Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 23:21

Blade 1.2: Inte lika bra som piloten, men jag är mycket nöjd med denna serie. Mycket nöjd. Sticky är helt klart en enbart halvdan skådespelare, men med tanke på att serien heter Blade så har han himla lite att göra. Och han omringas av bättre skådespelare och riktigt intressanta karaktärer så det märks inte så mycket att Sticky inte kommer att vinna en Emmy nån gång. Sen skadar det ju inte att han är het, riktigt het emellanåt. :)

Nej, jag trodde inte att de skulle döda Fritz så snart! Tydligen så hade de inte lyckats vaccinera honom mot halshuggning. Hehe.

Och oj vad jag längtar till den dag då Krista kommer att hugga huvudet av Marcus!! Hoppas verkligen att det aldrig blir nåt som ens liknar en romans mellan de två för hon vet ju att han mördat hennes bror och om det blev nåt sånt så skulle jag helt tappa respekten för min favoritkaraktär. Krista fortsätter funka bra förresten, men undras om de redan i S1 hinner med "Marcus hittar serumet och Krista blir badass-ond i ett par avsnitt innan Blade lyckas 'återställa' henne."

Chase-skådespelerskan har helt klart sneglat lite på Drusilla. Vissa headtilts och rörelser andas Drusilla. Sen ser hon ut som en blandning av Christina Ricci och Amanda Seyfried. Kan inte riktigt koncentrera mig på karaktären eftersom hon får mig att tänka på dessa tre kvinnor hela tiden. Och hur dum var inte Chase-bruden... Hon klär sig helt i svart, men döljer inte sitt förbaskade självlysande hår! hm, vad var det för idé med kamouflage till att börja med? :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre jul 14, 2006 23:46

Vilken trevlig överraskning. Jag hade inte sett dagens avsnitt (SVT) av Chappelle's Show. Gillade verkligen frågesporten om "black people", mne även sketchen om vad som kan gå fel med "keeping it real" var riktigt rolig. Bra avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör jul 15, 2006 0:10

AKS skrev:Vilken trevlig överraskning. Jag hade inte sett dagens avsnitt (SVT) av Chappelle's Show. Gillade verkligen frågesporten om "black people", mne även sketchen om vad som kan gå fel med "keeping it real" var riktigt rolig. Bra avsnitt.


Åh black people frågesporten är bäst! Is pimpin' easy? - Hell yeah.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 0:17

:D Gillade även Ronald Reagan-frågan och att alla svar var rätt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » lör jul 15, 2006 3:35

Blade 1.3: Jepp, jag fortsätter gilla den här serien. Rejält mycket t.o.m. Börjar bli flera intressanta trådar i serien.

Hehe, slutscenen fick mig att skratta. Blade -- på väg att dra sitt svärd i ett väntrum med gravida kvinnor. Gotta love it. Lite mer humor emellanåt skulle inte skada märkte jag då.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 12:26

Off skrev:
AKS skrev:Har nu sett Chappelle's Show 3.1 (visst är det tredje säsongen?)


Du vet att alla tre avsnitt finns ute ocensurerade va? BALLIN'!


Holy crap! Aktiviteten för den här eftermiddagen var bestämd.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör jul 15, 2006 14:45

CG: Det är de två som verkar som höjdpunkterna i förväg, helt klart. Och längre fram Alan Balls vampyrserie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 14:59

caffeineaddict skrev:Och längre fram Alan Balls vampyrserie.

Finns det något riktigt matnyttigt om den än? Förutom att det är Ball, vampyrer och HBO.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jul 15, 2006 15:15

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Och längre fram Alan Balls vampyrserie.

Finns det något riktigt matnyttigt om den än? Förutom att det är Ball, vampyrer och HBO.

Nej. Tyvärr.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör jul 15, 2006 15:44

noike skrev:
adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Och längre fram Alan Balls vampyrserie.

Finns det något riktigt matnyttigt om den än? Förutom att det är Ball, vampyrer och HBO.

Nej. Tyvärr.

Fast det stämmer inte helt. Vi vet att den baseras på Charlaine Harris böcker som utspelas i en värld där människor och vampyrer lever tillsammans efter utvecklingen av syntetiskt blod.

Gamla nyheter, och jag tror inte jag hade missat det här, bara glömt. Inget ovänligt där, med andra ord.

Fast det är ju inte så jäkla mycket info ändå, egentligen. Mer nu!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jul 15, 2006 15:58

adolvsson skrev:
noike skrev:
adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Och längre fram Alan Balls vampyrserie.

Finns det något riktigt matnyttigt om den än? Förutom att det är Ball, vampyrer och HBO.

Nej. Tyvärr.

Fast det stämmer inte helt. Vi vet att den baseras på Charlaine Harris böcker som utspelas i en värld där människor och vampyrer lever tillsammans efter utvecklingen av syntetiskt blod.

Det är definitivt inget nytt och det som är mest oroande. För jag har inte hört så mycket bra om hennes böcker -- snarare att de är välidigt formelaktiga. Så jag hoppas Ball kan skruva till det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 2:11

Herregud!
Jag såg just pilotavsnittet av TRAVELER.
JÄVLAR vad det var bra! Helt sjukt bra.
Jag är helt mållös. Jag vet inte vad jag ska säga.
Jag visste sen innan att den skulle vara bra, för jag tyckte handlingen verkade riktigt cool, men...
Alla andra piloter bliknar snabbt i jämförelse.
Det är typ nya Prison Break. Så spännande och mystiskt och häftigt.
Det måste vara säsongens bästa nya serie, för om någon annan serie är bättre är den serien jag vet inte vad.

Serien börjar midseason. 13 avnsitt. ABC.
Jag kommer sitta klistrad.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön jul 16, 2006 2:28

LWes skrev:text....


Kan inte du bara posta lite bilder på digsjälv när du är sådär glad över ngt... har problem att föreställa mig dem. Du ser alltid så tuff ut på alla bilder. Jag minns mest David Bowie bilden!...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön jul 16, 2006 10:29

Traveler har jag inte ens hört talas om. Jag har kollat upp den nu och den låter halvintressant. Känns som att Prison Break (vars genesis är 24) har skapat så himla många serier med sådana här upplägg. Jag menar alltså inte att de har samma handling, men de är samma andas barn, s.a.s..

Törs dock säga redan nu att då midseason kommer så lär jag ge Traveler en chans.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 11:49

Zaxx skrev:
LWes skrev:text....


Kan inte du bara posta lite bilder på digsjälv när du är sådär glad över ngt... har problem att föreställa mig dem. Du ser alltid så tuff ut på alla bilder. Jag minns mest David Bowie bilden!...

Jag ser först ut exakt så här: :eek:
Sen så här: :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön jul 16, 2006 14:12

Har försökt ladda ner din dokumentär. Det funkar inte... filen är expired.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 15:37

Jag håller på att ladda upp den på nytt nu.
Jag ska fixa en permanent plats att ha den, men jag verkar aldrig orka..
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » sön jul 16, 2006 15:52

Ska ladda hem Traveler-piloten. Dessutom finns Heroes ute också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » sön jul 16, 2006 16:01

LWes skrev:Jag håller på att ladda upp den på nytt nu.
Jag ska fixa en permanent plats att ha den, men jag verkar aldrig orka..

Använda bit torrent kanske är en möjlig lösning? Du behöver ju inte lägga upp den på torrentsidorna, om du inte vill, men tekniken går ju bra att utnyttja. Och vi som tagit ner den kan hjälpa till att seeda, om så skulle vara. Här är hur det kan göras:
http://torrentfreak.com/how-to-create-a-torrent/#more-183
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » sön jul 16, 2006 16:06

Båda Stargate-serierna är så djävla bra nu att jag inte tror de nånsin varit bättre. Fantastisk början på de nya säsongerna.

Är det bara LWes och jag som ser dem här nu?
Ni som inte gör det kommer missa detta:

Firefly's Morena Baccarin joins Stargate-SG1
http://www.tvsquad.com/2006/06/14/fireflys-morena-baccarin-joins-stargate-sg1/

Spoiler SG1 10x01
Tydligen skall hon spela Vala's dotter Adria som vuxen.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön jul 16, 2006 16:20

Jag följer Atlantis, men inte SG1. Synd det inte var Atlantis Morena Baccarin ska vara med i.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 16:23

dizzy skrev:Båda Stargate-serierna är så djävla bra nu att jag inte tror de nånsin varit bättre. Fantastisk början på de nya säsongerna.

Är det bara LWes och jag som ser dem här nu?
Ni som inte gör det kommer missa detta:

Firefly's Morena Baccarin joins Stargate-SG1
http://www.tvsquad.com/2006/06/14/fireflys-morena-baccarin-joins-stargate-sg1/

Spoiler SG1 10x01
Tydligen skall hon spela Vala's dotter Adria som vuxen.


Whoh! Awesome!

adolvsson skrev:
LWes skrev:Jag håller på att ladda upp den på nytt nu.
Jag ska fixa en permanent plats att ha den, men jag verkar aldrig orka..

Använda bit torrent kanske är en möjlig lösning? Du behöver ju inte lägga upp den på torrentsidorna, om du inte vill, men tekniken går ju bra att utnyttja. Och vi som tagit ner den kan hjälpa till att seeda, om så skulle vara. Här är hur det kan göras:
http://torrentfreak.com/how-to-create-a-torrent/#more-183

Tack för tipset. Jag ska testa en annan sak först.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 16:50

Traveler-piloten. Rätt bra, lite seg början, fick en hel del the Pretendervibbar av den. Tumme upp.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 17:22

Nu har jag gjort en torrent av den. vi får se hur det fungerar...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön jul 16, 2006 19:20

Blade 1x03

Jag gillar att han låter asklangaren leva trots att han förstör människors liv. Gråskalor FTW!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Glorificus » sön jul 16, 2006 20:01

Illyria skrev:Ska ladda hem Traveler-piloten. Dessutom finns Heroes ute också.

Jag känner mig som en unge på Liseberg (d.v.s som mig själv på Liseberg) med alla dessa pilotavsnitt som finns tillgängliga nu. "Ooh, ny karusell!!" :)

Traveler
Helt klart min favorit hittills bland nya piloterna. Jag gillar framför allt grundidén och huvudkaraktärernas kemi! Visste inte att Bill Sadler (Roswell) skulle vara med, så det fick mig att pipa till. Och lite kul var det att jag tänkte "oj, det här var ju snygg regi, undrar om det är David Nutter?" och så var det han som regisserat piloten! :D Framför allt var det känslan bakom berättandet som fick mig att fastna - tack vare den kan jag ha lite hopp om att LWes "Det är typ nya Prison Break"-kommentar stämmer. Grr, varför är det här en midseason-serie?? Galet. Men det är ingen fullpoängare än så länge, piloten hade sina brister också (även om jag inte just nu kan sätta fingret på vad som kunde ha ändrats).

The Nine
Snygg pilot, men det känns som att den riskerar att bli för mycket yta. Som sagt känner jag redan för en del av karaktärerna och det ger mig däremot en del förväntningar.

Shark
Jeri Ryan!! James Woods!! De håller upp allt så bra att det nästan inte märks att resten är så svagt. Med bättre historier och intressantare bikaraktärer kan det här bli riktigt bra. Annars.. mjä...

Jericho
Skeet Ulrich gör mig Miracles-nostalgisk och lyfter piloten en aning. :) Men överlag känns allt smörigt och spretigt och utan större drivkraft... Jag är däremot lite nyfiken på hur det här kommer att se ut som en serie, så jag ger den några fler avsnitt att övertyga mig.

Runaway
Intressant idé, men det var mest tonåringarnas scener jag gillade... så jag hoppas att huvudhistorien blir starkare. Nu var det alldeles för förutsägbart och inte blev något bättre med så tråkiga karaktärer. *zzz*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » sön jul 16, 2006 20:14

Glorificus skrev:Visste inte att Bill Sadler (Roswell) skulle vara med, så det fick mig att pipa till.


Jag visste inte någon skådespelare som skulle vara med, men det var en hel bunt jag kännde igen!

The Class
Ganska kul serie. Inte rolig. Roligt var den inte särskillt, men lite småkul.
Jag kommer förmodligen inte se den förns den möjligtvis förnyas för en till säsong.

The Nine
Här också massa skådespelare! Jag tyckte att den faktiskt var ganska bra, men det känns meningslöst att börja se den om den läggs ner (som Reunion).
Så den kan man nog strunta i att se tills vidare.

Heroes
:) Mycket bra. Inte lika bra som Traveler, men näst bäst hittills.
Serien har hur mycket potential som helst. Dom kan göra precis vad som helst härifrån och den skulle kunna hålla på i jättemånga säsonger om det går bra för den, till skillnad från Traveler, som även om den är fantastiskt bra, är ganska begränsad. Men vem vet...
Den japanska killen och alla hans scener var överlägset bäst.
Jag blev klart förvånad när det inte var Milo, utan hans bror som kunde flyga!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » sön jul 16, 2006 20:39

LWes skrev:
Glorificus skrev:Visste inte att Bill Sadler (Roswell) skulle vara med, så det fick mig att pipa till.


Jag visste inte någon skådespelare som skulle vara med, men det var en hel bunt jag kännde igen!

Ja, jag satt länge och funderade på var jag sett rikemanssonen förut och när jag kollat på imdb var det ju självklart att det var Trey från O.C. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » sön jul 16, 2006 20:41

Glorificus skrev:Traveler
Men det är ingen fullpoängare än så länge, piloten hade sina brister också (även om jag inte just nu kan sätta fingret på vad som kunde ha ändrats).


Det stora problemet för mig var i första delen. Att gå från att de håller på att stressa och vara oroliga på hotellrummet över sin kompis till flashbackscenen där d gör sig redo att luffa runt var lite som att springa rakt i i en vägg hastighetsmässigt. Allt annat i avsnittet var mycket bättre skrivet än just den vi-tre-kompisar-sekvensen.
Men njo, jag håller nog med dig om att det här var bäst än så länge. Och Bill Sadler är från Wonderfalls, inget annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jul 16, 2006 21:01

Roswell kom före Wonderfalls, jag skulle också säga "från Roswell" även om jag gillar Wonderfalls ännu mer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron