The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » ons mar 12, 2008 0:52

(spoiler 5.10) Tina , :unlove: . "It's something that I can't help". Det är inte lätt. Bette har jag dock svårt att känna sympati för. Det har inte alls att göra med att hon varit otrogen utan mer att hon är en karaktär som för mig är så enormt svår att gilla överhuvudtaget.

Bra avsnitt ja. Även om jag är lite irriterad över att Shane förlät Molly. Spelar väl ingen roll hur fin hon än låtsas vara som vill bli offentlig försvarare och allt, hon sa ändå alla dom där nedsättande sakerna, och jag tyckte inte att hon var nog tydlig med att hon inte menade dom.

Jenny/Nikki/Adele känns bara irriterande.

Jag saknar Dana.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån mar 24, 2008 11:54

(spoiler 5.11) Jag vet inte jag. Hela den här Adele storyn gillar jag nog inte. Det har ju hela tiden funnits där at hon förmodligen är helt crazy men jag hade hoppats att dom inte riktigt skulle låta det spåra ur, men ja. Däremot har det ju fört med sig att Jenny nu är mer av en människa igen, och scenen mellan henne och Shane var första gången på mycket länge som jag faktiskt tyckte om Jenny.

Jag ogillar Bette starkt, jag har svårt att känna sympati med henne, men jääävlar vad Jennifer Beals kan se lidande ut. Som när Jodie kysste henne och hon inte ville och ville samtidigt. Då tyckte jag faktiskt nästan synd om henne. Mest synd är det såklart om Jodie. Bette och Tina har fungerat hittills, men nu när dom blir tillsammans igen lär dom väl bli lika tråkiga och gnälliga som förut.

Tur att Kit inte sköt någon. Det hade varit lite för jobbigt. Sen är ju den här Dawn och Cindi storyn bara så dålig.

Vad gillade jag egentligen med det här avsnittet? Jag vet knappt ens, men någonting är det ju för jag fortsätter att se och jag känner till och med att jag gillar det, vilket är lite oväntat med tanke på hur mycket jag stör mig på många saker.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » mån jan 05, 2009 15:00

The L Word var nästa serie att se ikapp under julledigheten.

(spoiler S5) Vem hade trott att Beth/Tina/Jody och Jenny(?!) skulle gå och bli det bästa mot slutet av denna säsongen? I synnerhet när Adele storylinen har varit urk till stor del, klyschig karaktär gjord utan någon direkt finess.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Hajskaft » mån mar 09, 2009 19:50

Jag såg precis det sista avsnittet av L Word, som visades i söndags på Showtime tror jag, i USA.
Fy fan! va dåligt det var. FY FAAAAAAAAAN!!!!! hur kan man med att avsluta en serie efter 6 år på det viset.

Visserligen så tycker jag att L Word egentligen bara var bra de två första säsongerna, sen har den bara blivit sämre och sämre.
Den sjätte säsongen var ju ett skämt. Men man fortsatte ju ändå att kolla för man ville se vad som skulle hända. och så händer det ingenting alls.
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav The Buffster » mån mar 09, 2009 20:05

Fy fan så dåligt ja, det är vad jag också känner för det sjätte säsongen. Jag har ännu bara hunnit tre eller fyra avsnitt, men jag är grymt besviken hittills. Det här brukade vara en bra serie (tror jag i alla fall, men jag minns det knappt nu), men nu är det verkligen fruktansvärt dåligt. Många karaktärer har blivit extremt osympatiska, de flesta är enormt irriterande och resten är bara ointressanta. Men jag lär väl se resterande avsnitt någon gång i alla fall, bara för att se hur det slutar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Hajskaft » mån mar 09, 2009 20:27

Illene Chaiken hade typ sagt till Showtime att hon behövde 8 avsnitt till för att liksom summera ihop allt, och sen i sjätte säsongen slänger de in en massa andra problem och handlingar som jag kan säga att det blir inget slut på det. Man får inga svar på nånting i det sista avsnittet.

Man kunde ju ha gjort så mycket annat istället för att t ex ta tillbaka Dylan efter 3 säsonger, och sen slutar det ändå med att Helena ratar henne.
Jenny dör, och hela den sjätte säsongen går ut på att lista ut vem som mördat henne. Och sen får man inte ens veta hur hon dog, eller om hon ens blev mördad.
Sen går de ut med att gamla karaktärer som Marina, Ivan, Angus och till och med Carmen ska göra små framträdanden i sista avsnittet. Små som sagt, snarare minimala, man får bara se skymten av de i några töntiga
videoklipp där de önskar Bette och Tina lycka till.


Och är jag den enda som inte förstår hypen kring Bette och Tina?
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav Tob » sön mar 15, 2009 18:16

Så. Nu har jag sett även det sista avsnittet. Så jävla dåligt var det det väl inte. Tyckte det var ett bra avslut på serien som jag överlag har tyckt hållit en bra nivå. S1-S3 är väl något bättre än S4-S6 så sett.

Saken med Bette och Tina är väl att det är seriens enda par som ens försöker symbolisera någon slags kärnfamilj, att sådan faktiskt kan förekomma bland gay folk.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön mar 15, 2009 18:27

Jag tycker också att sista avsnittet var ok. Inte fantastiskt men seriens kvalité har varit varierande ändå, så den höll ungefär samma klass som jag hade väntat mig. Bette och Tina är tråkiga men, som Tob säger, såhar de varit det återkommande paret (trots några break up-perioder) under alla säsonger, medan andra har bytt partners. Jag tycker att det är tråkigt att de bitvis gjorde Jenny så himla utspejsad, på ett sätt som hon aldrig var i början. Hon tappade trovärdighet så ofta, och de hade kunnat göra något intressantare med karaktären om de bara gjort henne halvknäpp och inte helknäpp.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Hajskaft » lör mar 21, 2009 21:21

Jo, det sista avsnittet höll samma klass som resten av säsongen, men efter den sjätte säsongens först 7 avsnitt så kunde man ju, eller jag i alla fall förväntade mig att se något som var någorlunda spektakulärt, det tycker jag publiken var värd.
Hela säsongen var bedrövlig, jag tycker att efter 6 säsonger och med alla möjligheter som den serien hade, så är jag bara chockad över att de inte gjorde mer än vad de nöjde sig med.
Hajskaft
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 21 okt 2008

Inläggav Simon » lör okt 09, 2010 18:22

Rätt sen på den här serien, men jag började nyligen se den och blev fullkomligt beroende. I går såg jag sista avsnittet, och det är ju dessvärre det som hänger kvar i medvetandet så här efteråt. :(

Det värsta med slutet är att oavsett hur man spekulerar eller vilket svar den stora frågan får så FÖRSTÖR det. OAVSETT.

Om man tar det som ett mord så måste man alltså tänka sig att någon av karaktärerna är kapabel att mörda, vilket jag tycker är fullkomligt cepe i sig. Även om det var en olycka så är det ju en helt otrolig spark i skrevet på alla sätt och vis.

Alternativet är ju att Jenny tog livet av sig, och det är ju OCKSÅ en katastrof som avslut på hennes karaktär. Även när man "hatade" henne så fanns det ju ändå en trovärdig anledning till att hon blivit som hon blivit, men om det är något som ekar genom serien så är det att hon är en "överlevare". För att verkligen bajsa i den karaktärens ansikte så krävs det att man gör något som går emot *allt* etablerat om henne, och jag tror ta mig sören att självmord är det enda som gör det.

Hur man tar livet av sig i en pool är också en gåta. Även om hon hoppade/blev knuffad så måste hon studsat med huvudet före i backen först eller nåt. Jag vet inte alls hur det skulle gått till.

Att sista avsnittet var sorgligt eller nåt är inte det som stör mig, det som stör mig är det enorma moment 22 de satte karaktärerna i. Det är bara att välja vilken karaktär man vill förstöra. Dessutom blir summan av kardemumman "oskyldig tjej flyttar in i gay-community, blir korrumperad avvikare och mördad av sina syndiga lesbokompisar". Jag kan inte fatta hur någon som ligger bakom denna serien vill låta det bli det sista man tar med sig.

Att det är öppet för tolkning är inte problemet, problemet är att hur man än tolkar slutet så är det rätt och slätt en katastrof.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav WillowGirl » mån nov 29, 2010 14:36

Bra serie det här. Dock inte bra-bra om ni förstår. Men absolut smått beroendeframkallande, haha. Man lär sig både älska (alice) och avsky (jenny) karaktärer, jepp.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav brat » ons jan 25, 2012 21:14

Inbillar mig ibland att jag är över henne men det är jag aldrig. Hur kan människan vara så sexig??


Måste nog se hela serien ändå, gav ju annars upp eftersom jag tyckte att skaparna allt för ofta visade på dåligt omdöme.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Tinwiel » tor jan 26, 2012 1:01

brat skrev: Hur kan människan vara så sexig??

Hon är Shane. 8) Det bara är så!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav brat » sön jan 29, 2012 19:43

Tinwiel skrev:
brat skrev: Hur kan människan vara så sexig??

Hon är Shane. 8) Det bara är så!

Åååh, jag tänkte att jag ville dregla över Shane med dig och som på beställning, här är du! :lovebunny:
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron