Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav fripp21 » sön sep 28, 2008 22:48

lilith skrev:
fripp21 skrev: sexiga mörk skönhet (of Spin City fame?).

Nope. Of Fame fame.


Aha, men du pratar nog om Wallace's mamma (skådespelare Erica Gimpel). Jag pratar om Rebecca, studievägledaren eller vad hon nu är. Spelas av Paula Marshall. Efter lite surfning så visar det sig att det visst var hon som var med i tidiga Spin City.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » sön sep 28, 2008 22:57

Ok, varit bortrest i helgen men hunnit med två avsnitt i alla fall.

(spoiler 1.10) Det verkar luta åt att det var mrs. Kane som beställt övervakning av Veronica och hotat Veronica's mamma. Intresting.

Ny teori. Mr. Kane tror att det är Duncan som mördat Lilly. Därför nöjer han sig med en nuvarande "mördaren" som sitter i fängelset. Egentligen är det Mrs. Kane som är mördaren. Varför? Jo därför Duncan inte är Mr. Kane's biologiska son! Det kan ha varit det som var Lilly's stora hemlighet. Det skulle betyda att Mrs. Kane's ögonsten Duncan riskerade att inte få något av arvet. Aha, det skulle kunna stämma. Då slipper tv-serien brottas med problemet att Veronica har najsat med sin bror. Dessutom om Mrs. Kane vet att Veronica's biologiska far egentligen är Mr. Kane så har hon, Mrs. Kane, motiv att ge sig på Veronica och hennes mor, för att undanröja konkurrenter om arvet för sonen så att säga. Nja vet inte jag om det är så troligt, men ändå...

Måste säga att jag börjar gilla Logan mer och mer. Han är för skön. Scenerna mellan honom och Weevil är bra.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav lilith » sön sep 28, 2008 23:21

fripp21 skrev:
lilith skrev:
fripp21 skrev: sexiga mörk skönhet (of Spin City fame?).

Nope. Of Fame fame.


Aha, men du pratar nog om Wallace's mamma (skådespelare Erica Gimpel). Jag pratar om Rebecca, studievägledaren eller vad hon nu är. Spelas av Paula Marshall. Efter lite surfning så visar det sig att det visst var hon som var med i tidiga Spin City.

Oops. :oops:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav gaspode » sön sep 28, 2008 23:23

fripp21 skrev: (spoiler 1.10) Måste säga att jag börjar gilla Logan mer och mer. Han är för skön. Scenerna mellan honom och Weevil är bra.

Åh, Veronica Mars Säsong 1 :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » mån sep 29, 2008 7:32

Jag saknar VM nu igen... Bra VM alltså, inte tråkiga VM.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav fripp21 » fre okt 10, 2008 1:34

(spoiler Season 1) Aaron Echolls! Bugger. I didn't see that one coming.

Nåväl. Någrs tröstpoäng fick jag väl ändå. Mr Kane ordnade cover-up för att han trodde sonen var skyldig. Det var den enkla gissningen. Där tog det slut. Däremot var jag nog inne på att de inte skulle ha "the balls" att låta dem ha incest, den duckade de för. De duckade för våldtäkten också. Barntillåten sändningstid.

Vad blir då slutomdömet för Veronica Mars, Season 1? Kanske för tidigt att ge det finala omdömet, men jag måste tyvärr säga att jag är lite besviken. Hade hoppats på bättre. Den står sig inte i senare års konkurrens på tv-serie-marknaden...

Bäst med serien var Kristen Bell, hennes miner, små gester, roliga uttryck som ofta inte ens verkade vara regisserade.

Veronica är verkligen orädd. PÅ gränsen till osannolikt modig/orädd/korkad. Det ingår.
Sista avsnittets största chock? När Veronicas mamma snor hennes "college fund" för andra gången. Obegripligt. Oförlåtligt. :angry:

Övriga casten sisådär. Jag gillar Weevil.

En lätt oro infinner sig inför Säsong 2. Det blir nog inte så bra om de inte har en säsongs-arc vi kan följa. De små uppdragen Veronica utför varje vecka är ju inte så där ofantligt intressanta alltid. Vad ska säsong 2 handla om? Man kan stilla undra, svårt att se just nu.

Vem kommer till Veronica kl 3 på natten i sista scenen?? Duncan, Logan, Weevil, Wallace? Jag tror, och hoppas, att det är hennes bästa vän Wallace.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav XY » tor dec 25, 2008 5:43

Såg precis klart tredje säsongen. Tycker om hela serien riktigt mycket och det känns ledsamt att inte få se mer.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav eriked » tor dec 25, 2008 17:12

XY skrev:Såg precis klart tredje säsongen. Tycker om hela serien riktigt mycket och det känns ledsamt att inte få se mer.
Det finns ett 20min (?) testavsnitt av säsong 4 också. Som dock inte blev nått av.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor jan 01, 2009 12:47

eriked skrev:
XY skrev:Såg precis klart tredje säsongen. Tycker om hela serien riktigt mycket och det känns ledsamt att inte få se mer.
Det finns ett 20min (?) testavsnitt av säsong 4 också. Som dock inte blev nått av.


Sett det nu, och det gav tyvärr bara mersmak. Tydligen finns det diskussioner om en film, men det är nog väldigt löst än så länge (eller kanske helt nedlagt). Och en film är inte samma sak som en ny säsong.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor jan 01, 2009 15:55

Om jag har förstått det rätt så vill Kristen göra film, hon har b.la sagt i intervjuer: I'm still waiting for Rob to send me the script for the Veronica Mars movie.
Men det verkar som om Rob dränker sig i så många projekt att den där filmen nog bara blir önsketänkande från oss (och Kristen). :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tis jan 06, 2009 3:47

Robban kanske inte hittar någon finansiär, ungefär som när JW ibland går och väntar på (eller söker) pengar och filmbolagsintresse.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » lör jan 24, 2009 15:56

Från watchwithkristin på eonline:

Good news for you Heroes fans missing the now-deceased Elle, Kristen Bell. It looks like Kristen's heading for the big screen as that other alter ego who's even more kickass: Miss Veronica Mars.

This is what über-producer Rob Thomas spills to us, after word broke that the order for his new ABC midseason series, Cupid, was trimmed down from 13 episodes to eight.

"What that means for me is that I have a couple of months to write the Veronica Mars movie," Thomas says. "I suddenly find myself with enough time to write that script. That's the next project."

So what's the planned plot for the final send-off of V.M.? Rob spills the details...

Although previously reported that the movie would give fans a taste of Veronica solving crimes in college, Thomas clarifies: "I think it would open just days before Hearst College graduation, so Veronica would be at the end of her college career."

As for where she'll go from there, Thomas hasn't quite nailed that down, but has plenty of ideas. "[The story is] 70 percent broken in my head. I've been struggling with one plot point, and I'm hopeful [that I will] figure that out. On the dry-erase board at my house there are Veronica Mars plot points that I want to see, so it is at least there."
Jason Dohring Credit: Kevin Parry/The Paley Center for Media

And though the original castmembers have yet to be confirmed, Thomas is hopeful they'll all sign on. "I've talked to Jason Dohring, I've talked to Enrico Colantoni and I've talked to Kristen, obviously. I know that Kristen wants to do it. I want to do it."

As for funding, Thomas reveals: "Joel Silver does have a certain pile of money that he can decide on, and he called me asking, ‘Can we do this now?' "

Um, yes, please!

By the way, Thomas says he harbors no hard feelings toward the CW for canceling the series. "I think with three seasons of Veronica Mars, they gave us a chance. Three million fans loved us, but I swear our numbers aren't terribly different than Gossip Girl. It seems like we did essentially those numbers."

So what do you think of a silver-screen version of V.M.? Will you buy a ticket? And which castmembers should be there?

—Reporting by Natalie Abrams


*Squeeeek* :chock:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör jan 24, 2009 16:35

Jag är för. Jag är inte squeek, men jag är för. Minns fortfarande min kärlek till första säsongen och kanske, kanske, kan vi få lite magi tillbaka, eller åtminstone ersätta magin med lite ordentligt kvalitet, i ett mer tidskompakt/högre budget-format. Här är för hoppet! Skål.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » lör jan 24, 2009 20:56

Jag håller på att se om säsong 1 så jag känner ju magin just nu och därför blir det squeek. Sedan var säsong 2 ingen besvikelse för mig och de sista avsnitten i säsong 3 gav mig hopp. Veronica var underbar i The B*tch is back! Jag längtar tills kontrakten för filmen är skrivna i blod!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » lör jan 24, 2009 22:43

Hoppas hoppas hoppas. Jag älskade verkligen vm, även om det gick utför var första säsongen och sen vissa bitar av säsong 2 och 3 alldeles fenomenala enligt min åsikt. Plus att jag älskar Kristen Bell också. Hoppas hoppas.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav lilith » lör jan 24, 2009 22:54

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :extas:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tinwiel » sön jan 25, 2009 3:41

Jag vill vara glad, och jag är lite hoppfull men det blir upp till bevis nu, Rob Thomas. Blir det lika bra som säsong 1 så blir jag skitpepp. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön jan 25, 2009 11:41

Jag säger som Tinwiel. jag vill vara glad. Men jag är likgiltig. Vilket säger en hel del om vad jag tycker om S2 och S3 om man tänker på hur fixerad jag var vid S1 (och S2 iofs fast i efterhand så har jag insett att jag mer tvingade mig själv att tycka om den då det begav sig).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån jan 26, 2009 9:56

Låter intresseant helt klart... men jag tycker att de borde slakta lite heliga kor dvs inte ta med majoriteten av original casten.

Pappan, Wallace och Veronica tycker jag kan vara med resten blir bara jobbiga att introducera (t ex har man inte sett s1 så har jag svårt att se att någon skall kunna se något speciellt med karaktären Logan) möjligtvis kan den där biker killen vara med i en liten roll (om han inte har sin gigantiska störtkruka dvs).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Matt » mån jan 26, 2009 10:15

Logan som är så snygg
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » mån jan 26, 2009 18:26

Spänningen mellan Veronica och Logan tyckte jag var en av de bästa sakerna med serien, så jag vill absolut ha med honom. Sedan tvivlar jag på att de har tänkt spendera speciellt mkt tid till att introducera karaktärerna, de som ser filmen kommer ju för det mesta vara fans. Och om man kollar på hur de gjorde i SatC-filmen så tar det relativt snabbt att lätt introducera en stor mängd karaktärer, och med Veronicas VOs ser jag det inte alls som en svårighet att få överstökat snabbt och stilistiskt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » tis jan 27, 2009 10:23

HeY skrev:Spänningen mellan Veronica och Logan tyckte jag var en av de bästa sakerna med serien, så jag vill absolut ha med honom. Sedan tvivlar jag på att de har tänkt spendera speciellt mkt tid till att introducera karaktärerna, de som ser filmen kommer ju för det mesta vara fans. Och om man kollar på hur de gjorde i SatC-filmen så tar det relativt snabbt att lätt introducera en stor mängd karaktärer, och med Veronicas VOs ser jag det inte alls som en svårighet att få överstökat snabbt och stilistiskt.


Jo kanske... jag tänkte väl mer i banorna om det skulle vara en ordentlig film och inte bara ett sätt att knyta ihop serien men det är väl egentligen inte så troligt så det borde kanske vara ett fullt person galleri.

Jag tyckte att Veronica - Logan var väldigt bra i säsong 1 och hyffsat i säsong 2 men totalt så började det ju bli som Angel och Buffy det var stött och blött tills det var väldigt skönt att Angel lämnade serien (efter tre säsonger så det hade nog varit dags att ge Logan ett respass efter s3 också).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Murnau » lör jan 31, 2009 14:49

En film kan gott skrota alla karaktärer utöver Veronica och Keith. Inte för att det var nåt större fel på dom andra, men dom flesta karaktärerna har tjänat ut vid det här laget. Kanske behålla Mac också, så Veronica har en sidekick kvar. Att ha med någon kille av tidigare romantiskt intresse för Veronica skulle vara ett stort misstag. Allvarligt - vad finns det egentligen för intresse av att veta vad som hände med Logan efter serien?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tinwiel » lör jan 31, 2009 16:01

Jag vill gärna ha med Logan.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » lör jan 31, 2009 18:06

Logan var ju en stor del i det som gjorde VM till en fantastisk serie i början, men han var inte särskilt kul mot slutet.
Jag skulle nog sakna honom om han inte var med dock, men jag hoppas de isåfall gör nåt bra av det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » lör jan 31, 2009 18:12

jag älskar den här trpdtiletln. Ska snartse serien ordentligt så jag får leka i den lite oxå!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav gaspode » lör jan 31, 2009 18:15

The Ankh skrev:jag älskar den här trpdtiletln.

haha, jag med, men jag kommer ihåg hur hemsk Illyria tyckte den var när noike satte den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav The Ankh » lör jan 31, 2009 18:21

Den e ju guld ju!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » lör jan 31, 2009 18:35

Då det ändå är VM-tråden måste jag dela med mig av den här oh-so-adorable intervjun med Kristen Bell:



När hon upptäcker muggen med vatten dödar hon mig: cuteness kills!!

(edit) Här är del två om ngn vill se fortsättningen. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » sön feb 01, 2009 18:47

gaspode skrev:Logan var ju en stor del i det som gjorde VM till en fantastisk serie i början, men han var inte särskilt kul mot slutet.

Ja det är precis så jag tycker.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron