The L Word

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » sön jul 16, 2006 1:26

eponinethen skrev:
Tob skrev:Galet. Jag tycker sista halvan av L Word är förbaskat bra. Så bra så att jag trots en rätt klen första halva tycker säsong 3 är den bästa.

Really? Hm, ok, det förvånar men det är ju kul att någon gillar den... trots Betty :D
Seriöst, jag tycker inte att s3 suger eller så, men vissa saker är bara för såpa-aktiga imo.. Plus att de försökt trycka in för många "seriösa" och stora storylines at once..


Spoiler tom S3
Jag tycker Danas storylines med cancern och hennes död är så jävla bra berättad. Så när större delen av andra halvan handlar om just det så är det svårt att inte gilla det. Sen är Alice min favoritkaraktär, och Alice lider en hel del i S3, vilket innebär att jag lider. Sen finns det en hel del svagheter med säsongen. Max storyline känns tveksam, det har jag diskuterat tidigare i tråden. Shane/Carmen går upp och ner, men på det stora hela så gillade jag den delen också. Bettes bitar gillar jag också.....hehe....jag gillar nog det mesta verkar det som :rolleyes:.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Zaxx » sön jul 16, 2006 2:26

L STÅR FÖR LESBISK... eller LESBIAN... haha nu har jag spoilat er! Det är det man inte får reda på va? Det är det som är grejen med serien!!

GHAD!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav eponinethen » sön jul 16, 2006 13:49

Riiiight...

Tob skrev:Spoiler tom S3
Jag tycker Danas storylines med cancern och hennes död är så jävla bra berättad. Så när större delen av andra halvan handlar om just det så är det svårt att inte gilla det. Sen är Alice min favoritkaraktär, och Alice lider en hel del i S3, vilket innebär att jag lider. Sen finns det en hel del svagheter med säsongen. Max storyline känns tveksam, det har jag diskuterat tidigare i tråden. Shane/Carmen går upp och ner, men på det stora hela så gillade jag den delen också. Bettes bitar gillar jag också.....hehe....jag gillar nog det mesta verkar det som :rolleyes:.


Well jag tycker det var fel att döda Dana. Ja, sånt händer, etc., men var den där storylinen värd att offra en av seriens bästa karaktärer fr? Den som flest personer (enligt various och many polls) identifierar sig med? Inte alls, imo.
The Boira storyline? Nja, hello, ok att de vill ta upp ämnet men det är inte genom att skapa en karaktär som är så totalt omöjlig att gilla som man skapar förståelse för ämnet, etc.
Bette är fine, men Tine och Henry etc.? Come on... Geeze.. Och Bette som rymmer med Anjelica? Seriöst, again, soap opera...
Och som sagt, Betty, jag står inte ut med dem, och vill definitivt inte se dem i vart och varannat avsnitt...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » sön jul 16, 2006 15:35

eponinethen skrev:Well jag tycker det var fel att döda Dana. Ja, sånt händer, etc., men var den där storylinen värd att offra en av seriens bästa karaktärer fr? Den som flest personer (enligt various och many polls) identifierar sig med? Inte alls, imo.
The Boira storyline? Nja, hello, ok att de vill ta upp ämnet men det är inte genom att skapa en karaktär som är så totalt omöjlig att gilla som man skapar förståelse för ämnet, etc.
Bette är fine, men Tine och Henry etc.? Come on... Geeze.. Och Bette som rymmer med Anjelica? Seriöst, again, soap opera...
Och som sagt, Betty, jag står inte ut med dem, och vill definitivt inte se dem i vart och varannat avsnitt...

Mm håller verkligen med om allt det där! Dana storylinen var otroligt bra berättad och så sure, men som epo sa inte värt att döda den karaktären för det.
Ok oh yeah, hela slutet känns såpa, som att saker bara hände utan anledning och utan att man kunde förstå varför (inte bara att jag inte kunde förstå karaktärerna utan mer att jag inte förstog vad skaparna tänkt, förutom att de vill göra såpa).
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » sön jul 16, 2006 20:34

forts. spoiler s03
Flisa skrev:Mm håller verkligen med om allt det där! Dana storylinen var otroligt bra berättad och så sure, men som epo sa inte värt att döda den karaktären för det.
Ok oh yeah, hela slutet känns såpa, som att saker bara hände utan anledning och utan att man kunde förstå varför (inte bara att jag inte kunde förstå karaktärerna utan mer att jag inte förstog vad skaparna tänkt, förutom att de vill göra såpa).

Jag håller också med om att det var trist att döda Dana. Men samtidigt så tycker jag att det var ett dramatiskt och värdigt slut för karaktären. Eftersom Erin var tvungen att skrivas ur serien på nåt sätt (pengar eller hur var det?) så var nog detta ändå ett så bra slut det kunde bli, även om det genererade mycket tårar. :cry:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Joamna » sön jul 16, 2006 21:17

Noam skrev:Jag håller också med om att det var trist att döda Dana. Men samtidigt så tycker jag att det var ett dramatiskt och värdigt slut för karaktären. Eftersom Erin var tvungen att skrivas ur serien på nåt sätt (pengar eller hur var det?) så var nog detta ändå ett så bra slut det kunde bli, även om det genererade mycket tårar. :cry:

Hm, fast grejen är väl att det just inte fanns någon anledning till att hon skulle sluta, eller? Det var iaf så jag förstått det men det kan hända att jag har fel..
Men visst, många tårar blev det. .
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eponinethen » sön jul 16, 2006 22:18

Noam skrev:forts. spoiler s03
Jag håller också med om att det var trist att döda Dana. Men samtidigt så tycker jag att det var ett dramatiskt och värdigt slut för karaktären. Eftersom Erin var tvungen att skrivas ur serien på nåt sätt (pengar eller hur var det?) så var nog detta ändå ett så bra slut det kunde bli, även om det genererade mycket tårar. :cry:

Anledningen till att de dödade Dana var bara att visa den storyn. Vilket så inte var värt det.
Men jag håller med om att det var ett bra avsnitt. Inte i stil med The Body, men jag grät i princip genom hela avsnittet.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön jul 16, 2006 22:49

eponinethen skrev:
Noam skrev:forts. spoiler s03
Jag håller också med om att det var trist att döda Dana. Men samtidigt så tycker jag att det var ett dramatiskt och värdigt slut för karaktären. Eftersom Erin var tvungen att skrivas ur serien på nåt sätt (pengar eller hur var det?) så var nog detta ändå ett så bra slut det kunde bli, även om det genererade mycket tårar. :cry:

Anledningen till att de dödade Dana var bara att visa den storyn. Vilket så inte var värt det.
Men jag håller med om att det var ett bra avsnitt. Inte i stil med The Body, men jag grät i princip genom hela avsnittet.


Uppenbarligen värderar inte vi saker på samma sätt. Det är ju just det som är poängen, Dana var långtifrån min favoritkaraktär i serien men hade inget emot henne och under hennes sjukdom och senare hennes död så är det hur karaktärerna runt omkring påverkas som är intressant. Tråkigt att man plockar bort henne, men hey, det genererar sjukt mycket engagemang och känslor. Jag var förstörd efter hennes död vilket enbart är postivt i min bok. Att bli påverkad, engagerad och rent allmänt göra karaktärstudier är ju vitsen med dramaserier. Nåja, poängen är iaf, att det kan vara tråkigt när en karaktär dör men vad gör det när det blir så engagerande.

Sen kan jag hålla med om att en del i slutet blev over the top och kanske onödigt såpaktigt, men egnetligen inget jag störde mig på. Får se hur det följs upp i säsong 4.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav eponinethen » mån jul 17, 2006 9:01

Tob skrev:Uppenbarligen värderar inte vi saker på samma sätt. Det är ju just det som är poängen, Dana var långtifrån min favoritkaraktär i serien men hade inget emot henne och under hennes sjukdom och senare hennes död så är det hur karaktärerna runt omkring påverkas som är intressant. Tråkigt att man plockar bort henne, men hey, det genererar sjukt mycket engagemang och känslor. Jag var förstörd efter hennes död vilket enbart är postivt i min bok. Att bli påverkad, engagerad och rent allmänt göra karaktärstudier är ju vitsen med dramaserier. Nåja, poängen är iaf, att det kan vara tråkigt när en karaktär dör men vad gör det när det blir så engagerande.

Självklart är det bra när man blir engagerad av en serie (hey jag tyckte tex aldrig att det var fel att döda Tara), men grejen är att de flesta verkar blivit upprörda över faktumet att de plockade bort Erin way more än det faktum att Dana dog. Tex Kate och andra cast members tyckte ju även att det var helt fel etc.. Klart man får tycka att det var värt det, jag tycker mest att det var synd att göra något som så uppenbart gjort folk extremt upprörda (på ett endast negativt sätt.. inte för att något sorgligt hände i serien utan för att det varit så mycket tjafs etc. inom cast/crew of the L Word), ah well..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån jul 17, 2006 9:50

Du har en poäng med tjafset bland cast & crew, även om jag faktiskt inte hade någon aning om det innan säsongen var slut och jag läste lite interjuver. Men med tanke på hur väl jag tycker det föll ut, så nä, jag kan inte tycka illa om hur det sköttes både hennes "död" och hennes storyline. Agree to disagree....situation tro?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Forever Chosen » mån jul 17, 2006 13:55

brat skrev:
Forever Chosen
Om du inte hittat några sammanfattningar än så kan jag tipsa om:
http://www.l-word.com/episodes/season3/
(Bara att klicka på avsnittet du vill ha, 3x08 var det senaste som visades i Sverige.)

Tack för det! :)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Noam » mån jul 17, 2006 18:06

s03 spoil keeps going..
Joamna skrev:Hm, fast grejen är väl att det just inte fanns någon anledning till att hon skulle sluta, eller? Det var iaf så jag förstått det men det kan hända att jag har fel..
Men visst, många tårar blev det. .

Så här skrev AfterEllen.com om saken..
AfterEllen.com skrev:Dana departed. In a truly unexpected move (assuming viewers weren't reading the message boards claiming that Erin Daniels wanted out of her contract and that Showtime honchos wanted Chaiken to kill off one of the characters in order to save some money), tennis-pro Dana developed an aggressive form of breast cancer and died from the disease.

Goofy, hesitant, anxious and vulnerable throughout it all, she was just about the only main player who stayed true to her character in this wacky season. And maybe that's why she just had to go.



Skådespelar/karaktär spoil säsong 4:
Actress Karina Lombard will appear once again as Marina in the fourth season of Showtime's popular lesbian drama The L Word, sources close to the show have confirmed to AfterEllen.com. TV Guide Online also reported Lombard's return earlier this week.
Mer om det här..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav eponinethen » tis jul 18, 2006 11:15

Tob skrev:Du har en poäng med tjafset bland cast & crew, även om jag faktiskt inte hade någon aning om det innan säsongen var slut och jag läste lite interjuver. Men med tanke på hur väl jag tycker det föll ut, så nä, jag kan inte tycka illa om hur det sköttes både hennes "död" och hennes storyline. Agree to disagree....situation tro?

Sounds good :D

Noam skrev:s03 spoil keeps going..
Så här skrev AfterEllen.com om saken..
AfterEllen.com skrev:Dana departed. In a truly unexpected move (assuming viewers weren't reading the message boards claiming that Erin Daniels wanted out of her contract [...]

Season 3 finale: Grejen är ju att ryktena lät så.. Jag trodde också att Erin ville hoppa av, men efter finalen fick vi ju veta att Erin blev jättechockad när hon fick veta att de skulle döda Dana, och att hon inte alls hade velat hoppa av..

Noam skrev:Skådespelar/karaktär spoil säsong 4:
Actress Karina Lombard will appear once again as Marina in the fourth season of Showtime's popular lesbian drama The L Word, sources close to the show have confirmed to AfterEllen.com. TV Guide Online also reported Lombard's return earlier this week.
Mer om det här..

Och jag är väl en av de få som verkligen verkligen inte vill se detta, grrr..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tis jul 18, 2006 20:28

eponinethen skrev:
Noam skrev:Skådespelar/karaktär spoil säsong 4:
Actress Karina Lombard will appear once again as Marina in the fourth season of Showtime's popular lesbian drama The L Word, sources close to the show have confirmed to AfterEllen.com. TV Guide Online also reported Lombard's return earlier this week.
Mer om det här..

Och jag är väl en av de få som verkligen verkligen inte vill se detta, grrr..

Jag gillar effekten hennes karaktär har på dom andra. Men jag gillar inte hennes skådespeleri. Så hon får gärna komma tillbaka, om hon håller sig i periferin. :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav eponinethen » tis jul 18, 2006 23:41

Noam skrev:Skådespelar/karaktär spoil säsong 4:
Jag gillar effekten hennes karaktär har på dom andra. Men jag gillar inte hennes skådespeleri. Så hon får gärna komma tillbaka, om hon håller sig i periferin. :P

Forts spoiler:
Exakt, jag klarar verkligen inte av hur hon agerar. Ok jag är råstörd på hur hon rör sig, hur hon pratar, hur hon går, etc. Har varit det sedan sekunden jag såg henne...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Joamna » ons jul 19, 2006 16:28

eponinethen skrev:
Noam skrev:Skådespelar/karaktär spoil säsong 4:
Jag gillar effekten hennes karaktär har på dom andra. Men jag gillar inte hennes skådespeleri. Så hon får gärna komma tillbaka, om hon håller sig i periferin. :P

Forts spoiler:
Exakt, jag klarar verkligen inte av hur hon agerar. Ok jag är råstörd på hur hon rör sig, hur hon pratar, hur hon går, etc. Har varit det sedan sekunden jag såg henne...

Gillar inte att hon kommer tillbaka. Jag har verkligen aldrig klarat av henne heller, och tycker att allt med henne bara är konstlat, jag ser verkligen inte hennes och Jennys såkallade connection alls..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eponinethen » fre jul 21, 2006 1:00

Joamna skrev:Gillar inte att hon kommer tillbaka. Jag har verkligen aldrig klarat av henne heller, och tycker att allt med henne bara är konstlat, jag ser verkligen inte hennes och Jennys såkallade connection alls..

Deras "connection" känns ju så forced. Inte äkta och genuin alls, som det ska verka.. Err..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tis jul 25, 2006 17:11

(spoiler 3x10) Ja, då kom det jag väntat på. Danas död. Jag tror att avsnittet hade varit ännu mycket mer gripande om jag inte blivit ofrivilligt spoilrad. Fast samtidigt kändes det redan i början av avsnittet att något riktigt hemskt skulle hände så det kanske inte gjorde någon större skillnad. Avsnittet var rätt gripande även när man visste hur det skulle gå. Inte minst slutet då Alice bröt ihop. Snyft. Snörvel.

Kan inte förstå att de ville ta död på Dana. Helt otroligt. Jag har redan stora problem med säsong 3, kan inte tänka mig att det blir bättre av att den näst bästa karaktären försvinner. För mig känns det som att säsong 3 hittills har saknat fokus, inget story har riktigt stått ut eller haft någon poäng... fast min åsikt kan vara färgad av att jag hela tiden visste att de skulle ta död på Dana. Grymma jävlar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Noam » fre aug 04, 2006 18:53

Skådespelar-spoiler s04:
26-year-old out actress Kristanna Loken is joining the cast of Showtime's popular lesbian drama The L Word in its fourth season.Mer här..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Kirko » mån aug 07, 2006 12:02

Jag är i slutet av s.2, men tycker 2:a säsongen är mycket sämre än 1:a, och jag blir GALEN på introt. Snälla, säg att det blir bättre!
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav wyndham » mån aug 07, 2006 17:40

Jag har nyligen avslutat säsong ett. Jämn hög nivå, men en bit kvar till mästardivisionen. Har hört mycket gott om fortsättningen också, mina systrar ä l s k a r t.ex. introt som verkar driva folk till vansinne i den här tråden. Alice är min favorit. Och visst är väl Shane cool, men jag blev överraskad att det var så lite fokus på henne. Liksom Alice fick hon nöja sig med sidohandlingar.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav brat » tis aug 08, 2006 2:10

Säsong 3
Några tankar om tredje säsongen nu när jag just sett säsongsfinalen:

- Bette är en kärring, döda henne istället.

- Serien är klart sämre utan Dana, kan inte förstå varför de skulle döda henne.

- Jätteroligt att det var fokus på Shane i sista avsnittet, inte direkt oväntad utgång.

- Tidigare har jag tyckt att karaktärerna är seriens styrka, de är så välutvecklade och äkta. Nu tycker jag att de slarvar, det är snarare seriens svaghet. Handlingar och känslor känns lösryckta och omotiverade, vissa karaktärerer känns snarare som parodier. Jag får Melroce Place vibbar, och det är inte bra. (Mest tänker jag på Bette och Tina, men även andra.)

- Totalt är jag besviken på tredje säsongen.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Kirko » tis aug 08, 2006 11:08

Jag tycker att andra säsongen tappar eftersom jag inte längre känner med karaktärerna. I första säsongen tycker jag att de tex verkligen fångar känslan av att vara förälskad och inte kunna stå emot, trots att det är "fel", men några sånna upplevelser får jag inte i andra säsongen, trots att den behandlar händelser som man upplevt.

Spoiler för s.2
Och så är ju inte min favvo Karina Lombard med i s. 2 heller. Snyft!!
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav brat » fre aug 11, 2006 23:54

Har smält det hela något nu och insett att jag glömde berömma en sak.

SÄSONG 3
Jenny och Alice tal till Shane på bröllopen! Underbart!! Det var verkligen riktat till fansen, de till och med nämnde den hemska tvådelade utstyrseln Shane bar i början av första säsongen. :D

Så, nog med beröm. Mer klagomål istället. Jag gillar inte säsong 3 för att de förstör alla mina favoritkaraktärer.

Alice är mest bara hispig. Hennes historia med vampyren var väl underhållande men väldigt liten på en hel lång hispig säsong.

Dana puttas till bakgrunden, vi får inte veta något om hennes förhållande med Lara som annars är en mycket intressant karaktär. När hon äntligen får center stage är det bara för att dö. Något jag inte tänker smälta än på ett tag!

Shane blir, trodde aldrig att jag skulle säga det här, tråkig. Hon och Carmen gör ingenting. Förhållandet var betydligt mer intressant förra säsongen då det inte ens var ett förhållande, då var jag en riktig shipper.

Jenny är inte någon favorit när hon är på egen hand men med rätt karaktärer är hon riktigt bra. Jag gillade aldrig Marina i säsong 1 men hennes scener med Shane och Carmen i säsong 2 höjde henne mycket i mina ögon. I säsong 3 paras hon ihop med Moira och får inte göra något på egen hand. BORING!

Sedan återstår Bette och Tina, de som alltid varit minst intressanta för mig. Och de får så klart många storys som inte är det minsta underhållande eller ens trovärdiga.


Därför hoppas jag att säsong 4 är bättre
Shane verkar ska få större utrymme och förhoppningsvis betyder det att hon blir Shane igen. Och om hon ska förändras kanske vi får vara med under utvecklingen den här gången. Men Carmen ska fortfarande vara med, eller?

SÄSONG 3
Har ni förresten läst någon intervju om hur det kom sig att just Dana valdes att dö? Kunde det lika gärna ha blivit Shane? Kunde de ha dödat Shane? Jäkla tur för dem att de inte gjorde det. Det enda jag har läst är att det skulle vara en älskad karaktär, men det är de väl alla.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Ai » lör aug 12, 2006 0:08

brat skrev:SÄSONG 3
Har ni förresten läst någon intervju om hur det kom sig att just Dana valdes att dö? Kunde det lika gärna ha blivit Shane? Kunde de ha dödat Shane? Jäkla tur för dem att de inte gjorde det. Det enda jag har läst är att det skulle vara en älskad karaktär, men det är de väl alla.


Att döda Shane hade verkligen varit att skjuta sig i foten. Dom skulle nog ha förlorat alldeles för mycket tittare på det.

Edit: Me like min nya avatar!!!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav brat » lör aug 12, 2006 0:20

Ai skrev:
brat skrev:SÄSONG 3
Har ni förresten läst någon intervju om hur det kom sig att just Dana valdes att dö? Kunde det lika gärna ha blivit Shane? Kunde de ha dödat Shane? Jäkla tur för dem att de inte gjorde det. Det enda jag har läst är att det skulle vara en älskad karaktär, men det är de väl alla.


Att döda Shane hade verkligen varit att skjuta sig i foten. Dom skulle nog ha förlorat alldeles för mycket tittare på det.

Fast min fundering är. Vet de det? Bryr de sig? För de ger henne sannerligen inte den uppmärksamhet eller de storys hon förtjänar.

Jämförelse QaF & L Word
L Word är ungefär QaF men med fokus på Linds&Mel medan Brian är en liten bifigur i bakgrunden. Korkat.

Ai skrev:Edit: Me like min nya avatar!!!

Me too.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Forever Chosen » lör aug 12, 2006 1:37

Skit också, såg inte de 3 sista avsnitten
Får bli internetkanalen :)
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav The Buffster » tor aug 17, 2006 19:21

En kompis till mig postade den här länken på sin blogg: http://www.youtube.com/watch?v=rt9MvnbWIDE . Jag postar den här också, för man kan aldrig få för mycket Shane.

Spoiler, mest säsong 1 tror jag, men är ni superspoilerkänsliga så undvik för jag kan inte lova.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eponinethen » sön okt 08, 2006 10:28

brat skrev:Säsong 3
- Tidigare har jag tyckt att karaktärerna är seriens styrka, de är så välutvecklade och äkta. Nu tycker jag att de slarvar, det är snarare seriens svaghet. Handlingar och känslor känns lösryckta och omotiverade, vissa karaktärerer känns snarare som parodier. Jag får Melroce Place vibbar, och det är inte bra. (Mest tänker jag på Bette och Tina, men även andra.)

- Totalt är jag besviken på tredje säsongen.

Visst. Det är synd, sjukt synd.. Jag älskade verkligen den här serien, och nu ser jag knappt fram emot säsong 4 (men de tär tydligen inte så många andra som reagerat på det sättet, så det är knappast en spoiler)...

Speaking of YouTube. Om ni inte sett denna "interview" med Leisha, Kate och Sandra Bernhard (errrrrrr....) så kolla: http://www.youtube.com/watch?v=9Tkz8iskoHM
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör okt 28, 2006 18:50

Jag är alltså besatt utav Photoshop. Besatt! Jag har ju ganska länge nu spammat Queer as Folk tråden med mina små blygsamma ansträngningar, men nu verkar det som om jag börjar sprida mina gracer... :eek:

Ibland får jag "beställningar" utav folk på avatarer. Den här gången fick jag en på att göra några L-Word Shane till en tjej på Livejournal. Så då gjorde jag det.

Bild Bild Bild Bild

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron