Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 17:24

Först behöver du ett torrentprogram, uTorrent tycker jag är bra, sedan finns avsnittet på t ex Mininova. Du behöver inte ta hem hela säsongen, du kan välja bara ett avsnitt i uTorrent (du får upp en lista på avsnitten när du ska börjar ladda hem, endast 222 ska vara iklickat då).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » ons mar 07, 2007 17:36

Är det inte sjukt dyrt att surfa via mobilen, de kör väll oftast på kostnad per MB. Kan nog bli väldigt kostsamt om man ska börja ladda ner serier på det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 17:38

Det är på en mobil? (jag frågade ju om det gick att ladda hem till datorn) Då går det väl inte ens att titta på det formatet där, det krävs väl speciellt format på filmfilen till en mobil.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » ons mar 07, 2007 17:39

Illyria skrev:Det är på en mobil? (jag frågade ju om det gick att ladda hem till datorn) Då går det väl inte ens att titta på det formatet där, det krävs väl speciellt format på filmfilen till en mobil.


Du kan surfa på en dator med hjälp av en mobil. Jag känner på mig att vi behöver en lite tydligare beskrivning av mobilt bredband.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Illyria » ons mar 07, 2007 17:44

Har aldrig ens hört talas om att du kan surfa på datorn via en mobil, är väldigt oinsatt i mobilvärlden. Det är nog bäst om någon annan försöker hjälpa Crashdummie. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Crashdummie » tor mar 08, 2007 9:35

poser skrev: Jag känner på mig att vi behöver en lite tydligare beskrivning av mobilt bredband.


Your wish is my command - http://www.editorial.tele2.se/?page=tel ... ltbredband

Inte lätt att veta att jag syftade på USB-modem. Väldig praktiskt liten grej när man e vagabond och hyr i andra hand. E totalt oteknisk av mig, men det har sina fördelar att ha kontakter inom tele2 ;)

Tack Illyria, ska be ngn som har en riktig bredband ladda ner avsnittet till mig :lovebunny:

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav VelocityBoy » fre mar 16, 2007 10:07

Cold shit

Klart var att något behövde hända men det här känns lite tungt.

För de olika alternativen till seriens fortlevnad så tycker jag FBI grejen låter hyffsat intressant men frågan är om det verkligen är Veronica Mars då...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav CheeseGuy » fre mar 16, 2007 10:52

Det låter inte bra. Alltså, det är ju ingenting som säger att en serie om FBI-agenter inte kan vara överjävligt bra (eller bättre än Veronica Mars som det är nu), men med samma personer bakom serien känns det mest som att de bara kan förlora på det. Men det beror på vad de har tänkt sig också. Ska det vara en procedural är det katastrof (eller hade varit det om jag hade brytt mig särskilt mycket).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Ruccola » fre mar 16, 2007 12:09

Jag tycker det låter som en ganska bra idé ändå.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav A bear » fre mar 16, 2007 12:21

Tycker spontant att det låter som en helt annan serie. Som ett sista försök att rensa bort allt som folk någonsin gillade med VM och bara behålla huvudpersonen. Någon som minns Baywatch Nights?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav CheeseGuy » fre mar 16, 2007 13:00

Här står det lite mer. Det är alltså Rob Thomas idé, Veronica ska inte vara en FBI-agent utan bara utbilda sig till en, och de ska göra en trailer för den tänkta säsongen.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » fre mar 16, 2007 13:11

CheeseGuy skrev:Här står det lite mer. Det är alltså Rob Thomas idé, Veronica ska inte vara en FBI-agent utan bara utbilda sig till en, och de ska göra en trailer för den tänkta säsongen.


Tyvärr så känner jag att jag inte bryr mig så mycket av vad det blir av Veronica Mars. Men att låta Veronica utbilda sig till FBI agent låter betydligt bättre än att faktiskt bara låta henne ha blivit en.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tomas » fre mar 16, 2007 13:20

FBI Academy låter mer som en ny skola ungefär som hoppet mellan s2 och s3 men det blir nog mycket svårt att ta med sig gamla karaktärer dit.
Jag är skeptisk men allt är bättre än ingenting.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Ruccola » fre mar 16, 2007 15:07

Eftersom jag är kär i Kristen Bell får hon gärna fortsätta som FBI-student :) Klart bättre än inget...
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav Simon » fre mar 16, 2007 16:08

ett sista försök att rensa bort allt som folk någonsin gillade med VM och bara behålla huvudpersonen


Precis så känner jag också.

Alltså, om jag skulle välja EN ENDA sak med VM som är kärnan i min kärlek till den så är det förhållandet mellan far och dotter. Deras scener tillsammans.. småsaker.. gör att det värmer i magen en hel vecka tills nästa avsnitt.

Jag minns i synnerhet ett avsnitt när hon väcker sin pappa genom att ropa till honom, och när han vaknar så frågar han genast "what's wrong Veronica!?", och det är ett sånt tecken på tillgivenhet att jag bara vill krama någon.. eller något... ett stolsben kanske.

Det finns fler saker som gjorde att jag fastnade för den, som exempelvis bollandet med Logan och Veronicas repliker som alltid var en sann fröjd, samt Vinnies sköna 80-talsinställning till coolhet.. Men ja, det förstnämnda är det som måste bevaras för att ens bevara mitt intresse för serien.

Kristen Bell är jättemysig, men om hon inte får spela ut myset mot rätt kemiska sammansättning i form av andra karaktärer så är det inte mycket att ha, tyvärr. Jag får Angel säsong 5-vibbar av ändringarna, och det är precis som att det är en licens att lägga ner det sen och påstå att "vi gav den en ärlig chans".

Å andra sidan har tredje säsongen i mitt tycke överlag varit så sunkig att jag har svårt att klandra någon. :/

Men ja, just som den började återhämta sig ska det såklart smälla till. Ungefär som med Alias.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinwiel » fre mar 16, 2007 16:14

Hmm, jag har väl inte varit överförtjust i serien på sistone men jag vill ju inte att den ska bli cancelled, jag tror att dom har möjligheter att göra riktigt bra tv, och dom har fått till det några gånger den här säsongen. Lite för sällan kanske.. Veronica Mars 4 år in i framtiden, det lät faktiskt lite kul. Om dom håller kvar charmen och inte bara gör den till en i raden av polis/agent-serier.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » fre mar 16, 2007 18:02

Tidshopp = bra grund för att berätta nya saker med flashbacks och det skulle kunna fungera bra för en serie som VM. Men sen måste seriens känsla bevaras och det kan inte enbart vara handla om Veronica, serien är mer än bara henne även om den har hennes namn. Och såklart måste noirtemat skruvas upp. Och VM måste komma bort från GG som lead-in, vilket är en hemsk kombination och serierna har inget gemensamt.

Jag är inte negativ till idéen, och hellre det än stand alones i collegemiljö. (spoiler s3) Sen undrar jag om vi inte redan fått se en setup för tidshopp och till FBI under säsong 3 med Landry och FBI internship. Det har känts som något lite för tidigt att ta upp om V ska gå kvar i college, men passar bra in med det här...

Karaktärer som kan tas bort: Piz, Parker, Dick är helt överflödiga, och även Wallace efter vad de gjort med honom under s3.
Behåll: Keith, Logan och Mac. Flyttar Weevil till top of the food chain igen vill jag ha kvar honom också. En huvudcast på fem personer och annat kan hanteras med gästskådespelare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tam » fre mar 16, 2007 18:16

Låter... konstigt. Skulle kanske vara roligt, men jag skulle ha svårt att ta det på allvar. Till en början i alla fall.

Ang Illyrias karaktärlistning: Jag tycker Dick är rolig. Han kan stann'. Annars håller jag väl med.
Senast redigerad av Tam fre mar 16, 2007 18:27, redigerad totalt 1 gång.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » fre mar 16, 2007 18:23

Jag håller med Illyria om vilka karaktärer som borde få stanna. Det är mina favoritkaraktärer också, och dom enda som jag bryr mig om egentligen..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » fre mar 16, 2007 19:31

Errr, vem e Dick??
Har jag missat ngn?

Logan e min favorit, men jag e fats i tonårseran.. sue me!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Illyria » fre mar 16, 2007 19:38

Crashdummie: Dick Casablancas, dök först upp i avsnitt nr 2 av serien. ;)


Om säsong 4, från Kristin på E!Online:
Friday, 9:22 a.m.: After speaking with very reliable sources this morning, I can tell you the following:

1. Creator Rob Thomas is shooting a five- to six-minute featurette of a new version of Veronica Mars, which is one of three options the CW is considering for next season.

2. This new Veronica version takes place four years in the future, and features Veronica as a full-fledged FBI agent. (This morning's Hollywood Reporter incorrectly reports that in the new featurette, Veronica is still in the FBI Academy.)

3. Kristen Bell is the only castmember who is part of this "FBI years" trailer/featurette. It is not yet known which other castmembers would come on board if the CW chooses this option. Veronica's current cast and crew were informed of the featurette yesterday (hence, the widespread panic and cancellation rumors running rampant—and my panic attack).

4. For better or worse, Veronica's fate has not yet been decided.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre mar 16, 2007 20:41

Det där var - om möjligt - den löjligaste idé jag har hört i hela mitt liv..... :angry:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre mar 16, 2007 20:52

Det är ju inte direkt förvånande eftersom det inte är en ny idé utan något RT pratat om långt tidigare i sin planer för Veronica.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » fre mar 16, 2007 20:56

Illyria skrev:Det är ju inte direkt förvånande eftersom det inte är en ny idé utan något RT pratat om långt tidigare i sin planer för Veronica.


Det betyder inte att det inte är en korkad idé, och enligt min smak och tänkande så är det verkligen det.

Tänk om Joss hade gjort så: "Vi måste förnya oss, hey låt oss kicka Buffy 10 år framåt i framtiden och kasta iväg alla hennes vänner och inrikta oss åt en helt ny publik!"

Personligen så är jag nu helt inriktad på att seriens öde är doooooomed.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » fre mar 16, 2007 21:04

Tja, FBI kan väl funka. Jag får lite härliga när-lammen-tystnar-vibbar. Clarice Starling, fast rolig. Och Kristen Bell skulle passa i rollen. Jag tycker det snabbt blivit kvinna av henne istället för tonåring, så ett tidshopp vore inte fel. I övrigt håller jag också med Illyria om karaktärnas vara eller inte vara. Och Tam. Dick is not expendible. Tihi, såg du vad jag gjorde där.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Illyria » fre mar 16, 2007 21:14

HeY skrev:"Vi måste förnya oss, hey låt oss kicka Buffy 10 år framåt i framtiden och kasta iväg alla hennes vänner och inrikta oss åt en helt ny publik!"

Vilket det inte finns något bekräftat om, ingen vet exakt vad som kommer hända, och det är ett av tre scenarion som vi knappt vet några detaljer om. Promon är inte ens inspelad. Jump the gun much.

Dessutom har alla serier olika förutsättningar, tidshopp är inte något alla serier skulle klara av, men jag ser inga problem med det för VM. En av de få serier som skulle klara av det baserat på berättarteknik. Sen spelar såklart andra saker in också för att bevara seriens känsla, men jag avvaktar och ställer mig positiv till ett tidshopp tills vi faktiskt vet något konkret om seriens framtid.

RT måste kommentera och det snart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Ruccola » fre mar 16, 2007 21:56

Spoiler Battlestar Galactica slutet S2 (ja, det är postat i rätt tråd :) )

I Battlestar Galactica hoppade man fram över ett år i handlingen vid säsongsavslutningen S2. Det funkade bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Sundbyberg

Inläggav lilith » fre mar 16, 2007 21:59

Ruccola skrev:Spoiler Battlestar Galactica slutet S2 (ja, det är postat i rätt tråd :) )

I Battlestar Galactica hoppade man fram över ett år i handlingen vid säsongsavslutningen S2. Det funkade bra.

Ja, det gjorde det! Det var väldigt bra gjort tyckte jag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 22:34

Jag tycker fan att den där FBI-idén är SKITBRA! Veronica Mars-teamet skulle kunna göra en fantastisk FBI-serie, och med Veronica i huvudrollen skulle det nog helt klart bli den bästa kriminalserien i produktion. När det kommer till att behålla/inte behålla karaktärer tycker jag att Keith gärna ska vara kvar, om inte som regular måsta han ju vara med ibland i alla fall eftersom han är hennes pappa och dom har ett sånt nära förhållande, men jag tycker faktiskt inte att någon annan måste vara kvar. Dom är alla sköna karaktärer, men den enda som logiskt skulle kunna ha en fast roll är väl Logan om han och Veronica är tillsammans, eller Mac om hon och Veronica skulle bo tillsammans eller något sånt. Det skulle ju behövas ett antal nya karaktärer, men att låta dom gamla komma och hälsa på ibland är såklart mycket kul.

Tummarna upp för mer Veronica Mars 8)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Crashdummie » lör mar 17, 2007 18:39

LWes skrev:Tummarna upp för mer Veronica Mars 8)


Second that (och ang Logan)

tack för uppdateringen Illyria

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron