Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » fre mar 16, 2007 20:49

Jag tänker inte gå tillbaka och kolla men jag vill minnas att när jag såg 404-406 höll jag på att dö av ångest. Hursomhelst, superroligt att läsa dina spontana kommenterar caffe! Mycket roligare än filtrerade, efterbehandlade, sammanfattade sådana. Inte för att låta krävande eller så, hehe.

Vad menade du med din True Faith mix? Låter den inte rätt fast den kallades PSB remix? Min heter Pet Shop Boys remix och den låter rätt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » fre mar 16, 2007 21:23

brat: Jag hittade överhuvudtaget ingen som hette PSB-mix, såg bara det namnet på hemsidan.

EDIT: Nu hittade jag den med det namnet, och kunde jämföra med de andra mixarna (hade inte kvar avsnittet att jämföra med). Det är egentligen "Shep Pettibone"-remixen. Gissade nästan det även tidigare i veckan, men ville bli helt säker innan jag började påstå saker.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » fre mar 16, 2007 21:30

caffeineaddict skrev:EDIT: Nu hittade jag den med det namnet, och kunde jämföra med de andra mixarna (hade inte kvar avsnittet att jämföra med). Det är egentligen "Shep Pettibone"-remixen. Gissade nästan det även tidigare i veckan, men ville bli helt säker innan jag började påstå saker.

Då så. Slutet gott, allting gott. :)
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån mar 19, 2007 22:26

(spoiler 4.13) Aaaaaaw... married boys!

Och Justin gjorde bra ifrån sig i Hollywood. Nu sitter jag ju riktigt och hoppas på Rage: The Movie... även om något fortfarande gör mig lite tveksam.

Härligt att Emmett och Ted hittat tillbaka till varandra. De är bäst så, som bästa vänner.

Tyckte Mel & Lindseys konflikt var smått intressant i början när Sam fortfarande var med i bilden, men nu är den bara irriterande. Vafan, Lindsey förlät väl Mel ganska fort när hon var otrogen i S1 eller S2? Ska det vara så jävla annorlunda för att Sam hade en kuk (även om otrohet när man är gift inte är en särskilt bra idé oavsett)? Inte så värst öppensinnat... men just nu orkar jag inte bry mig vilket håll det än går åt. Synd, för jag gillar ju verkligen The Munchers från och till...


Nu säsongsavslutningen!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LauraP » mån mar 19, 2007 22:32

caffeineaddict skrev: (spoiler 4.13) Aaaaaaw... married boys!

Och Justin gjorde bra ifrån sig i Hollywood. Nu sitter jag ju riktigt och hoppas på Rage: The Movie... även om något fortfarande gör mig lite tveksam.

Härligt att Emmett och Ted hittat tillbaka till varandra. De är bäst så, som bästa vänner.

Tyckte Mel & Lindseys konflikt var smått intressant i början när Sam fortfarande var med i bilden, men nu är den bara irriterande. Vafan, Lindsey förlät väl Mel ganska fort när hon var otrogen i S1 eller S2? Ska det vara så jävla annorlunda för att Sam hade en kuk (även om otrohet när man är gift inte är en särskilt bra idé oavsett)? Inte så värst öppensinnat... men just nu orkar jag inte bry mig vilket håll det än går åt. Synd, för jag gillar ju verkligen The Munchers från och till...


Nu säsongsavslutningen!


Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån mar 19, 2007 22:37

LauraP skrev:Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!


Hehe. :D Ja, på det stora hela måste jag väl säga att jag också fortfarande är väldigt mycket mer förtjust i den brittiska varianten (även om vi sedan kan diskutera huruvida den har en säsong eller två...), men jag har lärt mig att vid det här laget tycka väldigt mycket om amerikanska QaF också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån mar 19, 2007 22:46

Kalle: Jag håller med dig om Munchers och Mels inställning till otroheten. Men hela grejen var jätteklantigt skött, det märks att det var bögar (antar jag) som hade skrivit manuset. Jag har kommenterat det tidigare, det där att Lindsey plötsligt ville använda dildo hela tiden och fick det till att hon ville ha lite dick, inte att hon blev attraherad av just Sam (yuck). Och sen Mel då... man kan väl tycka att lesbiska och bögar borde vara frisinnade men dom är nog ofta minst lika enkelriktade, dvs det är antingen svart eller vitt. Jaja, jag gnäller, men jag är fortfarande lite sur över hur dom skötte den där historien. (den och Justin och Daphnes lilla "äventyr" i sängen och efterföljande drama..)

Kul att du har kommit så långt! I'm so proud! *snyftar lite sådär som Emmet brukar göra*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » mån mar 19, 2007 22:49

QaF US! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån mar 19, 2007 23:00

Tinwiel skrev:I'm so proud! *snyftar lite sådär som Emmet brukar göra*

Mm, nu fick jag en mental bild av en stolt Emmett-snyftning! :) Underbare Peter Paige!

Tinwiel skrev:QaF US! :lovebunny:

:lovebunny: :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinwiel » mån mar 19, 2007 23:12

Peter Paige är underbar. Gluggen mellan tänderna! :lovebunny: Han borde få nån bra roll i en annan serie eller film snart (jag räknar inte med den där filmen han regisserade själv, den var INTE bra). Hans miniroll i Greys var däremot rolig!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån mar 19, 2007 23:46

Hanna: Aaaw, så go' du är som är stolt över mig. :D

(spoiler S4) Ja, Muncher-historien är som sagt lite klantigt skött (minst sagt), men nu verkar det ju reda upp sig igen. Och så en till gullig unge att använda som plot point. Men Deb som stolt farmor är iofs värt det.

Annars gillar jag Debs engagemang för homoäktenskap, IMHO har serien i helhet aldrig fungerat bättre under en längre tid än när de hade hela borgmästar-arcen att gå samman kring i S3 (alternativt brottas med, i Brians fall). Det knöt liksom samman hela S3 som ett större tema och gjorde den fortfarande på det hela till min favorit. Kanske homoäktenskap-engagemang kan utvecklas till något liknande för S5?

Sen vet jag att han är mångas favorit och att det här kanske är en typisk sån sak som man gillar om man är mer såld på honom... men Brians deltagande i cykel-race:et, särskilt efter att han bröt axeln, var bara fullkomlig idioti. I see nothing noble. I see stupid person.

Mycket Emmett & Ted dock, och det gör mig alltid glad. Yay för Emmett & Ted!


Jaha, då var det inte så mycket kvar...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » mån mar 19, 2007 23:53

caffeineaddict skrev:Jaha, då var det inte så mycket kvar...

Gaaah! Jag blir nervös trots att det inte är jag själv som bara har en säsong kvar...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » mån mar 19, 2007 23:56

Glorificus skrev:
caffeineaddict skrev:Jaha, då var det inte så mycket kvar...

Gaaah! Jag blir nervös trots att det inte är jag själv som bara har en säsong kvar...


You think I'm gonna crash and burn? :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » tis mar 20, 2007 0:55

caffeineaddict skrev:
LauraP skrev:Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!


Hehe. :D Ja, på det stora hela måste jag väl säga att jag också fortfarande är väldigt mycket mer förtjust i den brittiska varianten (även om vi sedan kan diskutera huruvida den har en säsong eller två...), men jag har lärt mig att vid det här laget tycka väldigt mycket om amerikanska QaF också.

Det händer faktiskt ibland, då och då, att jag håller med caffeineaddict.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Ankh » tis mar 20, 2007 12:13

caffeineaddict skrev:
LauraP skrev:Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!


Hehe. :D Ja, på det stora hela måste jag väl säga att jag också fortfarande är väldigt mycket mer förtjust i den brittiska varianten (även om vi sedan kan diskutera huruvida den har en säsong eller två...), men jag har lärt mig att vid det här laget tycka väldigt mycket om amerikanska QaF också.


Lägg av! Brian Kinney God Damn It!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tinwiel » tis mar 20, 2007 16:27

The Ankh skrev:
caffeineaddict skrev:
LauraP skrev:Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!


Hehe. :D Ja, på det stora hela måste jag väl säga att jag också fortfarande är väldigt mycket mer förtjust i den brittiska varianten (även om vi sedan kan diskutera huruvida den har en säsong eller två...), men jag har lärt mig att vid det här laget tycka väldigt mycket om amerikanska QaF också.


Lägg av! Brian Kinney God Damn It!


:D *kramar Ankhan av glädje* Och Sunshine! Och Emmet!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tis mar 20, 2007 16:44

Sunshine! :lovebunny:

Vi hade 50-årsfest för min pappa i fredags och mitt i festligheterna brände jag och lillebror en skiva med lite partymusik. Självklart var jag tvungen att lägga till Temperance - Forever Young. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » tis mar 20, 2007 16:46

....och Debbie!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Ankh » tis mar 20, 2007 16:58

Tinwiel skrev:
The Ankh skrev:
caffeineaddict skrev:
LauraP skrev:Äh, vaddå? QAF är bara EN (!) säsong och utspelar sig i england, inte sånt här amerikanskt trams- skärpning!!


Hehe. :D Ja, på det stora hela måste jag väl säga att jag också fortfarande är väldigt mycket mer förtjust i den brittiska varianten (även om vi sedan kan diskutera huruvida den har en säsong eller två...), men jag har lärt mig att vid det här laget tycka väldigt mycket om amerikanska QaF också.


Lägg av! Brian Kinney God Damn It!


:D *kramar Ankhan av glädje* Och Sunshine! Och Emmet!


ja Emmet! ÅÅÅÅÅÅÅHH!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron