Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav VelocityBoy » tor mar 22, 2007 14:13

Illyria skrev:Karaktärer som kan tas bort: Piz, Parker, Dick är helt överflödiga, och även Wallace efter vad de gjort med honom under s3.
Behåll: Keith, Logan och Mac. Flyttar Weevil till top of the food chain igen vill jag ha kvar honom också. En huvudcast på fem personer och annat kan hanteras med gästskådespelare.


Jag hävdar att Logan måste tas bort som hopplös romantiker så var jag förstås över förtjust i deras förhållande i s1 och ville att de skulle få ihop det i s2 men som det är nu har det blivit löjligt, det känns lite som att ha kvar Angel efter säsong 3 i Buffy(allt var gjort och sagt).

Den enda karaktär som måste vara med är Keith imo
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

VERONICA MARS på väg att LÄGGAS NED!

Inläggav Jodokast » tis apr 03, 2007 23:26

Har ej läst i hela tråden så det här kanske är gamla nyheter. Jag ringde i alla fall Seagall Productions som jobbar med Veronica Mars för att söka jobb/praktikplats där i sommar. Tyvärr sa hon som jag pratade med på produktionskontoret att det inte är klart om serien får fortsätta. Känns skitjobbigt med tanke på hur pass bra Veronica Mars ändå är trots de brister den har i Casting bland annat som kommit upp i tråden tidigare. Något måste göras!!!!
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:51

namninsamling?
hungerstrejk?
revolt?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Jodokast » lör apr 07, 2007 13:08

Jag skulle nog kunna tänka mig att revoltera lite faktiskt. Vissa avsnitt håller ju faktiskt buffyklass. Första säsongen håller överlag en väldigt hög nivo.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav HeY » lör apr 07, 2007 19:17

Jodokast skrev:Jag skulle nog kunna tänka mig att revoltera lite faktiskt. Vissa avsnitt håller ju faktiskt buffyklass. Första säsongen håller överlag en väldigt hög nivo.


Jag såg absolut inga svagheter i säsong 2 heller, tvärtom! Jag tycker inte att det har varit förräns nu i säsong 3 som serien har haft en svacka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 16:35

Hey: Har inte sett hela säsong 3. Jag tycker att tvåan lider ganska mycket av Veronicas velighet när det gäller partners hon kändes mycket mer självständig i ettan och jag tycker det blir för mycket såpa över realtionerna i tvåan. Jag tycker definitivt att man kunde ha experimenterat lite men hellre då gjort henne mer frigjord på ett ästt att det är hon som utnyttjar killarna och inte som det är nu. Det känns som en kompromisslösning som inte funkar åt något håll riktigt.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 17:24

Noam skrev:2x09
mihihihi, VM fortsätter vara underbart bra skriven, härligt bra arc som i varenda avsnitt är totalt integrerad med "the monster of the week". Jag har aldrig varit med om ett liknande fenomen i någon annan serie.

Ser fram emot:* Samarbetet mellan Weevil och Logan
* Se mer av Mac
* Veronica vs. Meg


Buffy är väl urmodern till alla serier med en bra grundhandling plus "monster of the week".
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav noike » mån apr 09, 2007 17:48

Jodokast skrev:Buffy är väl urmodern till alla serier med en bra grundhandling plus "monster of the week".

Nejdå. I början på 90-talet var det nästan norm att ha övergripande handling samtidigt som det var något nytt "hot" i veckan. Homcide till exempel kombinerade fall och säsongsarc under dess första säsong på ett sätt som fortfarande sparkar skiten ur vissa av Buffys senare säsonger.

Buffy är inte unikt eller först, det är bara jävligt bra. Och det är det som räknas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 18:01

Noik: Trodde väl inte iof att Buffy var allra först med det men tycker såklart den är bäst på det... får väl kolla homicide också då kanske.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Illyria » mån apr 09, 2007 19:36

X-Files är också från början på 90-talet med det upplägget, för ytterligare ett exempel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eriked » mån apr 09, 2007 21:10

Det var länge sedan jag såg X-files och jag har inte sett riktigt allt heller (inte de senare säsongerna t.ex.). Men jag hade för mig att X-files var rätt fristående. Då och då så kommer ju större arcer in men att de flesta avsnitten är nästan helt fristående.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » mån apr 09, 2007 22:17

HeY skrev:
Jodokast skrev:Jag skulle nog kunna tänka mig att revoltera lite faktiskt. Vissa avsnitt håller ju faktiskt buffyklass. Första säsongen håller överlag en väldigt hög nivo.


Jag såg absolut inga svagheter i säsong 2 heller, tvärtom! Jag tycker inte att det har varit förräns nu i säsong 3 som serien har haft en svacka.


har inte ens sett hela säsong 2... :(
Men 3:an har väl inte börjat visas på tv eller?

Jodokast, hojta till om du behöver en medbrottsling gällande revolten :twisted:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Jodokast » mån apr 09, 2007 23:04

Crashdummie skrev:
HeY skrev:
Jodokast skrev:Jag skulle nog kunna tänka mig att revoltera lite faktiskt. Vissa avsnitt håller ju faktiskt buffyklass. Första säsongen håller överlag en väldigt hög nivo.


Jag såg absolut inga svagheter i säsong 2 heller, tvärtom! Jag tycker inte att det har varit förräns nu i säsong 3 som serien har haft en svacka.


har inte ens sett hela säsong 2... :(
Men 3:an har väl inte börjat visas på tv eller?

Jodokast, hojta till om du behöver en medbrottsling gällande revolten :twisted:


Självklart!

Säsong tre sänds i USA just nu om jag förstått det rätt så slutade de spela in den bara för ett par veckor sen.
Jodokast
Minion
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 09 jun 2005
Ort: Rågsved (Stockholms Sunnydale)

Inläggav Crashdummie » tis apr 10, 2007 0:37

alltid ngt att se fram emot.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav metrocard » ons maj 02, 2007 13:23

Iiih, nytt avsnitt igår. I love Veronica Mars :)
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav HippieSpellan » ons maj 02, 2007 21:17

hello, vad var det där för något? s03e16 Okej Piz var man väl lite förberedd på... Det som är roligt med Veronica Mars kärleksliv är att man får känslan "jag vill ha första kyss med någon igen".. det är det enda jag saknar som ickesingel iallafall.
Men America is the greatest kändes lite blä. och dotterns uuuuuuuuuunderbara skådespeleri... "with my boyfriend...the jew"cue konstigt ansiktsutryck och dålig kroppsspråk och ingen inlevelse=D
Senast redigerad av HippieSpellan ons maj 02, 2007 21:23, redigerad totalt 1 gång.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Matt » ons maj 02, 2007 21:20

Veronica har världens sämsta killsmak.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 21:21

Nej, det här var inte så jättebra va... inte jättedåligt heller men mera jaha. Jag störde mig också på hela bar-grejen och sen också terroristgrejen. Lite för många moralkakor och om Veronica nu faktiskt ska börja följa lagen för att hennes pappa är sheriff så blir det ju tråkigt. Kyssen med Piz var ok men inte bråkdelen av kemin hon hade med Logan när dom kysstes första gången. Jag vill ha tillbaks lite "magi" i Veronica Mars.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons maj 02, 2007 21:26

Tinwiel skrev:Jag vill ha tillbaks lite "magi" i Veronica Mars.

Hojta när det händer, plix.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons maj 02, 2007 21:39

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag vill ha tillbaks lite "magi" i Veronica Mars.

Hojta när det händer, plix.


Jepp!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons maj 02, 2007 21:48

Matt skrev:Veronica har världens sämsta killsmak.

kunde vart dick... men jag gillar piz med, bara mer passande för någon annan kanske. och som wallace sa, det är elakt att hålla på så där. fast hon kanske är lika blind som mina vänner med, och då kan man förstå, hon tog det ju ändå snabbt när han sa åt henne.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » ons maj 02, 2007 23:54

Jag tyckte faktiskt att 3x16 var ett ganska bra avsnitt. Kan inte komma på något direkt att klaga på.

Eller jo förresten! Fast det är mer generellt: Jag tycker Logan har utvecklats till en av de ointressantaste karaktärena i serien. Seriöst, han *är* inte rolig längre!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tor maj 03, 2007 0:31

HippieSpellan skrev:hello, vad var det där för något?

It's called stand alones. :|
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tor maj 03, 2007 6:22

Illyria skrev:
HippieSpellan skrev:hello, vad var det där för något?

It's called stand alones. :|


Även om jag tycker avsnittet var helt okej, så kan jag inte tänka mig resten av serien i denna nivån. Det känns som om seriens öde är dömt :cry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » tor maj 03, 2007 6:25

Illyria skrev:
HippieSpellan skrev:hello, vad var det där för något?

It's called stand alones. :|


alone far in the back like an outcast... nä men jag var inte så imponerad av ansträngningarna helt enkelt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tam » tor maj 03, 2007 6:34

3x16 kanske inte var direkt lysande, men tyckte ändå det var kul att se VM igen. Skulle bli lite ledsen om det las ner.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav metrocard » tor maj 03, 2007 13:19

Själva kyssen mellan Veronica och Piz var blaha men det roliga var att se Logans reaktion. Den här serien gör att blir shippery (Veronica/Logan såklart) och det har inte hänt sedan Mulder & Scully.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav CheeseGuy » tor maj 03, 2007 16:13

Illyria skrev:
HippieSpellan skrev:hello, vad var det där för något?

It's called stand alones. :|

Det hände saker med karaktärerna ju. Då är det inte fristående.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » tor maj 03, 2007 16:14

Det är fristående avsnitt, bara för det inte händer noll med karaktärerna gör det inte till ej stand alones. Det är fristående avsnitt med fristående fall, likt andra procedurals.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav CheeseGuy » tor maj 03, 2007 16:22

Illyria skrev:Det är fristående avsnitt, bara för det inte händer noll med karaktärerna gör det inte till ej stand alones. Det är fristående avsnitt med fristående fall, likt andra procedurals.

Fristående fall. Inte fristående avsnitt. Hoppar man över avsnittet kanske man inte riktigt hänger med i nästa. (Jag säger inte att det hände mycket viktigt, dock.) Eller du kanske kallar de flesta Six Feet Under-avsnitt (till exempel) för fristående också?

Edit: menar du fristående jämfört med hur serien har varit tidigare är det lite lättare att acceptera, men jag håller fortfarande inte med (procedural, knappast).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron