Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tam » fre dec 02, 2005 10:01

Är 15 avsnitt in i amerikanska Queer as Folk. Den är inte dum. Första avsnittet tyckte jag var helt värdelöst. Allt som en anglofil skulle förvänta var det, en c-kopia av orginalet. Men serien blev rätt snabbt väldigt underhållande. Lätt-sedd serie. Nä, inte dum, inte dum alls.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » fre dec 02, 2005 10:14

Tam skrev:Är 15 avsnitt in i amerikanska Queer as Folk. Den är inte dum. Första avsnittet tyckte jag var helt värdelöst. Allt som en anglofil skulle förvänta var det, en c-kopia av orginalet. Men serien blev rätt snabbt väldigt underhållande. Lätt-sedd serie. Nä, inte dum, inte dum alls.

Told ya'! ;)

Den blir bättre i kommande säsonger dessutom. När UK-ver bara är ett minne blott.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » fre dec 02, 2005 13:31

Ai skrev:
Tam skrev:Är 15 avsnitt in i amerikanska Queer as Folk. Den är inte dum. Första avsnittet tyckte jag var helt värdelöst. Allt som en anglofil skulle förvänta var det, en c-kopia av orginalet. Men serien blev rätt snabbt väldigt underhållande. Lätt-sedd serie. Nä, inte dum, inte dum alls.

Told ya'! ;)

Den blir bättre i kommande säsonger dessutom. När UK-ver bara är ett minne blott.

You weren't wrong. Ja, jag ser fram emot när den helt börjar stå på egna ben för Justin är ingen Nathan, Michael är ingen Vince och Brian är ingen Stuart Alan Jones. Så det är bäst när dom inte ska vara det heller.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » ons dec 07, 2005 22:26

Två säsonger sedda av Queer as Folk US. Fortfarande ett favourite passtime. Men för att någurlunda vågat drama tycker jag det skulle friska upp om där fanns lite mer chock. Hade varit bra om dom gick över gränsen lite då och då.
Triangeln på slutet med Fab hade dock lite vassa kanter. Det kommer nog att hetta till på nåt sätt snart igen, där eller nånannanstans. Emmet är min favorit. Han är så rar. Men Brian borde snart spränga nåt. Eller ännu hellre göra nåt Stuart Alan Jones inte gjorde.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » ons dec 07, 2005 22:34

Så glad att du gillar den!

Din kommentar "Men Brian borde snart spränga nåt." fick mig att skratta högt!

För USA så gick dom över gränsen rätt mycket när det sändes. Larry King tex hade inslag med skådisar och producenter och representant från Morality in Media. Det var rätt skrattretande iofs...

Du har kommit så långt i serien att UK-ver bör kännas rätt avlägsen. Iallafall hoppas jag det. Den blir dessutom - i mitt tycke - bara bättre och bättre med tiden.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » ons dec 07, 2005 23:07

Representanter från Morality in media?! Hmm.. jag kanske ska ladda hem den ändå. 8)

Edit: Vart får man tag på gamla säsonger av Queer as folk tro?

Edit: Morality in media was right! Naket och massor med böghångel! 8) Handlingen kan jag inte säga nåt om än, för jag har bara sett dom två första avsnitten, ocn där var dom två ovanstånde beståndsdelarna dom mest framträdande, men vi får se i kommande avsnitt. :D
Senast redigerad av Tinwiel tor dec 08, 2005 15:13, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tam » ons dec 07, 2005 23:32

Queer as folk 3x01
Mad dog Kinney knockar Michael och köper Justin-lookalike-prostituerade - utmärkta exempel på sånt gräns-övergående jag ville ha! Och ja, jämförelsernas tid är förbi. Nu är det mest kul hur dom ibland får in nån liten referens som att Debbie börjat dejta snuten och sånt.
Go QaF!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » ons dec 07, 2005 23:35

Tinwiel skrev:Edit: Vart får man tag på gamla säsonger av Queer as folk tro?


Man kan alltid koppla upp sig på Buffyhubben när jag är där... tex... ;)

Tam:

Få se om du hänger med på den rätt så tydliga Cagney och Lacey referensen som kommer att dyka upp. Sparkade mig själv hårt för att jag inte hade nån att dela det ögonblicket med när jag såg det. Man ville liksom armbåga till nån och utropa: Hörde du? Men icke... jag satt här mol alena och katten var inte ett dugg intresserad....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » tor dec 08, 2005 15:04

Ai skrev:Tam:

Få se om du hänger med på den rätt så tydliga Cagney och Lacey referensen som kommer att dyka upp. Sparkade mig själv hårt för att jag inte hade nån att dela det ögonblicket med när jag såg det. Man ville liksom armbåga till nån och utropa: Hörde du? Men icke... jag satt här mol alena och katten var inte ett dugg intresserad....

Nu har mentalt delat ögonblicket med jag! Blev mycket glad att jag märkte det (smått svårmissat som det var) och hurrade att jag inte behövde skämmas över nån oobservantighet och undvika forumet ett par dagar i hopp att ämnet skulle glömmas bort.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » tor dec 08, 2005 16:54

*armbågar Tam i sidan och pekar på skärmen*

- Hörde du?

:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 19:53

4 avsnitt sedda av Queer as folk (US).

Jag gillar det hittills, lite dekadens är aldrig fel. Och lillgrabben är lagomt irriterande. Michael är hemskt söt, på det där hundvalpsaktiga sättet. Om jag vore bög (vilket jag konstigt nog har "beskyllts" för att vara ;) ) så skulle jag limma på Michael istället för Brian. Och är dom olyckligt kära i varann hela bunten (förutom Emmet)? Mikey i Brian, och Ted i Mikey.. oj oj, vilken soppa.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » tor dec 08, 2005 20:55

Tinwiel skrev:4 avsnitt sedda av Queer as folk (US).

Jag gillar det hittills, lite dekadens är aldrig fel. Och lillgrabben är lagomt irriterande. Michael är hemskt söt, på det där hundvalpsaktiga sättet. Om jag vore bög (vilket jag konstigt nog har "beskyllts" för att vara ;) ) så skulle jag limma på Michael istället för Brian. Och är dom olyckligt kära i varann hela bunten (förutom Emmet)? Mikey i Brian, och Ted i Mikey.. oj oj, vilken soppa.


För mer vardagsdekadens: Jag är på hubben just nu om du vill ha fler avsnitt. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » lör dec 10, 2005 0:23

har nu sett 14 avsnitt av Queer as folk.

And the male lovin' just keeps on coming.. Naked boys everywhere! 8) Såklart att Emmet inte skulle fortsätta vara "straight". Kristna är tråkiga. Fjollor är roliga. Let's dance! Han och Heathers försök till sex var rätt underhållande... jag led med dom, hehe.. Mikey är fortfarande sötast.

Jag förstår varför folk i USA blev upprörda, det är rätt så naughty ibland (ofta) fast inte mer än vad det är i Sex and the city, fast där är det ju inte killar som har sex med varann utan heterosex, så det kanske dom inte blir lika upprörda av. Fast jag kan tänka mig att Morality in media inte är så värst förtjusta i Sex and the city heller.. Fånigt. Vackra pojkar som hånglar, kan det bli bättre? ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör dec 10, 2005 0:41

Tinwiel skrev:Vackra pojkar som hånglar, kan det bli bättre? ;)


Även om jag inte är nåt slash-fan eller utropar "Homoeroticism! Yay!" så fort Clark och Lex ger varandra ömma blickar så fick det där mig nästan att bli intresserad av serien. Gillade UK-versionen, men kommer ärligt talat inte ihåg så mycket. Kanske lite bögar till jul? =)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Ai » lör dec 10, 2005 0:51

Nej Tinwiel. Bättre än så kan det inte bli! :D

AKS: Jag delar ut alla fem säsongerna på hubben lite till och från för tillfället. Säg bara till. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » lör dec 10, 2005 0:54

Säsong 3 av Queer as folk var bästa hittills. Atmosfären har blivit glättigare och skummare på samma gång. En bit tuffare.
Det har byggts upp en episkhet i Justin/Brian/Michael-förhållandet, en sant dynamisk trio, så när dom skickas ut på sina egna äventyr blir det alltid nåt lite extra med scenerna dom ärtillsammans. Politik-biten blev mycket bra, I think. Hunter, nja, honom vet jag interiktigt hur mycket jag gillar. Emmet är fortfarande sötast i Pittsburgh och Teds knark-arc var både mörkt och hemskt, men av nån konstig anledning tyckte jag inte det var så jättefantastiskt ändå. Weird. Det hade förstås sina stora stunder det med. Justin har blivit rätt snygg på ett 60-talish sorta sätt, och Brian är ju het som en spisplatta.
Bra serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » lör dec 10, 2005 1:00

Du har dom - i mina ögon - bästa två säsongerna kvar! Fortfarande skitglad att du tagit serien till dig så mycket, men det är väl rätt överflödigt att nämna. ;)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » lör dec 10, 2005 1:09

Blir underligt nog rätt glad att höra om jag sprider glädje. Så nämn away! Två bästa kvar säger du? Ljuv läsning. Snart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » lör dec 10, 2005 2:16

Glömde att säga: Groo som HIV-doktor! Haha... :D Tur att han inte hade så många repliker, jag är inte så överförtjust i varken Groo eller skådisen... :rolleyes:

AKS: Clark och Lex? Mmm... Definitely NOT a scary visual place.. :oops: 8) Det är ju en helt underbar idé, Clark kan glömma tråkiga Lana, och Lois kan han ju vänta med. Ett litet Lex-äventyr skulle inte vara helt fel..

Jepp. Homoeroticism, Yay! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » lör dec 10, 2005 4:10

Tinwiel skrev:
AKS: Clark och Lex? Mmm... Definitely NOT a scary visual place.. :oops: 8) Det är ju en helt underbar idé, Clark kan glömma tråkiga Lana, och Lois kan han ju vänta med. Ett litet Lex-äventyr skulle inte vara helt fel..



För all framtid kom den 10 december att vara dagen då Tinwiel upptäckte den underbara världen av slash fanfic... 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön dec 11, 2005 17:04

1x22 Queer as folk Oj oj, vilken säsongsavslutning!

Snacka om smörigt hollywood ending tänkte jag när Justin och Brian dansade på balen. Men jag kan vara en riktig sucker för såna saker så jag var helt i extas. Underbart! Loved it! Och några minuter senare så grinar jag ögonen ur mig... :cry: Hårda, kalla Brian som gråter på sjukhuset, och Mikey bredvid honom. Men Justin kan väl inte vara allvarligt skadad?! Sorgligt var det i alla fall.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön dec 11, 2005 17:24

Tinwiel skrev:1x22 Queer as folk Oj oj, vilken säsongsavslutning!

Snacka om smörigt hollywood ending tänkte jag när Justin och Brian dansade på balen. Men jag kan vara en riktig sucker för såna saker så jag var helt i extas. Underbart! Loved it! Och några minuter senare så grinar jag ögonen ur mig... :cry: Hårda, kalla Brian som gråter på sjukhuset, och Mikey bredvid honom. Men Justin kan väl inte vara allvarligt skadad?! Sorgligt var det i alla fall.


QaF(US) 1x22

Ja, jag är likadan! Scenen på balen går jag tillbaka till ideligen, den blir så rörande när man vet vad som kommer efter.

Misstänker att du börjat på nästa säsong redan.
2x01-02And the heartache just keep coming!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön dec 11, 2005 17:38

Ska precis börja på nästa säsong, så jag väntar med att läsa spoilern..

Ja, visst sitter man där med ett fånigt flin på läpparna och bara känner sig så glad? *suck*

Nu är det officiellt, Arrested development, som har hängt lös på hårddisken ett tag har blivit raderad, och platsen har ersatts med QAF. Jag vet inte än om serien är en sån som jag tänker se om, det känns inte riktigt så än, men jag sparar den ett tag för säkerhets skull. Och om nån vill ladda av mig så.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön dec 11, 2005 17:44

Efter första säsongen kände jag likadant faktist. Mest för att det fanns så mycket likheter med engelska verisionen, som jag älskade. Men sen blev jag mer och mer fast. Till sist matade jag avsnitt efter avsnitt om och om igen. Tror jag är på sjätte omtitten just nu, och det har inte hänt sen Buffy.

Det är karaktärerna som gör det. Precis som Buffy. Jag bryr mig om dom och kommer på migsjälv att analysera deras handlingar. Precis som Buffy.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön dec 11, 2005 19:09

QAF 2x01

Åh nej, det gör ont i hjärtat. Så sorgligt. :cry: Brians och Justins scener ihop är magiska, skådisen som spelar Brian är så duktig på att förmedla små nyanser av känslor.. Och Justin är skadad! Fy fan.. Hur kunde mamman be Brian att lämna Justin ifred, fattar hon inte att om nån kan få Justin att kämpa för att bli bättre, så är det Brian? Vilken kärlekshistoria.. Lite upprörd nu. Ska iväg så jag hinner inte se nästa avsnitt förrän i kväll.

Limma fast domaren vid toalettstolen! Haha! Klockrent! Fler personer borde limmas fast vid toalettstolar. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön dec 11, 2005 23:35

QAF 2x02

Gud så fin sista scenen var. :cry: (smileyn för att jag grinar när jag ser såna fina scener..). Brian och Justin tillsammans, återigen magiskt. Dom har verkligen kemi ihop, dom två.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön dec 11, 2005 23:37

Tinwiel skrev:QAF 2x02

Gud så fin sista scenen var. :cry: (smileyn för att jag grinar när jag ser såna fina scener..). Brian och Justin tillsammans, återigen magiskt. Dom har verkligen kemi ihop, dom två.


Det är nog bäst du köper ett ekonomipack med Kleenex om du ska fortsätta bli så rörd! :D

Funderar på om jag ska börja parallelltitta med dig om du ska fortsätta skriva såhär ofta.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tinwiel » sön dec 11, 2005 23:41

Ai skrev:
Tinwiel skrev:QAF 2x02

Gud så fin sista scenen var. :cry: (smileyn för att jag grinar när jag ser såna fina scener..). Brian och Justin tillsammans, återigen magiskt. Dom har verkligen kemi ihop, dom två.


Det är nog bäst du köper ett ekonomipack med Kleenex om du ska fortsätta bli så rörd! :D


Haha! Ja, det är nog bäst. Har inte grinat till QAF tidigare, det var bara fr.o.m den därbalscenen och framåt som det blev sådär berörande. Men jag grinar till Angel och Buffy och Veronica Mars också. Kanske inte såna floder av tårar som när man var liten och ramlade och slog sig, utan mera småsnyftande och lite småhulkande.

Av ditt svar att döma kanske det är lika bra att jag köper Kleenex ändå... ;)

Edit: Ibland är jag seg med att skriva omdömen om avsnitt, så jag kan inte lova att jag skriver om varje avsnitt, det är mera att när jag blir så berörd så måste jag skriva av mig. Men du kan ju köra en omtitt ändå. ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön dec 11, 2005 23:43

Tinwiel skrev:Av ditt svar att döma kanske det är lika bra att jag köper Kleenex ändå... ;)

Kleenex -- du betalar bara för tillverkarnamnet. Ta en bal med toalettpapper istället.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » mån dec 12, 2005 0:13

noike skrev:
Tinwiel skrev:Av ditt svar att döma kanske det är lika bra att jag köper Kleenex ändå... ;)

Kleenex -- du betalar bara för tillverkarnamnet. Ta en bal med toalettpapper istället.


Ja, det är sant. Fast man kan köpa andra näsdukar som inte är lika dyra. Toalettpapper funkar inte lika bra. Nu grinar jag inte så häftigt att det blir massa snor när jag tittar på nåt sorgligt på tvn, så det kanske inte behövs så mycket näsdukar, men i övrigt säger min erfarenhet att toapapper inte är speciellt bra vid snorsituationer. Man blir skinnflådd runt näsan. Aj. Aj.

Men jag har näsdukar hemma. Jag köper alltid när jag är förkyld, sen så använder jag inte upp hela storpacket, och så glömmer jag bort att jag har hemma, och köper nytt nästa gång jag är förkyld... Så det ligger paket lite här och var, det gäller bara att hitta dom. Lite skattletning kan man säga att det blir. Fast utan det egentliga skatten. Bara näsdukar, not as fun..

Var det här inlägget relevant alls? Nä, troligen inte. ;) Kan inte Off skriva såna här onödiga inlägg så att han kommer upp till den magiska 10 000-inläggsgränsen snart.. Write, goddammit, write boy! Write till your fingers bleed!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron