Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » fre apr 01, 2011 12:45

7x18
Hade kunnat bli ett episkt avsnitt.
Första låten var så fruktansvärt bra och passande. Grymma sånginsatser. Resten av avsnittet blev lite blaha.
Senast redigerad av eynosh fre apr 01, 2011 18:11, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav HeY » fre apr 01, 2011 16:55

Menar du 7x08 eller dagens avsnitt som ju var 7x18? Vågar inte titta under spoilerblocken om det är 18.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » fre apr 01, 2011 18:12

18 såklart.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tinwiel » fre apr 01, 2011 19:05

7x18 Jag tyckte att det var ett "trainwreck".
Det passar inte i en sån här serie. Första låten, när bara Callie som "spöke" sjöng, var ok, resten var bara så så fel. De flesta sjöng fint men låtarna tillförde ingenting till avsnittet, de förstörde bara något som hade kunnat bli fantastiskt bra drama med gripande dialog. VEM sa ja till den här idén? Bara för att Buffy kan, innebär det inte att alla andra kan. Scrubs var inte klockrent heller men den serien är skruvad på ett sätt att formatet funkar (med alla "syner som JD ser osv).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Nyx » ons maj 04, 2011 21:24

Har bara sett fram till första reklampausen 7x18Hittills kan jag säga att Kevin McKidd rockar (som alltid) och att det är irriterande att de har så mycket prat tvärs över sångerna. Om man ska göra ett musikalavsnitt kan man väl göra det fullt ut och lita på att sånginsatserna förmedlar de känslor som dialogen vanligtvis innehåller? Jag hade gissat att Bailey och Lexie skulle få sjunga en hel del men jag blir överraskad om Meredith, Christina och Derek visar sig ha några minnesvärda sånginsatser... Nu får vi se om mina uppfattningar ändras under resten av avsnittet.
To be continued...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons maj 04, 2011 21:35

Jag håller inte med om Kevin. Jag tycker att hans sånginsats var den som skapade de flesta ofrivilliga skratt när jag tittade på avsnittet. Inte för att han har dålig sångröst, utan för att det bara inte gick ihop bra med honom. När han började sjunga "How To Save A Life" tycker jag det var skitdåligt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör maj 21, 2011 0:33

7x22
Definitivt ett av de bättre avsnitten denna säsongen, men också den sämsta säsongsfinalen nånsin av serien. Seriöst? Den är inte ens i samma liga som de andra, ganska så fantastiska, finalerna av Greys! Vad tänkte Shonda Rhimes? Jag kan acceptera att alla inte blev skjutna eller dör i cancer - men snälla nån, man kan skapa mer drama än så här utan att gå över styr!

Nej, jag hoppas på nästa säsong. Greys är fortfarande en av de serier jag ser fram emot och myser till mest i veckan, men säsong 7 nådde nog inte lika långt in i hjärtat som tidigare säsonger - skärpning!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

8*09

Inläggav dansdansdans » fre nov 11, 2011 11:15

detta va säsongsavslutningbra! jäj! :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron