Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 5:24

noike skrev:s2
adolvsson skrev:Det har ju å andra sidan gjort att man saknar dynamiken ännu mer nu när splittringen dom emellan är ett faktum, och man saknar Wallace ännu mer när han har stuckit. Vilket jag antar i slutändan är en bra sak, för mig som tittare, men satan vad jag hoppas han kommer tillbaka snart.

Hoppas de väljer att det "normalt" och han bara dyker upp en dag, kanske lite bitter. Bara de inte gör det till en stor sak som att han kommer i precis rätt ögonblick eller att han har lärt sig något viktigt och förändrats -- för sådant är bra dumt.
Senast redigerad av noike sön dec 04, 2005 5:28, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » sön dec 04, 2005 5:26

Ny tråd, skinande. Jag kommer sakna den gamla, för det var jag som skapade den och den var så härligt lång.

Men det är en bra titel, så låt gå.

Goooo, Veronica!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » sön dec 04, 2005 6:29

2x09
mihihihi, VM fortsätter vara underbart bra skriven, härligt bra arc som i varenda avsnitt är totalt integrerad med "the monster of the week". Jag har aldrig varit med om ett liknande fenomen i någon annan serie.

Ser fram emot:* Samarbetet mellan Weevil och Logan
* Se mer av Mac
* Veronica vs. Meg
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tomas » sön dec 04, 2005 7:33

VM-tråden är död! Länge leve VM-tråden!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön dec 04, 2005 11:50

adolvsson skrev:1) Mac. Rob vill ha henne som fast i säsong 3. Hurra, säger jag. Att spinna vidare på Bond/Q-relationen dom har, dessutom i collegemiljö, tror jag skulle passa alldeles perfekt. Och alla vill väl ha mer Mac?!


Nej, tack. I don't tink so, I don't tink so at all... Jag har redan förklarat varför på TV-land:

Nej, jag har aldrig förstått mig på varför alla gillar Mac. Har mest känt mig likgiltig, men allt snack om att hon borde vara med mer gör mig mörkrädd eftersom Tina Majorino inte är en bra skådespelerska. Tycker heller inte om karaktären särskilt mycket, men om det fortsätter som senaste avsnittet och scenen med Cassidy så kan hon vara acceptabel. Fast slösa storylines på henne när hennes Silence of the Lamb-avsnitt var en sådan yawner, det tycker jag inte om. Nej, satsa hellre på en helt ny karaktär som regular i så fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön dec 04, 2005 14:50

Borde vi inte vara Marsianer, inte marsipaner? Hade varit kul med något VM-relaterat i topicen annars.

2x09
gaspode skrev:Jag tolkade det nog ändå som att Meg vaknade upp ur koman när Veronica varit där

Ju mer jag funderat på det, dessto mer blir jag övertygad om att hon inte vaknade just då. Hon var i en koma, men har vaknat upp och föräldrarna har hållt henne gömd. Lite väl passande att hon vaknade upp ur koman just då, tror bara på att hon sov. Mindre såpaaktigt också. ;)

Från RT-intervjun, 2x09 och framåt:
adolvsson skrev:Och alla vill väl ha mer Mac?!

Jag vill jättegärna har mer Mac. Love Mac. Och Mac med Beaver, kan bli grymt bra.

adolvsson skrev:Jag reagerade på att Rob vid ett tillfälle nämnde 5 säsonger
Det reagerade jag också på, minns inte exakt hur han sa men jag ser det som positivt. Ska kolla på intervjun igen senare, har för mig att det var i stil med "in five years"... vilket ju är ännu längre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 14:58

Illyria skrev:Borde vi inte vara Marsianer, inte marsipaner? Hade varit kul med något VM-relaterat i topicen annars.

Nej, det tycker jag inte. På att det borde vara Marsianer alltså. Vill ni se er som gröna, slemiga monster som äter folk eller som något trevligt som folk blir glada av att få slicka på? För marsipaner innehåller också order Mars.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » sön dec 04, 2005 14:59

Grönt och slemmigt är tveklöst marsipan.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Off » sön dec 04, 2005 14:59

Borde ju vara Marsupilamier.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 15:01

Simon skrev:Grönt och slemmigt är tveklöst marsipan.

Så shanghaia ordet och gör det till något positivt. Sheeesh. Otacksamma hela bunten, ska aldrig mer se VM.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön dec 04, 2005 15:02

Off skrev:Borde ju vara Marsupilamier.

Word som man säger.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » sön dec 04, 2005 15:04

Rombat skrev:
Off skrev:Borde ju vara Marsupilamier.

Word som man säger.


Och det tror ni jag kan stava till klockan 4 på en lördagsnatt?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eynosh » sön dec 04, 2005 15:07

Kan någon sammanfatta VM på 5 meningar, varför den är så bra, och om det är värt och börja titta på den nu (självklart från början)?

Gärna även någon rad vad den handlar om.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Illyria » sön dec 04, 2005 15:19

Gärna något annat än just marsipan i titeln, det får mig att må halvt illa, därmed en dålig association. Marshmallows.

Eynosh: jag tycker du ska läsa vad Joss har att säga om serien, the Joss seal of approval borde väl räcka? ;)

Joss Luvs Veronica.

This is my attempt at posting my own thread. My peeps and I just finished a crazed Veronica Marsathon, and I can no longer restrain myself. Best. Show. Ever. Seriously, I've never gotten more wrapped up in a show I wasn't making, and maybe even more than those. Crazy crisp dialogue. Incredibly tight plotting. Big emotion, I mean BIG, and charsimatic actors and I was just DYING from the mystery and the relationships and PAIN, this show knows from pain and no, I don't care, laugh all you want, I had to share this. These guys know what they're doing on a level that intimidates me. It's the Harry Potter of shows. There. I said it. People should do whatever they can to check out this first season so the second won't be a spoiler fest. I'm nutty.

I'm a little calmer now. Oh God, no I'm not! Wait. Wait. Okay. Some of you may already be all up on this, and some may disagree, but I'm urging peeps to check it out, 'cause there is great TV afoot, and who doesn't want that? Thank you for your time.

Still not calm! Wait... wait...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eynosh » sön dec 04, 2005 16:52

Det räcker för mig. Ska ta och se Nip/Tuck S1 (hela, bara sett ströavsnitt innan, och uppenbarligen går S3 bärsärkagång) först, sen kan jag ta VM S1.

Men jag skäms lite över att jag aldrig såg varken Wonderfall eller Carnivalé :oops:. Har iaf lite och göra under jullovet.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav carre » sön dec 04, 2005 17:18

Eynosh skrev:Men jag skäms lite över att jag aldrig såg varken Wonderfall eller Carnivalé :oops:. Har iaf lite och göra under jullovet.


omg, skit i VM och Nip/Tuck, se dem NU!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav eynosh » sön dec 04, 2005 17:21

ey skrev:
Eynosh skrev:Men jag skäms lite över att jag aldrig såg varken Wonderfall eller Carnivalé :oops:. Har iaf lite och göra under jullovet.


omg, skit i VM och Nip/Tuck, se dem NU!


Lovar och ordna detta under månaden.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav LWes » mån dec 05, 2005 0:27

Jävlar vad UPN's Veronica Mars Talk Show var bra! Det var som Survivor Live fast med Veronica Mars istället! Hoppas att dom gör mer av det!
och massvis av intressant info fick man också, och Rob Thomas nämde "What If... Spider-Man Joined the Fantastic Four" som exempel vilket är fantastiskt, eftersom det är samma nummer som jag använder som exempel när jag nämner "What If..."

Nu förstår jag i alla fall anledningen till det alternativa slutet. Att Joel Silver är smart är anledningen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » mån dec 05, 2005 0:52

Nu har jag sett ikapp säsongens 4 senaste avsnitt och jag tar tillbaka min kommentar från "lista dina favoritserier" om att jag tappat lite lusten att se serien. Det är ju VM för fan! :D

Skönt att höra bra musik från Hives, Air och Stereophonics också i de tre senaste avsnitten.

och jag älskar Mac! :) The Supernörd!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Ai » mån dec 05, 2005 11:08

2x09

Nu börjar jag komma in i säsong två ordentligt. Tycker att det här var det bästa avsnittet av säsongen hitills.

Slagsmålet mellan Weevil och Logan var ett av de bättre jag sett, koreografmässigt.

Goof! Kameraman-armbåge i höger bildkant när rektorn och vakten bryter upp sagda slagsmål! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Kirko » mån dec 05, 2005 15:46

Egentligen tillför jag inte tråden så mycket, eftersom jag bara sett s.1 och s2.01 (jag var ju tvungen att se hur det skulle gå...). Sparar på resten av avsnitten som sänts av s2 så man kan se hela säsongen i ett långt lyckligt rus senare.

För Gud, vad bra det är!
Bite me!
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav AKS » ons dec 07, 2005 20:29

Artikel om morgondagens (för oss nedladdare) avsnitt av Veronica Mars. Spoilers om "veckans fall", alltså enbart vad det handlar om. RT pratar också om säsongens övergripande mysterium och lite annat.

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons dec 07, 2005 21:18

Intressant Q&A m RT på tvguide.com (gästskådisar som återkommer senare i säsongen/ inte återkommer spoilas):

http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=12072005

Intressantaste frågan (spoiler för S1, men ingenting för S2):

Question: Last year Weevil accused Logan of hitting Lilly. Will we ever find out if Weevil was telling the truth, or should we assume that someone else was being abusive to Lilly (like Aaron)? — Ralph B.
Thomas: In a story line that we had worked out, we were going to see Duncan strike Lilly in one of his violent episodes. Lilly had bruises. Weevil assumed that it was Logan who had hit her. Unfortunately, the story line was abandoned for time. I'm glad you asked. At the end of the day, I don't want people thinking that Logan hit Lilly. I did, however, want Weevil to believe it.


Himla synd att det inte fick plats i S1! Hade varit mycket intressant att få se det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » ons dec 07, 2005 21:25

En ny VM-tråd!! Woaw! Vilken annan serie på forumet har två trådar... :D

Ja, jag hade inget viktigt att säga egentligen..

2x09

Tyckte också att det kändes lite såpa-aktigt med Megs graviditet men det kan bli rätt så spännande och en bra plot twist ändå. Så jag stör mig inte så mycket på det.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 15:48

Hmm, vänta nu det är ju torsdag idag! VM-day! Vilken koll jag har alltså.. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 15:50

Sista avsnittet innan juluppehållet. Har hört att det ska vara bra, men jag har blivit lite besviken tidigare under säsongen då jag haft för höga förväntningar så jag ska försöka undvika höga förväntningar nu. Lär bli en grym cliffhanger kan jag tänka mig, men vi får se. Har avsnittet nedladdat hemma så inom en timme har jag börjat titta. Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor dec 08, 2005 16:00

Juluppehåll ja. Först när jag läste det så blev jag sur, men sen kom jag på att jag ska ju hem till Kramfors och kan ändå inte ladda hem nåt..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor dec 08, 2005 16:29

2.10 Jämfört med förra årets sista avsnitt innan juluppehållet var detta inte alls i samma klass.

Yay, Wallace! How I have missed you. Det var klart det bästa med avsnittet, som jag i övrigt var lite besviken på.

Jury duty var mestadels tråkigt, även om Veronica gjorde ett bra jobb. Fallet med Keith och de stulna banden var bättre, även om det var något enkelt. Gillade scenerna med Keith och Logan och Logan och Leos inblandning, även om jag inte exakt direkt gillar vad de gjorde, men alla är ju lite noir. Jag förstår varför Logan valde att förstöra banden, även om det var långt från det smartaste. Kanske han delvis kommer kunna lämna detta bakom sig nu, noterade hur han kallade Lilly "love of his life", trots allt hon gjorde mot honom. Han behövde konfrontera det, kanske att han nu kan släppa det också.

Kändes också väldigt typiskt att Meg dog, det var väl tydligt gjort när hon pratade med Veronica i början... Och Veronica som i det närmaste är totallugn när det gäller Duncan och hans hemligheter och allt som pågår. Arrgh. Förra året hade skällt ut honom rejält...

Även om avsnittet som vanligt lyckades med den där underbara Neptune-känslan så kändes alldeles för mycket typiskt. De stereotypiska medlemmarna i juryn, hon som pratade med V om college, att Leo var skyldig, Meg som dog, barnet som överlevde och är Duncans och som nu är i fara från de onda föräldrarna... Men det finns bra underliggande toner också. Hur Veronica nu säkert kommer få mer problem med 09:orna efter den fällande dommen, ännu mer spänning mellan rika och fattiga, fortsatta problem med Duncan (hoppas jag)... Synd att avsnittet som helhet inte var bättre nu när det är juluppehåll. Scenen i lägenheten på slutet var dock guld, först med Keith och sen när Wallace knackar på dörren. Yay Wallace!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor dec 08, 2005 18:00

Jag gillade julavsnittet, men An Echolls Family Christmas (fortfarande ett av de bästa avsnitten i serien) är helt klart överlägset.

2.10
Wallace på slutet!! YAY!! Blev så glatt överraskad och då de satt och myste i soffan på slutet... Nu kanske serien kommer att kännas mer... som vanligt igen efter några avsnitt då jag varit lite mindre imponerad, även om det varit bra avsnitt.

Denna jury duty-grej kommer säkert att spela med mer senare. Vi får se... Och den gav ju Veronica en chans att stanna i Neptune, att över huvud taget ha råd att studera på college.


Även om S2 är jämnare än S1 så är S1 hittills, utan tvekan, min favoritsäsong. Nu är det ju 12 avsnitt kvar av S2 och S1 blev ju riktigt, riktigt bra runt avsnitt 10 och sen bättre och bättre så det är lite orättvist att jämföra. Jag tycker i alla fall att säsongerna har helt olika känsla och

...Lilly Kane-fallet engagerade mig betydligt mer än de många säsongsmysterierna denna säsong. Vi kan väl nu lägga kampen om Megs bebis till säsongsarcen.

Spekulation om kommande avsnitt (som jag är helt ospoilad för, förutom en spoiler som nog alla vet om att en karaktär kommer att försvinna ur serien):
Jag sätter 100 kr på att det är Duncan som kommer att försvinna ur serien. Varför? Han har nu en dotter och han vet att Megs pappa är psykopat. = Han kommer att sno sin dotter och rymma iväg med henne, never to be seen again. Förhoppningsvis. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor dec 08, 2005 18:09

AKS skrev:Spekulation om kommande avsnitt (som jag är helt ospoilad för, förutom en spoiler som nog alla vet om att en karaktär kommer att försvinna ur serien):
Jag sätter 100 kr på att det är Duncan som kommer att försvinna ur serien. Varför? Han har nu en dotter och han vet att Megs pappa är psykopat. = Han kommer att sno sin dotter och rymma iväg med henne, never to be seen again. Förhoppningsvis. :)

Det låter mycket möjligt. Det är förmodligen vad som kommer hända.

2x10
Leo är bäst
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron