Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 20:26

Slog på tvn nu, massa olika frågor, vet inte hur det där med specialämne kommer in.

20:00 Sveriges smartaste barn
Svensk familjeunderhållning från 2007. Denna gång tävlar: Lo Lidström Bursvik, Orrviken, specialämne: Kalle Anka; Agnes Lundberg, Järfälla, specialämne: Veronica Mars; Frida Bäckman, Lund, specialämne: Gwen Stefani; Emma Norgren, Fagersta, specialämne: Färjestads BK; Alexander Sopio, Kullavik, specialämne: Tyskland; Johannes Bäck, Färjestaden, specialämne: Kalmar FF; Joel Bågesund, Eksjö, specialämne: Karl XI; Johan Nilsson, Sturefors, specialämne: Dragon Ball.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eriked » sön maj 27, 2007 20:34

http://www.tv3.se/index.php?option=com_ ... temid=1015

Det verkar vara tre ronder och sista ronden är specialämnen som barnen valt själva.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön maj 27, 2007 20:39

Hoppas den tjejen går vidare då...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 20:51

Var inte det svaret lite fel? (spoiler säsong 1) Lilly och Logan hade väl gjort slut när hon mördades?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön maj 27, 2007 20:54

Kanske frågan som var fel för Lil(l)y hann väl inte med nån annan? Slamkrypare? Eller... Hur var det med Weevil?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 20:58

Nej precis. Var väl Weevil isåfall, men inte som pojkvän.

Kudos för ämnet, synd hon inte vann.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön maj 27, 2007 21:50

En liten slamkrypare alltså. Tur att tjejen tänkte "rätt" dock och fick poäng. Hon hade ju kunnat sagt det andra alternativet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön maj 27, 2007 22:17

Jag har bojkottat detta programet, nu ångrar jag lite då detta hade varit kul att se. Men anledning till att jag bojkottat det är för att jag tycker de är extremt dumma i huvudet; vad har trivia-frågor med smarthet att göra? Om man vill ha fram Sveriges smartaste barn får man ju ge dem lösningar att lösa, matematiska problem och logiska saker. Trivia kan ju för f*n vem som helst klara av; vilka producent-idioter :x

Förlåt för min aggressivitet men jag tycker ändå det är ett konstigt sätt att se vem Sveriges smartaste barn är!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » sön maj 27, 2007 22:22

HeY skrev:Förlåt för min aggressivitet men jag tycker ändå det är ett konstigt sätt att se vem Sveriges smartaste barn är!

Jag är med dig. Nu vill jag se Sveriges dummaste föräldrar! ;)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 22:27

HeY skrev:Förlåt för min aggressivitet men jag tycker ändå det är ett konstigt sätt att se vem Sveriges smartaste barn är!

Ja, det är ju bara att ge dem ett IQ-test! Eller så kan de försöka outsmart Veronica. ;)

Lilith: har vi inte redan haft katastrofprogramm av det slaget, Sveriges värsta bilförare? :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » sön maj 27, 2007 22:39

Jag såg på det programmet igår, stackars tjejen som valde ämne sist fick stå där med matematik, som hon var helt oduglig på. Kanske är procent och 8x20 svåra frågor för nån i deras ålder, hur gamla är de?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » sön maj 27, 2007 23:30

gaspode skrev:hur gamla är de?

10-12 tror jag dom sa.
Jag tyckte att det var ett ganska kul program.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön maj 27, 2007 23:37

Slutet. Jaha ja. Trevliga avsnitt. Inte överdrivet jättefantastiska, men trevliga, och definitivt bland de bättre denna säsong. Jag tycker aldrig VM började suga något oerhört, men å andra sidan var det ju sällan riktigt fantastiskt heller. En bra serie, som jag nog faktiskt kommer sakna, men jag har sett så många bättre serier gå i graven för tidigt vid det här laget att jag nästan känner mig härdad.

Förstod ju direkt när Kyle Secor stod som Special Guest Star vad det var som pågick när Veronica närmade sig huset (eller rättare sagt vems hus det var), så därför kom inte bilden på Lilly som nån större chock. Alltid trevligt att se Secor dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån maj 28, 2007 17:11

Petition som siktar på 80 000 signaturer, så skriv på: http://www.petitiononline.com/vm4fulls/

Jag har svårt att tro på att det finns ens lite hopp, men på Stu Segalls vmextras-sida ändrade de texten från ett hejdå till "Veronica Mars is not officially over! As of right now, we are currently standing by in case of a mid-season replacement.". Tror bara det har med 15 juni att göra och att CW verkar patetiskt fega för att officiellt säga att serien är nedlagd, men en underskrift skadar ändå inte.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 17:35

Illyria skrev:Petition som siktar på 80 000 signaturer, så skriv på: http://www.petitiononline.com/vm4fulls/

Jag har svårt att tro på att det finns ens lite hopp, men på Stu Segalls vmextras-sida ändrade de texten från ett hejdå till "Veronica Mars is not officially over! As of right now, we are currently standing by in case of a mid-season replacement.". Tror bara det har med 15 juni att göra och att CW verkar patetiskt fega för att officiellt säga att serien är nedlagd, men en underskrift skadar ändå inte.


Jag har skrivit på, skickat till alla jag känner och sedan i den mejlet ombett dem att skicka vidare det till alla de känner. Jag råder er att göra det samma :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » mån maj 28, 2007 18:43

HeY skrev:
Illyria skrev:Petition som siktar på 80 000 signaturer, så skriv på: http://www.petitiononline.com/vm4fulls/

Jag har skrivit på, skickat till alla jag känner och sedan i den mejlet ombett dem att skicka vidare det till alla de känner. Jag råder er att göra det samma :D
Påskrivet här också självklart! :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 16:51

HeY skrev:What if the Veronica Mars-society could fight like this. We could send 25 tons of Marshmallows to the CW. Why won't the VM-society fight :psychobunny:


Det pågår t ex en Mars bars-kampanj. Ska kosta mindre än 2 dollar att skicka en Mars bar till Dawn Ostroff/CW. Funderar på att skicka minst en ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor jun 07, 2007 20:02

Det verkar vara Mars Bars-kampanjen som gäller nu, så för den som vill ge sig på en sista kampanj och rädda serien, gå till hemsidan och köp några Mars Bars och skicka till Dawn Ostroff. Jag har gjort det ivarjefall.

As of 11:20AM CST, we have had a total of 678 bars ordered! Nearly 600 bars within 3 hours!

A letter will all of your names and a huge note that says "Veronica Mars: More Addictive Than Chocolate! Satisfy our craving for Season 4!" will be included. Next to each of your names will be the total number of Mars Bars purchased towards this cause!


Skriv koden VERONICA för fri frakt och skicka till den här adressen:

Dawn Ostroff, President of Entertainment
The CW Network
4000 Warner Boulevard, Bldg 168
Burbank, CA 91522-0002

the cut off time is Monday at 3:00PM CST
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tis jun 19, 2007 23:43

Veronica Mars blir serietidningar, kanske redan till hösten:

Watch with Kristin skrev:Jonathan in New York: I work at DC Comics, and you've got some big love here. There's a bunch of us who take your word for gospel, and though it's already sorta out there, we just wanted to send some info your way on the Veronica Mars comic books. They'll be published by our Wildstorm imprint, which is based in San Diego, and R.T. is looking to be firmly on board. We're even hoping for a late fall release of the first issue. Hopefully, more to come...Keep up the good work!
Jonathan, we love you. Tubers, buy DC Comics.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons jun 20, 2007 0:02

Awesome! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » ons jun 20, 2007 0:18

Coolt. Trodde inte det skulle bli någonting av det när jag läste om det tidigare.

Undrar hur mycket detta har att göra med Buffys försäljningssffror :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Illyria » ons jun 20, 2007 0:23

Tomas skrev:Undrar hur mycket detta har att göra med Buffys försäljningssffror :)

Jag tror Buffy har visat att det går att sälja bra med hopp från serie till comics och på så sätt positivt påvisat för branschen att det finns en marknad att ta av där. Inte för att alla serier till comics skulle kunna sälja så exceptionellt bra, men ändå tillräckligt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » ons jun 20, 2007 2:38

Serietidningarna kommer ha en rejäl brist. ingen Kristen Bell.

Nej, tyvärr har jag svårt att känna mig intresserad av det här alls.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » ons jun 20, 2007 6:27

mmm jag med.. visst kan serier ibland vara trevliga, men jag tror det blir att mjölka en död ko
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » ons jun 20, 2007 13:24

Håller med gaspode, detta är nog inget jag kommer köpa eller ens är intresserad av. I made my peace with the ending ... eller ja, nästan iaf :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jun 23, 2007 12:50

Hm, hade MTVs Made på i bakgrunden och nån tjej ska lära sig surfa och helt plötsligt dyker Percy Daggs upp och säger "my sister" om henne! Blev ganska förvånad...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Oxytocin » lör jul 28, 2007 15:49

Nu har jag också börjat titta!
Ska bli så kul att läsa här sen... Jippi.
Jag har sett piloten och 2 avsnitt till och jag gillar!
Jag är dragen till Troy.... fy. mot min vilja. Han kommer nog att göra henne illa, jag känner det på mig. :(
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav Oxytocin » mån jul 30, 2007 23:33

Igår såg jag resten av hela säsong 1. Alltså det jag hade att tillgå just nu... jag lider av galen abstinens.
Jag är kär i många av de, och jag är rädd att jag tycker mer om de och deras liv än mitt eget :eek:
Jag måste få se resten, SNART!

Och nej... det är ju inget Buffy/Angel eller SFU men ändå... det är riktigt bra! :lovebunnier:
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad
 
Inlägg: 1363
Blev medlem: 24 okt 2006
Ort: Stora människobyn

Inläggav HeY » lör aug 04, 2007 14:50

Jag har verkligen unvikit att tänka på Veronica Mars efter att det lades ner och jag har lyckats väldigt bra det senaste. Sedan nu så såg jag denna bilden på Kristen i säsong 1 och kunde inte låta bli att tänka på Veronica Mars gyllene dagar. Vaaaaaarför!!!!!!?? Varför var VM tvungen att tillmötesgå detta brutala öde :cry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Lipton » fre aug 10, 2007 8:43

Avsnittet som visades på tv i går var mycket bra, verkligen. Slutet.
Jag trodde nästan att det var ett säsongsavslutande avsnitt men det var det ju inte. Väntar med spänning på nästa. Hur ska det gå.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron