Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav metrocard » tis maj 22, 2007 8:40

Jaha, nu är det väl bara dags att vänta på Veronica Mars boxen. Oooh, suktar redan.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Crashdummie » tis maj 22, 2007 18:30

*suck*

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Tomas » ons maj 23, 2007 9:14

Nu är det slut och jag måste sitta på tunnelbanan om 5 min. Får skriva några rader i eftermiddag.
Bra avsnitt men tråkigt med lösa trådar man vet inte kommer att klaras upp nästa år.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav metrocard » ons maj 23, 2007 15:20

Gah! I want more. Det kändes som att allt gick för snabbt där i slutet. Får nog titta på det igen.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Peppe » ons maj 23, 2007 16:16

Sista säsongen eller vad?
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 16:21

Peppe skrev:Sista säsongen eller vad?

Ja.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 18:47

Det är slut. Det är verkligen slut. Verkligen. Sista avsnittet var verkligen....Det är slut??

Det sägs att man går igenom fyra olika steg efter en traumatisk kris innan man kan gå vidare. Den första är chockfasen, den andra reaktionsfasen, den tredje bearbetningsfasen och den sista nyorienteringsfasen.

Det är inte så svårt att gissa vilken jag är i skulle jag tro men i bearbetningsfasen ska man visst vara i fara för tablett- och alkoholsmissbruk; då har jag iaf något att se fram emot.

Det är slut. Veronica Mars är slut. Ingen mer Kristen Bell som tuff PI bara som tråkig voiceover i något som verkar vara en fjortisserie. Det är slut. Veronica Mars är slut. Slut med ett stort S. Slut som i att det finns inte längre i TV. Slut som i ingen säsong 4.

Vad kan jag mer säga? Veronica Mars är slut :cry:

Veronica Mars :lovebunny:

EDIT: Wow vilket viktigt inlägg :eek:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 18:58

HeY skrev:Ingen mer Kristen Bell som tuff PI bara som tråkig voiceover i något som verkar vara en fjortisserie.

När jag först läste om VO för Gossip Girl tänkte jag att jag måste titta för KB:s skull, men efter att ha sett några preview-klipp så ser det förfärligt ut. Det är ett gäng 09:ers i New York och KB "spelar" en 09:er. Nej tack. Får dig enbart att tänka på mer fantastiska VO:s i Veroncia Mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 19:15

Illyria skrev:
HeY skrev:Ingen mer Kristen Bell som tuff PI bara som tråkig voiceover i något som verkar vara en fjortisserie.

När jag först läste om VO för Gossip Girl tänkte jag att jag måste titta för KB:s skull, men efter att ha sett några preview-klipp så ser det förfärligt ut. Det är ett gäng 09:ers i New York och KB "spelar" en 09:er. Nej tack. Får dig enbart att tänka på mer fantastiska VO:s i Veroncia Mars.


Samma för mig, de där klippen gjorde mig verkligen inte sugen på serien. Det kändes som om de försökt få Lohans "Mean Girls" på TV. Att sig se den filmen var mer än nog, jag vill inte ha någon TV-serie i samma genre.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » ons maj 23, 2007 19:18

Slår vad om att Mean Girls är 100 gånger bättre än den serien någonsin skulle kunna komma i närheten av! Mean Girls är fantastisk :)

Trist med ett så ointressant projekt, men Veronica Mars har ändå börjat bli lite tråkigt på senare tid. Kanske har tröttnat helt enkelt.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 19:25

Peppe skrev:Slår vad om att Mean Girls är 100 gånger bättre än den serien någonsin skulle kunna komma i närheten av! Mean Girls är fantastisk :)

Trist med ett så ointressant projekt, men Veronica Mars har ändå börjat bli lite tråkigt på senare tid. Kanske har tröttnat helt enkelt.


What? Mean Girls? fantastiskt?
Ser du på film ofta :?

Nej men alla gillar ju olika saker förståss, Mean Girls var inget för mig. Den var lite kul ibland men jag gillar varken Lohan eller skriptet speciellt mycket. Det enda som någonsin skulle få mig att se fler Lohan-kärleks-komedier skulle vara riktigt bra medskådespelare. Samarie Armstrong är det enda som gör mig lite intresserad av t.ex Just My Luck, men scenerna hon inte är med i skulle nog inte vara så mycket.

Men lite mycket off-topic kanske, jag är ledsen över att serien är slut; EXTREMT ledsen. Jag tycker också att det är förfärligt och skamfult att den bästa fortsättningen som KB får inom TV är som VO till Josh Schwartz rebound-serie.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » ons maj 23, 2007 19:29

HeY skrev:
Peppe skrev:Slår vad om att Mean Girls är 100 gånger bättre än den serien någonsin skulle kunna komma i närheten av! Mean Girls är fantastisk :)

Trist med ett så ointressant projekt, men Veronica Mars har ändå börjat bli lite tråkigt på senare tid. Kanske har tröttnat helt enkelt.


What? Mean Girls? fantastiskt?
Ser du på film ofta :?

Nej men alla gillar ju olika saker förståss, Mean Girls var inget för mig. Den var lite kul ibland men jag gillar varken Lohan eller skriptet speciellt mycket. Det enda som någonsin skulle få mig att se fler Lohan-kärleks-komedier skulle vara riktigt bra medskådespelare. Samarie Armstrong är det enda som gör mig lite intresserad av t.ex Just My Luck, men scenerna hon inte är med i skulle nog inte vara så mycket.

Men lite mycket off-topic kanske, jag är ledsen över att serien är slut; EXTREMT ledsen. Jag tycker också att det är förfärligt och skamfult att den bästa fortsättningen som KB får inom TV är som VO till Josh Schwartz rebound-serie.


Jag ser på all möjlig sorts film. Jag tycker inte om många andra Lohan filmer men Mean Girls var rolig och jag gillade henne där. Jag tycker om A Prairie Home Companion också men det är inte pga Lohan alls :)
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 19:33

Amanda Seyfried är ju med i Mean Girls också. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 19:35

Illyria skrev:Amanda Seyfried är ju med i Mean Girls också. :)


Som sagt så fanns det visa delar som var ganska kul (b.la henne och hennes synska bröst) men som helhet not my cup of tea.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons maj 23, 2007 20:20

Dom två sista avsnitten var faktiskt riktigt bra, lite konstigt slut kanske, men ändå rätt så ok. Det kändes lite "oavslutat". När det ändå är så pass bra så är det lite tråkigt att det är slut.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons maj 23, 2007 20:41

jag håller med föregående talare, det var det jag försökte säga
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 21:46

Det känns så trist att det är de sista avsnitten, så jag drar ut på det lite.

Hoppas ivarjefall på att avsnitten har mer VM-känsla än 3.18 hade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons maj 23, 2007 22:33

JÄVLAR va dom sista avsnitten har varit superbra.
3x20
Fan va bra jag tyckte att det var! Men det slutade på ett hemskt sätt! Va fan?!
Det var jättekul när Piz sa "Rob Thomas is a whore" eller nåt sånt. Suveränt.

Jag älskar den här serien sååå mycket, låt den inte ta slut!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 22:38

(spoiler 3.19-20) KYLE SECOR! Han var ju med en del i säsong 1 förstås, men då hade jag inte sett Homicide. Killen har ju för fan spelat en av de absolut bästa tv-seriekaraktärerna någonsin. Så det var kul.

Och avsnitten var riktigt bra för att vara Veronica Mars, precis som de två föregående. Synd att det inte blev mycket av en avslutning.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav lilith » lör maj 26, 2007 10:31

3.19-3.20
Det slutade på topp kan man väl säga. Bra sista avsnitt (i plural).
Dick fortsatte vara bra i de här avnitten. Jättekul när han lutade sig fram mot Mac och hon bara svepte undan hans huvud med handen. Går det så går det liksom. Dumass. "Don't tell Logan!" :)
Wivel tillbaka i intrigerna, yay! Spännande fall. Jättesynd om Veronica klart, bli filmad sådär. Logan såg rött ett par gånger. Det var bra drama. Man misstänker att han är illa ute efter maffiasonens hot.

Det var kusligt när hon krupit in i det där huset och fick syn på ett porträtt av döda kompisen (glömt nu vad hon heter). Vafan nu då! Jag stirrade lika mycket som Veronica. Ska hon ha med det här att göra?!

Tänk om Veronica och Keith pratat lite mer med varandra. Då hade han aldrig raderat de där övervakningsbilderna. Hon fixade ju det till slut. Så onödigt. Man får anta att han förlorade sheriff-valet.

Jaha, nu är det slut. Verkligen tråkigt. Hoppas verkligen man får se FBI-VM det har pratats om. Jag tror det skulle kunna bli bra!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör maj 26, 2007 12:48

lilith skrev:3.19-3.20
Det var kusligt när hon krupit in i det där huset och fick syn på ett porträtt av döda kompisen (glömt nu vad hon heter). Vafan nu då! Jag stirrade lika mycket som Veronica. Ska hon ha med det här att göra?!


Hennes namn är Lily. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön maj 27, 2007 1:38

Avslutningen:
Men!!! så kan de ju inte göra. Här har man gett upp på serien och tänkt att det nog inte gjorde så mycket att de la ner den, och så kommer de med ett dubbelavsnitt av nästan S1-klass!

Fantastiskt roligt, särskilt första halvan.
"Parker? I don't even know her!"
"I read in FHM that boys like bare breasts."
"Rob Thomas is a whore"
"That's what she said!"
många gapskratt!

Man måste höja på ögonbrynen för hur många driftiga människor som hittar på genomtänkta sätt att sätta dit Weevil på olika sätt :D
Stackars Weevil...

Själva slutet var lite otillfredsställande. Ganska bra, men ändå.. otillfredsställande. En säsong till hade inte skadat ändå :)

Det är så många grejer man hade velat ses följas upp...


Jaja, till slut så blev jag iaf ledsen att det är slut. Nåt för oväntat-tråden nästan.

Veronica! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 2:51

HeY skrev:
lilith skrev:3.19-3.20
Det var kusligt när hon krupit in i det där huset och fick syn på ett porträtt av döda kompisen (glömt nu vad hon heter). Vafan nu då! Jag stirrade lika mycket som Veronica. Ska hon ha med det här att göra?!


Hennes namn är Lily. :)

Nej henne namn är Lilly. ;)

Det var en bra final, men som säsongsfinal, inte seriefinal.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » sön maj 27, 2007 2:56

Illyria skrev:
HeY skrev:
lilith skrev:3.19-3.20
Det var kusligt när hon krupit in i det där huset och fick syn på ett porträtt av döda kompisen (glömt nu vad hon heter). Vafan nu då! Jag stirrade lika mycket som Veronica. Ska hon ha med det här att göra?!


Hennes namn är Lily. :)

Nej henne namn är Lilly. ;)

Det var en bra final, men som säsongsfinal, inte seriefinal.


Jag skrev Lilly först, sedan såg jag en konstig stavning med bara ett "L" och då tänkte jag "jasså, stavas det så konstigt eftersom det är engelska eller?" så då ändrade jag det. Men två L är det alltså (just like grandma :lovebunny: )

Håller med om att det hade passat bättre som säsongsavslutning, men då avsnittet var så bra så gör det inte så mycket att det var några lösa trådar kvar. Det är bara att fantisera ut en fortsättning själv :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 3:04

Jag ser heller på en fortsättning. Dock är jag samtidigt tveksam till om jag hade velat se en fortsättningen på CW. Crap they are.

(spoiler seriefinalen) Wow, de lyckades nästan gå hela vägen tillbaka till s1-2-känsla, hade bara vissa såpadelar skippats (Parker, Piz) så hade jag varit nästintill totalnöjd med avsnittet. Nöjd med det som säsongsfinal, dock inte seriefinal. Klart bästa avsnittet den här säsongen, men heller inte riktigt on par med övriga höjdaravsnitt från tidigare säsonger. Nu är ju A Trip to the Dentist väldigt svårslaget, men det fanns vissa likheter till det här fallet, bara lite mindre personligt. Det handlar ju om en uppbyggnad under säsongen också, som de hackliga uppledande avsnitten och ingen arc inte hjälpt heller.

CotW hade också kunnat bli ett riktigt intressant tvådelat avsnitt istället för bara det här avsnittet där politik, klasskrig och valet hade kunnat dras in ännu mer. Old style VM. Sen saknar jag alltid fler VO:s och såklart flashbacks, hade t ex passat utmärkt med några sådana när Lilly och kanske även Duncan dök upp. Nu visste jag ju i förväg att både Jake och Clarence skulle vara med, men när du ser deras namn i gästlistan redan i början på avsnittet så avslöjas det ju också, så på det sättet blev det ingen överraskning vem som låg bakom The Castle.

Och vad hade hänt med Jake? Han såg sliten ut, verkade bara ha sin butler (:P) Clarence kvar, annars var han helt ensam och bitter där i sitt stora hus med tavlor av sina döda eller försvunna barn. När V smög omkring i huset var det old time V the detective med sin kamera, som vi knappt sett henne använda den här säsongen, och det kändes lite som när hon träffade Jake i Echolls-huset i 110.

Värdelöst att serien slutar med henne och skitungen Piz ihop! Dock så är det tydligt att det är LoVe som gäller, det tror jag även Piz insåg när Logan sade förlåt. ;) Sen förstår jag öht inte poängen med Logan/Parker, totalt onödigt, det hade varit lika tydligt att Logan fortfarande bara tänkte på V ändå. Piz, Parker och Dick förtjänade aldrig att vara regulars, gästskådespelare hade räckt bra, tack. Älskade hur Logan slog ned killen i kafeterian, helt rätt och precis den Logan är, inte den Logan vi sett större delen av säsongen. Jag hade velat se en bättre build-up till slagsmålet med Piz också, det ser mer ut som Logan ger sig på honom utan anledning då Piz spelas upp som en liten ängel. Hade varit långt mer intressant, och långt mer noir, om Piz hade varit lite mer shady, och karaktären varit det minsta lilla noir och inte tråkiga ängel Piz. Gag. Men nej, det spelas ju om som Piz är bäst och får hänga hemma hos familjen Mars osv. Värdelös karaktär, eller egentligen ingen karaktär alls.

Clarence effing Weidman! Mac som datar! Wallace som BFF! Weevil hjälper till! Leo! Veronica fotar och är riktig detektiv! Ett riktigt CotW! Klasskrig! Pappa/dotter-relationen! Riktiga konversationer mellan LoVe! Det är vad serien går ut på. Det är Veronica Mars. Och nu är det slut. :cry:

Nästan lika bra som slutet på 315, men det här fungerade mer som en säsongsavslutning än en serieavslutning. Slutscenen i 315 är en serieavslutningsscen. Bättre "cliffhanger" än förra året och det kändes passade "blått" med regn och depp på slutet iom valet och Keith. Det var bra att vi fick en pappa/dotter-scen och deras prat om hur mycket de betyder för varanda, se bara vad Keith gör för sin dotter med bevismaterialet osv. Hade inte skadat med mer sånt under säsongen också, det är en stor del av seriens hjärta.


Crap you CW. Att ni inte bara kunde lämnat serien ifred och gjort promos som handlade om serien så hade vi säkert inte stått här. Det är jag helt hundra på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Noam » sön maj 27, 2007 11:23

Illyria skrev: (spoiler seriefinalen) Clarence effing Weidman! Mac som datar! Wallace som BFF! Weevil hjälper till! Leo! Veronica fotar och är riktig detektiv! Ett riktigt CotW! Klasskrig! Pappa/dotter-relationen! Riktiga konversationer mellan LoVe! Det är vad serien går ut på. Det är Veronica Mars.
Håller med till 100%. Mer farliga situationer för V hade gjort serien ännu bättre imo. *drömmer om en FBI-serie med V i huvudrollen (om med en kopia av den där hårddisken nära till hands)*
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Spuffy » sön maj 27, 2007 12:59

Jag tyckte hemskt mycket om dessa tva avsnitt!

gaspode skrev:Men!!! så kan de ju inte göra. Här har man gett upp på serien och tänkt att det nog inte gjorde så mycket att de la ner den, och så kommer de med ett dubbelavsnitt av nästan S1-klass!

Illyria skrev:Clarence effing Weidman! Mac som datar! Wallace som BFF! Weevil hjälper till! Leo! Veronica fotar och är riktig detektiv! Ett riktigt CotW! Klasskrig! Pappa/dotter-relationen! Riktiga konversationer mellan LoVe! Det är vad serien går ut på. Det är Veronica Mars. Och nu är det slut.

Jag kommer att sakna Veronica Mars. :cry:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eriked » sön maj 27, 2007 20:14

ja, snart så ska jag se klart...

Men såg just att på TV3, Sverige smartaste barn. Tror det började nyss eller så börjar det senare. Iaf, ett av ämnena är Veronica Mars. Jag blev förvånad.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön maj 27, 2007 20:18

Hur fungerar det, typ som Jeopardy?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eriked » sön maj 27, 2007 20:19

Ingen aning men nått sånt antar jag.

Kanske ska titta lite. Är lite nyfiken.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron