Revelations

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Revelations

Inläggav Chosen » ons dec 28, 2005 16:01

Jag vet inte om det finns en annan tråd här inne om detta, så here goes nothing = )

Så, vilka ska se serien ikväll, 20:00 på tv3?
Användarvisningsbild
Chosen
Minion
 
Inlägg: 234
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Studerar

Inläggav Off » ons dec 28, 2005 17:07

Vad är det för serie?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » ons dec 28, 2005 18:17

Bill Pullman, någon kvinna, övernaturligt, sex delar. Tror serien har varit uppe för diskussion här förr nånstans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » ons dec 28, 2005 18:23

Beskrivningen på tv.com lät helt ok MEN:

Notable guest stars include John Rhys-Davies ("The Lord of The Rings"), Tobin Bell ("Saw"), Fred Durst (lead singer of the rock band "Limp Bizkit") and Mark Rendall ("The Interrogation of Michael Crowe").


What....the....fuck....

Det är ändå United-match så jag får ladda hem serien om jag vill titta i vilket fall. Får se när jag hört lite kommentarer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » tor dec 29, 2005 0:40

Off skrev:Beskrivningen på tv.com lät helt ok MEN:

Notable guest stars include John Rhys-Davies ("The Lord of The Rings"), Tobin Bell ("Saw"), Fred Durst (lead singer of the rock band "Limp Bizkit") and Mark Rendall ("The Interrogation of Michael Crowe").


What....the....fuck....

Det är ändå United-match så jag får ladda hem serien om jag vill titta i vilket fall. Får se när jag hört lite kommentarer.

Det är ju faktiskt möjligt att killen är en kapabel skådes. Inte troligt, kanske, men möjligt. Annars handlar det ju bara om en gästroll.

Sedan rockar ju John Rhys-Davies så hårt att det borde väga upp. Kingpin, för sablans!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor dec 29, 2005 23:07

Jag såg aldrig färdigt serien när den gick.
När dom sa att dom inte skulle göra en till säsong/uppföljare tappade jag lusten att se färdigt den.
Men det jag såg var väl ganska bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor dec 29, 2005 23:10

adolvsson skrev:Sedan rockar ju John Rhys-Davies så hårt att det borde väga upp. Kingpin, för sablans!

Jag har inte sett honom som Kingpin, jag kan inte tänka mig att han var flintskallig och utan skägg, hur såg han ut?
Jag måste se den Hulk-filmen.

Jag blev faktiskt besviken på hans roll i Revelations, så långt jag såg gjorde han inte så mycket.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre dec 30, 2005 0:21

LWes skrev:
adolvsson skrev:Sedan rockar ju John Rhys-Davies så hårt att det borde väga upp. Kingpin, för sablans!

Jag har inte sett honom som Kingpin, jag kan inte tänka mig att han var flintskallig och utan skägg, hur såg han ut?
Jag måste se den Hulk-filmen.

Han såg ut som John Rhys-Davies med hår och skägg.

Nej, den Hulk-filmen var inte bra. Men o-bra filmer kan också vara bra att se ibland.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 0:56

adolvsson skrev:Nej, den Hulk-filmen var inte bra.


Vadå "den"? Det finns ju ingen bra Hulk-film. Kanske någon med Hulk Hogan som är sebar när man är aspackad och inte vet vad man gör, men annars finns det ingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre dec 30, 2005 1:37

noike skrev:Kanske någon med Hulk Hogan som är sebar när man är aspackad och inte vet vad man gör


Såsom "Shadow Warriors II: Hunt for the Death Merchant"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 1:47

Off skrev:
noike skrev:Kanske någon med Hulk Hogan som är sebar när man är aspackad och inte vet vad man gör

Såsom "Shadow Warriors II: Hunt for the Death Merchant"

Precis. Jag har inget minne alls av den, men ändå så tror jag att jag har "sett" den två gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre dec 30, 2005 12:48

noike skrev:
adolvsson skrev:Nej, den Hulk-filmen var inte bra.


Vadå "den"? Det finns ju ingen bra Hulk-film. Kanske någon med Hulk Hogan som är sebar när man är aspackad och inte vet vad man gör, men annars finns det ingen.

Thor äger! Okej, kanske inte, då...

Men Ang Lees Hulk gör, och det står jag fast vid, så blrrrph!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 13:01

LWes skrev:Jag såg aldrig färdigt serien när den gick.
När dom sa att dom inte skulle göra en till säsong/uppföljare tappade jag lusten att se färdigt den.
Men det jag såg var väl ganska bra.


Så det är alltså inte en miniserie med ett avslut? Jag trodde det, men om det bara är en vanlig serie som lades ner efter 6 avsnitt så är jag inte intresserad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre dec 30, 2005 13:10

De gick ut och sa att det var en miniserie redan från början. Så nej, den blev inte "nerlagd".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre dec 30, 2005 13:21

Ja, men då ska jag titta. Jag har första avsnittet på DVD-spelaren så då är det bara att tuta och köra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jan 15, 2006 3:05

AKS skrev:Ja, men då ska jag titta. Jag har första avsnittet på DVD-spelaren så då är det bara att tuta och köra.

What didya think? Jag är lite i valet & det smärstamma (okej, kanske inte så mycket) kvalet om jag ska se eller ta bort mappen från hårddisken och frigöra lite välbehövligt utrymme.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jan 15, 2006 10:52

Jag har nu sett tre avsnitt och visst, det finns intressanta inslag i serien, men mest så känns den oerhört... halvtråkig. Om något nu kan vara oerhört halvtråkigt. :) Serien känns som en axelryckning och det religiösa snacket tråkar ut mig enormt, men med tanke på vilken sorts serie det är så måste ju det snacket finnas där. Avsnitt 3 var något bättre än de två första och jag kommer helt klart att se resterande avsnitt, men jag kan inte påstå att jag, hittills, tycker serien är bra. Fast den är ju inte dålig heller, i.o.f.s..
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » sön jan 15, 2006 13:35

Jag skriver under på vad AKS skrev. Exakt faktiskt. Hade kunnat skriva exakt samma inlägg utan att ljuga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » sön jan 15, 2006 13:37

Jag tycker det är en sån där serie som man sitter och väntar på att den ska bli riktigt bra, men det kommer inte riktigt... potentialen finns där, men... njä.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » tis apr 13, 2010 16:42

Nu har jag dragit mig ig3nom den har halvtrakiga serien och visst hade den potensial vissa avsnitt men tyvarr slutade det med tiden. Det finns ett sk slut som lamnar massa losa tradar, men nej... det far racka

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron