Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis mar 18, 2014 3:01

Mush skrev:Härligt att se så många från serien igen.
Filmen höll gott och väl och kändes som ett längre avsnitt av serien. Ett bra sådant.

Känns som de lämnade slutet rätt öppet för en uppföljare.


Medhåll. Det var inte en klockren (10/10) film men överlag otroligt tillfredsställande. Jag är väldigt nöjd och känner mig pepp på mer!

The Fucking Easterbunny skrev:Tyckte mest att det var sorgligt att alla såg så gamla ut... fick ingen känsla för feeling riktigt


Underlig kritik imho. Det var 7 år sedan serien lades ner. De hoppade 9 år framåt. De spelade inte 20 år gamla - snarare mer eller mindre sin riktiga ålder. KB ser fantastisk ut!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis mar 18, 2014 12:41

Det var inte så mycket kritik som en reflektion, jag tycker inte om att folk blir äldre... Filmen var inte dålig, men jag rycktes liksom inte med, tyckte ganska mycket som att dom mest ville visa ALLA som har vart med i serien. Titta, där är rektorn liksom
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav The Ankh » tis mar 18, 2014 13:09

jag ÄLSKAR den här trådtiteln. måste plocka upp VM så jag oxå får skriva i den. marsipaner; snart kommer jag!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis mar 18, 2014 20:35

The Ankh skrev:jag ÄLSKAR den här trådtiteln. måste plocka upp VM så jag oxå får skriva i den. marsipaner; snart kommer jag!


Fast borde det inte vara Marshmallows?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons maj 21, 2014 20:24

Jag börjar ÄNTLIGEN närma mig slutet av S3 nu. Usch, vilken dålig säsong. Dålig på riktigt tycker jag och inte enbart i jämförelse med standardserier. Riktigt illa. Men nu så... 2½ avsnitt kvar så lär vara över inom ett par dagar. Sen blir det väl filmen kanske och hoppet om att den ska i alla fall vara hälften så bra som VM S1. Tveksamt känns det som.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor maj 22, 2014 17:32

Jag såg nyligen om säsong 3 och jag tyckte tvärt om - att den inte var så dålig som jag hade fått för mig. Den har inte lika starka mysterium som säsong 1-2, och det är definitivt den svagaste säsongen av Veronica Mars. Men jag skulle nog inte kalla den dålig. Jag tycker fortfarande dialogen ofta är guld och jag tycker inte att Veronica är jobbigt självgod. Säsongen är inte så genomtänkt och det märks att de var desperata och försökte flirta med ny publik istället för redan dedicerade tittare vilket drog ner kvalitén, men överlag så roas jag fortfarande och tycker aldrig det är tråkigt eller besvärligt att titta.

Jag hade gärna sett mer fokus på Veronica och hennes vänner. En bättre uttänkt position för Weevil om han skulle vara kvar. Mindre fram och tillbaka med Logan, och kanske att de dragit in något mer personligt för Veronica såsom en arc med hennes mamma.

Jag stör mig dessutom fortfarande på att V ens tål att vara i samma rum som Dick som anstiftade hennes våldtäkt. Han är ett kräk, och jag tycker det är tråkigt att fans glömmer det. Våldtäktsarcen och straw feministerna hade kunnat hanteras bättre också.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 22, 2014 21:18

Jag tycker allt kunde ha hanterats bättre, men du förklarar bra här ovan och jag håller med om allt förutom det att säsongen inte skulle vara dålig. :)

Har äntligen sett klart denna säsong nu och tyckte att de två sista avsnitten (som var mer personligt inriktade!) var betydligt bättre än resten av säsongen. Men som helhet: nej, bara nej. Ska dock bli intressant att se filmen snart.

Värsta avsnittet var nog det där Logan skulle Lära Sig Något Viktigt Om LIVET i ett avsnitt då han strandas med en elvaåring. Usch och fy!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis maj 27, 2014 14:41

Nej nej, det värsta avsnittet är det med den persiska restaurangen som blir vandaliserad. Jag mår illa av hela "han är lika mycket amerikan som vi" grejjen, som om det skulle va den enda vettiga anledningen att låta folk bo var dom vill
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav AKS » tis maj 27, 2014 20:45

Haha, ja det har du rätt i! Tycker fortfarande att det jag nämnde är sämre, men jo... ditt är illa nog.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » ons aug 29, 2018 22:14

https://variety.com/2018/tv/news/veronica-mars-revival-hulu-1202912604/
Vill ju vara glad men är väl ärligt talat inte så pepp, har inte ens sett filmen än.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav gaspode » tor aug 01, 2019 15:00

Nån som kollat? Bör man se filmen först? Eller, klart jag ska se filmen först.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » lör aug 24, 2019 17:58

gaspode skrev:Nån som kollat? Bör man se filmen först? Eller, klart jag ska se filmen först.

Jo om man inte vill ha nå luckor i tiden så bör man se filmen först men tyckte inte den var så bra tyvärr.
Senaste säsongen var bättre även om den fått viss kritik, både befogad och obefogad. Tyckte om den men ibland kunde en del av de gamla rollerna som kastades in mest kännas som blinkningar till de gamla tittarna.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron