Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön feb 01, 2009 23:04

Murnau skrev:
gaspode skrev:Logan var ju en stor del i det som gjorde VM till en fantastisk serie i början, men han var inte särskilt kul mot slutet.

Ja det är precis så jag tycker.



Egentligen jag också men det var många saker som inte funkade mot slutet och det skulle ändå kännas konstigt att inte ha med honom, och jag älskade kemin mellan dem. En liten shipper var jag allt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav lilith » mån feb 02, 2009 0:07

Nej, Logan har spelat sin roll så att säga. Nu ska det vara nytt! För fasen, se om säsong ett istället era bakåtsträvare. ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Spuffy » mån feb 02, 2009 8:38

Jag älskade Veronica och Logan i säsong ett. Sen förstördes det hela dock, av seriens allmänna försämring. Jag hoppades fortfarande på dem och visst hade de sina moments här och var, men det blev aldrig lika magiskt som s1 (förutom några få avsnitt där det ändå var väldigt bra igen). Så... jag tvivlar på att de skulle kunna klara att göra Veronica-Logan-grejen bra igen så kanske är det lika väl om han inte är med. Samtidigt som jag ändå innerst inne hoppas på att han ska det och det ska bli sådär underbart bra som jag vet att det hade kunnat bli.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tis feb 10, 2009 16:21

Senaste om filmen:

från eztv skrev:Veronica Mars fans, if you pray, pray hard. And if you don't, start, because the cult fave's long-rumored movie version is about to enter the anxiety-producing phase known as do-or-die-time.

"I'm preparing the pitch now -- literally now," Mars' main man, Rob Thomas, told me this morning. "I hope to go in and talk to [executive producer] Joel Silver and [Warner Bros.] in the next week or two to see if they're interested."

But first, Thomas has to iron out the endgame of the plot, which, as I first reported last fall, focuses on Veronica solving a crime in college rather than as an FBI agent. "I haven't figured it out yet," he says of the final act. "That's what I'm working on now. It's close. A few key details left to solve."

Thomas is quick to caution, however, that completing an outline and pitching the studio are just two steps of a much larger, more daunting process. "I have some fear that Veronica Mars fans believe that the chief hurdle in getting the movie made is my writing it," Thomas confesses. "Unfortunately, that's only one of several hurdles. I'm going to give it my best shot and let the chips fall where they may.

"It's entirely possible I won't have an answer at the end of the pitch," he continues. "They will want to consider [the pitch], look at some numbers -- whatever it is people on the business side do -- and then they'll give me some sort of response. Then, if they want to move forward, there's the deal-making that'll need to go on."

Surprisingly, one of the project's primary selling points won't be tagging along to the meeting. "Kristen [Bell] will not be joining me," he says. "I'm sure she has no desire to see how the sausage is made."

Perhaps not, but I think I know what K. Bell would like to see: a comments section overflowing with messages of support and encouragement for Thomas as his Mars mission approaches stage: critical. That's your cue to get busy writing!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tis feb 10, 2009 17:27

Jag tror att en FBI plot hade varit en googol ggr bättre än en college plot... :x
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav lilith » ons feb 11, 2009 22:24

Håller med! Vafasen hände med FBI-grejen?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » ons feb 11, 2009 22:45

lilith skrev:Håller med! Vafasen hände med FBI-grejen?


De pitchade den till CW som inte ville ha den. Det finns dock en ca. 12min lång introduktion till det:





Elr du kanske har sett dem?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » ons feb 11, 2009 22:50

Jo jag har sett dem. Och tyckte att det verkade så bra! Jaja, man får "nöja sig" med college då.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Matt » ons feb 11, 2009 22:53

Det är ju Kristen Bell i alla fall
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav CheeseGuy » tor feb 12, 2009 10:20

Är inte grejen med serien att den utspelar sig bland ungdomar i en liten stad? Inte för att en film med FBI inte skulle kunna bli rätt bra (precis som college eller någon annan miljö). I vilket fall som helst borde Walton Goggins vara med.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » tor feb 12, 2009 14:32

CheeseGuy skrev:Är inte grejen med serien att den utspelar sig bland ungdomar i en liten stad?


Jo det tycker jag, och därför är jag glad över att de släppte FBI grejen. Jag vill se en *Veronica Mars* film, inte en FBI film med en karaktär som påstås vara Veronica Mars. Sedan om de lyckas få tillbaka säsong 1 gnistan är väl frågan, elr nej, de måste inte få tillbaka säsong 1 gnistan de måste bara se till att göra något vettigt av det. Serier kan ju utvecklas och fortfarande vara riktigt bra, jag hoppas att det är det som denna film kommer vara. Dead Like Me filmen var kul att se för att återse alla, men jag hoppas att denna kommer ge mer än nostalgi känslor.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor feb 12, 2009 14:59

Jag skulle hellre följt FBI-tråden, åtminstone om den fortsatt som serie. Radikala premissändringar är ofta intressant, och det såg vi ju i BtVS en (hel) del.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor feb 12, 2009 15:09

XY skrev:Jag skulle hellre följt FBI-tråden, åtminstone om den fortsatt som serie.

Jag håller med om det sistnämnda. Om den fortsatt så. Men i filmform tycker jag nock ändå det känns intressantare med collagemiljön, och jag tror det finns större chans att skilja sig från mängden, gör något som sticker ut, med deckare i collagemiljö än med deckare i FBI-miljö.

Naturligtvis har RT alla möjligheter att fucka upp och göra något dussinartat även i collage, det är sant, men möjligheterna. Dom tror jag på.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » tor feb 12, 2009 20:41

CheeseGuy skrev:Är inte grejen med serien att den utspelar sig bland ungdomar i en liten stad?
Nej. Inte alls för min del. Det har inte alls med att göra varför jag gillar serien, så den delen hade gärna fått förändras.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav XY » fre feb 13, 2009 11:11

adolvsson skrev:
XY skrev:Jag skulle hellre följt FBI-tråden, åtminstone om den fortsatt som serie.

Jag håller med om det sistnämnda. Om den fortsatt så. Men i filmform tycker jag nock ändå det känns intressantare med collagemiljön, och jag tror det finns större chans att skilja sig från mängden, gör något som sticker ut, med deckare i collagemiljö än med deckare i FBI-miljö.


Den skulle kanske ha bättre chanser till kommersiell framgång i collegemiljö (vilket är bra, förstås), men jag skulle nog ändå personligen hellre se henne i en FBI-miljö. För mig, som sett de tre första säsongerna, skulle det sticka ut mer.

Eftersom hon är rationell och jordnära så skulle de som kontrast kunna ge henne en partner som är intuitiv och som tror på det övernaturliga, som hon letar efter sanningen därute tillsammans med.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » fre feb 13, 2009 12:17

XY skrev:Den skulle kanske ha bättre chanser till kommersiell framgång i collegemiljö (vilket är bra, förstås), men jag skulle nog ändå personligen hellre se henne i en FBI-miljö. För mig, som sett de tre första säsongerna, skulle det sticka ut mer.

Eftersom hon är rationell och jordnära så skulle de som kontrast kunna ge henne en partner som är intuitiv och som tror på det övernaturliga, som hon letar efter sanningen därute tillsammans med.


Vilken idé! .....var har vi sett det förr? ;)

Nej, jag vill ha collegemiljö - dels för att det betyder Neptune och dels för att det betyder att alla karaktärerna kan vara med. Självklart tycker jag att de kan dissa Piz och, var det Julia hon hette? Den blonda som blev vålddagen och bodde med Mac. Piz är förhoppningsvis upptagen med Private Practice, så det kanske jag kan få att bli sanning.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » fre feb 13, 2009 13:25

Spoiler hela VM

Problemet med VM var ju att första säsongens mysterium var så bra, hela staden var inblandad, alla var misstänkta att sedan starta om i säsong 2 med ett nytt stort mysterium kändes ju helt värdelöst (visst det fanns hyffsade avsnitt men allt som allt fungerade det inte) det är lite som "Murder she wrote" då den gamla tanten bara råkar vara i närheten av 250 mord (hon om någon borde ju vara huvudmisstänkt) det blir inte trovärdigt. Det som gjorde att serien gick att se efter första säsongen var imo Kristen Bell, hennes tolking av tuffa Veronica är riktigt, riktigt bra för min del känns det som att i princip alla övriga karaktärer samt staden har spelat ut sin roll, de hade sin roll i s1 sedan är det dags att gå vidare.

Så för min del hade en FBI miljö varit intressant, Veronica skulle konfronteras med ny personer och nya miljöer man skulle kunna få se hur hon har förändrats sedan vi såg henne sist... kort och gott det skulle vara väldigt intressant att se henne igen några år senare.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Noam » lör mar 28, 2009 22:43

"While the pitch [to producer Joel Silver] went well and I don't think the movie's dead, right now it's looking depressing,"

Exclusive: No 'Veronica Mars' Movie Anytime Soon, Says Creator:
http://blogs.nypost.com/popwrap/archive ... movie.html

:cry:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Mush » tis jul 27, 2010 1:53

Precis sett klart Säsong två och vilken, vilken avslutningen det var. Många vändningar alltså. 10 /10.

Nu den tredje mindre bra säsongen, från vad jag hört. Rädd att den inte får något bra slut. Skit att serien blev cancelled. VM regerar i min sommar!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Matt » tis jul 27, 2010 7:31

Säsong tre är bajs
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Mush » ons jul 28, 2010 0:14

Matt skrev:Säsong tre är bajs


Säg inte så!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav XY » ons jul 28, 2010 1:29

Jag tycker om tredje säsongen.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » ons jul 28, 2010 4:04

Jag tycker aldrig att Veronica Mars förtjänade all den dåliga kritik som den fick (framför allt här) under säsong 3. Och tycker ännu mer att säsong 2 inte förtjänar den. Det känns lite besynnerligt att gå tillbaka och läsa säsong 2 kommentarer avsnitt till avsnitt, eftersom de flesta är väldigt positiva - generellt under hela säsongen - men sen helt plötsligt verkar ingen tycka om säsong 2 längre. I still do!
Och under säsong 3 slutade jag personligen aldrig att se fram emot ett nytt avsnitt, även om jag tyckte att upplösningen på vissa storylines var lite av en besvikelse. Sista avsnittet engagerade jättemycket minns jag - och många scener var klockrena! Dock var det verkligen ingen seriefinal, och visst kände man sig lite tom. Men, jag har sett värre sista-avsnitt-ej-menade-att-vara-sista.

Så, njut av sista säsongen. Den må vara sämre än de andra två, men Veronica Mars är sällan oengagerande.

I love Veronica Mars! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 28, 2010 10:08

Jag vet att jag skrev positiva kommentarer om S2, men jag vet också att jag hade en naggande känsla, under säsongen, att detta inte var lika bra som jag ville att det skulle vara och som jag hoppades att det skulle vara. Jag tillhör ju antagligen de här på forumet som var mest förtjusta i serien och att använda "fixering" för att beskriva hur jag såg Veronica Mars är inte att säga för mycket. P.g.a. att jag älskade serien så mycket så kunde jag inte, under S2, erkänna för mig själv att den inte alls var lika bra som tidigare. Därför kunde jag också utan problem lägga ner serien några avsnitt in i S3. Så mina positiva kommentarer är inte de som speglar mina åsikter om S2 bäst tyvärr. Hade jag verkligen gillat S2 så mycket som jag lyckades intala mig själv hade jag inte kunnat ge upp S3 efter bara några avsnitt...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » ons jul 28, 2010 23:33

Just nu 8 avsnitt inne i S3. Det är bra. Lite mer chill när det inte är några såna där stora story arkar som tidigare. En friarre säsong med nya bra karaktärer.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav Tomas » ons mar 13, 2013 20:21

http://www.kickstarter.com/projects/559 ... ie-project

Här händer det saker!

The Veronica Mars Movie Project har redan (på mindre än en dag) samlat in mer än 1/3 av pengarna som krävs för att filmen ska börja spelas in i sommar. $100,000 har droppat in senaste timmen.

Edit2: $1,349,968 av $2,000,000 nu!
Senast redigerad av Tomas ons mar 13, 2013 23:01, redigerad totalt 2 gånger.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaspode » ons mar 13, 2013 21:33

Ja, ja ja ja.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » ons mar 13, 2013 22:33

Galet att den hunnit samla ihop så mycket pengar!! Över en mille redan?!

Bara Logan är med så... Då blir det till att se om S1-S2 och se de flesta S3-avsnitten för första gången inom en relativ snar framtid. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » ons mar 13, 2013 23:03

AKS skrev:Bara Logan är med så... :)

FAQ:
...

Q: What if the movie doesn't end in the way I've believed it should end for the past six years.

A: Eek.

Q: Veronica better end up with Logan, Rob. She just better.

A: That's not a question.

Q: We're just saying...

A: I hear you. Remember it's noir. There aren't a lot of happy endings.

Q: Noir, my ass. We've waited a long time for this.

A: (Busily reworking super-grim ending.)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » ons mar 13, 2013 23:36

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron