Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons apr 26, 2006 21:36

The Buffster skrev:
Spuffy skrev:Sitter här och väntar och väntar på att det senaste avsnittet ska komma ner till min dator... Det tar alldeles för lång tid! :evil:

Känner jag dig rätt så kommer det att vara värt väntan, lätt. (Bara för att göra dig ännu mer otålig alltså)

NOOOOOOOOO!!

Du lyckades 8)

Får väl försöka stilla det värsta begäret med lite Boston Legal, då. Ain't no medicine like the love of Denny Crane...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons apr 26, 2006 22:00

adolvsson skrev:Ain't no medicine like the love of Denny Crane...

So true.

DENNY CRANE!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Illyria » ons apr 26, 2006 22:08

CheeseGuy skrev:Kommer vi får reda på om det blir en säsong till innan den här säsongen avslutas?

Nej. Säsongsavslutning 9 maj, CW meddelar line-up 18 maj.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » ons apr 26, 2006 22:09

2.20
Ganska bra avsnitt. Påminde i stämning mycket om många av säsong 1 avsnitten samt att LoVe scenerna verkligen var skamligt bra.

Men.....vad har hänt med Veronica Mars?

lite små spoilers kring säsongen...
Jag lägger av med att försöka låtsas om att jag tycker Veronica Mars är bland det bästa som jag följer nu. Jag vet inte varför jag envisar för mig själv att det verkligen är så. En inställning sen första säsongen sitter kvar riktigt starkt. För skall jag vara ärligt och verkligen fråga mig själv vad jag tycker om Veronica Mars S2 så blir det att de första 4-5 avsnitten var ljuvliga och underbara men sen har det mer eller mindre (givetvis med vissa undantag) blivit sämre och sämre.

Uppenbara skillnader från första säsongen är.

Komplicerad arc. Det behöver inte innebär något negativt men det känns verkligen som RT och co har gjort det för saken skull, att det per automatik innebär en intlligent och bra serie, på vägen glömmer man personligt engagemang, känslor, relationer och förmågan att faktiskt nå publiken (mig). Jag skiter ta mig fan blankt i vem som riggade bussen, jag orkar inte ens fundera på det vem som kan ha gjort det, jag orkar inte bry mig helt enkelt. Ingeting av de övergripande arcarna i säsong 2 engagerar mig lika mycket som säkert 3-4 övergripande arcar gjorde i säsong 1. Mordet, våldtäkten, faderskapet och ja till och med Veronicas mamma. Sen det där med relations och karaktärs arcarna känns också betydligt vekare under andra säsong. Allt känns så jäkla avlägset nu medans under säsong 1 kände man en närhet, man identifierade sig med karaktärerna, man engagerade sig helt enkelt på ett helt annat sätt.
Jag som inte orkar bry mig eller är det verkligen så? spelar egentligen inget roll då det i vilket fall som helst är ett misslyckande i mitt fall.
Wallace/Veronica samt Keith/Veronica scenerna under första säsongen var så förträffliga och underbara, inte pga. komplicerad och tänkvärd dialog, utan bara för att samspelet funkade så fantastiskt bra. Man nådde ut helt enkelt, förbaskat bra. Under andra säsongen så har dels scenerna blivit färre och dels fungerar det inte alls lika bra som under första säsongen. Här tappar serien jätte mycket hos mig för att det var en av de viktigaste sakerna som gjorde att jag verkligen föll för serien.

Så nu vet jag inte alls vad jag tycker om serien längre. Allt detta slår mig idag. Kanske för att det faktiskt var ett avsnitt som jag tyckte mycket om och faktiskt lyckades träffa mig på många av de punkter som säsong 1 gjorde. Då blir det helt plöstligt väldigt tydligt att många av de tidigare avsnitten har jag inte ens tyckt om....även om jag har inbillat mig det. Veronica Mars har på bara några timmar sjunkit som en sten. Synd. Trist och tråkigt. Jag hoppas man kan avsluta säsongen starkt och att serien får en tredje säsong som faktiskt blir bättre än detta.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Spuffy » ons apr 26, 2006 22:22

The Buffster skrev:
Spuffy skrev:Sitter här och väntar och väntar på att det senaste avsnittet ska komma ner till min dator... Det tar alldeles för lång tid! :evil:

Känner jag dig rätt så kommer det att vara värt väntan, lätt. (Bara för att göra dig ännu mer otålig alltså)


Jag blir galen! Har blivit bortskämd med att få tag i avsnitten jättesnabbt, och nu är det evighetslång väntan istället! Att se alla spoilermarkeringarna gör mig inte mindre otålig! :( (Fast jag tröstar mig med the L Word, vilket fungerar ganska bra.)

Jag gör som AKS - hoppas på morgondagen istället.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Glorificus » ons apr 26, 2006 23:18

Tob skrev:2.20
Ganska bra avsnitt. Påminde i stämning mycket om många av säsong 1 avsnitten samt att LoVe scenerna verkligen var skamligt bra.

Men.....vad har hänt med Veronica Mars?

lite små spoilers kring säsongen...
Jag lägger av med att försöka låtsas om att jag tycker Veronica Mars är bland det bästa som jag följer nu. Jag vet inte varför jag envisar för mig själv att det verkligen är så. En inställning sen första säsongen sitter kvar riktigt starkt. För skall jag vara ärligt och verkligen fråga mig själv vad jag tycker om Veronica Mars S2 så blir det att de första 4-5 avsnitten var ljuvliga och underbara men sen har det mer eller mindre (givetvis med vissa undantag) blivit sämre och sämre.

Uppenbara skillnader från första säsongen är.

Komplicerad arc. Det behöver inte innebär något negativt men det känns verkligen som RT och co har gjort det för saken skull, att det per automatik innebär en intlligent och bra serie, på vägen glömmer man personligt engagemang, känslor, relationer och förmågan att faktiskt nå publiken (mig). Jag skiter ta mig fan blankt i vem som riggade bussen, jag orkar inte ens fundera på det vem som kan ha gjort det, jag orkar inte bry mig helt enkelt. Ingeting av de övergripande arcarna i säsong 2 engagerar mig lika mycket som säkert 3-4 övergripande arcar gjorde i säsong 1. Mordet, våldtäkten, faderskapet och ja till och med Veronicas mamma. Sen det där med relations och karaktärs arcarna känns också betydligt vekare under andra säsong. Allt känns så jäkla avlägset nu medans under säsong 1 kände man en närhet, man identifierade sig med karaktärerna, man engagerade sig helt enkelt på ett helt annat sätt.
Jag som inte orkar bry mig eller är det verkligen så? spelar egentligen inget roll då det i vilket fall som helst är ett misslyckande i mitt fall.
Wallace/Veronica samt Keith/Veronica scenerna under första säsongen var så förträffliga och underbara, inte pga. komplicerad och tänkvärd dialog, utan bara för att samspelet funkade så fantastiskt bra. Man nådde ut helt enkelt, förbaskat bra. Under andra säsongen så har dels scenerna blivit färre och dels fungerar det inte alls lika bra som under första säsongen. Här tappar serien jätte mycket hos mig för att det var en av de viktigaste sakerna som gjorde att jag verkligen föll för serien.

Så nu vet jag inte alls vad jag tycker om serien längre. Allt detta slår mig idag. Kanske för att det faktiskt var ett avsnitt som jag tyckte mycket om och faktiskt lyckades träffa mig på många av de punkter som säsong 1 gjorde. Då blir det helt plöstligt väldigt tydligt att många av de tidigare avsnitten har jag inte ens tyckt om....även om jag har inbillat mig det. Veronica Mars har på bara några timmar sjunkit som en sten. Synd. Trist och tråkigt. Jag hoppas man kan avsluta säsongen starkt och att serien får en tredje säsong som faktiskt blir bättre än detta.


Håller med om vartenda ord! Bortsett från att jag inte minns vad jag tyckte om de 4-5 första avsnitten av andra säsongen... och att jag känt så här större delen av den här säsongen. De har helt enkelt utgått från att skapa ett invecklat mysterium med många trådar istället för att utgå från huvudkaraktärerna - vars samspel och problem var så engagerande i första säsongen.

Okej, nu kommer lite trött, förvirrat babbel som säkert kunde vara mer förståeligt om jag inte kände för att ranta lite om min besvikelse över VM s2... som haft en handfull mycket, mycket bra avsnitt, men som överlag mer liknat ett smörgåsbord för blinda där man blir jätteglad om man råkar få något gott på tallriken.
I det här avsnittet var det Veronica-Logan som överskuggade allt annat, men samtidigt är det så uppenbart konstruerat från 2x01 då de splittrades (med 45 minuters flashback om sommaren och hur det tog slut - um, den splittringen kände man ju verkligen.. inte), till att de skulle föras samman igen lagom till slutet av säsongen. För sent att be om det nu, men jag hade hellre sett att vi fått uppleva att deras förhållande tog slut under början av säsongen.
Och hela Duncan-Meg-barnet-grejen och Veronica/Duncan? Jaha...
Jag förstår inte varför de ska trycka in så mycket och helt släppa trådar tills det är lägligt att ta upp dem igen... när man hunnit glömma bort dem. Jag orkar inte heller bry mig ett dugg om vem som låg bakom busskraschen. Till och med det här nya kring Lilly Kane-mordet, att det kanske inte var Aaron... nä, det känns bara billigt att ändra på den fina upplösningen av första säsongen.
Kendall? Jaha.. jag ser att de har försökt konstruera en ny karaktär eller grupp karaktärer som de placerat vid de karaktärer vi redan kände. Kendall och Logan. Woody och Keith. Fitzpatricks och Weevil. Jackie med pappa och Wallace. Och så vidare, med tanke på alla småkaraktärer som tillkommit... Hur som helst märks det att tanken fanns där att planera i förväg och anknyta till huvudkaraktärerna, men genomförandet har inte varit bra. Om det beror på dålig planering eller något annat är svårt att gissa sig till, men jag hoppas verkligen de väljer att fokusera på bara några enstaka trådar med nästa säsongs större arc! Och att de då utgår från karaktärsdynamik istället för ytliga gåtor.

Det är karaktärerna vi känner och deras samspel med varandra som s1 lade grunden till, så i stort sett varje scen skulle kunna bygga på härligheter som Veronica/Keith eller Wallace/Logan eller andra ihopparningar som man nu blivit överlycklig över att hitta enstaka spillror av i avsnitten...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » ons apr 26, 2006 23:30

2.20: Jodå, mycket bra för att vara VMs2, men...

MAC: Yes! Prayer works! :D

Många små sidoplots som kommer in igen, och det ser ut som om de verkligen satsar på att försöka knyta ihop allt. Vilket jag gillar skarpt. Men samtidigt pekar det på en svaghet med säsongen:

Cheeseguy skrev vilket blir knepigt om jag ska quota mitt i spoilerblocket:
"Bra avsnitt som sagt, men jag är lite oroad för avslutningen. Arcen känns väldigt rörig, och jag undrar om den kan knytas ihop snyggt och oförutsägbart. Som det är nu bryr jag mig inte om det är Woody, Kendall, Fitzpatrick-filurerna eller Terrence Cook. "

Och jag är böjd att hålla med. De har virrat så mycket fram och tillbaka nu att det känns som om Rob Thomas skulle kunna lägga ut en poll på hemsidan och sedan klippa ihop ett sista avsnitt som ser ut precis hur som helst utifrån vad folk vill se... de har hela tiden lämnat så många möjligheter öppna att jag är rädd att det blir ett enda stort "jaha" av alltihop. (Håller även i stora drag med Tob ovan, om än kanske inte riktigt lika starkt.)

Men Woodys kampanj går åt helvete när han jävlas med Keith.
KEITH: What's a yacht without barnacles?
Vilket säkert lär få konsekvenser. Gissar jag. Och Keith får nästan veta vad Woody är... och återigen är Lamb bara en korkad plot device för att sakta ner arcen så att den räcker i 22 avsnitt.

Scenerna med Logan och Veronica, jodå, de är bra, men... var det bara jag som fick akut eftermiddagssåpeitis av den där scenen vid hotelldörren i slutet? Snälla nån. Satt bara och väntade på att Logan skulle utbrista "Haha! Jag är Logans onde tvillingbror Morgan!"

Och apropå det - har Evil Cordy plötsligt tappat den där glimten av intelligens hon verkade ha lite tidigare? Eh, Keith har ledtrådar som pekar på att hon är massmördare, att hon går under falsk identitet, att hon umgås med kända brottslingar... och HON försöker utpressa HONOM?

Nu låter jag väl negativ. Det är fortfarande riktigt bra hantverk och dialogen var om möjligt ännu bättre i det här avsnittet (Hissen!) men det vore skönt om de började göra något annat än att bara peppra oss med nya och motstridiga detaljer hela tiden.


Illyria skrev:Var är Beaver? Ingen Weevil. Jackie och Wallace i sovrummet hade vi ju gärna kunnat fått slippa.

Precis. De verkar vara övertygade om att vi ska bry oss om Jackie och Wallace. Någon kanske gör det, jag vet inte. Hoppas bara deras scener får separata kapitelindelningar på DVD-utgåvan. Om jag nu gitter köpa s2... då får de verkligen skärpa till sig de två sista avsnitten.

MacButters någon? :twisted:


EDIT: Glorificus - på pricken. Karaktärsdrivet ut, plotdrivet in. Där har vi s2s stora problem. Och de försöker täcka över det genom att bara ösa på mer och mer och mer plot. Kan vi enas om att busskraschen är VMs svar på The Initiative?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tor apr 27, 2006 7:09

Nu har det kommit en proper. Tydligen fattades det inte bara scener i början utan några sekunder i slutet också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tor apr 27, 2006 9:32

Det som saknades på slutet är en fade-out till texten, och den gör faktiskt lite, känns mer som avsnittet slutar på riktigt då.

2.20 Bryr sig någon om Jackie? Tycker hon dragit med sig Wallace ner också, vilket är trist. Hotellrumsscenen var mest eew.

MacButters? Visserligen lite underhållande med är en Macassidy-shipper. Om inte Beaver är med i de två sista avsnitten kommer jag bli arg.

Jag tror (hoppas) upplösningen på säsongen kommer ge många svar. Det är mycket kvar och jag vet inte riktigt hur de ska hinna få med allt. Definitivt redan bättre än The Initiative, Donut försvann fortare än Riley t ex.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tor apr 27, 2006 18:44

2.20 Nja... Några riktigt bra scener, men överlag inget jag hurrar över.

Den där scenen med Wallace och Jackie var så överflödig att jag helt seriöst började tänka tankar som "Hon måste vara "ond". Det är därför vi får se detta! Hon sprängde bussen för att få pappsen för sig själv!" Ja, helt ologiska tankar som försökte förklara varför vi fick se henne och Wallace i nån utdragen make sweet love-scen. Mycket underligt val att lägga krut på en sån sak.

Logan ser verkligen ut att vara påverkad (av Veronicas reaktion) där i slutet, men jag tyckte ändå att det var konsigt att han knappt kom ihåg nåt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » fre apr 28, 2006 6:51

Veronica Mars klarade sig till finalen i SOS: Save One Show, dags att börja rösta igen!

Skicka ett mail till tvdiva@eonline.com och skriv Veronica Mars i ämnesraden.

Dessutom finns det sedan igår en säsong 2 på SVT petition eftersom SVT inte tänker visa s2 förrän 2007 nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » fre apr 28, 2006 14:44

2e15-20
Nu har jag sett ikapp serien...
Det har varit riktigt bra överlag och det känns som det är samma förvirring som råder över vem som är den skyldiga i hela busshistorien som det var med Lily-mordet förra säsongen.(som iof inte är helt löst än kanske)

Med tanke på att Kendall och Logan fortfarande hänger ihop så kanske allt hänger samman. Logan>Kendall>Fitzpatrics>Mayor>(Cook) är alla med på ett hörn. Med tanke på att Veronica ska flytta till College så gör det inte så mycket om många karaktärer ryker.

Slutet kändes ganska typiskt, att Kendall är på rummet när Veronica besöker Logan på slutet, känns som något man sett alltför många gånger.(även i VM?) Men poängen gick fram hur som helst.

Gillar att Mac är med mera nu de senaste avsnitten. Jag hade förväntat mig att Beaver skulle kasta avundsjuka blickar åt Mac och hennes dejt men han var inte ens med på festen och i avsnittet.

Ser fram emot dom avslutande avsnitten på säsongen!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Spuffy » fre apr 28, 2006 22:34

2.20
Noo, so close... LoVe-scenerna gör att jag glömmer alla de negativa saker som ni påpekat ovan (och som jag mestadels håller med om). Kemin mellan Veronica och Logan är fantastisk. Även om jag anade att Kendall var i rummet när Veronica lättade sitt hjärta så gjorde det ont när det visade sig att jag hade rätt. Men i övrigt undrar jag verkligen hur alla trådar ska hinna bindas ihop på de få avsnitt som återstår. Hm.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Glorificus » lör apr 29, 2006 1:32

Whoa, snygg avatar, Bender!

8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » lör apr 29, 2006 1:43

Korta versionen? Jag gillade 2x20.

Långa?
CheeseGuy skrev:Bra avsnitt som sagt, men jag är lite oroad för avslutningen. Arcen känns väldigt rörig, och jag undrar om den kan knytas ihop snyggt och oförutsägbart. Som det är nu bryr jag mig inte om det är Woody, Kendall, Fitzpatrick-filurerna eller Terrence Cook

Jag är fullständigt övertygad om att det är en effekt av dålig planering. Har sagt det förr, upprepar mig gärna - bara med säsongs-arcer är det naturligtvis extra viktigt att planera i förväg, men mycket mer så när man skapar en deckarhistoria. RT & Co hade behövt ha allt klart för sig i förväg, åtminstone vad gäller säsongsfallet, och det tror jag inte dom hade. Därför blir det också extra rörigt nu mot slutet.

Det var samma problem med första säsongen, men jag tror det har varit mer märkbart i säsong 2 eftersom säsongsfallet har varit mycket mer närvarande.

Om inte annat hoppas jag att S3 blir säsongen då dom äntligen får allting rätt.

Med det sagt... Ja! Det är såhär jag vill ha min Veronica Mars. Arc, CotW som en del av arcen, tonårsdrama, lite ljus och en hel del mörker. Varför är inte det här VMs standardstil har jag ingen aning om, för det borde det vara.

Avsnittet i sig lär kanske inte gå till historien som säsongens bästa, men mixningen av ingridienserna... fan. Mer sånt!

Och en stor :lovebunny: till Mac. Hon är så söt, och härlig, och bra, och jag vill ha en säsong 3 som är centrerad kring henne och Veronica, där Mac är Q till Veronicas Sherlock Holmes. Ja tack snälla!


Så ligger det till.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » lör apr 29, 2006 1:50

:( blir alltid avundsjuk när jag ser denna trpd. Jag vill oxåp se mer VM :(
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Bender » lör apr 29, 2006 9:50

Glorificus skrev:Whoa, snygg avatar, Bender!

8)


Åhh tack! :) Lite Stimorol-reklaminspiration...

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav LWes » sön apr 30, 2006 11:44

2x20
Va många som verkar vara besvikna och inte helt nöjda med serien längre :x
Själv tycker jag att allt är så fantastiskt!
Mysteriet är så enormt invecklat att min hjärne exploderar och jag älskar det! :o
Leo - Är han inte den härligaste killen som finns?! :eek: Jo Det är han.
och allt är så bra!
och alla karaktärer som återkommer är helt otroligt bra. Hur många återkommande karaktärer har dom egentligen?! MAN KAN ALDRIG HA FÖR MÅNGA!
Det känns som man HELA TIDEN blir belönad för att man sett alla avsnitt och KOMMER IHÅG saker som hänt. T.ex. Lucky, vem hade trott att han skulle vara med i gen och inblandad i vad som händer?
Jag blev så glad när man såg hur besviken och arg Veronica var på Logan i slutet. Nu ser jag inget potential för dom att bli tillsammans igen! :)
Det bästa är att ALLA mysterier och fall verkar ha med varanndra och göra! Det gör mig så uppspelt! För det är så smart, ungefär som Arrested Development-smart som gör att man känner sig smart av att se det hela vecklas ut.
Det är möjligt att Veronica Mars hoppar upp ett par platser på min favoritserie-lista när säsongerna är slut, beroende på hur det hela går jämfört med 24 och Prison Break's säsongsavslutningar och förutsättningar inför nästa säsonger.
:lovebunny: 8) :lovebunny: 8) :lovebunny: 8) :lovebunny: 8) :lovebunny: 8) :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön apr 30, 2006 11:46

Kristen Bell om hur hon känner om chanserna för en S3:

Kristen Bell on Mars' Fate: "I'm Not Worried At All."

While Veronica Mars fans wait for official word on whether Season 3 will be, the sassy sleuth's portrayer says all clues point to a future on the new CW network. "I'm not worried about next season at all," Kristen Bell told TVGuide.com at a Tribeca Film Festival event in support of her comedy Fifty Pills. "We've gotten phone calls and optimism from the people that we need to get it from. [CW president of entertainment] Dawn Ostroff and [CBS chairman] Les Moonves have been very involved, saying, 'Don’t worry.' They have never hidden their support." But until the official nod comes through — perhaps not until the mid-May upfronts — fans will have to sit tight. "You never know until it's down to the wire what it's going to be," Bell allows. "But the show has a lot to offer and if we're lucky, we'll be back." For much more from Bell — including the interesting season finale teases she shared with us (one hint: black-and-blue) — watch for Tuesday's TVGuide.com Insider.


http://community.tvguide.com/thread.jsp ... =700001207
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön apr 30, 2006 12:12

LWes skrev:Mysteriet är så enormt invecklat att min hjärne exploderar och jag älskar det! :o

:D

Skulle inte säga att min hjärna exploderar men ju mer detaljer vi får reda på och hur allt verkar hänga ihop dessto bättre blir det. Vissa avslöjande tycker jag dock hade kunnat komma tidigare, men något sämre är inte serien.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinwiel » tis maj 02, 2006 17:25

Aaaah! Jag älskade 2x20!
LoVe-scenerna var magiska, jag bara njöt. Jag fattade att Logan skulle ha en tjej där på slutet, men blev lite förvånad över att det var Kendall.. eeew, Logan skärp dig, hon är skanky. Jag blev leeedsen när Veronica såg sådär gråtfärdig ut, och det var längesen jag blev gråtig av ett VM-avsnitt. Avsnittet var charmigt, roligt, sorgligt, ja, hittills det bästa i säsong 2. Så..:

Jag håller med Tob i ALLT han skrev ovan (och Glory med). Jag behöver inte upprepa det han skrev eftersom jag tycker samma sak. Det är synd att det är så. VM var en av mina absoluta favoritserier under s1, och nu får jag bara ont i huvudet av alla krångliga sidospår, och jag kommer aldrig ihåg vem som är vem, och vem som har gjort vad. Dumt. Onödigt. Detta avsnittet och några i början (kanske också det på tivolit) är undantagna, dom hade ändå nåt speciellt. Jag saknar ju slagfärdiga, bubbliga Veronica och LoVe-scenerna med KEMI i, och i 2x20 fick jag rätt så mycket av det. Skärpning nu till s3! Jag håller med den som skrev ovan att vi tittar på serien pg av karaktärerna och deras relationer, så ge oss mer av det, annars tröttnar i alla fall jag. Fast jag lär ju fortsätta att se ändå, och jag tror och hoppas att det löser sig till s3.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis maj 02, 2006 17:35

SOS: Save One Show pågår fortfarande, glöm inte att rösta på VM:

Skicka ett mail till tvdiva@eonline.com och skriv Veronica Mars i ämnesraden. Resten av mailet ska vara tomt.

Och även Petition: Säsong 2 på SVT. De flesta här verkar ju ladda hem, men här kan ni ändå klaga lite på SVT som inte tänker visa s2 förrän 2007 nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis maj 02, 2006 17:47

Tinwiel skrev:Jag håller med Tob i ALLT han skrev ovan (och Glory med). Jag behöver inte upprepa det han skrev eftersom jag tycker samma sak. Det är synd att det är så. VM var en av mina absoluta favoritserier under s1, och nu får jag bara ont i huvudet av alla krångliga sidospår, och jag kommer aldrig ihåg vem som är vem, och vem som har gjort vad. Dumt. Onödigt. Detta avsnittet och några i början (kanske också det på tivolit) är undantagna, dom hade ändå nåt speciellt. Jag saknar ju slagfärdiga, bubbliga Veronica och LoVe-scenerna med KEMI i, och i 2x20 fick jag rätt så mycket av det. Skärpning nu till s3! Jag håller med den som skrev ovan att vi tittar på serien pg av karaktärerna och deras relationer, så ge oss mer av det, annars tröttnar i alla fall jag. Fast jag lär ju fortsätta att se ändå, och jag tror och hoppas att det löser sig till s3.


Extremt medhåll. Väl talat.

Illyria: Inte dåligt med SVT-petition:en (hrm...). 75 personer har skrivit på nu!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tis maj 02, 2006 18:02

2007? Inte till hösten alltså? Hmf. Jag tittar ju sällan på SVT-sändningen, men jag skriver gärna på petiotionen..

Nu är jag faktiskt liiite peppad inför nästa avsnitt, med tanke på
vad som hände i slutet av 2x20. LoVe!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav dizzy » tis maj 02, 2006 20:09

Illyria skrev:Och även Petition: Säsong 2 på SVT. De flesta här verkar ju ladda hem, men här kan ni ändå klaga lite på SVT som inte tänker visa s2 förrän 2007 nångång.

Eftersom de inte tycker att de har plats för mer inköpta "ungdoms"-serier på en gång så tycker jag det är rätt rimligt att VM s2 inte kommer förrän 2007. I höst skulle ju innebära bara några månader mellan säsongerna. De har ju några andra på kö som ska få plats, och att de inte visat DLM s2 än är en större skandal då. (IMHO)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis maj 02, 2006 20:28

Det handlar om att klaga på dem och få dem att visa mer än en serie åt gången. Om de fortsätter i samma takt kommer alla deras serier vara flera år gamla, det är inte acceptabelt. Om fler klagar kanske de kan börja inse det. Om ingen säger något, fortsätter de i samma stil.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons maj 03, 2006 11:56

Vart är det nya avsnittet?
Jag har väntat hela morgonen! Jag vill ha den nu!
(eller var det inget avsnitt igår?)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » ons maj 03, 2006 11:58

VM-avsnitten brukar komma sent va?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav AKS » ons maj 03, 2006 12:08

Fast nu känns det lite konstigt tycker jag. House har ju t ex dykt upp (nästa avsnitt redan i morgon, tror jag, ska visst vara ett mycket bra dubbelavsnitt). Himla frustrerande.
Senast redigerad av AKS ons maj 03, 2006 12:09, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » ons maj 03, 2006 12:08

jo. vissa veckor kommer de några timmar efter övriga serier :(
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron