Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » mån jan 02, 2006 15:17

Lipton: http://www.veronicamars.se

Där står en del om serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » mån jan 02, 2006 15:28

Lipton skrev:Det är nog titeln som får mig att känna att det är något tråkigt.

Första gången jag läste titeln och beskrivningen av serien blev jag väldigt skeptisk, det lät inte som en serie som skulle kunna fungera, men den är numera min absoluta favoritserie. Den är inte alls vad den kan verka och Joss älskar ju den också, han har sagt att det är den enda serie som jämförts med Buffy som han tycker förtjänar det. Bara det säger en del om den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » mån jan 02, 2006 15:53

Illyria skrev:Skulle vilja läsa hela, Metro finns inte i nätupplaga? Eller om någon har tidningen och kan skriva av eller något.


http://www.metro.se/content/acrobat/sto ... _Metro.pdf

Inte så mycket men ändå något!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » mån jan 02, 2006 16:00

Tack, Bender!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Matt » tis jan 03, 2006 13:05

Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tis jan 03, 2006 13:10



Jag undrar i vilken värd han lever i. Jag skulle vilja påstå att dramaserien är minst lika "död" som innan Lost, om inte mer. Fy helvete vad sitcoms det finns helt plötsligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis jan 03, 2006 13:15

noike skrev:


Jag undrar i vilken värd han lever i.


Den svenska TV-världen, inte den amerikansk-brittiska-via-internet som vi andra. Och jag måste säga att jag också märker att de utländska dramaserierna har börjat bli uppmärksammade och hypade på ett nytt sätt inom svensk TV. Även om jag tror det började ordentligt redan med 24.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jan 03, 2006 13:18

caffeineaddict skrev:Och jag måste säga att jag också märker att de utländska dramaserierna har börjat bli uppmärksammade och hypade på ett nytt sätt inom svensk TV. Även om jag tror det började ordentligt redan med 24.

Mjo, det kan du ha rätt i. 24 eller Sopranos.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tis jan 03, 2006 13:24

Anders Björkman pratar alltid massa gojja. Don't like him.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tomas » tis jan 03, 2006 22:25

Jag såg just (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?artQuery=mars&x=4&y=10&sortOptionArt131212=10&d=8802&a=131733)
att SVT planerar att visa två repriser av varje avsnitt under de nästkommande dagarna.

Torsdag 20.00
Fredag 16.35
Lördag 23.15

Med så många olika dagar och tider att välja på bör det inte vara något problem för de som är intresserade att följa serien. Hoppas bara att de lyckas marknadsföra den på ett bra sätt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Illyria » tis jan 03, 2006 22:52

Det gäller bara första avsnittet, sen är det endast en repris på fredagen.

Senaste beskedet från SVT är att "som det ser ut just" kommer de visa hela säsong 1, dvs inget upphackande.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jan 04, 2006 12:24

AKS skrev:Från Ask Ausiello tvguide.com (spoiler visade avsnitt S2 och liten spoiler/information om ett kommande avsnitt):


Question: Yay, Wallace is back on Veronica Mars! What else can we look forward to when the second half of the season kicks off? — John

Ausiello: The show is working on its own version of "Aaron Echolls: The E! True Hollywood Story" to be cut into an upcoming episode, and exec producer Rob Thomas needs our help. You see, the spoof is supposed to feature an interview with the actor playing Echolls in the TV-movie "The Aaron Echolls Story," but in a funny twist, Rob is having a tough time casting the role. "We actually attempted to book Peter Gallagher," Thomas says, "but we didn't have enough money in our budget for Peter's agents to 'take it seriously.'" Now this is where we come in. Rob is curious who AA readers think should "play" Harry Hamlin's evil alter ego. Although he admits "it's doubtful we'll actually be able to book their top choice, we may give it a shot." OK, guys, it's not every day that the man in charge of TV's coolest show comes directly to AA for casting tips, so let's not disappoint him. Send me your suggestions by Friday, Dec. 23, and I'll post a list of top finalists in an upcoming AA. Oh, and to make my life a little easier, please write "Armchair Casting Director" in the subject line. Contrary to rampant speculation, I don't have a team of eight assistants helping me put out this column every week.


Den de försökte få hade varit så jävla bra! :D Har inget eget önskemål för tillfället dock.


Nu har omröstningen avgjorts och jag tycker att förstavalet var bra i all sin töntighet. (Från veckans Ask Ausiello, http://www.tvguide.com.) Det kommer ju naturligtvis aldrig att hända (antar jag), men om jag fick välja så skulle ettan få rollen och sen trean. Fyran skulle bli för mycket injoke och James Marsters är ett alldeles för seriöst förslag.

Question: Man! I just found out about your Veronica Mars Armchair Casting Couch Director challenge and am so upset I missed my chance to cast my vote for Jimmy Kimmel. Oh well… Give it up, who won? — John

Ausiello: After tallying all 1,042 votes, Falcon Crest's Lance Cumson won by a mere chest hair. Here's the final breakdown:

Lorenzo Lamas: 25%
James Marsters: 23%
David Hasselhoff: 17%
Corbin Bernsen (with a rug): 13%
Don Swayze (brother of Patrick): 7%
Andy Hallett: 5%
A Martinez: 4%
Rick Springfield: 3%
Chris Sarandon: 2%

Others receiving multiple votes: Rob Lowe, Tim Daly, Adam Baldwin, Michael Ausiello (I love you guys!), Richard Dean Anderson, Michael Ontkean, Kato Kaelin, Dale Midkiff, Jeremy Piven, Mark Hamill, Peter Reckell and BSG's Richard Hatch. Now for the $4 million question: Will exec producer Rob Thomas go with AA readers' first choice, Lamas, or pull a Buffy trifecta and side with runner-up Marsters? Or might he pick someone else altogether? Well, I just sent him this list yesterday, so give the poor guy a few days to make some phone calls. I'll (hopefully) have an update for you in next week's AA. Thanks to everyone who played!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jan 04, 2006 13:12

Well, shoot! Det verkar dröja längre än vi trodde till nytt avsnitt av VM. Tidigast 25 januari tycks det bli nu. :(

http://www.upn.com/schedules/index.php

Iofs så kanske detta innebär färre pauser i andra halvan av säsongen detta år och det skulle bara vara bra. Nu är man ju inne i väntandet igen och jag måste erkänna att jag inte var så förtjust i sista avsnittet innan juluppehållet så jag kan vänta. Detta att jag inte tycker så mycket om One Angry Veronica har smugit sig på mig så här i efterhand, tror det var

Wallaces återkomst

som lurade mig att tycka om avsnittet. Känns mest som en yawner så här i efterhand.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » sön jan 08, 2006 13:46

En bild (i storleksordningen A4) på Kristen i dagens DN.
Finns även att se på
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=511210&previousRenderType=3
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Off » sön jan 08, 2006 13:57

Tomas skrev:En bild (i storleksordningen A4) på Kristen i dagens DN.
Finns även att se på
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=574&a=511210&previousRenderType=3


En ganska intressant artikel. Det märks faktiskt att svenska tv-kanaler har börjat ta det här med tv-serier på allvar. Jag ställer mig fortfarande lite tveksam till vissa av importvalen men det är förståligt att satsa på serier som gått bra i USA. Det enda problemet är att tv-bolagen ännu inte lärt sig _hur_ en visning av en tv-serie ska gå till (se Så mycket förstör TV3 PB).

Fortfarande är Canal+ mil framför sina "gratiskonkurrenter". De gör bra reklam för seriena de visar, de har en "serie-timma" från 22-23 varje veckodag, de visar serierna snabbt och de verkar ha allmänt bra koll på vad det är de visar.

Det enda man kan klaga på är att de säger att Rome är gjort av skaparna av Entourage och Carnivale. Det är att sträcka på sanningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » tis jan 10, 2006 10:59

Såja, då har man glott på första säsongen av "Veronica Mars" då.

Spontant är jag väl inte fullt så imponerad som vissa verkar vara; visst, det är en bra serie (annars hade jag knappast följt den i 22 avsnitt, och suttit lite småklistrad under de 5-6 sista), men... den har sina brister. Med lite tur slipas det väl bort - den blir ju klart bättre under andra halvan av första säsongen - men jag kan inte riktigt komma ifrån tanken att en del av felet är hela idén...

Men ändå, ta det först, saker jag gillar. Spoiler för hela säsong 1, antar jag, för säkerhets skull.
- Kristen Bell. Mer än Veronica Mars, faktiskt. Härlig tjej med ganska brett skådespelarregister (och rätt bra sångröst också).
- Logan. Underbar karaktär. Man hatar honom i tio avsnitt, sen plötsligt börjar han bli sympatisk, och så slutar han som den mest tragiska figuren i hela serien (som inte är död).
- Keith. Enrico Colantoni är ofta helt briljant. Underspel underspel underspel.
- Hela flashbackupplägget blir ibland smått uppenbart, men är oftast riktigt välgjort.
- Det uppenbara: smart dialog, levande figurer etc... och så är ju Alyson med i sisådär 29 sekunder. Bara en sån sak.
- Och de avslutande 2-3 avsnitten är faktiskt riktigt bra. Det sista är, vissa skräckfilmsklichéer till trots, en riktig berg-och-dalbana... med cliffhanger dessutom! Kaxigt.

Men sen har den sina nackdelar också.
- Främst att jag inte för mitt liv kan få mig att bry mig om alla COTW; efterhand blir de något mer intressanta när vissa recurrings dyker upp igen, men eftersom många av dessa verkar ha som enda funktion att bara ge information är det fortfarande ytterst sällan intressant.
- Det känns som om hela säsongen lider lite av samma problem som vissa ser i Buffy s5: en arc som egentligen borde gå mycket snabbare om alla inblandade bar sig vettigt åt, men med konstgjord andning måste spridas ut över 22 avsnitt. Och här finns inte så många välbekanta ansikten och interaktion att hänga upp det på.
- Jag stör mig gång på gång på att Veronica lyckas vara smartare än Neptunes samlade kår av poliser, privatdeckare och säkerhetsvakter. Jag ger fan i om hennes far var sheriff; hon är 17 bast, det borde finnas några gränser för hur skicklig hon kan tänkas vara. Det hade varit kul att se henne misslyckas kapitalt med ett COTW någon gång.
- Lite för många ointressanta recurrings som bara är ett namn och ett ansikte, och en sådan regular: Wallace. Fyller han någon funktion utöver att vara en bottenlös informationskälla och vara lite allmänt klichésvart? (Spelar han basket? Givetvis spelar han basket.)

Sådär skulle jag kunna fortsätta ett tag, och bara det är ett rätt bra betyg från någon som sällan fastnar för en TV-serie. VMs1 gör mig inte till ett fan, men intresserar mig tillräckligt för att jag ska försöka hänga med er andra in i s2. Om inte annat lär väl Alyson dyka upp igen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons jan 11, 2006 18:59

Kul att du gillar serien, A bear!

Om gästskådespelare i nästa avsnitt som sänds den 25/1 (SPOILERVARNING! Läs ej om ni inte vill veta en stor grej som händer i avsnittet. Those bastards!! Såna spoilers brukar *inte* dyka upp i artiklar.)

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Om ni vill veta gästskådespelaren utan att riskera att få handlingen spoilad:

Lucy Lawless
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jan 11, 2006 20:40

Och för alla som inte följer internetkanalen: imorgon är det premiär för VM på SVT2 kl 20:00.

Bänka er!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » ons jan 11, 2006 20:44

Från Frank i P3 just nu: Veronica Mars är...
"utan tvekan en av dom bästa serierna på många år"

Recensenten är lyrisk... typ 5 minuter kärlek! Konstigt nog spelade dom upp ett klipp från säsong 2!
"Något av av det smartaste och skickligaste som gjorts"

Finns säkert att lyssna på: http://www.sr.se/p3/diverse/appdata/fra ... rank3a.ram en timma efter programmet.

De pratar också om Commander in Chief och Prison Break innan, tydligen ska det bli ett stående TV-inslag varje onsdag i Frank.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » ons jan 11, 2006 20:54

Ska definitivt lyssna på det senare då, är det typ 35 minuter in i programmet eller?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » ons jan 11, 2006 20:58

Illyria> Ja ungefär.. Innan pratar dom som sagt om andra serier(typ 20 minuter in i programmet)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » ons jan 11, 2006 21:07

Tack, kommer troligen lyssna på det andra också... Fast jag skulle vara intresserad av att göra ett klipp det som sägs om VM, går det från en sån ljudkälla?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » ons jan 11, 2006 21:09

Illyria> Ja du kan spela in alla ljud som datorn ger ifrån sig(dvs också från internetradio) med tex "Advanced Mp3/WMA Recorder" men det finns säkerligen flera.

edit: http://www.xaudiotools.com/

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Tob » tor jan 12, 2006 12:58

Kristen Bell täckte större delen av framsidan på borås tidnings tv-guide, inuti fanns dessutom en relativt rejäl artikel om serien. Jag blev så glad. Roligt att serien får såpass stort utrymme!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav karykh » tor jan 12, 2006 15:21

Bender skrev:Illyria> Ja du kan spela in alla ljud som datorn ger ifrån sig(dvs också från internetradio) med tex "Advanced Mp3/WMA Recorder" men det finns säkerligen flera.

edit: http://www.xaudiotools.com/


Man kan också göra det med "ljudinspelaren" som ligger i windows från början.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav Peppe » tor jan 12, 2006 15:33

När börjar VM på tv? ska få så många som möjligt att börja titta! :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » tor jan 12, 2006 15:46

Peppe, det skrev jag några poster upp:

Idag klockan 20:00 på SVT2
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sjostrand » tor jan 12, 2006 17:34

Jo, snart är det dags!
Jag har samlat ihop några vänner (minst fem stycken) som ska komma och kolla ikväll. Vi ska även börja kolla på Firefly efteråt så att det blir dubbelt kalas i några veckor...

Hoppas VM är så bra som alla säger.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav AKS » tor jan 12, 2006 17:41

Well, Off no likey så hoppas att ni inte är som honom. (Eller Off ogillar väl inte serien, han är bara o-imponerad... :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor jan 12, 2006 17:48

AKS skrev:Well, Off no likey så hoppas att ni inte är som honom. (Eller Off ogillar väl inte serien, han är bara o-imponerad... :))


Jag slutade kolla efter ett gäng avsnitt in på s02 så jag är lite mer än o-imponerad. Dock finns det väl fortfarande en chans att jag ser ikapp någon gång.

Och alla borde förresten vara som jag. Då hade massor av bra serier fortfarande sänts.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron