Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tor dec 04, 2008 0:37

Jag har börjat se s5 nu och ooh, vad bra det är! Har bara sett 5x01-03 än så länge men jag tycker det är riktigt, riktigt bra hittills. :lovebunnier:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav The Buffster » fre dec 05, 2008 22:05

(spoiler 5.10) Lexie! Tänk att hon skulle övertyga så mycket den här säsongen att hon helt plötsligt är min favoritkaraktär, det hade jag aldrig trott. Men hon är verkligen helt fantastisk. Sloan är dessutom mycket bättre än George som inte fattade någonting.

Christina och nya fina doktorn (Kevin McKidd!) gillar jag.

Sen är ju Mary McDonnell med nu också. Henne gillar jag.

Det enda som inte riktigt fungerar är väl Izzie. Kan knappast blir något bra av det.


Jag låter nog lite väl negativ mot Grey's ibland, jag borde sluta med det. För jag gillar det här. Väldigt, väldigt mycket.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör dec 06, 2008 0:29

The Buffster skrev:Jag låter nog lite väl negativ mot Grey's ibland, jag borde sluta med det. För jag gillar det här. Väldigt, väldigt mycket.


Haha, det var väl inte så negativt. 1/4 punkter som är negativa är väl ganska postivt och den negativa punkten tror jag nästan alla Grey's fans håller med om, från vad jag har läst iaf. Jag riktigt ogillar det - de förstör en riktigt bra karaktär.

Lexie är inte min favorit men hon fungerar riktigt bra just nu. Min favorit är nog Bailey, hon behöver dock mer drama för då briljerar verkligen Chandra i sina scener. Izzie brukade nog vara en favorit men hon är just crazy just nu. George är knappt med längre - tydligen ryktas det att en av männen har varit riktigt jobbiga on-set i år och viljat ändra scener etc. Tydligen är det därför vi inte sett mkt av honom, det är hans "straff" från manusförfattarna. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara ngn annan än T.R då han knappt fått 3 scener i vissa avsnitt. Och Heigls karaktär förstör dem bara för att hon drog ur sig ur Emmy racet och sade att materialet hon jobbat med inte var Emmy standard. Jag tror de behöver nytt och färskt blod bland manusförfattarna. Mindre envetna, bättre på att ta konstruktiv kritik från skådespelarna (de har trotts allt spelat sina karaktärer i 4 år, känner de att ngt känns OOC borde de väl få säga det?) och som kan få lite bättre ordning på alla storylines. Det är mycket som funkar i GA, men tyvärr är det alldeles för mycket som inte gör det för att jag ska gilla serien så mycket som jag gjorde i säsong 2 och första halvan av säsong 3 (fram tills George och Izzie lekte doktor). Vad hände med avsnitt som bombavsnittet? Som den fantastiska säsong-2 finalen? Som Georges pappa dör avsnittet? Hmm, jag saknar nog mest det där tunga dramat GA brukade leverera.

Nu låter jag också negativ, jag gillar också. Jag önskar bara att jag kunde gilla det ännu mer.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör dec 06, 2008 10:43

HeY skrev:Haha, det var väl inte så negativt. 1/4 punkter som är negativa är väl ganska postivt och den negativa punkten tror jag nästan alla Grey's fans håller med om, från vad jag har läst iaf. Jag riktigt ogillar det - de förstör en riktigt bra karaktär.

Haha, nej jag menade inte just det inlägget alltså. Då var jag ju knappt negativ alls. Menade mer att jag oftast brukar vara så noga med att poängtera att Grey's inte är "bra på riktigt". Men det jag har märkt är att jag alltid blir hur glad som helst åt ett nytt avsnitt. Och att det är så mysigt att se. Så jag gillar det. Sen att det inte skulle ha på några topplistor av bästa serier att göra, måste jag ju inte påpeka hela tiden.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » sön jan 18, 2009 23:46

(spoiler 5.12) "The one with the juice box". Mark och Lexie är finast! :lovebunny:

Fast bäst av alla är Kevin McKidd. Egentligen är han alldeles för bra skådespelare för den här serien, och jag hade gärna sett honom i någonting annat ännu bättre. Men nu är han med här, och jag får väl helt enkelt njuta av det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tinwiel » mån jan 19, 2009 0:54

512

Det roliga med honom, Buffster, är att jag inte visste att han var med i Trainspotting, förrän jag såg en snutt av filmen hos Martin för någon vecka sen. Jag hade sett Trainspotting tidigare, men långt innan han började i Greys och inte kom jag ihåg det heller. Så han är tydligen skotsk. Coolt. Duktig på att fejka amerikanska öär han. :)

Jag hoppas VERKLIGEN att de droppar Izzys extremt irriterande "I see dead people"-storyline nu. Den är inte irriterande på något bra sätt alls, bara jättedålig. Det räcker nu.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » fre jan 23, 2009 23:04

OTH är inne i någon slags svacka och jag har inte ens sett dom senaste avsnitten, så Grey's har tagit över som min favorit bland serier som borde vara dåliga men som jag älskar. Och jag älskade verkligen 5.13.

Lexie. Jag är fortfarande förundrad över hur hon gick från tråkig till alldeles fantastisk. Eller hon var nog aldrig tråkig, men jag väntade mig att hon skulle vara det. Men istället så visade hon sig vara seriens finaste karaktär. Helt underbar var hon i det här avsnittet.

Meredith har jag egentligen aldrig gillat, mycket för att jag aldrig har köpt henne som "dark and twisty". Men här var hon bra, riktigt bra.

Och Owen... jag tror jag är kär... kan han inte komma och ställa sig i min dusch istället?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav VelocityBoy » fre feb 06, 2009 13:36

Jag måste bara posta följande citat ifrån en utav medlemmarna på TWOP det var verkligen hysteriskt roligt

Spoiler s5

Citatet avser Mark och Lexies förhållande

They freak me out. I feel like this relationship will end in a courtroom with Lexie showing on a doll where Mark touched her.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav HeY » fre feb 06, 2009 17:49

VelocityBoy skrev:Jag måste bara posta följande citat ifrån en utav medlemmarna på TWOP det var verkligen hysteriskt roligt

Spoiler s5

Citatet avser Mark och Lexies förhållande

They freak me out. I feel like this relationship will end in a courtroom with Lexie showing on a doll where Mark touched her.


:D

Men de är ju så söta tillsammans! Fast, det är läskigt att jag verkligen kan tänka mig den scenen - de borda skicka in idén till manusförfattarna så att vi kan få en drömsekvens från Marc!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör feb 07, 2009 19:23

Jag vet inte om det är Grey's som har blivit bättre (förmodligen inte) eller om det är jag som är på precis rätt humör, men oj, så mycket jag tycker om det nu.

(spoiler 5.14) Dixon, Bailey och Christina som kramades. Det var det finaste jag sett på evigheter.

Sen gillade jag såklart när Christina kramade Owen också. Jag gillar honom så jävla mycket.

Och så hoppas jag såklart på Mark och Lexie. Finaste fina.

Egentligen finns det en hel del med Grey's som jag stör mig på eller tycker är rätt trist, men det är liksom som att jag inte riktigt ser det längre. Jag bara tycker om.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör feb 07, 2009 19:32

The Buffster skrev:Jag vet inte om det är Grey's som har blivit bättre (förmodligen inte) eller om det är jag som är på precis rätt humör, men oj, så mycket jag tycker om det nu.

(spoiler 5.14) Dixon, Bailey och Christina som kramades. Det var det finaste jag sett på evigheter.

Sen gillade jag såklart när Christina kramade Owen också. Jag gillar honom så jävla mycket.

Och så hoppas jag såklart på Mark och Lexie. Finaste fina.

Egentligen finns det en hel del med Grey's som jag stör mig på eller tycker är rätt trist, men det är liksom som att jag inte riktigt ser det längre. Jag bara tycker om.


De tre grejerna du nämnde var typ det jag gillade också. Men annars... nä... Greys har inte blivit bättre. Jag satt och tänkte på det igår, hur fantastiskt bra Greys brukade vara och hur jag älskade serien i 2½ säsong. Seriens downfall började när George och Izzie hade sex och sedan hämtade sig aldrig kvalitén igen. Det har hänt intressanta saker, men serien har aldrig haft lika fantastiska scener som den hade före det. Slutet av säsong 4 gav mig hopp att de var tillbaka med kvalitén, sista var riktigt bra - men nej, säsong 5 har faktiskt gjort mig besviken - även om det varit bra stunder. När jag tycker att Mary MacDonalds karaktär är intressantare än många av de regulara är det illa.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör feb 07, 2009 20:00

Ja. Izzie har dom ju helt, helt förstört som karaktär ända sen den där grejen med George. Känns väldigt synd. George är knappt med längre, vilket också är synd. Karev är ingenstans i närheten av vad han en gång var. Han brukade ju vara en av mina favoriter. Och Meredith och Derek är rätt fina men ofta tråkiga, fast det har jag i och för sig alltid tyckt.

Men trots allt det så gillar jag det tokigt mycket ändå. Lexie, Mark, Christina, Owen, Bailey och Callie är helt enkelt nog fina för det.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » ons feb 11, 2009 2:27

Okej, så nu känns det då officiellt att serien aldrig kommer bli vad den brukade. (Biggie) Castspoilers säsong 6:

Katherine Heigl and T.R. Knight will soon take off their scrubs for good, their Grey's Anatomy costar confirms.

When Us Weekly asked James Pickens Jr. (a.k.a. Grey's Dr. Richard Webber) on February 7 if Heigl is leaving the medical drama, he said, "Yes, she is." And he continued, "Wherever Katherine goes, I wish her nothing but the best."

Following Heigl, 30, out the door?

Her outspoken BFF, Knight, 35. "He's going too," Pickens told Us at the NAACP Awards luncheon in Beverly Hills. "He just wanted to pursue other career paths."

"He complains to Katherine all the time," a set source has said of Knight (with Heigl). "The energy on set will be much better when he's gone."

Sources close to the actors concur.

"Katherine is ready to move on to the next chapter," says a set source. And Knight is "not shy about telling people" he wants out of his contract, another insider told Us in December.

But now it seems they're finally getting their wishes.

A source tells Us Knight has had numerous talks with executive producer Shonda Rhimes, and that the "writers are scrambling to find a believable exit for George, one that would leave the door open for him to come back someday."

Both Heigl's and Knight's reps had no comment, and ABC and ABC Studios could not confirm the departures.


SOURCE - US Magazine


Känns sjukt otacksamt att George knappt varit med och nu ska sticka. Tydligen har han inte varit med mycket för att han har varit oense med manusförfattarna eftersom han inte var nöjd med sina storylines - samma som vi ofta hört om Heigl med andra ord.
George och Izzie, som jag brukade älska karaktärerna. Jag förstår Hiegl för hon har nog en väldigt lysande filmkarriär framför sig, men vad tror Knight att han har framför sig egentligen? Jag tror inte att hans karriär kommer gå bra direkt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons feb 11, 2009 13:39

(spoiler casting säsong 6) Eftersom George knappt har varit med och Izzie haft så sjukt dåliga storylines så kommer jag inte att sakna dom jättemycket. Men det känns lite synd ändå, för jag brukade gilla George. Izzie däremot har jag nog egentligen aldrig varit så förtjust i. Sen tycker jag inte att Heigl är något särskilt som skådespelerska heller. Finns dom i serien som är väldigt mycket bättre än henne.

Nej alltså, för mig känns det knappt som negativa nyheter. Jag upplevde det som en mycket större förlust när Addison försvann, hon var en av mina favoriter.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav carre » fre feb 13, 2009 20:10

jag älskar senaste avsnitten!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav HeY » lör feb 14, 2009 14:03

Ja senaste var bra! Men frågan är om jag inte tycker att säsong 2 av Private Practice har generellt varit bättre än säsong 5 av Grey's Anatomy? Vilket är intressant om man tänker på hur den serien började.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån feb 16, 2009 18:41

Senaste om säsong 6 cast rykterna:

Shonda Rhimes says previous reports of Katherine Heigl and T.R. Knight leaving Grey's Anatomy aren't true.

Remember those reports that flooded the entertainment press regarding Katherine Heigl and T.R. Knight leaving Grey's Anatomy? Well, they may have been a little… not so true. According to Shonda Rhimes, who should know what's going on with the show since she runs the darned thing, the rumors lack truthiness.

"That was a very interesting rumor," Rhimes said at the NAACP Awards when asked about the possibility of the two actors leaving, according to People. "And it's not true."
Said rumor began when Grey's Anatomy actor James Pickens Jr. was quoted as saying "Wherever Katherine goes, I wish her nothing but the best." Of Knight, he said, "He's going too. He just wanted to pursue other career paths."

Now Pickens says his quotes were taken out of context and he's backtracking on what appeared he thought to be fact. "When the question was posed to me, I was more trying to congratulate Katie and T.R. on whatever they were going to do," Pickens said, according to People. "But yeah, I don't have any special info about it either way."

There's been no response yet from Heigl or Knight's people. This is either a quote gone awry, or some quick damage control done by Rhimes and company. I'm leaning towards the latter given the way she's done the same thing with the Heigl Emmy business and the Brooke Smith pink-slipping.

What's your take on the situation? And what's more entertaining--the on-screen drama at Seattle Grace or the off-screen drama in Hollywood?


Hmm, jag vet inte vad man ska tro. Jag skulle gissa på att de är borta.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » fre feb 20, 2009 23:24

(spoiler 5.16) Alltså. Dom bra delarna med Grey's fungerar verkligen oerhört bra just nu, men lite klagomål har jag ändå.

Att dom har slarvat bort Izzie och George har jag ju redan nämnt. Men samma gäller egentligen Karev. Det stör mig riktigt mycket att dom har lyckats göra honom och Izzie så sjukt ointressanta. Tidigare kändes det som någonting som jag åtminstone hade hoppats lite på. Men så gör dom hela deras relation till någon idiotisk historia om Izzie och Denny. Så irriterande. Karev brukade vara en av mina favoriter. Men nu känns det knappast så längre.

Sen så måste jag säga att hela den här grejen med Sadie kändes så konstig. Helt plötsligt visar det sig att hon är en jättedålig doktor och sen så är hon bara borta. Var det bara jag som inte märkte uppbyggnaden till det? Hon hade ju gjort en del dumt och så, men att hon bara försvann sådär, det kändes så taget ur luften.

Jaja. Egentligen ska jag inte klaga. För mycket är som sagt riktigt bra.

Särskilt Owen. :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör feb 21, 2009 0:38

5x16
Detta tyckte jag var riktigt bra, mycket som funkade. Kändes nästan som om det var ett gammalt Greys avsnitt.
Patienterna var engagerande och rörande, Addison är med, Bailey är tuff, George var med mer än 2 minuter, Izzie hade några bra scener. För i detta avsnittet var faktiskt Izzie, första gången på länge, ganska engagerande tycker jag. Om hon nu ska ut ur serien kan de ju se till och försöka göra något riktigt Emmyvärt med karaktären, för jag tycker att Heigl är en skådespelare som kan klara av sådant.

Derek har aldrig varit speciellt intressant för mig och vresiga Derek är ganska tråkig/jobbig. Han förtjänade stryk, och det såg ut som om han fick mer än Marc så tummen upp!

Christina och Owen var bra, som vanligt. Det som var bättre här var dock att Christina funkade bättre. Ibland har de en tendens att göra henne för omänsklig, men när hon dessutom är "humble" är hon som bäst. Fay Donoway (elr vad tanten nu heter) var inte så jätteduktig - hon överspelade tycker jag. Hade hon skrikit lite mer lågmält i operationssalen och varit lite mindre "jag är arg och jag knäcker dig" i sin sista scen med Christina, hade hon kunnat vara riktigt bra - men överspel är inte riktigt min kopp té.

Jag fattar inte vad de gör med George? Jag bryr mig inte om hur jobbig T.R Knight har varit bakom kameran - tydligen har han klagat på manus en hel del och viljat göra ändringar - utan jag tycker de ska respektera seriens fans och George är faktiskt en väldigt bra karaktär när de faktiskt gör något med honom. Är det bara jag som fortfarande väntar på George-Callie reunion? De var ju så fina tillsammans :rolleyes:


Kul att Grey's Anatomy/Private Practice cross-overn verkligen har hjälpt tittarsiffrorna för PP också - jag hoppas verkligen det håller för jag tycker verkligen om PP. Den är med down-to-earth än Greys. Det var väl ingen som förresten missade att förra veckans PP hörde ihop med förra veckans GA och att de fortsatte att filma Seattle Grace i PP? För isf borde ni ta och se det nu också för det var bättre än GA delen, om jag inte minns fel.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör feb 21, 2009 2:42

Jag gillade också 5x16
Grejen när Izzy gjorde sitt eget tragiska sjukdomsfall till ett övningsobjekt för småttingarna var lite mörkt. Jag gillar.

Addison och Derek i the O.R var bra också, eller i alla fall Addison. Jag gillade inte Addison i början när hon kom emellan Derek och Meredith, men när hon får vara med som en "egen" karaktär är hon underbar.

HeY: George och Callie? NEJ! Det var bara så fel som något kan bli... :rolleyes: Ge George ett vettigt love interest... karaktären är ju bra, det är synd att den ska slösas bort.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » fre mar 20, 2009 23:57

5.18 Lexie! Vilken tjej hon är! Jag blir så himla glad för att hon är så fin.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör mar 21, 2009 2:03

The Buffster skrev:5.18 Lexie! Vilken tjej hon är! Jag blir så himla glad för att hon är så fin.


Word.
Greys har blivigt riktigt bra igen tycker jag. Ända sedan Denny slutade vara med har denna säsongen varit riktigt bra tycker jag, och även rörande - vilket jag har saknat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör mar 21, 2009 12:20

HeY skrev:Greys har blivigt riktigt bra igen tycker jag. Ända sedan Denny slutade vara med har denna säsongen varit riktigt bra tycker jag, och även rörande - vilket jag har saknat.

Jag håller helt med. Nu gillade jag det riktigt mycket även tidigare, för att dom delar som var bra var riktigt bra. Men att Denny är borta är onekligen ett stort puls.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » tor mar 26, 2009 0:55

Ojojoj, watchwithkristin lade precis upp tre sneak peaks för morgondagens avsnitt och det verkar verkligen otroligt intressant! Owen STRYPER Christina :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor mar 26, 2009 12:27

:eek:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre mar 27, 2009 21:39

5x19
Riktigt bra! Riktigt, riktigt bra! Grey's Anatomy back on track? Andra halvan av denna säsongen har verkligen varit skitbra!
Vet inte vad för delar jag ska ta upp, allas var bra!

Christina och Owen :lovebunny: :unlove:

Derek rakar sig och friar, efter att han fått ut Izzies tumör. Men inte är hon väl okej nu? Cancern hade väl spridit sig till organ också - hon kan väl fortfarande dö? Jag vet inte om jag ska förvänta mig att Izzie kommer dö eller inte, men en sak känns säker och det är att Katherine Heigl inte kommer tillbaka nästa år. "Do you really think I'll be here next year?" Hmm, no, actually I don't :|
Alex hade riktigt bra scener! Men något bekymrade mig: Chief är äcklad av Alexs "påse" och vill inte ta i den så därför flyttar han den med gaffeln han äter med!!? Hmm, personligen skulle jag nog hellre flyttat med handen än något jag ska stoppa i min mun men det är väl hans val. Okej, lite löjligt att ta upp kanske men jag reagerade på det :rolleyes:

Skönt att George fått lite scener igen, och med Callie nontheless! "I loved you once." Åh, jag vet att jag verkade vara ganska ensam om att tycka om Callie och George tillsammans men jag är bara en sucker för otippade par. Jag minns fortfarande hur gulligt jag tyckte det var när gänget insåg att George var Callies "MacDreamy". :D :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör mar 28, 2009 12:18

HeY: Jag reagerade också på det där med påsen och gaffeln. :D Det var ett bra avsnitt i övrigt. Jag håller med dig i allt (George och Callie också, fast jag har aldrig gillat dem som par).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » fre maj 15, 2009 23:54

5x23-24
Oj, jösses! Jag tycker ibland om att klaga på att GA inte är vad det brukade men det här med säsongsavslutningar kan jag inte neka att de fortfarande får till ordentligt. Haha, jag satt här och grät mer elr mindre hela sista kvarten :D
Jag tippar på att Izzie överlever en säsong till och att George går i graven. Jag har för mig att jag läste en tvetydig intervju med Heigl där hon sade att hon inte visste Izzies öde men att hon nog inte skulle ha ngt emot ett eller kanske två år till i serien. Kan iofs vara en rejäl fint men det känns som om George kommer att dö och Izzie överleva. Att det var George som var John Doe förvånade mig inte alls, jag sade det direkt när han kom in för det kändes... uppenbart. Men lika påverkad blev jag ändå. Bailey äger som vanligt - Chandra Wilson är fantastisk! "We're all scared!" :cry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » lör maj 16, 2009 0:03

5x23-24
Ja, Chandra Wilson är fantastisk. Igen. Hon borde få varenda pris som finns att få. DEN scenen med henne i dagens avsnitt var magisk och få andra hade kunnat fixa den på samma sätt. Hur hon kan få det så trovärdigt och gripande....

Det är så tråkigt för jag gillade ju George en gång i tiden men nu kommer jag inte att märka att han är borta. Izzie däremot, om hon dör så blir det ett stort tomrum i serien. Jaja, vi får se. Jag hade inte fattat plot twisten med George som John Doe, i förväg, men jag hade inte lyssnat eller kollat så noga på allt heller.

Derek kan vara så himla arrogant i sin läkarroll ibland alltså...

Och Alex! :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Ankh » tor jun 04, 2009 23:45

523-524Av alla säsongsavslutningar jag npnsn set tycker jag denna ligger rakt uppe i topp med BtVS s5s "The Gift". Fy faan. När Grey uppfattar 007.. It's GEORGE!!! Jag slutade inte rysa på säkert en kvart och fortfarande nu, flera veckor senare, så ryser jag fortfarande när jag tänker på det Helt sjukt.

Jag tror oxå att Izzie överlever och att George försvinner. Grundat på inget annat än en känsla. GA överträffade sig sjölva med denna avslutning tycer jag.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron