfarande budskapet vara att lagen är verkningslös och fascism fungerar, men Alex blev i alla fall en lite mer uthärdlig karaktär. Få se om 1.04 fortsätter bygga på det.

Tanke: när hon nu blivit motarbetad både av sin mor och av hennes kollega... man KUNDE ju tänka sig en verkligt mörk storyline där det visar sig att det är Alex som spränger den där bilen till slut. Men knappast, va?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tis feb 26, 2008 22:18

A bear skrev:AtA 1.03: Tanke: när hon nu blivit motarbetad både av sin mor och av hennes kollega... man KUNDE ju tänka sig en verkligt mörk storyline där det visar sig att det är Alex som spränger den där bilen till slut. Men knappast, va?


1.03
Hmm varför inte, varför inte pojkvännen eller GH?

Mindre tjat, och något bättre motstånd, men GH blir mer tröttsam när det inte finns en riktigt motpol. Dessutom vad var den argumentationen på kontoret om? Där Alex argument till att hon hade ett one night stand var att GH hade gått därifrån, trodde att hon skulle föreställa vuxen kvinna som inte lägger sina beslut i andras händer. Jag hoppas att en av slutpoängerna är hennes frigörelse(det är inte ordet jag söker eg.) på något sätt, men nu funderar jag på att helt enkelt vänta in slutet och se de två sista, och om de är någonstans upplyftande kan man se de jag missat tryggt spoilad och mindre irriterad.

Utvecklas dumma tvserie, utvecklas!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » sön mar 02, 2008 19:45

(spoiler AtA 1.04) GENE: I'm trying to find out who murdered this man. If that makes me a fascist, then heil bloody Hitler.

Och där kom mycket riktigt Thatchers-regering-konspirerar-vinkeln in, och i vanlig ordning visar sig Gene Hunt ha helt rätt när det gäller brottet och Alex är en rätt småtrist karaktär.

Det är nog ändå det bästa avsnittet hittills, och de väver in allt mer mysterier runt Alex mamma - precis som runt Sams pappa i LoM - men med skillnaden att jag har rätt svårt att bry mig om handlingen eftersom jag fortfarande inte ser något skäl att bry mig om Alex; "bäst" är rätt relativt.

Och den där superduperhemliga bunkern var visst VÄLDIGT lätt att komma in i, va?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » lör mar 15, 2008 0:36

Har nu sett tom avsnitt 6 och... det finns inte mycket jag gillar med den här serien. Det absolut största problemet heter Alex, jag har väldigt svårt för henne som huvudkaraktär, och berättelsen är alldeles för mycket upphängd på att hon ska bära stora delar av serien och det fungerar inte. Hon är inte det minsta intressant, snarare irriterande och... inte någon jag skulle kalla smart. Ett våp är inte en felaktig beskrivning. And don't get me started on the clothes...

Det lilla intresse jag har för serien ligger i berättelsen med föräldrar och om de kan räddas, men det har varit väldigt fattigt med att göra något intressant av den storyn sedan avsnitt två. Istället består serien av den irriterande Alex och tråkiga veckofall.


Tveksamt om jag kan förmå mig att se klart resten av avsnitten och jag hoppas verkligen den slutar efter nuvarande omgång avsnitt. Avsluta fallet med föräldarna osv och det kanske skulle hjälpa om serien hade en egen twist (jämfört med LoM), att hon faktiskt lyckas rädda föräldrarna och när hon sen vaknar upp i nuet att de är vid liv och "alltid har varit det". Fast det skulle inte göra att jag plötsligt började gilla Alex. Never. Efter 6 avsnitt känns det försent att rädda den karaktären - och serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör mar 15, 2008 0:44

Jag har faktiskt bara stet första avsnittet än. Och första halvan av avsnitt två. Jag vet inte vad som hände...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör mar 15, 2008 0:48

Du gillade inte vad du såg? Och av vad jag sett hittills skulle jag heller inte rekommendera dig att ta upp tittandet igen... fast andra avsnittet var väl det jag tyckte visade den potential serien hade, men den har inte visat igen sig sedan dess.

Inte för jag hade direkt höga förhoppningar om den här serien, men den har visat sig vara än värre än vad jag trodde den skulle vara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » lör mar 15, 2008 0:55

Jag gillade piloten rejält, men jag tyckte nog att det blev trögare i andra avsnittet, beslutade mig för att ta en paus och sen dess har jag inte alls känt en längtan efter att ta upp serien igen. Blir nog inte så heller.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » lör mar 15, 2008 7:30

AKS skrev:Jag gillade piloten rejält, men jag tyckte nog att det blev trögare i andra avsnittet, beslutade mig för att ta en paus och sen dess har jag inte alls känt en längtan efter att ta upp serien igen. Blir nog inte så heller.

Lika bra, finns bättre att lägga sin tid på. Jag misstänker att jag fortsätter av princip, av samma skäl man läser ut en halvdan bok. Tyvärr, jag trodde att det kunde bli nåt med en fortsättning.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Illyria » lör mar 15, 2008 16:01

Tydligen är det redan klart med en säsong 2 också. That does it, jag tänker inte fortsätta titta.

Om någon fortsätter titta och de kommer till avsnittet/en där storyn med föräldrarna verkligen klaras upp säg till. Det är det enda jag skulle vilja se isåfall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav MTL » tis maj 13, 2008 7:40

Illyria skrev:Tydligen är det redan klart med en säsong 2 också. That does it, jag tänker inte fortsätta titta.

Om någon fortsätter titta och de kommer till avsnittet/en där storyn med föräldrarna verkligen klaras upp säg till. Det är det enda jag skulle vilja se isåfall.


Jag har sett hela säsong två. Och eftersom serien lades ner efter det så kan jag bara säga. Man fattar ALDRIG något. Haha. Eller kanske tyvärr istället.
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav adolvsson » tis maj 13, 2008 7:57

MTL skrev:Jag har sett hela säsong två. Och eftersom serien lades ner efter det så kan jag bara säga. Man fattar ALDRIG något. Haha. Eller kanske tyvärr istället.

Illyria talar, tar jag för givet, Ashes to Ashes. Inte mycket S2 existerar där än.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis maj 13, 2008 9:10

Själv tyckte jag s2 av Life on Mars klarade upp allt på ett ganska så begripligt sätt. Inte nödvändigtvis ett sätt jag gillade, men...

Serien lades förresten inte ner efter två säsonger. Den var aldrig planerad att ha mer än två säsonger. Den tar slut där.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MTL » tis maj 13, 2008 14:03

A bear skrev:Själv tyckte jag s2 av Life on Mars klarade upp allt på ett ganska så begripligt sätt. Inte nödvändigtvis ett sätt jag gillade, men...

Serien lades förresten inte ner efter två säsonger. Den var aldrig planerad att ha mer än två säsonger. Den tar slut där.



jag BER om ursäkt! No need to mean..

Jag postade ett ALLDELES för tidigt inlägg.. jag var nog itne riktigt vaken när jag postade det tror jag
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav A bear » tis maj 13, 2008 14:09

Sorry. :oops: Mitt kom också innan första koppen kaffe. Var inte menat att vara elakt på något sätt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MTL » tis maj 13, 2008 14:16

A bear skrev:Sorry. :oops: Mitt kom också innan första koppen kaffe. Var inte menat att vara elakt på något sätt.



Hehe. Nej jag hade ju riktigt fel så det gör inget.
Jag är bara lite småsurig och på gränsen till tårar ... -cause you had a bad day- typ
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav A bear » fre jun 27, 2008 13:48

Snygg sågning av US-versionen

"Just how bad does a pilot have to be to get itself moved to the other side of the country?" That's the question everyone has been asking about the American Life on Mars remake, which was set in LA but is now relocating to New York. With the offending original pilot leaking onto the net we can now provide a definitive answer: pretty damn bad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » lör okt 11, 2008 4:32

LoM US 1x01
Ordentlig seriestart, första avsnittet ersätter piloten och skiljer sig på flera punkter. Scenen är flyttad från LA till NY. Micheal Imperioli hoppar in som ny karaktär, Harvey Keitel hoppar in som Gene Hunt. David E. Kelleys namn har hoppat ur förtexterna. Piloten skiljde sig mer från förlagan än vad nya seriestarten gör. Fast framför allt är den riktigt stora viktiga skillnaden att det här är - håll i hatten - bra.

Skojar inte.

Det finns skavanker, håller inte rakt igenom, och det finns saker som är för direkt överförda från originalet för att fungera, men allt det här är sådant man kan förvänta sig av ett första avsnitt. Faktum är att hela avsnittet är allt vad piloten borde ha varit, och problemen har alla möjligheter att rätta till sig vad det lider.

Jag tror inte det kommer överträffa originalet, däremot tror jag det kan och kommer, precis som The Office US, utvecklas till sin helt egen grej.

New York på 70-talet är förresten en riktigt skön miljö och, jodå, visst är musiken bra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön okt 12, 2008 13:28

adolvsson skrev:LoM US 1x01 Micheal Imperioli hoppar in som ny karaktär

Jag måste nog se.

Fast jag måste ju se riktiga Life on Mars först. Hur ska jag ha tid med det? Jaja, Dr Who är snart slut så kanske då.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » sön okt 12, 2008 13:50

The Buffster skrev:Fast jag måste ju se riktiga Life on Mars först.

Ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön okt 12, 2008 19:19

Nu fick du mig att börja fundera på att se det. :?
Buffster: Oja.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron