Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Peppe » lör jan 21, 2006 0:29

noike skrev:Weevils stora problem är att de (serieskaparna/författarna) har gjort honom till en Disney-ligist.

Håller helt med här, precis vad Weevils problem är.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » lör jan 21, 2006 0:31

Tycker både Weevil och Wallace har samma problem: de är, i lite för hög grad, vandrande plot devices som bara finns till för att förse Veronica med exposition och kontakter. Weevil har åtminstone en personlighet, och är inte 100% pålitlig, så redan där har han en liten fördel. Men han är på tok för mjäkig och Gangsta Light för det mesta.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav qarlsson » mån jan 23, 2006 11:29

s02, allmänt
Jag har ägnat de senaste dagarna av att ta igen alla avsnitt jag missat av VM s02 och banne mig om inte andra säsongen har något som första säsongen saknade. Jag diggade första, ganska så rejält. Men kände samtidigt att något var fel, utan att för den sakens skull kunna pinpointa exakt vad. Bara en känsla som flöt omkring i periferin. Säsong 2 har lyckats hjälpa till att tydliggöra det där oförklarbara vilket i stora drag består i att s02 känns mer... tredimensionell och organisk. Mer händer runt omkring med betoning på karaktärerna som omger fröken mars, medan det tidigare mest kändes som om karaktärerna stod "on hold" tills att veronica behövde deras hjälp. Det är inte längre lika mycket en one-girl show som s01 var vilket gör att det känns mer engagerande på flera sätt.

visst, s01 kanske är starkare på individuella ögonblick (just nu) man minns, men s02 är överlag en jämnare och mer levande säsong på bredden. Och min hjärna kanske väver ihop lite önsketänkande men serien är lite mer ensemble-flörtig nu och det är en riktning jag gillar och förespråkar.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » tis jan 24, 2006 18:09

USCH nu är jag helt spoilad om vad som händer i nästa avsnitt pga UPN.com.. jag som bara ville stilla min hunger.. :cry:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » tis jan 24, 2006 18:11

Ja, det är rätt taskig beskrivning de har för avsnittet där, tycker också den spoilar alldeles för mycket. Ni som inte vill veta för mycket om veckans avsnitt, läs inte någon beskrivning för 2.11.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons jan 25, 2006 16:54

Äntligen ett nytt avsnitt! Ska bli så skönt att se på imorgon :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » ons jan 25, 2006 17:31

Föreläsning kl 8, men ska göra mitt bästa för att hinna se avsnittet innan dess.
Aintitcoolnews.com skriver idag att två skådespelare från Arrested Development kommer att dyka upp i ett framtida avsnitt.
The good news: Thomas announced that Arrested Development stars George Michael and Maebe (forget who plays them) will guest star in an upcoming episode!
När det gäller eventuella spoilers är det bäst att ta det säkra före det osäkra. Jag hoppas att trenden med intressanta gästskådespelare håller i sig.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Off » ons jan 25, 2006 17:33

Ohh säg till mig när det avsnittet kommer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Bender » ons jan 25, 2006 18:21

Haha! Angående Tomas inlägg..
Michael Cera (George Michael) är verkligen underbar som nervös tonåring.. Hoppas rollen blir liknande den i AD. :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » ons jan 25, 2006 18:41

Bender: Jag tittar inte på den serien, men troligen inte, enligt Rob Thomas.
De ska spela 19-åringar, college freshmen, i avsnitt 2.16 och det skulle vara olikt från deras roller i AD. Som jag läst det.
Finns inget exakt datum för avsnittet ännu. Postade nyheten (med mer detaljerad info) på Tv-land för några dagar sedan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tor jan 26, 2006 9:01

Detta är kanske redan postat men jag hinner inte kolla nu.

http://www.apple.com/trailers/weinstein ... large.html

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » tor jan 26, 2006 10:15

2.11 Damn it att jag var spoilad om att breakup:en var falsk, det förstörde början lite, men sen tog det även rätt lång tid för avsnittet att komma igång på allvar, var skeptisk ett tag men sen tog det verkligen fart.

Har Veronica blivit helt galen? Jag förstår precis Keiths reaktion. Okej att Megs föräldrar är sjuka men hon riskerade fängelse för kidnappning - och förådde Keith! Ouch. Det med Keith var verkligen en stark scen och sen när det visade sig att han gjort sig av med bevisen... phew. Men sen hängde jag inte riktigt med i om det var ett brott att prata med en bandspelare?

Logan och Weevils undersökningar om Felix mord är både underhållande och intressanta, kul när gamla karaktärer dyker upp igen också, och tydligen verkar det som Felix själv var inblandad i något nu. Och Wallace har problem! Kommer han göra det rätta och berätta nu? Gillar verkligen scenerna mellan honom och Veronica också, det har verkligen varit tomt utan honom.

Bye-bye Duncan, I won't miss you. Öht. Sött att dottern fick heta Lilly ivarjefall, det kändes väldigt passande. Lamb har det inte lätt (men han är ju också korkad), först körs han runt av FBI, sen luras han att hjälpa Duncan till Mexiko. Ha! Misstänkte att det hade något med bilen att göra, men twisten med Vinnie på slutet var bra.

Och så fick vi tillslut veta vad som stod i fortune cookien. How sappy. Och vad ska det betyda egentligen? "True love stories never have endings", följt av nummerna från Lost... Det är ödet, eller aldrig menat att fungera (the numbers are cursed)? Duncan har alltid varit underlig (och tråkig). Sen har jag aldrig förstått vad Veronica ser i honom. Good ridance. Hoppas han aldrig kommer tillbaka mer. (next on the list, Jackie)

Sammanfattningsvis: Något för seg uppbyggnad, då höll Logan och Weevil ihop avsnittet, men sen blev det otroligt bra. Ser mycket fram mot February Sweeps nu, det känns som det kan bli en ny era för Veronica, utan tråk-Duncan. Yay.

En hel lång vecka kvar till nästa avsnitt. Kommer definitivt behöva se om detta avsnittet innan dess!

Fick inte just den trailern till Pulse att fungera, men jag har sett den tidigare. Är inte direkt förtjust i skräckfilmer, men jag kommer säkert se den pga KB. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Gordo » tor jan 26, 2006 11:04

- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor jan 26, 2006 11:12

Gratisreklam! Sparade ner den:

Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Djehuti » tor jan 26, 2006 13:08

Yes, äntligen är jag ikapp er. :)
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav adolvsson » tor jan 26, 2006 13:50

2.11:
Nej, jag var inte spoilad om att break-upen var falsk och effekten blev därefter -> :eek: . Jag såg det inte komma. Effektivt.

Jag hade aldrig speciellt mycket emot Duncan, men han blev i vilket fall en intressantare karaktär mot slutet av S1, och har varit bra hela S2 såhär långt. Om han verkligen är borta, om så bara för ett tag, känns det lite synd, men samtidigt slår det här mig som en storyline som kan ha ordentliga effekter en lång tid framöver.

Väldigt bra avsnitt, i alla fall, med för mycket trevligt för att enkelt kunna nämnas. Jag saknar faktiskt CotW lite den här säsongen, men historierna vi får kan jag inte klaga på. Jäkla fina grejer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor jan 26, 2006 14:10

Alla människor har slutat skriva ett kort omdöme utanför spoilertaggar. Trist tycker jag som gillar att läsa dem då jag inte har hunnit se avsnittet ännu. (Gäller andra serietrådar också. Snyft! :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor jan 26, 2006 14:23

AKS skrev:Alla människor har slutat skriva ett kort omdöme utanför spoilertaggar. Trist tycker jag som gillar att läsa dem då jag inte har hunnit se avsnittet ännu. (Gäller andra serietrådar också. Snyft! :))

Egentligen håller jag ju faktiskt med, får ställa mig i skamvrån för att jag inte lyder mina egna invändningar. Spank me!

VM 2x11:
I liked it a whole damn lot 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor jan 26, 2006 14:24

AKS skrev:Alla människor har slutat skriva ett kort omdöme utanför spoilertaggar. Trist tycker jag som gillar att läsa dem då jag inte har hunnit se avsnittet ännu. (Gäller andra serietrådar också. Snyft! :))

Tänkte posta om precis det här igår :D
Nu har det blivit så att jag tvångsmässigt markerar första orden i spoiler-markerade inlägg, vilket kan få hemska konsekvenser, senast idag i den här tråden :)

I'm very stupid.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor jan 26, 2006 14:56

Svenskan har också intervjuat KB: http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_11643677.asp
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tor jan 26, 2006 15:13

Me like it.

Spoiler 2x11

Jag trodde faktiskt att Lamb var med på hela bedrägeriet en stund. Hade varit jäkligt kul om han hade det. Nu hoppas jag bara att de faktiskt kör vidare på buss-fallet, och jag vill se mer "Logan och Weevil gör saker tillsammans". Gillade detta avsnittet mycket. Vet dock inte riktigt varför. Kanske för att Wallace är tillbaka. Trevlig kille den där.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Illyria » tor jan 26, 2006 16:33

AKS skrev:Alla människor har slutat skriva ett kort omdöme utanför spoilertaggar.

Jag tyckte jag gjorde det, med att jag kommer behöva se om avsnittet. It was good!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor jan 26, 2006 16:39

gaspode skrev:Nu har det blivit så att jag tvångsmässigt markerar första orden i spoiler-markerade inlägg, vilket kan få hemska konsekvenser, senast idag i den här tråden :)


Även om jag inte gjort det i den här tråden så blir det ofta så att jag också markerar början av sådana inlägg och det är inte alls bra för ibland kan det ju börja med:

"GAH! Jag kan inte fatta att hon blev äten till döds av mördarsniglar!!"

Det skulle ju inte vara kul att läsa innan man sett avsnittet. :)

Illyria: Well, mitt "alla" var väl mer ett "alla" med citationstecken runt omkring fast utan citationstecken, if you see what I mean. ;)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor jan 26, 2006 17:03

Så börjar mitt inlägg ovan typ, läs det inte. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav gaspode » tor jan 26, 2006 17:12

Illyria skrev:Så börjar mitt inlägg ovan typ, läs det inte. ;)

jag kan intyga :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor jan 26, 2006 17:22

Men hallå? Nu spoilade ni ju. Det kunde ju inte jag veta att det jag skrev stämde!! GAH!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor jan 26, 2006 17:27

Popwatch hos Entertainment Weekly har haft en poll där läsarna fick välja en serie de ska granska närmare och VM vann, härligt med mer sådan "reklam". Kolumn om avsnittet, innehåller såklart spoilers.Att det var Celests assistent i bilen med Vinnie uppfattade jag inte ens! Ännu bättre.

AKS: Mördarsniglarna anfaller Neptune. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Peppe » tor jan 26, 2006 17:58

Yay! Vm är tillbaka :)
Jag älskade det här avsnittet, det kan bero på att jag inte var smart nog att fatta vad som pågick riktigt tills vi fick se det, men bra var det. Men jag vart ändå förvånad över Veronicas beteende ibörjan, det lät som typ OTH eller nåt liknande, men jag lät det gå och tänkte inte mer på det.
Jag tycker inte alls att början av avsnittet var så seg, det var ju bara början, det tog inte så lång tid för det att bli riktigt bra.
Tur att det var Duncan som lämnade serien, men kommer ändå bli intressant när han gästspelar i framtiden.
VM är lätt min favoritserie som går på tv just nu! :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor jan 26, 2006 18:20

Rombat skrev:och jag vill se mer "Logan och Weevil gör saker tillsammans".


Om man har blivit påverkad av the HoYay så är det där en riktigt kul formulering. :)

2.11 Mycket bra avsnitt. Ett av de bättre denna säsong.

Jag tyckte inte att det var långsamt i början eller så. Snarare att det fortsatte i det tempo jag tycker att denna säsong haft för det mesta. Men sen tog det helt klart fart ändå och det blev lite spännande.

*Men* jag hatar och är så oerhört irriterad på att Veronica var en idiot och gick med på den här planen. De hade Megs brev. Sheriff Lamb vet vad Megs syster blivit utsatt för. Som om Duncan inte skulle få vårdnaden... I alla fall sett i ett längre perspektiv. Så, jag hatar att Veronica var med på det och fortsätter vara stjärnögt förälskad i sister-banger Duncan. Fucking eeeww! Och att hon svek sin pappa... Min kärlek för Veronica som karaktär har fått sig en *rejäl* törn i detta avsnitt. Nej, tacka vet jag Logan. Och Weevil. OCh Logan och Weevil ihop. Inte så att jag hatar Veronica, men jag irriterar mig något enormt.

Hoppas vi aldrig mer får höra nåt om Duncan, men nån sorts uppdatering borde vi ju få. Men hoppas också att inte Veronica ska gå och vara förälskad i honom resten av säsongen nu och längta och trängta. Då skulle jag bli arg.

Jag var förresten inte heller spoilad för det falska uppbrottet och var också :eek: då jag såg det, men det var också bra precis där jag blev förbannad för att de fortfarande var ihop också så det var glädje över att få bli rejält överraskad och ilska som blandades i den stunden. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor jan 26, 2006 19:09

AKS skrev:*Men* jag hatar och är så oerhört irriterad på att Veronica var en idiot och gick med på den här planen. De hade Megs brev. Sheriff Lamb vet vad Megs syster blivit utsatt för. Som om Duncan inte skulle få vårdnaden... I alla fall sett i ett längre perspektiv.

Före detta mordmisstänkt bevisat psykiskt instabil tonåring har en chans mot barnets kristna morföräldrar med gott rykte hos resten av samhället? Yeeeah. Kanske i 7th Heaven. Borde inte vara så svårt att kasta misstro över brevet, och jag ser inte Lamb som en rättskaffens man, även om man bortser från att Duncan själv knappast skulle vara aktuell för Neptunes "Man of the Year"-pris.

Så, jag hatar att Veronica var med på det och fortsätter vara stjärnögt förälskad i sister-banger Duncan. Fucking eeeww! Och att hon svek sin pappa... Min kärlek för Veronica som karaktär har fått sig en *rejäl* törn i detta avsnitt.

Jag håller delvis med dig, om stjärnögdhet gentemot Duncan (även om jag förstår varför och att hon hjälpte honom) och att sveket mot Keith kändes... men det för oss också till en av anledningarna till varför jag är så förtjust i serien och Veronica. Allt hon gjorde är helt i linje med karaktären, hon är impulsiv, kan vara väldigt blåögd (underbar kontrast mot hennes tuffare sida), hon är inte perfekt. För mig får det karaktären att kännas äkta, som en riktig tonåring, en riktig människa.

Illyria skrev:Att det var Celests assistent i bilen med Vinnie uppfattade jag inte ens! Ännu bättre.

Ah! Inte jag heller. Jag kände inte ens igen henne minsta lilla, satt och undrade vem tusan den kvinnan var. Cool.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron