Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » lör mar 24, 2007 13:39

Rombat skrev:Du sa anal!

:D Tihi!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 20:09

Okej håller med Tinwiel, Ugly betty är underbar
Marc och Amanda är det som håller serien uppe, som seth höll oc uppe.

The Riches är så spattig tycker jag, det håller inte jämt flöde, tex när hon ska bestämma sig för att stanna med maken... I mean wtf? väldans ojämt

Men det som chockade mig till mina stortår var att Tinny sa att ingen här ser på Men in trees. vad är det? Jag menar det här är en av de bästa serierna på åratal! som i avsnitt fem som är helt och hållet slapstickhumor, trodde jag skulle skratta av stolen.
OK anne heche gjorde bort sig när hon var så dum mot Ellen (sweet ellen) iaf enligt skvallerblaskorna, men hon fungerar i serien. Det är nästan lika underbart som Gilmore. Äntligen några som pratar MED folk istället för att köra Glamourstil där de står å surrar rakt ut i luften 20 timmar om dygnet. Det är en serie jag gärna ser om flera gånger, och till skillnad från tinny så har jag inte den förmågan att orka se serier flera gånger om, så det är en toppenserie verkligen.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Illyria » lör mar 24, 2007 20:24

Jag följer fortfarande Men in Trees, men den har tappat mycket från de där första avsnitten som var långt mer charmiga. Nu har den fallit i hemska klichéfällor som jag inte tål. Serien har fått en andra säsong också, kanske den kan förbättras...

Senaste UB var roligt, lagom underhållning på fredagarna. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 20:25

finns ingen serie som inte är klyshiga... jag tycker den är suvve iaf
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tinwiel » lör mar 24, 2007 20:45

Jag ska ta tag i Men in trees, om den jämförs med GG så ok då. Jag ska slutaföra mina House- och The office US-projekt först bara.

Hippie: Du och jag kan ha Amanda och Marc-fanclub. Jag har precis startat en Hugh Laurie-fanclub med Martin, så vi kan lika gärna köra nån slags mängdrabatt. Eller nåt. Jag vet inte alls vad jag ville ha sagt med det där. Att Marc i Ugly Betty äger? Ja!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 20:47

thats to gay
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tinwiel » lör mar 24, 2007 20:53

Gay som i glad och homosexuell eller den där WoW-varianten ni använder, där det är nåt negativt? För det vägrar jag erkänna som en betydelse av ordet. Gay är nåt positivt FFS!!!!! Titta på Sebbe tex! ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 20:58

men tinny "Mark, thats to gay" "really?THATS to gay?"

Men en bra sak från the riches "oh honey you wouldnt recognise nine inch if it crawled in to your bed and smacked you over the head" (när de pratar om bilar)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tinwiel » lör mar 24, 2007 21:02

Haha.. jaha, that's too gay, just ja. Jag blev lite sur för Cae brukar använda gay i den andra bemärkelsen och jag skäller på henne då. Voff voff!

Marc! :lovebunny:

förresten: Måste man spoilermärka quotes? Det måste man inte va, om dom inte avslöjar nåt om handlingen? Jag blir osäker på vilken policy vi har..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » lör mar 24, 2007 21:03

Tinwiel skrev:förresten: Måste man spoilermärka quotes? Det måste man inte va, om dom inte avslöjar nåt om handlingen? Jag blir osäker på vilken policy vi har..


Nej, inte om de inte avslöjar något om handlingen. Då fungerar det väl på samma sätt som när man har citat i signaturerna, de spoilermarkerar vi ju inte.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 21:05

ja jag stavade fel=(( och cae säger det i meningen "det är ganska kasst, har inget med saken att göra" typ.

så länge det inte är "christine Im going to be married" så borde det inte vara så farligt ;)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tinwiel » lör mar 24, 2007 21:08

Men då använder hon ändå gay i betydelsen som nåt negativt ju!! Hon ska få spanking när jag träffar henne nästa helg för det..

Hehe. 8)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » lör mar 24, 2007 21:14

mja beror på vem som säger det. men do the spatularspanking, tror det var länge sen hon fick det
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav LWes » lör mar 24, 2007 23:59

Fan... Jag tycker typ att October Road är bra :x Jag villle ju inte följa fler serier just nu, men vad tusan gör en serie mer eller mindre! :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön mar 25, 2007 0:26

LWes skrev:Fan... Jag tycker typ att October Road är bra :x Jag villle ju inte följa fler serier just nu, men vad tusan gör en serie mer eller mindre! :o

Det är bara att du följer hur många serier som helst, det är en av alla saker jag gillar med dig! /Buffster!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Simon » sön mar 25, 2007 12:56

Ja Twin Peaks är vansinnigt bra. Det är en ganska trasig serie eftersom slutet jäktades ihop när den lades ner, men den är ändå väl värd att se.

Raines 1x2

Tämligen ointressant tyvärr. Goldblum är sympatiskt virrig som vanligt och därmed höjdpunkten, men trött invandrarberättelse är måttligt fängslande.

Bättre fall nästa gång, hålls det tummar för.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HippieSpellan » sön mar 25, 2007 18:06

hotel babylon är en av de mest charmerande av de brittiska serierna tycker jag, och en av de mer välgjorda med faktiskt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 2:49

Jag har sett två avsnitt av Men in Trees nu och den lovar en hel del charm såhär långt. Vi får se.

Anne Heche är bra. Patrick är lovande, och sen har vi ju Kubiak! Och George mamma från Dead Like Me!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 2:51

gaspode skrev:Kubiak!

vad heter serien han var med i på 80talet?
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 2:51

HippieSpellan skrev:
gaspode skrev:Kubiak!

vad heter serien han var med i på 80talet?

Parker Lewis Can't Lose!

Edit: Och så har han ju varit med i Buffy såklart!
Senast redigerad av gaspode mån mar 26, 2007 2:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 2:52

gaspode skrev:
HippieSpellan skrev:
gaspode skrev:Kubiak!

vad heter serien han var med i på 80talet?

Parker Lewis Can't Lose!


Du är officiellt min nya idol! Det är bara en annan som har fattat vilken jag menar men vi har inte kommit på vad den hette.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 2:56

du omger dig uppenbarligen med kulturellt handikappade människor :)

och yay, fanbase!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 2:57

ja det är ju det jag gör Bild eller de var "sociala" när de var mindre, och såg inte på tv som oss andra :rolleyes:
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 9:40

Fam guy
s06e14 going up the stairs going down the stairs hahaha
I loved the crypletron
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav qarlsson » mån mar 26, 2007 10:25

Odyssey 5

1x14
Den där lilla ångestrelaterade känslan som kommer med kännedomen att man vet att en serie är nerlagd och det inte finns mer avsnitt att tillgå, börjar krypa inpå nu. Bra avsnitt som vanligt och jag måste säga att det var en oväntad vändning att plocka bort chucks fru ur bilden genom att låta henne dö. Eller? För slutscenerna med Kurt och det labb han upprättat får en att fundera på om frugan är helt out of the picture eller inte. Så chuck går nu och blir mer cynisk och jäklig än han nånsin varit, coola idéer presenteras på löpande band, kännedom om mer sentients med flera agendor. Serien har mycket på gång och det hade varit en fröjd att få vara med på resan att följa upp allt. Odyssey 5 as in five years, five seasons typ. Kittlande tankar som jag får sluta upp med och istället enbart foka på att njuta av nuet med de avsnitt som återstår. O5!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån mar 26, 2007 20:23

Raines 1x02
Jag fortsätter gillar, men visst, fallet är återigen den svaga länken. Dessutom känns det som Raines kommer fram till lösningen för enkelt, det är liksom inte tillräckligt effektivt detektivarbete bakom.

Det nya, återkommande elementet som introduceras här - psykologen, alltså - är långt ifrån nyskapande (som så mycket annat här, det är sant) fast jag tycker ändå det lovar gott. Det finns möjligheter.

Introt är snyggt, riktigt riktigt snyggt, med bra musik och lyckas med beröm fånga seriens noirkänsla.

Extra plus i kanten för serietidningsreferensen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 22:02

Ni sa aldrig ert utlåtande av Blood Ties. får se på den när jag går och lägger mig helt enkelt.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Illyria » mån mar 26, 2007 22:07

Jag har bra sett ett avsnitt av Blood Ties och det var sådär, ska ge den något avsnitt mer, men inget som lockar väldigt mycket att se nya avsnitt av.

Raines var okej, vissa roliga delar, men överlag vet jag inte om jag orkar med att följa serien. För den är som nämnt ändå inte speciellt nyskapande. Raines hos psykologen var inte så intressant heller, mycket mer underhållande när Dexter går till psykologen. :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » mån mar 26, 2007 22:38

Illyria skrev:Raines var okej, vissa roliga delar, men överlag vet jag inte om jag orkar med att följa serien. För den är som nämnt ändå inte speciellt nyskapande.

Egentligen borde jag inte, det var bara för mycket som tilltalade mig. Noir, Goldblum, relationen mellan honom och chiefen. Tillräckligt för att ge några avsnitt till.

Dessutom, upptäckte jag nyligen, har jag tydligen dumpat Shark. Stackars James Woods. Raines for ta Sebastian Starks plats ett tag nu, så säger vi.

Raines hos psykologen var inte så intressant heller, mycket mer underhållande när Dexter går till psykologen. :P

Det där... kan jag inte argumentera emot nånstans, speciellt inte andra stycket :) Men jag hoppas att det ska leda till något bättre.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 23:19

Blood Ties s01e01
HAHA hans sätt att avfärda one night standet är något som jag vet många önskar att de kunde rofl
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron