Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Oxytocin » fre aug 10, 2007 15:49

Idag såg jag Big Love (Fråga mig inte varför. Det var som en trafikolycka.. jag kunde inte sluta titta) och då var Både Mac och Lily Kane från VM med!
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Illyria » fre aug 17, 2007 23:55

Big Love är fantastiskt bra. Cassidy är också med emellanåt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre nov 02, 2007 19:35

Nostalgi :cry:

jag fick gå ända till sidan 3 för att hitta tråden, var är världen på väg?

EDIT: Åhh, nostalgi 2!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » fre nov 02, 2007 19:50

HeY skrev:Nostalgi
Jag blir så glad av att höra och se det där! Magiskt! :lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav makane » sön nov 04, 2007 22:05

Mm... ren magi. :lovebunnier:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 0:51

har ni sett de där delarna från pilotavsnittet av "säsong 4"? såg tre (två?) av delarna på youtube häromdagen och blev grymt sugen på en omtitt av serien!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 0:58

lilith skrev:Jag blir så glad av att höra och se det där! Magiskt! :lovebunny:

Jag kände mig lite sorgsen, jag, för det påminner mig om en tid då jag verkligen älskade serien. Visst var det magiskt.

Dom där två klippen får mig riktigt sugen att titta om själv, på första säsongen. Jag skulle kunna se det hända inom en inte alltför avlägsen framtid.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 1:00

adolvsson skrev:
lilith skrev:Jag blir så glad av att höra och se det där! Magiskt! :lovebunny:

Jag kände mig lite sorgsen, jag, för det påminner mig om en tid då jag verkligen älskade serien. Visst var det magiskt.

Dom där två klippen får mig riktigt sugen att titta om själv, på första säsongen. Jag skulle kunna se det hända inom en inte alltför avlägsen framtid.


ja, jag blev också lite sorgsen! Jag kollade på alla bloopers också, de var roliga!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 1:02

LauraP skrev:har ni sett de där delarna från pilotavsnittet av "säsong 4"? såg tre (två?) av delarna på youtube häromdagen och blev grymt sugen på en omtitt av serien!
Åh, jag hade ingen aning om det där! Veronica! :lovebunny: jag saknar henne faktiskt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 1:03

gaspode skrev:
LauraP skrev:har ni sett de där delarna från pilotavsnittet av "säsong 4"? såg tre (två?) av delarna på youtube häromdagen och blev grymt sugen på en omtitt av serien!
Åh, jag hade ingen aning om det där! Veronica! :lovebunny: jag saknar henne faktiskt.


Det hela började i porr-tråden för mig. Att se henne där fick mig att sakna serien... och jag sträckkollade igenom de två första säsongerna, älskar att kolla serie på det sättet
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 1:05

LauraP skrev:Det hela började i porr-tråden för mig.

That's what she said!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 1:06

Eftersom jag missat dem måste nån annan ha missat dem tänker jag:

Part 1:
http://youtube.com/watch?v=nI8PI8y_-M8

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx89YbMasKU&NR=1
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 1:06

adolvsson skrev:
LauraP skrev:Det hela började i porr-tråden för mig.

That's what she said!


ja, om man nu ska passa på att analysera lite, så börjar väl allt i porr-tråden?
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav LauraP » mån nov 05, 2007 1:07

gaspode skrev:Eftersom jag missat dem måste nån annan ha missat dem tänker jag:

Part 1:
http://youtube.com/watch?v=nI8PI8y_-M8

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx89YbMasKU&NR=1


ja, det tänkte jag med, efter att jag gjorde mitt inlägg och i efterhand kollade bakåt om de fanns här... men jag orkade inte leta reda på dem. Bra jobbat!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo
 
Inlägg: 2823
Blev medlem: 29 sep 2006
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 05, 2007 1:10

LauraP skrev:
gaspode skrev:Eftersom jag missat dem måste nån annan ha missat dem tänker jag:

Part 1:
http://youtube.com/watch?v=nI8PI8y_-M8

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx89YbMasKU&NR=1


ja, det tänkte jag med, efter att jag gjorde mitt inlägg och i efterhand kollade bakåt om de fanns här... men jag orkade inte leta reda på dem. Bra jobbat!

Tack, I live to serve my fellow bf:ers!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 1:13


Walton. Walton. Walton. WALTON!!!

Jag satt och tänkte att det där hade kunnat fungera, en fräsch omstart hade kanske gjort serien gott, och plötsligt dyker WALTON FREAKIN' GOGGINS upp!

Jag saknar The Shield.

LauraP skrev:ja, om man nu ska passa på att analysera lite, så börjar väl allt i porr-tråden?

Mm. Circle of life, blommor och bin, storken. It's a beautoful thing.

...

Och Walton Goggins!

Med skägg!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » mån nov 05, 2007 4:00

gaspode skrev:Eftersom jag missat dem måste nån annan ha missat dem tänker jag:

Part 1:
http://youtube.com/watch?v=nI8PI8y_-M8

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx89YbMasKU&NR=1

Jag hade missat!!!
Tack :lovebunny:

Jahap, då har man sett absolut sista av VM. Sorgligt. Och det slutade med en cliffhanger. Gah!
Finns det inte en chans i världen att det nånsin blir nåt VM-FBI? :(
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Spuffy » mån nov 05, 2007 9:26

gaspode skrev:Eftersom jag missat dem måste nån annan ha missat dem tänker jag:

Part 1:
http://youtube.com/watch?v=nI8PI8y_-M8

Part 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx89YbMasKU&NR=1


Jag hade inte heller sett men nu har jag, och efter att ha sett både dem och några fanvideos upptäckte jag att FAN vad jag saknar Veronica Mars! Saknar alldeles väldigt mycket. Så överväldigad av känslor som jag varit i vissa avsnitt av VM har jag inte blivit av mycket annat och jag har verkligen engagerat mig i Veronica/Logan på ett sätt som nästan bara Buffy/Spike överträffat. Även om jag inte tyckte att s2 och s3 var alls så bra som jag hade hoppats på och trott att de hade kunnat bli, tyckte jag att det glimtade till ibland. I de sista avsnitten av s3 tyckte jag att en hel del av den för mig förlorade charmen från s1 återfanns, dessvärre var det då försent.
Nu sörjer jag över att det inte blir något mer. Veronica Mars. :unlove:

Tack för länkarna gaspode! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » mån nov 05, 2007 9:29

Spuffy skrev:upptäckte jag att FAN vad jag saknar Veronica Mars!

Jag med också, och med tanke på hur illa jag tyckte om serien mot slutet - slutet av mitt tittande, alltså - överraskar det en hel del. Men så är det. Jag saknar Veronica Mars, ingen lögn.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån nov 05, 2007 10:25

adolvsson skrev:

Walton. Walton. Walton. WALTON!!!

:eek: :lovebunny:
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tinwiel » mån nov 05, 2007 13:22

Vad Spuffy sa. Jag var mer eller mindre fanatisk fangirl till VM första säsongen.

Edit: Nu har jag sett pilotsnuttarna. Såg intressant ut! Jag hade nog velat se. Tror jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån nov 05, 2007 20:42

VERONICA MARS-FBI :lovebunny:

Det där var också magi, magi var det! Allt kändes fräsht och nytt och dialogen var fantastisk och hela världen blev för de få minuterna fantastisk! Jag saknar!!!!!!!!!!!! :cry:

Why did you have to leave me? Why does the CW think they're to good for you? How could they think that Reaper could get higher ratings than you? The world (mostly CW) is corrupt! Simply corrupt!

:emo: :emo: :emo:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre dec 07, 2007 11:50

Alltså, allvarligt talat. Walton Goggins. Jag skulle kunna gifta mig med den mannen. Eller i alla fall ha väldigt smutsig sex med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » mån jan 21, 2008 16:43

Dagens psykologiföreläsare (som för nåt år sen pratade om vikten av att se på tv-serier) citerade idag Veronica Mars. Det var fint. Ska se s3 nån gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » mån jan 21, 2008 16:46

wyndham skrev:Dagens psykologiföreläsare (som för nåt år sen pratade om vikten av att se på tv-serier) citerade idag Veronica Mars. Det var fint. Ska se s3 nån gång.


Jag tycker om din psykologiföreläsare :devil:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » fre mar 28, 2008 22:33

Någon som har hört något om en samlingsbox? Me wants it!!! :drool:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis aug 19, 2008 23:27

IIIIIIEEEEEEH!!!!!!!!!!!!!!!! :drool:

Yeah, yeah, okay, so it would've been kinda cool to be in Beijing last week when Michael Phelps won his record-shattering eighth gold medal. But it would've been even cooler to have had a ringside seat in Rob Thomas' office instead: At around the same time the man from Atlantis was making the splash heard 'round the world, the creator of Veronica Mars was sitting down with his beloved, lamented series' star, Kristen Bell, to discuss bringing the cult hit to the big screen.

Seriously.

The impromptu pow-wow took place last week in the offices of Thomas' Hollywood-based production company, which just so happens to be located on the same lot where Bell is shooting Heroes. "Kristen and I ran into each other, and we did discuss a Veronica movie," confirms Thomas, who says he has also had "a few conversations" with Mars executive producer Joel Silver.

"It's very tough to focus on it right now with two pilots on my plate," adds Thomas of his two ABC projects, a reworking of his '90s dramedy, Cupid, and an adaptation of the New Zealand series, Outrageous Fortune. "But as soon as I have any free time, that's my top priority."

For her part, Bell considers it a "major compliment" that people are still interested in Mars. "[Fans] still ask me all the time if the show's coming back. Emotionally, I don't want to think about Veronica Mars every day because it really does make me sad."

Regarding her recent chat with Thomas about a Mars feature, the star of Forgetting Sarah Marshall, perhaps not wanting to jinx things, flashes a Cheshire cat grin and says, "We'll see."

Translation: We're halfway there to getting this thing greenlit! Now let's take care of the other half by turning the comments section into a makeshift petition. Do you want to see a VM feature?

Source: AusielloFiles.EW.com

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » ons aug 20, 2008 0:24

Då är det dax att se klart den serien också då... puh
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav fripp21 » fre sep 26, 2008 13:24

Så var det dags för mig att se Veronica Mars. Såg några av de första avsnitten för länge sedan när det gick på TV (SVT?). Blev inge mer då, men nu har jag box 1 och box 2. Hoppas serien är bra nu bara. Jag har högt ställda förväntningar... Sa inte Joss nåt hysteriskt positivt om serien?

(spoiler 1.08) Första säsongen verkar handla om mordet på Lilly. Duh!

Vem är mördaren då? Tillåt mig spekulera...

Gubben i fängelset? Uppenbarligen inte (Veronicas upptäckt av fotografiet på Lillys skor på fel plats...)
Den sörjande Pappan? Nä, vore simpelt och tråkigt (men överraskande, I'll give you that)
Den elaka Mamman? Nä, för cliché

Den enda som passar in är ju den deprimerade brodern Duncan. Varför? Vem annars skulle föräldrarna skydda/inte jaga efter?

Det verkar som att tv-serieskaparna vill få oss att tro att Veronica och Duncan är halvsyskon. Var det därför han inte ville vara tillsammans med henne längre? Låter rimligt. Var det den stora hemlisen Lilly pratade om samma dag hon blev mördad? Var det därför Veronicas mor tvingas på flykten? Allt sannolikt, men mindre sannolikt är att ingen bara helt enkelt berättade det för Veronica. För enkelt? Blev ingen serie kvar då?

Att Veronicas mor har tvingats (?) fly undan är svårt att få in i storyn. Varför? Och varför vill inte hennes far att moren ska komma hem igen? Ja han är till och med ute och dejtar sexiga mörk skönhet (of Spin City fame?).


Veronica är charmig. Avsnitten är småputtrigt underhållande. Det kanske inte var så smart att se denna serien direkt efter Dexter S1+S2?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav lilith » fre sep 26, 2008 17:38

fripp21 skrev: sexiga mörk skönhet (of Spin City fame?).

Nope. Of Fame fame.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron