Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 2:42

slutet av S2

Kan fortfarande inte fatta att jag i förväg lyckades spekulera rätt om hur Veronica fick klamydian. Det *borde* ha varit en huh-grej så jag vet inte vad som hände där. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 2:46

Jag lyckades inte spekulera rätt Funderade mer på något med Woody + Meg och att det var hans barn egentligen och hon fått det av honom och sen Duncan och sen Veronica.

Gillade lösningen vi fick nu långt bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » ons jul 05, 2006 12:00

Jag tycker inte att någon borde hålla med mig förrän jag:
a) Förklarar vad jag menar
b) Ser klart säsong 2

1x01-2x20
Först och främst, det jag pratade om i 2x20-inlägget som jag INTE gillat med säsong 2 hittills är Logan&Veronica. Jag menar inte att de absolut måste vara tillsammans för att jag ska vara nöjd men jag menar att det ska finnas något speciellt under ytan mellan de två om nu deras historia ska vara epic. Då ska t.ex. inte Logan gå till Veronica för att berätta om sina känslor för Hannah. Äsch, jag är dålig på att förklara vad som är fel. Men felet jag pratade om var iaf enbart LoVe-relaterat.

Om jag sedan, som ni gjorde, ska jämföra säsongerna som helheter så vill jag så klart vänta tills jag sett klart säsong 2. Min åsikt hittills är dock lite olik alla andras. Jag var nämligen inte alls speciellt intresserad av VM under hela säsong 1. Men däremot tyckte jag att 1x18-1x22 var hysteriskt bra. Utan de fem sista avsnitten skulle säsong 2 lätt vinna. För jag började se säsong 2 med en annan kärlek till serien och avsnitten känns lite bättre. Men inget i säsong 2 har varit så bra att det kan jämföras med 1x18-1x22. Säsongshandlingen mer engagerande i säsong 1. Än så länge kan jag inte välja mellan säsongerna.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 12:10

S2 t.o.m. ep 20
Fast jag håller med om att Logan och Veronic som ev par är dåligt underbyggt i S2. Helt plötsligt har Veronica en "true love"-grej med Duncan (även om de varit ihop tidigare så var det plötsligt) och sedan så är hennes och logans kärlek "epic"? M-hm?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons jul 05, 2006 13:24

Jag tycker att säsong 2 är brilliant. Så komplicerad och invecklad. Helt utmärkt.
Nästa säsong kommer vara fantastisk, det är jag säker på.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 13:29

Jag önskar det kunde börja komma lite riktiga spoilers om säsong 3. Sommartorka.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 13:30

Har de börjat spela in VM än?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » ons jul 05, 2006 13:32

Illyria skrev:Jag önskar det kunde börja komma lite riktiga spoilers om säsong 3. Sommartorka.

Ja, lite saker man kan bli uppspelt och förväntansfylld över.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 13:40

AKS skrev:Har de börjat spela in VM än?

Nej, men snart, och det borde ju betyda att script är klara osv. Hoppas det börjar läcka ut mer saker snart. 22 juli är casten på Comicon, då lär det ju ivarjefall komma ut en del, eller det borde göra det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » ons jul 05, 2006 13:55

Då de filmar så kanske det blir lite extras som läcker också... fast jag försöker hålla mig borta från spoilers (förutom Ausiello och Kristin).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 13:59

Jag brukar inte läsa några jättestora spoilers, det blir tråkigt att se avsnitten då. Ibland är det tom lite väl mycket på Tv Guide och E!Online, tror det var där jag blev lite väl spoilad om Donut Run ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » ons jul 05, 2006 14:04

Åh, jag vill hem och fortsätta se VM, så jag hinner ikapp tills S3 börjar. När börjar S3 förresten?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Illyria » ons jul 05, 2006 14:09

Preliminärt premiärdatum är 19 september.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » tor jul 06, 2006 18:08

2x21-2x22
Såg färdigt säsong 2 i natt och jag måste säga att jag blev lite besviken. 2x21 var ett bra avsnitt, men långt ifrån lika bra som slutet av säsong 1 kommer jag ihåg att jag tänkte. 2x22 sedan hade flera riktigt bra scener (Den på taket var självklart en höjdare - mest var det hon som spelar Veronica som lyfte den, drömsekvensen i början var otroligt bra - måste notera att i den här perfekta(?) verkligheten såg Veronica sig själv med Logan, inte med Duncan) men hela avsnitt övertygade inte.

De kastade in en stressad scen efter en annan och jag kände aldrig att jag fick något avslut inom något. Och mitt i all den tidspress jag kände så slösade de långa scener på t.ex. Jackie, mycket konstigt. Jag är inte överdrivet förtjust i själva handlingen (Att borgmästarens flygplan exploderade, att Cassidy var storskurken, att de sköt Aron, Duncans inhopp i slutet (BLÄ!!!)). Men sånt kan man inte säga så mycket om. Däremot kan jag säga att jag inte tyckte att de utförde de valda handlingarna på ett övertygade sätt. Just för att allt kändes hoppigt och oavslutat. De hade så mycket att förklara och så många fyrverkerier (bomber och andra chocker) att blända oss med att de inte hann med karaktärerna. Det var trots allt säsongsslut, potentiellt serieslut, jag tycker att man förtjänar lite mer än så där. Mina favoritscener var (förutom ovan nämnda) de på skolan när alla sa hejdå och förberedde examen osv.

En handling jag blev nöjd med var givetvis att Veronica&Logan är tillsammans igen, men inte ens det skötte de rätt. Vi fick egentligen inte vara med alls i deras känslor utan bara se resultatet. Riktigt trist. Dessutom har de säkert gjort slut till 3x01 igen.

Men min upplevelse kanske drogs ned något pga en spoiler jag råkade läsa innan jag såg 2x20. Jag fick hjärtat i halsgropen och blev helt chockad när jag läste en liten rad som förstörde så mycket: "Best Baddie: Cassidy Casablancas". Först ville jag tänka att jag missförstått, att de menade något annat, men jag behövde bara tänka på det i någon sekund innan allt kändes logiskt. Efter det väntade jag mig Cassidy bakom varje lömskt hörn... fast jag förväntade mig inte riktigt att han skulle vara så där hemsk. Jag gillade ju honom ju!

Men säsong 3 kan mycket väl bli väldigt bra. Alla förutsättningar finns. Men då måste de satsa mer på att beröra och mindre på att chockera. Verkar som att de tror att publiken tycker att en oväntat bomb och en hemlig mördare är mer spännande än karaktärerna och deras liv. Första säsongen berörde för att den var så intimt kopplad till deras, speciellt Veronicas, liv. Andra säsongen var konstig rent handlingsmässigt. Jag tycker personligen att de skulle ha gjort mer av en mordanklagad Logan, det hade potential att beröra eftersom det är nära Veronica (eller borde ha varit det... om hon kunde visa att hon brydde sig någon enda gång). Det är brottet i ett drama. Busskrashen är mer brottet i en deckare, tekniskt och kladdfritt.

Är Lamb död nu? :(
Senast redigerad av brat tor jul 06, 2006 22:41, redigerad totalt 2 gånger.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Spuffy » tor jul 06, 2006 18:27

brat: med tanke på att det är s2 ditt inlägg handlar om kan du för säkerhets skull skriva 2x21-2x22 ovanför spoilern istället för 1x21-1x22 som det står nu... (Eller är det jag som svamlar?) ;)

Ska dessutom tillägga att det har varit jättekul att läsa dina kommentarer till avsnitten! :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » tor jul 06, 2006 18:43

2.22

Ang. Lamb: Nej, han är inte död. Nu har jag inte sett avsnitten sen det sändes, men den sheriff/polis som följde med borgmästaren i planet var den lokale sheriffen där pappa Mars hittade borgmästaren, så Lamb var inte där. Om jag kommer ihåg rätt....
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brat » tor jul 06, 2006 18:48

Oj, tackar Spuffy, tur att du såg det!

Jag glömde bara nämna en liten reaktion:
2x22
En lite oviktig reaktion som jag måste dela med mig av. När Logan kommer upp på taket och Cassidy helt plötsligt skjuter blev jag så rädd att jag ryckte till (mycket) och stack ett finger i mitt öga. Det gjorde ont.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor jul 06, 2006 19:24

brat skrev:Jag glömde bara nämna en liten reaktion:
2x22
En lite oviktig reaktion som jag måste dela med mig av. När Logan kommer upp på taket och Cassidy helt plötsligt skjuter blev jag så rädd att jag ryckte till (mycket) och stack ett finger i mitt öga. Det gjorde ont.

:D
Jag önskar att jag också hade petat mig i ögat, så jag blivit lite mer påverkad av s2. Som det är nu blev jag mest bara frustrerad på all potential som fanns och allt som kunde gjorts så mycket bättre. Dina finalreaktioner var ganska exakt samma som mina, minus Cassidy-spoilandet då. Men det blir intressant att se framöver om säsongen håller bättre vid en omtitt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » tor jul 06, 2006 19:32

AKS skrev:2.22

Ang. Lamb: Nej, han är inte död. Nu har jag inte sett avsnitten sen det sändes, men den sheriff/polis som följde med borgmästaren i planet var den lokale sheriffen där pappa Mars hittade borgmästaren, så Lamb var inte där. Om jag kommer ihåg rätt....

Det är rätt. Eller ivarjefall någon annan sorts polis följde med. Lamb skulle möta planet i Neptune och ville därför inte ha Keith ombord.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav brat » tor jul 06, 2006 22:40

Illyria skrev:
AKS skrev:2.22

Ang. Lamb: Nej, han är inte död. Nu har jag inte sett avsnitten sen det sändes, men den sheriff/polis som följde med borgmästaren i planet var den lokale sheriffen där pappa Mars hittade borgmästaren, så Lamb var inte där. Om jag kommer ihåg rätt....

Det är rätt. Eller ivarjefall någon annan sorts polis följde med. Lamb skulle möta planet i Neptune och ville därför inte ha Keith ombord.

Ah. Bra. Jag mindes bara att Keith sagt att Lamb inte ville ha honom på planet och då fick jag för mig att Lamb måste ha varit med på planet för att säga det. Jag känner mig lättad.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav brat » tor jul 06, 2006 22:45

Glorificus skrev:2x22
Jag önskar att jag också hade petat mig i ögat, så jag blivit lite mer påverkad av s2. Som det är nu blev jag mest bara frustrerad på all potential som fanns och allt som kunde gjorts så mycket bättre.

Det är sånt som gör att man vill bli författare. Det är väldigt motiverande att drömma om vad man själv skulle ha gjort med den stabila grund de har att arbeta med på VM.
Jag förstod förresten din BN-karaktär när jag såg slutet av VM s1. Han är ju en solklar Logan-typ (dock inte Logan-kopia). (Du vet vilken karaktär jag menar.) Tror att du liknade honom vid Logan när du skulle beskriva honom och jag satt som ett frågetecken, men nu är det uppebart. Great. :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » tor jul 06, 2006 23:07

brat skrev:
Glorificus skrev:2x22
Jag önskar att jag också hade petat mig i ögat, så jag blivit lite mer påverkad av s2. Som det är nu blev jag mest bara frustrerad på all potential som fanns och allt som kunde gjorts så mycket bättre.

Det är sånt som gör att man vill bli författare. Det är väldigt motiverande att drömma om vad man själv skulle ha gjort med den stabila grund de har att arbeta med på VM.
Jag förstod förresten din BN-karaktär när jag såg slutet av VM s1. Han är ju en solklar Logan-typ (dock inte Logan-kopia). (Du vet vilken karaktär jag menar.) Tror att du liknade honom vid Logan när du skulle beskriva honom och jag satt som ett frågetecken, men nu är det uppebart. Great. :D

Ja, lite Logan.. Spike.. Roswell-Michael.. kanske rentav lite, lite ung QaF-Brian. :D

Säsong 2
Det är kul att se om sista s1-avsnitten på SVT nu och se den Logan. Tycker han är som allra bäst då. Hoppas de kan komma tillbaka till något liknande i s3.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Joamna » fre jul 14, 2006 10:16

Det här är verkligen min andra favorit serie, eller okej, alla Joss serierna kommer först, tror jag. Ah well, har i princip gillat det från första avsnittet och kärleken har bara växt och växt. Och det är desutom så att jag blir återigen övertygad om att det är underbart när jag kollar på avsnitten igen, får en aha upplevelse precis som jag får med Buffy etc.

Jag gillar verkligen Veronica som karaktär, blir jätte inspirerad av henne, heh. Men även Mac är underbar.. önskar att jag hade hennes data-skills.

Säsong 3..
Angåede Lamb så har jag hört att han ska bli en regular nästa år..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 11:12

Flisa skrev:Jag gillar verkligen Veronica som karaktär, blir jätte inspirerad av henne, heh. Men även Mac är underbar.. önskar att jag hade hennes data-skills.

Vi är ju Mac och Veronica, the team, mhm.

Jag älskar verkligen den här serien och har försökt få alla i Sverige att kolla på den, och lyckats iaf lite (err eller med typ fem personer, heh).. Anyways, bästa serien på TV nu for sure, mhm.
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 14:21

Mac-avatar! Plus i kanten till eponinethen. :D

Flisa: Det du skriver i din spoiler är sant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav eponinethen » fre jul 14, 2006 18:40

Illyria skrev:Mac-avatar! Plus i kanten till eponinethen. :D

Hehe, Mac är ju helt underbar, jag hoppas hoppas hoppas hon blir en regular i säsong 3... det vore verkligen awesome, mhm..

(Jag och Joamna (aka Flisa) ska klä ut oss till Mac och Veronica, se VM och festa till VM musik, någon som vill komma? :D )
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre jul 14, 2006 19:12

Min stora förhoppning är att Mac blir en regular i säsong 3, det hade varit perfekt. Alla avsnitt med Mac blir alltid snäppet bättre.

Är då Flisa samma Joamna jag sett på Tv-land tidigare?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 20:01

Alla avsnitt med icke-skådespelaren vad-hon-nu-heter som spelar Mac gör avsnittet ett snäpp mindre intressant för mig. Hoppas verkligen inte att hon blir regular, men det lär hon ju bli bara för att jag inte vill det så grattis till alla andra. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 20:02

Illyria skrev:Min stora förhoppning är att Mac blir en regular i säsong 3, det hade varit perfekt. Alla avsnitt med Mac blir alltid snäppet bättre.

Jag vill bara ropa ut ett generellt "ord" till allt positivt Mac-prat.

Ord!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre jul 14, 2006 20:04

AKS skrev:Hoppas verkligen inte att hon blir regular, men det lär hon ju bli bara för att jag inte vill det

Om du har sådan makt över världen, tycker jag du ska hoppas ännu lite hårdare. Be en bön, offra getter till gudarna, go crazy! ;)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron