Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Andra serier 2: Son of Andra Serier

Inläggav noike » sön nov 06, 2005 20:03

Ny tråd, tjohoo!

Några serier som har egna aktiva trådar: (Med mer än fem sidor och som någon skrev i relativt nyligen. De som fanns på sidan två i TV-serie-avdelningen var tvugna att vara "levande" serier.)

24
ALIAS
America's Next Top Model
Battlestar Galactica
Boston Legal
Desperate Housewives
Friday Night Lights
Gilmore Girls
House
Lost
Nip/Tuck
The OC
One Tree Hill
Prison Break
Queer as Folk
Scrubs
The Shield
Smallville
Supernatural
Veronica Mars
Weeds


Samlingssidor
Aaron Sorkin
Realityserier
Tim Minear
Senast redigerad av noike tor jan 04, 2007 23:38, redigerad totalt 4 gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön nov 06, 2005 20:23

Då inleder väl med något som jag hittade på Whedonesque:

Tonight's episode of The Simpsons parodies Buffy? Apparently this year's Simpsons annual Halloween episode 'Treehouse of Horror XVI' pays tribute to the Buffy season two episode 'Halloween'.

“I’ve Grown a Costume on Your Face” finds everyone turned into the characters of their Halloween costumes by an evil witch. This parody of a famous Buffy episode has a surprise ending performed by someone you’d least expect.

Gäller alltså avsnitt 17x04 som visas idag i USA.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » sön nov 06, 2005 20:25

Då kanske man ska ta sig en titt på det imorrn då. Har inte sett simpsons på 2 säsonger men för en sån här grej kan det ju vara värt det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » mån nov 07, 2005 21:02

Family Guy s05e04.

Brilljant!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Peppe » mån nov 07, 2005 21:12

Instämmer, det var ett jävligt bra avsnitt :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » mån nov 07, 2005 21:18

Japp, det var riktigt schysst.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån nov 07, 2005 22:59

Illyria skrev:Då inleder väl med något som jag hittade på Whedonesque:

Tonight's episode of The Simpsons parodies Buffy? Apparently this year's Simpsons annual Halloween episode 'Treehouse of Horror XVI' pays tribute to the Buffy season two episode 'Halloween'.

“I’ve Grown a Costume on Your Face” finds everyone turned into the characters of their Halloween costumes by an evil witch. This parody of a famous Buffy episode has a surprise ending performed by someone you’d least expect.

Gäller alltså avsnitt 17x04 som visas idag i USA.


Det var inte mycket till Buffyparodi, inte mycket till överraskningsslut och - som så tyvärr alltför ofta nuförtiden - inte mycket till Simpsonsavsnitt heller. Den glimtar till ibland, men... det här kommer jag aldrig att vilja se igen. Och det är tre säsonger kvar... suck.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tis nov 08, 2005 0:10

Vad en björn sa...
verkligen inte mycket till buffy-vinkning, och visst var där några roliga sekunder i avsnittet, men nej, simpsons är inte nåt att ha längre..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tis nov 08, 2005 11:11

Det enda som var någorlunda Simpsonsklass i avsnittet var dels Gud som sugs in i intet i början, och så den lilla parodin på Herbie Hancocks "Rockit"-video (robotkvinnobenen som dansar). Älskar såna där obskyra skämt. Det finns fortfarande mycket sämre komediserier på TV, men det känns tragiskt att det är tio gånger roligare att se om t ex "Marge Vs The Monorail", "Cape Feare" eller "Bart Gets An Elephant" för femtielfte gången än att se ett nytt Simpsonsavsnitt för första...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav qarlsson » tis nov 08, 2005 11:29

Lite off-topic men..

A Bear: BUB!! oh, how we love Bub! Bästa avataren någonsin!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tis nov 08, 2005 11:45

qarlsson skrev:Lite off-topic men..

A Bear: BUB!! oh, how we love Bub! Bästa avataren någonsin!


Jodå, Bub is da man. Ska jag tolka det som att
qarlsson skrev:Men det betyder inte att din avatar får hångla med min avatar
inte gäller längre? :D
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tis nov 08, 2005 12:27

Jag tittade på Simpsons-avsnittet, det är inte en serie jag normalt ser på alls, och det var inte mycket Buffy med. I övrigt tyckte jag väl det var sådär, men jag har inte så mycket att jämföra med.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » tis nov 08, 2005 12:44

A bear skrev:
qarlsson skrev:Lite off-topic men..

A Bear: BUB!! oh, how we love Bub! Bästa avataren någonsin!


Jodå, Bub is da man. Ska jag tolka det som att
qarlsson skrev:Men det betyder inte att din avatar får hångla med min avatar

inte gäller längre? :D

IRLG! Let's hångel on dude! Bub is da stud :D
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » ons nov 09, 2005 1:16

Related 1x06
Var nog det svagaste avsnittet hittils but I still like it. Synd att den inte verkar få gå så länge till.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Noam » ons nov 09, 2005 3:14

South of Nowhere
Bild
http://www.afterellen.com/TV/2005/10/so ... where.html
Nån som hört nåt om denna serie eller sett nån cap på bittorrent nånstans? Verkar spännande :lovebunny:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 20:36

CyberAL skrev:South of Nowhere
Bild
http://www.afterellen.com/TV/2005/10/so ... where.html
Nån som hört nåt om denna serie eller sett nån cap på bittorrent nånstans? Verkar spännande :lovebunny:


Jag hittade den nånstans, kom inte ihåg vart det var.. nån av dom stora torrentsiterna i alla fall. Dock var kvaliten riktigt dålig, det var 117, 63 mb för ett avsnitt på 45-50 min. Avsnittet var rätt så ok, jag kommer nog att se några avsnitt av det, om jag får tag på dom. Dock så var den inte klockren, lite klyschig på vissa av karaktärerna och scenerna, och under nån scen så fick jag lite "kristen-familj"-vibbar, typ som 7th Heaven, men den verkade också gå emot vissa av den seriens högeråsikter, så förhoppningsvis så slipper vi mera såna vibbar. Det kan bli en bra serie om dom vågar utmana gränserna lite och inte blir för smörig. Men.. ja, dom måste nog fixa lite bättre manus tror jag. Den enda av karaktärerna som kändes intressant var Spencer, av förståeliga skäl, dom andra var bara.. jaha *rycker lite på axlarna*.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » tor nov 10, 2005 21:19

Tinwiel skrev:
CyberAL skrev:South of Nowhere
Bild
http://www.afterellen.com/TV/2005/10/so ... where.html
Nån som hört nåt om denna serie eller sett nån cap på bittorrent nånstans? Verkar spännande :lovebunny:


Jag hittade den nånstans, kom inte ihåg vart det var.. nån av dom stora torrentsiterna i alla fall. Dock var kvaliten riktigt dålig, det var 117, 63 mb för ett avsnitt på 45-50 min. Avsnittet var rätt så ok, jag kommer nog att se några avsnitt av det, om jag får tag på dom. Dock så var den inte klockren, lite klyschig på vissa av karaktärerna och scenerna, och under nån scen så fick jag lite "kristen-familj"-vibbar, typ som 7th Heaven, men den verkade också gå emot vissa av den seriens högeråsikter, så förhoppningsvis så slipper vi mera såna vibbar. Det kan bli en bra serie om dom vågar utmana gränserna lite och inte blir för smörig. Men.. ja, dom måste nog fixa lite bättre manus tror jag. Den enda av karaktärerna som kändes intressant var Spencer, av förståeliga skäl, dom andra var bara.. jaha *rycker lite på axlarna*.


Du har inte avsnittet kvar och har lust att dela på Buffyhubben.. jag har inte så bra koll på torrents..
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 21:24

Jo, CyberAl, jag har avsnittet kvar och kan dela med mig. Nu har jag dock hittat en ny torrent på mininova, som verkar vara bättre kvalité. Avsnittet heter dock inte samma sak som det förra jag laddade hem, men det står ändå s1ep1, så det borde vara samma. Ska jag ladda hem det först och sen dela med mig, om det är så att det är samma avsnitt fast av bättre kvalité? Jag har börjat ladda men det var inga seeders så det tar lite tid..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Noam » tor nov 10, 2005 21:29

Tinwiel skrev:Jo, CyberAl, jag har avsnittet kvar och kan dela med mig. Nu har jag dock hittat en ny torrent på mininova, som verkar vara bättre kvalité. Avsnittet heter dock inte samma sak som det förra jag laddade hem, men det står ändå s1ep1, så det borde vara samma. Ska jag ladda hem det först och sen dela med mig, om det är så att det är samma avsnitt fast av bättre kvalité? Jag har börjat ladda men det var inga seeders så det tar lite tid..

låter prima! :)
skrik på mig i hubben sen!!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tinwiel » tor nov 10, 2005 21:32

CyberAL skrev:
Tinwiel skrev:Jo, CyberAl, jag har avsnittet kvar och kan dela med mig. Nu har jag dock hittat en ny torrent på mininova, som verkar vara bättre kvalité. Avsnittet heter dock inte samma sak som det förra jag laddade hem, men det står ändå s1ep1, så det borde vara samma. Ska jag ladda hem det först och sen dela med mig, om det är så att det är samma avsnitt fast av bättre kvalité? Jag har börjat ladda men det var inga seeders så det tar lite tid..

låter prima! :)
skrik på mig i hubben sen!!


Sweet. Men det blir nog under morgondagen eftersom det står 5 timmar på avsnittet nu, och jag laddar Lost och ANTM samtidigt. Jag laddar hem det, kollar om det är rätt avsnitt, så får du antingen ladda det, eller det med dålig kvalité sen av mig. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav CheeseGuy » tor nov 10, 2005 23:09

Fuck.
Variety is reporting that Fox has cut back its episode order for the Emmy-winning yet ratings-anemic Arrested Development, has advised Kitchen Confidential execs that the freshman series will not be picked up for a full season, and — here comes the salt — is pulling both shows from the schedule for at least the remainder of November sweeps. Fox will air Prison Break repeats in the 8 pm/ET Monday slot for the time being, unless, that is, Jason Bateman gives up Fibonacci.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav poser » tor nov 10, 2005 23:12

Sug röv.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav carre » tor nov 10, 2005 23:14

we will laugh, the day that Fox dies, even though we know it's not right, we will dance and sing all night
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Rombat » fre nov 11, 2005 0:10

ey skrev:we will laugh, the day that Fox dies, even though we know it's not right, we will dance and sing all night

Nu vet jag var det där kommer ifrån! Yay!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav carre » fre nov 11, 2005 10:13

Rombat skrev:
ey skrev:we will laugh, the day that Fox dies, even though we know it's not right, we will dance and sing all night

Nu vet jag var det där kommer ifrån! Yay!

best song.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Tob » fre nov 11, 2005 21:20

Läste detta på tellusfilm.com

10 November 2005 -- Producenterna bakom "T3" ger sig nu i kast med tv-serien "The Sarah Connor Chronicles", som ska utspela sig mellan "T2" och "T3". Pilotavsnittet ska skrivas av Josh Friedman ("War of the Worlds"). Räkna med helt nya skådespelare.

"The series will explore what happened to Sarah Connor after the end of 'T2', when the character went on the run. She has the weight of the world on her shoulder and she also has to raise a 14-year-old son who may be the salvation of the world", säger en av producenterna.

Det finns dessutom fortfarande planer på en fjärde Terminator-film. They will be back, men knappast Arnie.

Källa: http://www.variety.com


Kon nog bli intressant. Jag gillar Terminator filmerna skarpt (tredje delen lite mindre) och att kolla närmare på vad som händer mellan andra och tredje filmen känns spännande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » fre nov 11, 2005 22:10

En Blade-serie OCH en terminator-serie? Nice!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » fre nov 11, 2005 22:36

http://news.yahoo.com/s/nm/20051111/tv_ ... NlYwM5NjQ-

The Bluth clan of Fox's ratings-challenged "Arrested Development" is also headed for the exit after Fox cut the third-season order on the Emmy-winning comedy to 13 episodes.

Also getting the ax at Fox is "Arrested's" companion on Monday, the freshman comedy "Kitchen Confidential," whose order will not be extended beyond the initial 13 episodes.


SON OF A MAN NIPPLE! FAN!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » fre nov 11, 2005 22:38

Trist. AD tänker jag på nu. KC har jag aldrig sett och tänker inte se den heller.

Hur många avsnitt blev det i S1 och S2 av AD?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » fre nov 11, 2005 22:42

s01 - 22
s02 - 18
s03 - 13
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron