Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » fre feb 03, 2006 12:59

Problemet som jag ser det blir att det kommer bli dubbelt så många trådar om vi ska göra på det sättet. Vad händer sedan när en serie börjar repriseras? Ska vi ha en ny tråd för den omgången också?

Jag förstår inte riktigt spoilermarkeringshatet. Är det svårt att hålla sig från att läsa under?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre feb 03, 2006 13:00

Ytterligare en möjlighet är att ha en tråd för varje säsong.
Senast redigerad av latarmig fre feb 03, 2006 15:10, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » fre feb 03, 2006 13:03

Ja, vad är problemet med spoilermarkeringar? Det är bra att kunna läsa tråden utan att riskera att bli spoilad, oavsett om man följer säsong 1 på TV eller bara inte har hunnit se det senaste avsnittet ännu. Och det diskuteras ju inte särskilt mycket om säsong 1 ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav sus@n » fre feb 03, 2006 14:33

Det är just det jag menar att det inte diskuteras så mycket säsong 1 och jag tror att anledningen är just faktumet att alla andra i tråden verkar ha fått igång ett snack om säsong 2 (om man kollar på alla markeringar). Jag är generellt inte emot spoilermarkeringar (tycker de är nödvändiga) men i det här fallet avskräcker alla dessa spoilers mig från att diskutera säsong 1. Vi har ju två Alias trådar, en för Sverige tid och en för USA tid så varför inte ha två VM?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » fre feb 03, 2006 14:40

sus@n: För att det blev förvirrande och en ohygglig massa tjafs kring Alias-trådarna. Börja skriv något om S1-avsnitten här så ska du nog se att både de som ser S1-avsnitten på SVT nu och de som såg dem för ett år sedan kommer börja svara. :) Jag hoppas på det i alla fall.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » fre feb 03, 2006 14:52

sus@n skrev:Vi har ju två Alias trådar, en för Sverige tid och en för USA tid så varför inte ha två VM?

Inte nu längre, den låstes den 22:e september förra året (yeah, I looked it up).
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » fre feb 03, 2006 15:40

Ingen aning om att Alias tråden låstes. Själv diskuterar jag det på mitt Alias forum. Okej jag försöker väl att diskutera här..

Angående Lillys mord: Hennes mamma är förvånandsvärt kall & oberörd jag får känningar att det kan vara hon. För pappan är det inte, han grät och var väldigt känslofylld när hyllningsvideon visades. Jag har definitivt ändrat min åsikt jag hade ibörjan att VM är förutsägbar för det är det inte enligt mig längre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav AKS » fre feb 03, 2006 15:44

Bara en tanke: i dessa trådar diskuteras ju inte bara avsnitt utan man länkar även till artiklar o dyl och kanske bara tipsar om andra projekt för skådespelarna. Har man två trådar kommer många att missa det snacket också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre feb 03, 2006 15:52

sus@n skrev:Det är just det jag menar att det inte diskuteras så mycket säsong 1 och jag tror att anledningen är just faktumet att alla andra i tråden verkar ha fått igång ett snack om säsong 2 (om man kollar på alla markeringar).


Nje, jag tror snarare det beror mer på att alla följer USA-sändningarna och använder mest STV för att se om serien. Det är därför det inte är så mycket om s1 i den här tråden.

AKS: för att inte tala om allt man måste skriva om och gå igenom på nytt utan förändringar i den eftersläpande tråden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre feb 03, 2006 16:10

Jag håller nog med de flesta att det räcker med en tråd. Nu är visserligen Veronica en mer diskuterad serie än Alias, men det kaos som uppstod kring Alias trådarna var ju bara hemskt. Sen hade AKS en vettig kommentar kring att tråden används som allmän infotråd om skådespelare, nyheter och dylikt. Vilket också stödjer behållande av en tråd.

Men jag förstår Sus@n och ev andra som tycker det är frustrerande att det kan vara svårt att diskutera S1.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 18:14

Det enda som talar emot olika trådar är just att vi postar allmän info också, annars tycker jag detta hade varit den bästa lösningen:
latarmig skrev:Ytterligare en möjlighet är att ha en tråd för varje säsong.

Ärligt talat förstår jag inte varför det blev så mycket tjat om Alias, tråden var märkt med t ex Tv4 men ändå blev någon förvirrad. Läs vad tråden heter, du postar ju inte saker som VM i OC-tråden.

Sen att det ska vara spoilermarkeringar är självklart, så du kan hoppa in i serien när som.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » fre feb 03, 2006 20:34

Tob skrev:Men jag förstår Sus@n och ev andra som tycker det är frustrerande att det kan vara svårt att diskutera S1.


Bara se på exemplet att jag försökte dra igång en diskussion och skrev mina åsikter om avsnittet i torsdag & fortfarande inte fått någon feedback :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 20:46

Eftersom det klämdes in mitt i diskussionen om två trådar är det lätt att missa. Det borde vara spoilermarkerat också? (vilket också gör det lättare att se när någon diskuterar handlingen)

1.04 Celest Kane är klart mer kall än resten av familjen, det fick vi ju se i flashbacksen här också, och visst gör det henne till en större misstänkt än pappan efter detta avsnittet.

Gillar att vi får se en mjukare sida av Logan också, något som jag också tycker syns i flashbacksen, och tom Weevil gråter ju lite på ceremonin på slutet. Lillys minnesvideo är härlig. Lilly är hur härlig som helst, vilket bara gör hennes mord än mer sorgligt.

Tycker det är trevligt att Wallace får mer utrymme också, han är en fantastiskt bra sidekick, gör ju ett stort arbete som nörd och är underhållande också.

Sen älskar jag scenerna på spelstället, allt från outfiten till Veronicas Ownage! :D

Ett väldigt bra avsnitt.


När det gäller sändningarna på SVT så diskuterar jag det mest på Tv-land och inte här.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » fre feb 03, 2006 21:10

sus@n skrev:
Tob skrev:Men jag förstår Sus@n och ev andra som tycker det är frustrerande att det kan vara svårt att diskutera S1.


Bara se på exemplet att jag försökte dra igång en diskussion och skrev mina åsikter om avsnittet i torsdag & fortfarande inte fått någon feedback :D

Man vill ju inte kommentera spekulationer om mordet. Tror inte någon s1-tittare vill riskera att tolka s2-tittarnas svar på sånt. ;) Men det är jättekul att läsa.

Själv tycker jag det är superkul att se avsnitten på tv.
1x04
"Ownage!"
Jag minns inte om jag skrev det efter jag sett det här avsnittet första gången, men jag får lite Alias-vibbar av Veronicas utklädnad och när hon bryter sig in i datakillarnas rum. Kanske för att det var ett så pass tekniskt fall den här veckan. Kul att Wallace får hjälpa till också, han är inte lika bra som Veronica på att hålla masken men det gick ju ändå bra för honom. ;)

Man blir lite förvirrad när Veronicas gamla vänner hela tiden växlar mellan att vara riktiga idioter och riktigt sympatiska. Speciellt Logan blir man mer och mer nyfiken på.

Och det är mysigt att se ett så bra pappa/dotter-förhållande i en serie, det är inte så vanligt... Hehe, Keith är rätt rolig också. "Oh, hey, I forgot to tell ya. If he's going to be kissing my daughter on my front porch for eight and a half minutes, I'll need to meet him. Sweet dreams, honey." :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 21:28

Glorificus skrev:Man vill ju inte kommentera spekulationer om mordet.

Det är rätt svårt ja, men om någon frågar om om ett visst s1-avsnitt brukar jag kommentera med de spekulationer jag hade när jag först såg säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » fre feb 03, 2006 21:55

Illyria skrev:
Glorificus skrev:Man vill ju inte kommentera spekulationer om mordet.

Det är rätt svårt ja, men om någon frågar om om ett visst s1-avsnitt brukar jag kommentera med de spekulationer jag hade när jag först såg säsongen.

Ja, det är ju så man får göra... men själv har jag så svårt att komma ihåg vad jag trodde när. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 21:59

Då är det bra att kunna kolla upp sina kommentarer för tidigare avsnitt på forumet. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » fre feb 03, 2006 22:32

Det verkar förresten som om SVT tänker visa avsnitten 10-11 i den ordningen, alltså först 1x10 "An Echolls Family Christmas" och sen 1x11 "Silence of the Lamb". Minns att jag fick tipset i förhand att se dem i omvänd ordning... Någon som vet om det kommer att märkas mycket för nya tittare att avsnitten spelades in så?
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » fre feb 03, 2006 22:44

De visar säkert efter UPN-ordningen, det är ju så på dvd:n också, men jag väljer alltid att se Silence of the Lamb före. Det märks egentligen inte alls, förutom på några juldekorationer.

Och för er som följer på SVT: Det är uppehåll nu, femte avsnittet visas inte förrän 2 mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » lör feb 04, 2006 14:39

Glorificus skrev:Spoiler: 1:04men jag får lite Alias-vibbar av Veronicas utklädnad och när hon bryter sig in i datakillarnas rum.


Spoiler 1.04 (men varför spoilermarkera när det har visats på svensk tv?)
Håller med! Helt klart Alias vibbar vilket inte är helt fel eftersom Alias är en av mina favorit serier! Annars var hela scenen där de spelade det där spelet väldigt bra. Gillade skarpt hur Veronica lurar fram den där snubben genom att skjuta på honom "Jag är i ditt lag!"
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » lör feb 04, 2006 14:50

sus@n skrev:men varför spoilermarkera när det har visats på svensk tv?


För så gör vi i alla andra trådar om alla andra serier.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör feb 04, 2006 14:53

Precis som vi spoilermarkerar även då det gäller BtVS, AtS och Firefly utanför specifika avsnittstrådar. Om man är medlem på detta forum ska man kunna börja se en serie när som helst och veta att man inte blir spoilad bara för att serien visats på svensk TV.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sus@n » sön feb 05, 2006 12:36

Ja ja, jag är inte van att diskutera andra serier & när jag skriver i avsnittstrådarna så är det liksom en annan sak.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » sön feb 05, 2006 12:37

Illyria skrev:Och för er som följer på SVT: Det är uppehåll nu, femte avsnittet visas inte förrän 2 mars.


Allvarligt?! Fy så dåligt! Är det p.ga. OS eller? :?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Illyria » sön feb 05, 2006 16:37

sus@n: Bland annat, men nästa vecka har inte OS hunnits börja och då ska de visa nån hockey istället. Väldigt dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » sön feb 05, 2006 16:48

Illyria skrev:sus@n: Bland annat, men nästa vecka har inte OS hunnits börja och då ska de visa nån hockey istället. Väldigt dåligt.


Håller med. Att ha "säsongsuppehåll" efter 4 avsnitt är rejält dåligt, inte ens 4:an brukar vara så dåliga.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 05, 2006 18:14

2.11:
Jag har skummat igenom inläggen här men förstår fortfarande inte, vem är den blonda kvinnan i bilen med Duncan i slutet av 2.11?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » sön feb 05, 2006 22:01

Den här filmen ligger just nu 1:a på amerikanska box office-listan. Det lär den inte göra länge till... :)

Anledningen att det postas i denna tråd? VM-connection, baby! Och det är Illyrias favorit: Tessa Thompson. Börja köa för biobiljett redan nu, Illyria!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön feb 05, 2006 22:07

Den har ju jättebra betyg på IMDB också, ett måste. Måste leta fram tältet så jag kan börja köa snarast! :D ;)

Yog: Som redan påpekat flera ggr, Celests assistent från ett tidigare avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön feb 05, 2006 23:01

2.11:

Från avsnittet då Veronica och Celeste bitchar med varandra i Duncans hotellsvit. Tror Veronica snackar med assistenten i Duncans sovrum. My Mother, the Fiend borde det vara... för visst tror hon att assistenten är Celestes dotter?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron