The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Noam » tis feb 20, 2007 20:41

4x07 - oh yeah.. Shane och Paige FTW! Helena och card shark chick... nice! Back among the rich! Tasha = blah.. ogillar henne mer för varje avsnitt. Alice blivande IT-miljonär.. spännande :D.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav RalfiParpa » tis feb 20, 2007 21:06

4x07 knäckte också.
Eftersom det finns så många par går jag igenom dem punktvis.
The L-Word 4x07
Alice och Tasha
Av alla nya ihopparningar (är det ett ord?) är det här den jag gillar mest. Opposites attract, inte sant? Väldigt fin kemi och Leisha Hailey är fortfarande min stora favorit. Hade jag varit ett större fan av den här oslipade diamanten till serie hade jag antagligen gjort ett Alice-shrine.
Jennifer Beals och hon som spelade Joey Lucas i WW
Ingen shipper men visst är de söta tillsammans. Ger paret en säsong.
Shane och Bloodrayne
Mer en Shane-utveckling än ett par. Inte mycket passion här inte. Antar att arcen ska symbolisera Shanes övergång till förortsmamma (eller förortsstorasyster/förmyndare eller whatever). BloodRayne spelar vardaglig mamma hjälpligt. Är det här Shanes framtid? Det hoppas jag för jag har aldrig brytt mig mer om Shane än jag gör nu.
Foxy Brown och Angus
Alltså, det här är bra och alla som inte ser det är blinda. Blinda, I tell you! Åldersskillnaden är intressant och skådespelarna har en trevligt kemi. Ilene Chaiken borde ägna mer energi åt att skriva det här paret.
Tina och hennes nya man, antar jag
Eh, ja, Ilene Chaikens syn på vita heterosexuella par är inte direkt mångfasetterad. Synd för Tina, hon måste vara den minst omtyckta karaktären genom tiderna. Det är synd att Laurel Holloman, som är en begåvad aktris, aldrig får nåt vettigt att leka med.
Jenny
Inte ett par per definition men jag tycker att hon förtjänar ett omnämnande ändå. Hon är bisarrt självdestruktiv och nu verkar hon vara fast besluten om att få alla sina vänner att börja hata henne. Å andra sidan, hon behöver inte dem.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav brat » lör mar 03, 2007 18:43

Är det verkligen så att The L Word säsong 4 drog igång på svensk tv i torsdags? Och är det verkligen så att de har flyttat från TV3 till TV400, en muppkanal som ingen har!?

Säsong 2 laddade jag ned som besatt... antagligen eftersom jag var besatt. Men efter det har jag inte brytt mig tillräckligt om serien för att orka ladda ned. Jag tänkte ändå fortsätta se den nu på tv iaf. Så blir det då inte iom kanalbytet. Frågan är om det är värt att ladda ned säsong 4 ändå. Vore för Kates skull.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Ai » lör mar 03, 2007 19:08

brat: Mitt råd är - ja, för Kates skull. Men enligt mig är det den enda anledningen att göra det. Jag är inte imponerad alls utav den här säsongens andra intriger. Bara Kate.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön mar 04, 2007 6:33

Jag håller nog med Ai, det har varit lite segt bitvis i The L word nu. Men Kate/Shane är en gudinna, och hennes storylines har funkat. Jag är riktigt nyfiken på

Spoiler fram till mitten på säsong 4
hur det kommer att gå mellan henne och Terminator-bruden. Dom är söta ihop. Sen så vill jag gärna veta hur det ska gå för Alice och militärtjejen...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav RalfiParpa » sön mar 04, 2007 16:27

Att jag har så positiva åsikter om serien numera beror antagligen på att jag inte förväntar mig något av den. Och jag är inte särskilt kräsen när det gäller karaktärsbaserade dramaserier.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tinwiel » tis mar 06, 2007 17:45

ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » tis mar 06, 2007 18:21

Tinwiel skrev:ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...


Verkar vara svårt att hitta. Jag avaktar lite framåt veckan, går väl någon reprisändning och kanske då att någon lyckas få fram en bättre release.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noam » tis mar 06, 2007 20:17

Tinwiel skrev:ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...
Det verkar inte vara rippat av någon av de vanliga grupperna. :/
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tis mar 06, 2007 23:08

Noam skrev:
Tinwiel skrev:ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...
Det verkar inte vara rippat av någon av de vanliga grupperna. :/


Äsch! Om nån hittar kan ni säga till här så kan jag kanske få? Samma sak gäller om jag hittar såklart.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » tor mar 08, 2007 19:41

Tinwiel skrev:
Noam skrev:
Tinwiel skrev:ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...
Det verkar inte vara rippat av någon av de vanliga grupperna. :/


Äsch! Om nån hittar kan ni säga till här så kan jag kanske få? Samma sak gäller om jag hittar såklart.
The.L.Word.S04E09.HDTV.XviD-KYR \o/
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor mar 08, 2007 20:53

Noam skrev:
Tinwiel skrev:
Noam skrev:
Tinwiel skrev:ÄR det nån som har fått tag på en originalrelease-rip av 4x09? Som är rar:ad? Jag hittar inte nånstans och jag vill ha så att det blir samma format som på dom andra avsnitten...
Det verkar inte vara rippat av någon av de vanliga grupperna. :/


Äsch! Om nån hittar kan ni säga till här så kan jag kanske få? Samma sak gäller om jag hittar såklart.
The.L.Word.S04E09.HDTV.XviD-KYR \o/


Tack! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » mån mar 12, 2007 23:19

THE L WORD RENEWED FOR 5TH SEASON!
12 new episodes are set to begin production this summer and premiere on Showtime sometime in early 2008.

:eek: :lovebunny: :D
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » mån mar 12, 2007 23:56

Kul! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön apr 08, 2007 14:05

Väldigt lite kommentarer det är under andra halvan av S4. Jag ser ikapp serien nu (4.07-4.12) som jag har haft på lager. Tycker det är bra fortfarande. Så tidigare idag 4.09.

(spoiler 4.09) Detta är lite av Shanes säsong. Kort sagt, Shane drar bokstavligt talat upp mitt engagemang och intresse för denna säsongen rejält, och 4.09 var ett fantastiskt avsnitt. Shay/Shane får en välförtjänt payoff som fungerade jävligt bra på mig. Väldigt tragiskt att se hur Shane kände sig när Shay åkte iväg.

Sen fanns det annat som var väldigt bra. Phyllips man hemma hos Alice, tillsammans med Helena, Tasha och Papi, i Alice säng, nedbruten, ledsen och i desperat behov av förståelse. Me Like. Jo, och sen, slutscenen mellan Alice och Shane, underbar.


Väldigt roligt att serien blivit förnyad fresten. :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav wyndham » tis maj 29, 2007 13:47

Såg s.1 för ett år sen och började med s.2 idag. Tänkte att jag kunde skriva lite.

2x01
Lonely Lonely med Feist! Kul att dom använder inte fullt så utsliten musik som tidigare, även om den nya signaturen är lite sisådär.

Shanes fånigheter är rätt fåniga. Men med tanke på att hennes affär med Arquette var det mest rörande förra säsongen så får man ha en del överseende med hennes brustna hjärta.

Inte illa. Bättre flyt än säsong 1, men så har man också skippat konceptet med fristående teasers som binds ihop med historien. Dom tyckte jag iofs om (framför allt den med polisen), men ibland blev det fokus på ointressanta sidospår. Bortsett från en del säsongsöppnings-exposé, så var alla scener i det här avsnittet helt fokuserade på relationerna. Tiden var jämnt uppdelad mellan karaktärerna och Jenny är inte längre huvudperson. Men gärna mer Alice. Hennes stickade strap-on var allra roligast. Och så var det rätt kul när dom skämtade om Marinas självmordsförsök.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » tis maj 29, 2007 16:59

2x02
Robin dumpat, och Jenny skötte det faktiskt inte helt omoget. Så på två avsnitt verkar en hel del typer försvunnit för gott -- Bettes snickarbrud och samtliga av Jennys fyra partners. Kvar är dock Danas psycho-tjej som här fick en oväntad hjältescen när hon pratade med Danas föräldrar om bröllopet.

Fin slutscen där Bette får återknyta med några från gänget. Storyn vävs ihop lite mer med Shane och Jenny som roomies och Kit som planetägare. Men fortfarande för lite Alice. Och hon borde faktiskt hitta nån bättre än Dana.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » ons maj 30, 2007 19:59

2x03
Vad håller dom på med egentligen? Först skrämmer dom livet ur en och pratar om att Pink ska uppträda. Sen kan man andas ut och Pam Grier får sjunga lite istället, men vad fan handlade allt Pink-snacket om??? Bizzarro. Nästan lika underlig var scenen då sångaren drar upp Shane på scenen, går ner på knä, och sätter micken i skrevet på henne. Det tyckte iallafall Shane var jättehett så hon börjar hångla med den inte helt omonstruösa damen på scen. Stackars Carmen tittar på och hämndpussas med stackars Jenny och då tittar stackars Shane på som går och hämndpussas med sina stackars ölflaskor.

Annars var det rätt trist det här. Sämsta avsnittet av hela serien tror jag. Det dras ut på intrigerna ännu mer och inget tyder på att nåt oväntat ska hända. Frågan är bara hur länge eländet fortsätter. Skillsmässan är nästan lika outhärdlig som föregångaren i en viss annan serie. Tina och Bette blir alltmer lika sina bitchmonsterofdeath-kusiner i QaF-US, och det är måttligt roande.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » lör jun 09, 2007 18:48

2x04
Heta ragg det här avsnittet. Shane och Bette hittade sig ett par snyggingar. Annars är det psychon laget runt. Scenerna med Tina och advokaten är hemskt dåliga och snart är det förhoppningsvis över. Camryn Manheim från the practice hoppar in som en liknande bitch, som verkar bli återkommande. Allra mest återkommande lär väl prettopojken som flyttade in bli. Hemsk typ. Stackars Jenny får inte till det med Carmen så hon klipper av sig håret med tårar i ögonen. Aldrig dålig tv. Trevligt med mer Feist också.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » sön jun 10, 2007 2:19

2x05-08
Bette är verkligen odräglig. "Buää, varför kan ingen förlåta mig? Bäst att jag säger lite mer vidriga saker till alla omkring mig. Det är ju så synd om mig och mitt jättemuseum som behöver pengar mycket mer än ideella organisationer för hemlösa. Och nu är det dags att vara martyr igen, buäää."

2x06
Shanes heta hångelkompis är tillbaka. Inte så dumt skådisjobb att dyka upp med jämna mellanrum och ligga i en soffa i bakgrunden med Shane i famnen. Hoppas hon dyker upp mer, om inte Shane och Carmen blir ihop snart.

Bette fortsätter konkurrera med Qaf-flatorna om att vara grinigaste karaktären någonsin. Men jag gissar att hon och Tina blir ihop snart, och sen är det väl Tinas tur att trampa snett.

Rumskompisen Mark med kamerorna är en ganska desperat plot-device. Men en rätt kul sån ibland.

2x07
Shane gör tvillingar! Dom såg iaf ut som tvillingar. Men i det här avsnittet tyckte jag för första gången att Carmen var hetast i stan. Gulligast är såklart Alice och Tina. Hoppas dom får vara lyckliga ett litet tag nu, även om nåt kommer fuckas upp förr eller senare.

Och Cohen. L word gillar Cohen.

2x08
Lovely! Exes united. Gabby och Lara, Bette och soccer mom.

Säsongens bästa hittills. Alla är förälskade medan Shane tar tillflykt till kyrkan.

Mark blir en i gänget. Han är lite Sex, Lögner och Avi-filer. Har svårt att se hur han ska lyckas komma undan med sitt "projekt", den grandiosa och konstnärliga dokumentären om hans älskade Shanes liv och lustar. Shane är nog måttligt intresserad av ytterligare en beundrare.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön jan 06, 2008 12:16

Gick in på tv.com och blev anfallen av Kates underbara ansikte. Mycket jobbig start på dagen, klockan är ju bara 11! Tydligen börjar säsong 5 nu iaf.

Jag protesterade efter säsong 3 då de (spoiler STOR SPOILER 3x12) Tog död på Dana!!!!!! Men jag har nog ändå tänkt se säsong 4 någon gång, kanske hyra boxen. Roligt att man kan hyra boxar numera. :)

Hursomhelst. Kate. Suck.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » sön jan 06, 2008 12:31

Säsong 2 är min favorit av de 3 jag sett och här finns ett helt oupptäckt smörgåsbord med kommentarer! I can go klipp-och-klistra crazy!

wyndham skrev:2x03
Det tyckte iallafall Shane var jättehett så hon börjar hångla med den inte helt omonstruösa damen på scen. Stackars Carmen tittar på och hämndpussas med stackars Jenny och då tittar stackars Shane på som går och hämndpussas med sina stackars ölflaskor.

Ett exempel på varför det är min favoritsäsong!

wyndham skrev:2x03
Annars var det rätt trist det här. Sämsta avsnittet av hela serien tror jag. Det dras ut på intrigerna ännu mer och inget tyder på att nåt oväntat ska hända. Frågan är bara hur länge eländet fortsätter. Skillsmässan är nästan lika outhärdlig som föregångaren i en viss annan serie. Tina och Bette blir alltmer lika sina bitchmonsterofdeath-kusiner i QaF-US, och det är måttligt roande.

Ain’t no comment lika a wyndham command ’cause a wyndham comment don’t stop! :D

wyndham skrev:2x05
Bette är verkligen odräglig. "Buää, varför kan ingen förlåta mig? Bäst att jag säger lite mer vidriga saker till alla omkring mig. Det är ju så synd om mig och mitt jättemuseum som behöver pengar mycket mer än ideella organisationer för hemlösa. Och nu är det dags att vara martyr igen, buäää."

Medhåll.

wyndham skrev:2x06
Shanes heta hångelkompis är tillbaka. Inte så dumt skådisjobb att dyka upp med jämna mellanrum och ligga i en soffa i bakgrunden med Shane i famnen.

Suck. Ja.

wyndham skrev:2x08
Lara

:lovebunny:

Men vad hände med 2x09-2x13?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Noam » mån jan 07, 2008 19:59

5x01 - They are back!! weeeeeeeee :D
UNDERBART att L Word är tillbaka. Har saknat det sååå. Idiotiskt att Shane börjar med att klanta med en annan brud IGEN. Så puckad är hon faktiskt inte. Om det nu var för att avsluta ett "jobbigt" förhållande istället för att säga det så var det riktigt lågt. Dock inte riktigt så lågt att hon förtjänar att få sin business nedbränd. :angry:

Jenny avskyr jag med hela mitt hjärta. Alltså jag hatar henne i serien, men jag gillar henne som karaktär. Älskar att dom gör ett så bra jobb med att göra henne SUPERSTÖRIG. =)

Bette och Tina påväg tillbaka till varandra där, lätt. Till skillnad från alla andra så älskar jag dom två och om dom blir ihop igen så blir jag jätteglad. :)

Helena passar inte bra alls i fängelse. Hoppas hon kommer ut så snabbt som möjligt..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » ons jan 16, 2008 1:01

(spoiler 5.02) SHANE! Jag gillar henne tillbaka till sitt gamla vanliga jag, eller vad man då vill kalla det. Inte så att jag tyckte att hon och Paige var dåliga tillsammans, tvärtom, det var en bra historia. Men jag vill ändå inte se Shane i ett par, i alla fall inte under någon längre tid. Om hon nu bara kunde vara riktigt olycklig också samtidigt så skulle det vara perfekt. Det med brudtärnorna och mamman var kanske lite väl, men jag vet inte, jag skrattade ändå lite. Och hennes scen med bruden var rätt fin. Jag hade nästan glömt Carmen helt.

Jag har väldigt svårt med hur osympatisk dom har gjort Jenny. Visst, hon har alltid haft sådana sidor kanske men nu är hon så extrem. När hon, som jag har glömt vad hon hette, berättade om vad boken hade betytt för henne så trodde jag först att kanske någonting gick fram men sen verkade det ändå som om det mest handlade om att Jenny gillar att höra bra saker om sig själv. Jag tycker det är konstigt att det mest verkar vara Tina och Bette som stör sig. Självklart får en karaktär vara osympatisk, men jag vet inte, just nu känns Jenny mest fruktansvärt irriterande. Hon som brukade vara intressant. Förhoppningsvis kan hon bli det igen.

Bette och Tina har jag alltid tyckt varit tråkiga. Det är dom fortfarande. Det är ju knappast så att jag sitter och längtar efter att dom ska bli tillsammans igen, även om det lutar åt det hållet. Egentligen är det nog Bette jag tycker är jobbigast. Jag blir galen på henne.

Helena gillar jag. Vet inte i och för sig vad jag tycker om hela fängelsehistorien, men lite rolig är den. Kanske.

Alice och Tasha är söta. Alice är så himla fin.

Phyllis. Nej. Hon hade inte behövt vara med alls.

Det är så många saker som jag stör mig på med L Word att jag ibland undrar om jag ens gillar serien. Men det gör jag faktiskt, ofta väldigt mycket. Och inte bara för att Shane är så snygg att jag vet inte vad. Egentligen är det nog mest det att jag känner att serien hade kunnat vara så mycket bättre än vad den är, att förutsättningarna finns.


Oj, det blev ganska långt. Mest svammel, säkert, det brukar bli så.
Senast redigerad av The Buffster tis mar 04, 2008 15:40, redigerad totalt 1 gång.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav madskellig » ons jan 16, 2008 2:28

Jag fick tillfällig vårdnad av min kompis DVD samling då hon åkte iväg till Slovenien i ett halvår, bland dom fanns L word S1 och S2 så jag har börjat titta nu.

Jag gillar det mycket mer än jag trodde att jag skulle göra... någon av mina kompisar var väldigt negativ till serien så jag hade en rätt skeptisk inställning i början. Har sett hela S1 och börjat på S2, svårt att sluta se då man väl börjat titta!

Shane är utan tvekan bland det snyggaste jag sett i mitt liv 8) men hon är också den karaktär jag intresserar mig mest för. Aldeles för lite fokus på henne. Men jag gillar nästan alla av huvudkaraktärerna, utom Jenny som jag hatar. Ordentligt.

Men jag ser fram emot att se mer, S2 har börjat intressant.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » ons jan 16, 2008 22:49

madskellig skrev:Shane är utan tvekan bland det snyggaste jag sett i mitt liv 8) men hon är också den karaktär jag intresserar mig mest för. Aldeles för lite fokus på henne.

Medhåll!
Och: Vad exakt är det med Shane egentligen??
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor jan 17, 2008 21:19

Jag vet inte! Hon har magic powers...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » tis mar 04, 2008 0:51

weeeeeeeeeee
(spoiler 5x09) Bette och Tina \o/
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav The Buffster » tis mar 04, 2008 21:28

(spoiler 5.09) Riktigt bra avsnitt.

Bette och Tina. Sen den där gången när dom kysstes på Shebar har jag varit imponerad över att jag faktiskt tycker att deras story är bra. Jag har aldrig gillat dom, och inte brytt mig nämnvärt om att dom ska bli tillsammans igen. Men nu är dom ju riktigt fina. Jag har däremot väldigt svårt med Bette som karaktär. Väldigt svårt. Sen är det väl synd om Jodi, men jag vet inte, jag gillar henne inte jättemycket alla gånger.

Tasha och Alice är bara finast, och bäst.

Jenny har blivit lite mer, ja, mänsklig dom senaste avsnitten. Hon är fortfarande jobbig. Men det blir bättre. Snart är kanske ”gamla Jenny” som jag faktiskt tyckte var intressant tillbaka. Nikki är trist. Adele är bara scary.

Shane har varit så söt med sin crush på Molly. Som visade sig vara ett svin, det hon sa till Phyllis, usch, usch, usch! Så jävla arg blev jag. Att hon inte förstår att säga sådana saker som hon sa är lika nedsättande som dom Phyllis säger. Båda är hemska dock.

Max har ju aldrig varit en favorit, men faktiskt så är ju han och Tom söta tillsammans och det är en rätt intressant story.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Noam » mån mar 10, 2008 21:10

5x10 - fy satan så bra
en av de tyngsta scenerna jag sett, när Jodie frågar "are you cheating on me?" och Bette bara stirrar framför sig och allt är knäpptyst i flera minuter (kändes det som). jag visste inte var jag skulle ta vägen, höll på att krypa in under soffan och gömma mig. Det här är anledning till att jag älskar Lword, förmedlar känslor helt otroligt bra. 8)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron