The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Murnau » fre jan 12, 2007 15:42

Efter vad jag har sett av den här serien än så länge så verkar det inte vara så mycket mer än en glorifierad mjukporrulle - lite av en ny Emmanuelle med lite bättre manus och betydligt större budget. Men de flesta scener i The L word verkar mest vara skrivna för att så snabbt som möjligt komma fram till nästa sexscen snarare än att verkligen berätta något. Och visst finns det många heta, vackra kvinnor i den här serien. Men finns det verkligen någon anledning att fortsätta titta när man har sett dom flesta nakna en gång?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tinwiel » fre jan 12, 2007 15:49

Hur mycket har du sett av serien då, murnau? Både Queer as folk och The L Word har rätt mycket sexscener, just för att det inte visas så mycket i film och på tv i övrigt, och för att de homosexuella karaktärerna inte ska bli så könlösa som dom ofta blir i andra filmer/serier, och därmed kanske det fokuseras mer på sex än i vissa andra serier. Heteroserier och heterokaraktärers sexualitet är så självklar i dagens samhälle så det behövs inte visas på samma sätt kanske.

Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » fre jan 12, 2007 15:53

Tinwiel skrev:Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.


Medhåll.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » fre jan 12, 2007 15:55

Tob skrev:
Tinwiel skrev:Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.


Medhåll.


Men i the l words fall så är det väll så att det inte märks av efter ett tag pågrund av att antalet naken och sexscener har minskat ganska mycket jämfört med hur det var i början?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Murnau » fre jan 12, 2007 16:05

Tinwiel skrev:Hur mycket har du sett av serien då, murnau? Både Queer as folk och The L Word har rätt mycket sexscener, just för att det inte visas så mycket i film och på tv i övrigt, och för att de homosexuella karaktärerna inte ska bli så könlösa som dom ofta blir i andra filmer/serier, och därmed kanske det fokuseras mer på sex än i vissa andra serier. Heteroserier och heterokaraktärers sexualitet är så självklar i dagens samhälle så det behövs inte visas på samma sätt kanske.

Sen tycker jag att både Queer as folk och The L word är bra serier och sexinslagen märks inte efter ett tag. Karaktärerna och deras storylines tar alltid över när den första "överraskningen"/nyhetsvärdet har klingat av. Så tycker jag.


Min kritik mot The L word har verkligen inget att göra med att jag inte klarar av att se homosex på TV. En av anledningarna till att jag tyckte grymt mycket om t.ex. Säsong 1 av Six Feet Under var nog just att serien var så öppen med karaktärernas homosexualitet. Just eftersom det kändes väldigt nytt och fräscht.

Det är sant att jag inte har sett jättemycket av The L word, och det försöker jag inte låtsas som heller. Du får gärna försöka ändra min uppfattning om du vill, men jag tycker ändå att jag kan ha rätt att skriva vad jag tycker utifrån vad jag har sett hittills.

Jag tycker det verkar som om The L word är en serie uteslutande om sex. Varenda avsnitt jag har sett handlar aldrig om något annat än sex. Och om man på detta sätt lyfter ut sex från alla andra tänkbara faktorer så blir risken att man får en serie om kön - lös från allting annat. Och det är frågan om det är bättre än könlöst.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tob » fre jan 12, 2007 16:19

Jag tycker nog en del storylines grundar sig på annat än sex. Men det är mycket och även om det inte är fysiska sexscener så är det mycket som i grunden handlar om sex. Sen tror jag det kan ligga litegrann i vad Tinwiel skrev att med tanke på att det handlar om homosexualitet så lyft det fram mer eller mindre omedvetet, antingen av publiken själva eller författarna. Men överlag så ser jag the L word som ett relationsdrama, inte ett fantastiskt sådant, men överlag väldigt bra och jag tycker om serien mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » fre jan 12, 2007 18:55

Såklart har du rätt att skriva vad du tycker, murnau, jag menar bara att om man bara har sett några avsnitt av en serie så är det lätt att bara se den utifrån det som man märker mest av i början. Sexscenerna i the L word, fightingscener mot demoner och vampyrer i Buffy osv. Sen har poser rätt, det är inte lika mycket sexscener nu som det var i början, tror jag.

Jag håller med Tob i det han skriver, så det behöver jag nog inte upprepa. Det är ett relationsdrama, serien fokuserar på karaktärernas relationer med varandra och andra, och då kommer nog sex ofta i fokus. Det kanske är mer än i vissa andra serier, men det är inget som stör ändå, tycker jag, eftersom tyngdpunkten ligger på relationen, inte bara sexet. Så bara en mjukporrfilm är det definitivt inte. Det har funnits avsnitt och delar av säsonger som inte har känts lika engagerande och då kan jag förstå att man stör sig på att det ska vara sex jämt (jag tänkte inte på det själv) men serien har också haft riktigt engagerande avsnitt och storylines, där sex bara har varit en bi-grej (bi! höhö). Det är ingen perfekt serie, men jag tycker att den är bra ändå. Det är dessutom bra skådisar som lyckas få både sex, relationer och annat att verka trovärdigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Murnau » fre jan 12, 2007 19:45

Tinwiel skrev:Såklart har du rätt att skriva vad du tycker, murnau, jag menar bara att om man bara har sett några avsnitt av en serie så är det lätt att bara se den utifrån det som man märker mest av i början. Sexscenerna i the L word, fightingscener mot demoner och vampyrer i Buffy osv. Sen har poser rätt, det är inte lika mycket sexscener nu som det var i början, tror jag.


Nej, jag förstår att jag kanske inte har någon komplett bild av den här serien, så min tykenhet var egentligen inte speciellt avsiktlig. Sedan hör nog det mesta av vad jag har sett av serien till Säsong 1, och min uppfattning av sexet verkar ju stödjas av vad du skriver om att sexscenerna tog större utrymme då.

Tinwiel skrev:Jag håller med Tob i det han skriver, så det behöver jag nog inte upprepa. Det är ett relationsdrama, serien fokuserar på karaktärernas relationer med varandra och andra, och då kommer nog sex ofta i fokus. Det kanske är mer än i vissa andra serier, men det är inget som stör ändå, tycker jag, eftersom tyngdpunkten ligger på relationen, inte bara sexet. Så bara en mjukporrfilm är det definitivt inte. Det har funnits avsnitt och delar av säsonger som inte har känts lika engagerande och då kan jag förstå att man stör sig på att det ska vara sex jämt (jag tänkte inte på det själv) men serien har också haft riktigt engagerande avsnitt och storylines, där sex bara har varit en bi-grej (bi! höhö). Det är ingen perfekt serie, men jag tycker att den är bra ändå. Det är dessutom bra skådisar som lyckas få både sex, relationer och annat att verka trovärdigt.


Det jag upplevde när jag försökte se på den här serien var att dramat kändes lite väl ytligt och oengagerande, och att serien spelade lite väl mycket på sexet som ett sätt att chocka publiken och locka tittare genom det. Lite som Sex and the city således (även om dom serierna på många andra sätt naturligtvis är extremt olika), som är en serie som jag tycker har ett väldigt lågt existensberättigande. Jag tyckte också att det var få karaktärer i The L word som kändes speciellt äkta, allt var så karikerat på något sätt.

Men om du säger att jag har sett fel avsnitt så kan jag ju inte riktigt argumentera mot det. Det är ju fullt möjligt att du har rätt. Men jag tror att jag kan behöva lite mer tungt vägande skäl om jag skall ge den här serien en andra chans.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tinwiel » fre jan 12, 2007 20:02

Hmm... vissa karaktärer har känts som karikatyrer ibland men dom har oftast insett det och fått fason på det (Tänker på en viss karaktär i början av säsong 3..). Det kan hända att sexet chockerade folk i början, det gjorde det i Queer as folk också, men det kanske behövdes. Sen finns det väl vissa som tittar bara för sexscenerna, men dom får väl göra det då. Det gör inte jag. Som helhet så är serien inte perfekt, långt ifrån, men jag gillar den rätt så bra och ser fram emot den. Ytligt och oengagerande tycker jag dock inte att det är. Enstaka storylines möjligtvis men så är det ju i alla serier. Jag gillar Shane och Alice mest och jag tycker att Jennifer Beals är en duktig skådis, även om hon får tråkiga storylines.

Men, alla kan inte gilla allt. Det är ok. ;) Jag har massor med serien som jag aldrig orkar engagera mig i fastän dom säkert är jättebra. Sen tycker jag att Sex and the City är en ok serie, om man tar den för vad den är.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » fre jan 12, 2007 23:25

Murnau skrev:Sedan hör nog det mesta av vad jag har sett av serien till Säsong 1...
Det här gör mig lite orolig. Om det är så att du tittar på ströavsnitt här och där så råder jag dig att genast sluta. Du får omöjligt ett bra bild eller en bra upplevelse av serien då. Denna serie (och de flesta andra idag) är väldigt arc-intensiv. Den bygger på att man ser alla avsnitt, i följd. Serier som CSI eller Criminal Minds kan man se ströavsnitt av, denna.. ABSOLUT INTE!

Murnau skrev:Jag tycker det verkar som om The L word är en serie uteslutande om sex.
Jag kan glädja dig med att din nuvarande uppfattning inte stämmer.

Det är mycket riktigt väldigt mycket naket i början, det blir mindre av den varan senare men de scenerna är fortfarande en viktig ingrediens. L Word är framförallt ett karaktärsdrama. Karaktärernas storyarcs och enskilda resa är 99% av serien. Att dom är lesbiska som har grafiskt lesbiskt sex blir snabbt mindre viktigt. På samma sätt som faktumet att Buffy dödar vampyrer snabbt blir mindre viktigt än karaktärernas storylines.

En quote från första posten i den här tråden:
Llene Chaiken's "The L Word" is an ensemble melodrama that plunges us into the world of a tight-nit group of lesbians. Once the show starts rolling, the characters sink their teeth into you and don't let go. The dramatic outbursts are raw and, at their best, difficult to watch. The performances are precise and jump boldly and with full commitment through each flaming hoop.

"L Word" could have coasted by on a lesbian theme, but it doesn't settle for doing anything easy and becomes so much more - a dramatic juggernaut. This show has more momentum behind it to become a classic than most dramas on today. The mark left by a great series is one that creates a world that you would want to live in, and "L" creates and puts you right in this universe.

"The L Word" is a soulful, addictive thing of beauty and the best pure character drama on TV.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Murnau » lör jan 13, 2007 0:47

Noam skrev:
Murnau skrev:Sedan hör nog det mesta av vad jag har sett av serien till Säsong 1...
Det här gör mig lite orolig. Om det är så att du tittar på ströavsnitt här och där så råder jag dig att genast sluta. Du får omöjligt ett bra bild eller en bra upplevelse av serien då. Denna serie (och de flesta andra idag) är väldigt arc-intensiv. Den bygger på att man ser alla avsnitt, i följd. Serier som CSI eller Criminal Minds kan man se ströavsnitt av, denna.. ABSOLUT INTE!


Jag kan inte säga att jag riktigt håller med om din analys gällande hur man tittar på TV-serier. Det är sant att många serier kräver att man ser alla avsnitt för att man skall få verklig behållning av dom. Men jag tycker ändå att man kan få en hyfsad uppfattning om hur en serie är uppbyggd och om man gillar den eller inte genom att se ströavsnitt. Om det känns bra får man försöka få tag på serien på DVD eller nåt och titta ikapp det man missade innan man riktigt hade bestämt sig. Så fastnade jag för BtVS t.ex. Att jag kanske inte har fattat arcen med The L word förändrar inte att serien ger mig en väldigt ljum känsla varje gång jag har försökt titta på den.

Men jag har inget emot att ge en serie en ny chans om jag tror att det finns anledning till det. Det var därför jag postade i den här tråden från första början, för att se vad ni som gillar serien hade för promotionargument. Men som sagt att The L word inte är en standaloneavsnittsserie som CSI har jag naturligtvis fattat, men den där intensiteten du pratar om har jag definitivt missat.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tinwiel » lör jan 13, 2007 0:58

Noam är forumets största L Word-fan, men det ligger nåt i det han säger. Serien är arc-ig, och bör ses utifrån dom förutsättningarna. Jaja. Nu kramas vi och är vänner! :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Murnau » lör jan 13, 2007 1:03

Tinwiel skrev:Nu kramas vi och är vänner! :)


Ok, det kan jag gå med på! :lovebunny:
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav RalfiParpa » lör jan 13, 2007 1:10

Inte för att klyva hår men "arc-intensiv" är knappast ordet jag skulle använda för att beskriva The L-Word. Håller med Noam om att de övergripande karaktärsarcarna är seriens starkaste kort, inte minst pga. de hjärtskärande dramascenerna de oftast mynnar ut i. Vägen dit är emellertid lång och kantad av så mycket obetydlig skit att man ibland undrar om serien överhuvudtaget rör sig framåt. För det mesta ägnar sig The L-Word åt sånt där gulligt peta-försiktigt-runt-inuti-karaktärerna-berättande med nån sexscen inslängd när det blir för tråkigt.
Det räcker gott och väl för min del, särskilt när det är så snyggt och välspelat som The L-Word ändå är.

Går det att rättvist bedöma The L-Word efter några ströavsnitt? Det vettefan, men jag skulle inte säga att Murrnau har misstolkat serien helt och hållet.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Noam » lör jan 13, 2007 11:27

Låt mig beskriva vad jag menar med arc-intensiv.
Förr i serier så var arcs rätt ovanligt. Varje avsnitt hade en helt egen story och sen slängde man in nån liten händelse som hade med seriens arc att göra. I L Word så händer det nästan ingenting utanför seriens arc. Allt som sker är direkt kopplat till den stora arcen. Jämför med tex CSI som är raka motsatsen, där i princip allt som händer endast har betydelse för det enskilda avsnitt man kollar på.

Buffy var också mycket mindre arc-intensiv i början än vad den blev senare.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav RalfiParpa » lör jan 13, 2007 11:40

Noam skrev:I L Word så händer det nästan ingenting utanför seriens arc. Allt som sker är direkt kopplat till den stora arcen.


Vilken arc är det du syftar på?
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Noam » sön jan 14, 2007 15:18

RalfiParpa skrev:
Noam skrev:I L Word så händer det nästan ingenting utanför seriens arc. Allt som sker är direkt kopplat till den stora arcen.

Vilken arc är det du syftar på?
"de stora acarna" hade väl varit ett bättre uttryck eftersom det är ett flertal större trådar som pågår samtidigt.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » mån jan 15, 2007 22:10

4x02
skitbra som vanligt
nån som vet vad det var för låt på klubben i början?


edit: hittade låten: Jenny - La Carretilla (delar den på buffyhubben)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav RalfiParpa » ons jan 17, 2007 9:22

Kommer aldrig vara lika odelat positivt till den här serien som Noam men, jo, jag gillade det här. Mer eller mindre.

The L-Word 4x02
Shane som försöker kommunicera med sin lillebror = gripande som fan.
Bette verkar få upprättelse i den här säsongen efter att ha blivit totalt pussy-whipped (hehe) i S3. Nu flirtar hon ohämmat med sina studenter och är sådär bitsk och intelligent som jag gillar min Bette igen. Och Jennifer Beals är fortfarande den vackraste kvinnan över 40.
Papi? Meh, tar Carmen framför henne vilken dag som helst. Det sagt, hennes tête-a-tête med Alice var ganska underhållande. Jag älskar Alice.
Jenny var ganska enerverande i det här avsnittet. Knasig tjej.
Max, Helena, Tina? Gäsp.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav FearOfFour » tor jan 18, 2007 1:26

jag håller med RalfiParpa, och är för lat för att omformulera mig.
över lag ett bra avsnitt.

spolier
men ta gärna bort max från serien, helt och hållet. ha/on är en karaktär som skulle kunna vara hur intressant som helst, men det blir bara segt och tråkigt när ha/on är med.
Spike: Why don't you rip her lungs out? That might make an impression.
Angel: Lacks... poetry.
Spike: Doesn't have to. What rhymes with lungs?
Användarvisningsbild
FearOfFour
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 12 dec 2006
Ort: Universum

Inläggav Ai » ons jan 24, 2007 23:20

Jag fortsätter att titta på detta, men kan inte fastna ordentligt. Jag tycker fortfarande att det är lite för mycket ripp-off från Queer as Folk (US). Detta behöver definitivt inte vara något negativt om man inte sett den serien.

Trots allt. Pillat ihop lite avatarer om nån är intresserad utav sånt.

Bild Bild Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav brat » tor jan 25, 2007 0:41

Kate! :D

Vill någon vara så vänlig och berätta vad ni tror, kommer jag att gilla säsong 4? Efter säsong 3 är jag inte ens sugen på att fortsätta... om det inte vore för Kate då. Inga spoilers dock!

Edit. Förutsatt att ni har någon liten koll på hur jag upplevt serien tidigare. Annars blir det så klart svårt att gissa. Insåg just att ni kanske inte alls har sådan koll på mig och mina tankar. Hee Älskade säsong 1. ÄLSKADE säsong 2. Tyckte att säsong 3 var tråkig, fokuserade på fel saker och innehöll handlingar och vändningar som jag inte alls gillar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Ai » ons jan 31, 2007 16:40

brat: Jag är inte övertygad ännu utav den här säsongen. Men så är jag också väldigt svårflörtad utav just den här serien.

4x04

Detta var inte bra. Jag är ledsen. Men det var det inte.

Bette's TA (har inte ens orkat att lägga hennes namn på minnet) fortsätter i bästa stalker-stil. Det var väl meningen att man skulle bli lite chockad över hennes beteende i det här avsnittet, men det blev jag inte.

Max berättar att han är i en övergångsfas för sin flickvän. Hon stampar iväg och kallar honom "freak". Förvånad? Nope. Sett det förr? Japp. Jag gäspade bara lite ointresserat när samtalet började, jag hade gillat mer om flickvännen verkligen förstått på nåt plan! Då hade det varit bäddat för drama i mina ögon. Nu är det bara en trist upprepning utav saker man verkligen sett förr...

Papi. PATETISK! Hon är så tråkig att jag knappt orkar med henne!

Plus: Shane och Shay. Den historien får mig att fortsätta att titta. Men tyvärr bara knappt.

Det är rätt fantastiskt när Jenny tillhör en av dom mer intressanta karaktärerna....


Trots allt har jag pillat ihop en till avatar...

Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor feb 01, 2007 1:11

4x04

sådär som Jenny är när hon spelar basket, sån är jag också.. typ. :D

Annars var väl avsnittet sådär, men jag gillar det som helhet ändå fortfarande. Det känns som att säsongen inte har kommit igång riktigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » lör feb 03, 2007 21:16

(spoiler 4.04) Jag blev nästan lite lika rörd av Shays teckning som Shane blev. Shane och vad som händer runt henne är överlägset det bästa hittils. Håller med Ai om Maxs scen. Fruktansvärt tråkigt gjort, och skulle inte förvåna mig om man slänger bort den historien helt nu. Ush.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noam » ons feb 07, 2007 23:59

4x05
oooh, jag börjar gilla Jenny igen. Hon var så cool när hon försvarade sig mot Alice. Lite skönt dryg sådär :) Bette är cool också, intressant storyline där.
Shane och Kristianna Loken o_O .. *HOT* :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav RalfiParpa » mån feb 12, 2007 18:13

The L-Word 4x06
Stående ovationer för telefonscenen i början av avnsnittet, kanske det bästa The L-Word har gjort,
Alice och Tasha är på god väg att bli den mest intressanta parstoryn någonsin.
Jenny = helt från vettet och - faktiskt - totalt älskvärd.


Jahapp, så The L-Word levererar ett mästerligt avsnitt efter en ganska trevande och klumpig upptakt. Nu vet jag inte alls vad jag ska tycka. Fortsätter kolla med förnyat intresse.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Noam » ons feb 14, 2007 20:29

RalfiParpa skrev:The L-Word 4x06
Stående ovationer för telefonscenen i början av avnsnittet, kanske det bästa The L-Word har gjort,
Alice och Tasha är på god väg att bli den mest intressanta parstoryn någonsin.
Jenny = helt från vettet och - faktiskt - totalt älskvärd.

Håller med och telefonscenen, riktigt snyggt. Alice och Tasha har jag lite svårt för. Gillar inte Tasha riktigt. Då tycker jag Shane och Paige är betydligt roligare. :) Är också väldigt nyfiken på var Helena är påväg med den där mystiska pokertjejen. Spännande.

Tummen upp! :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » ons feb 14, 2007 20:30

Hmmm va.

Jag tyckte att avsnittet var rätt så tråkigt och telefonscenen var en av de tråkigaste. Jag kanske var på fel humör eller nåt..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön feb 18, 2007 23:58

Tinwiel skrev:Hmmm va.

Jag tyckte att avsnittet var rätt så tråkigt och telefonscenen var en av de tråkigaste. Jag kanske var på fel humör eller nåt..


Nej, hela den inledningscenen var ju störtskön, du var nog på fel humör. Bra avsnitt för övrigt också. Men mästerligt i förhållande till tidigare avsnitt i säsongen vet jag inte.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron