Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav dizzy » fre apr 28, 2006 14:51

Väntar också på Thief och läste just på mininovas forum att det blivit en miss av något slag med avsnittet i tisdags, men att det sänds i repris idag så det kanske kan dyka upp snart ändå. Typ imorgon alltså.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » lör apr 29, 2006 14:04

Thief 1.05 (äntligen!): Ett stort "nja". Det var inte dåligt på något sätt, men det fanns inget som var jättebra heller, till skillnad från förra avsnittet.
Kitchen Confidential 1.12 och 1.13 (de verkar ha hoppat över ett par avsnitt) var ganska bra också. Och nu är det slut, antar jag. Ingen serie jag kommer sörja för, men den har varit allmänt trevlig och haft åtminstone två-tre riktigt roliga avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » lör apr 29, 2006 16:45

CheeseGuy skrev:Thief 1.05 (äntligen!): Ett stort "nja". Det var inte dåligt på något sätt, men det fanns inget som var jättebra heller, till skillnad från förra avsnittet.


Det fanns ju ingen scen som kunde mäta sig med förra avsnittets slutscen. För mig blev detta avsnittet lite av en bekräftelse på att det funkar förbaskat bra även då man faktiskt fokuserar på någon konkret uppgift. Jag tyckte hela scenariot med själva stölden var skitspännande, och pararellt med det historien kring Tammy. Mycket lyckat.

Väldigt tråkigt att det bara är 1 avsnitt kvar. Har fortfarande inte riktigt smält det där, var så inställd på 13 avsnitts säsong att det känns riktigt sunkigt det här.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » lör apr 29, 2006 17:53

Tob skrev:Väldigt tråkigt att det bara är 1 avsnitt kvar. Har fortfarande inte riktigt smält det där, var så inställd på 13 avsnitts säsong att det känns riktigt sunkigt det här.

Say what again?! Är Thief nerlagd, kort-kort säsong, miniserie eller något annat jag missat?

Jag har bara sett piloten ännu, sparat på dom andra till en regnig... are dag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör apr 29, 2006 19:08

adolvsson skrev:
Tob skrev:Väldigt tråkigt att det bara är 1 avsnitt kvar. Har fortfarande inte riktigt smält det där, var så inställd på 13 avsnitts säsong att det känns riktigt sunkigt det här.

Say what again?! Är Thief nerlagd, kort-kort säsong, miniserie eller något annat jag missat?

Jag har bara sett piloten ännu, sparat på dom andra till en regnig... are dag.


Jo, noike slängde upp det rakt i ansiktet på mig 10 inlägg längre upp, allt dolt under spoiler markering. Varför vet jag inte. Avslutningsvis....:

noike skrev:Beroende på hur den slutar så kan den ju faktiskt få fullsäsong som uppföljning. Men den här är en miniserie.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » lör apr 29, 2006 19:08

adolvsson skrev:
Tob skrev:Väldigt tråkigt att det bara är 1 avsnitt kvar. Har fortfarande inte riktigt smält det där, var så inställd på 13 avsnitts säsong att det känns riktigt sunkigt det här.

Say what again?! Är Thief nerlagd, kort-kort säsong, miniserie eller något annat jag missat?

Jag förstår inte riktigt hur ni kan ha missat det. Överallt från den första reapporteringen om seriens existens så har det stårr klart och tydligt "six episodes".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » lör apr 29, 2006 20:45

noike skrev:
adolvsson skrev:
Tob skrev:Väldigt tråkigt att det bara är 1 avsnitt kvar. Har fortfarande inte riktigt smält det där, var så inställd på 13 avsnitts säsong att det känns riktigt sunkigt det här.

Say what again?! Är Thief nerlagd, kort-kort säsong, miniserie eller något annat jag missat?

Jag förstår inte riktigt hur ni kan ha missat det. Överallt från den första reapporteringen om seriens existens så har det stårr klart och tydligt "six episodes".

Jag kan ha vetat om det, men glömt. Det låter precis som mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön apr 30, 2006 0:46

CheeseGuy skrev:Kitchen Confidential 1.12 och 1.13 (de verkar ha hoppat över ett par avsnitt) var ganska bra också. Och nu är det slut, antar jag. Ingen serie jag kommer sörja för, men den har varit allmänt trevlig och haft åtminstone två-tre riktigt roliga avsnitt.


Jag kommer defenitivt sörja den. Tycker serien har varit riktigt bra rakt igenom. En fin kemi mellan alla skådisar och en hel del roligheter.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav LWes » sön apr 30, 2006 0:46

Nu har jag kommit hem från min resa och laddar nu hem 28 avsnitt från dom senaste 4 dagarna.
Det ska bli kul imorgon.

Och för övrigt: CONVICTION 1x03-1x08:
Jag såg dom när jag var iväg, och jag gillar serien väldigt mycket! Den är likson mysig och trevlig och intressant. och alla karaktärerna är bra.
Den är verkligen lättsedd när man väl kommer igång.
Även om den skulle läggas ner är jag glad att jag sett den.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån maj 01, 2006 13:56

Bruce "The Bruce" Campbell i Robot Chicken 2.05. BRUCE! Bra avsnitt också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav CheeseGuy » ons maj 03, 2006 10:37

Thief 1.06: bra avslutning. Serien hann aldrig bli lysande (förutom någon enstaka scen), men jag skulle gärna se en fortsättning i riktig serieform.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » sön maj 07, 2006 13:26

CheeseGuy skrev:Thief 1.06: bra avslutning. Serien hann aldrig bli lysande (förutom någon enstaka scen), men jag skulle gärna se en fortsättning i riktig serieform.


Har dragit på att se avslutningen ända tills idag. Jag vill inte att det skulle ta slut, och det vill jag fortfarande inte att det skulle även om jag tycker slutet var mycket bra, jag vill ha en fortsättning, ge mig!

Väldigt välgjord och välspelad. Det riktigt skriker kvalite.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » sön maj 07, 2006 19:17

The British satellite channel Sky One is giving a green light for a remake of the cult-classic The Prisoner, which aired on ITV from 1967 until early 1968. The new series would run for six episodes to be aired next year, which would be the 40th anniversary of the series.


http://www.tvsquad.com/2006/05/07/docto ... -number-6/

Och precis nu insåg jag att jag aldrig hann se sista avsnittet av the prisoner!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön maj 07, 2006 19:20

Off skrev:Och precis nu insåg jag att jag aldrig hann se sista avsnittet av the prisoner!


:eek:

Herrejävlar, spänn fast dig och öppna alla sinnen till fullo...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 15:14

Jag skrev visst det här i Lost-tråden, men det hör hemma här :idea: :rolleyes: :?: :!:

Innan jag glömmer det:
I gårdagens Convition (jag älskar Conviction, det är en så bra och mysig serie, för 1x10 var så bra att säker fler personer än jag skulle tycka det!) i pausen visades promos för WINDFALL och KIDNAPPED.
Båda serierna verkar väldigt bra. Windfall är svår att veta, med den verkade intressant och spännande.
och Kidnapped - hela säsongen ska följa en familj vars son kidnappats verkar vara spännande på ett 24/Prison Break sätt vilket om det stämmer bådar mycket gott.

Windfall börjar om ganska precis en månad och Kidnapped börjar inte förns i höst.
Senast redigerad av LWes mån maj 08, 2006 17:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån maj 08, 2006 15:56

Windfall minns jag att jag lagt på minnet som "serie att hålla utkik efter". Det var väl den med Luke Perry?

Edit: Lataste frågan i världshistorien, jag vet, det är enkelt för mig att söka svaret själv...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 16:00

Glorificus skrev:Windfall minns jag att jag lagt på minnet som "serie att hålla utkik efter". Det var väl den med Luke Perry?

Edit: Lataste frågan i världshistorien, jag vet, det är enkelt för mig att söka svaret själv...


Ja, Luke Perry!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån maj 08, 2006 16:09

LWes skrev:
Glorificus skrev:Windfall minns jag att jag lagt på minnet som "serie att hålla utkik efter". Det var väl den med Luke Perry?

Edit: Lataste frågan i världshistorien, jag vet, det är enkelt för mig att söka svaret själv...


Ja, Luke Perry!

Yay, då ska jag definitivt se den! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » mån maj 08, 2006 16:35

Plot Outline: (enligt imdb om windfall) Twenty friends share in a multimillion-dollar lottery jackpot, only to experience the problems of instant wealth.


Det där temat känns ruskigt intressant. Jag blir alldeles ivrig på att följa serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 21:18

Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån maj 08, 2006 21:38


Båda ser lovande ut... speciellt efter att jag kom ihåg varför även Kidnapped lät bekant...
http://www.variety.com/article/VR111794 ... =1&s=h&p=0
8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » mån maj 08, 2006 21:41

Glorificus skrev:

Båda ser lovande ut... speciellt efter att jag kom ihåg varför även Kidnapped lät bekant...
http://www.variety.com/article/VR111794 ... =1&s=h&p=0
8)

Åh! David Greenwalt! :o :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor maj 11, 2006 9:43

Sett runt 30 avsnitt av den gamla sitcomen NewsRadio och den är skön om inte jätterolig. David Cross hoppar in i ett avsnitt och lite annat smått och gott så det blir nog att bränna av alla avsnitten.

"I think your girlfriend is clinically insane."
"Clinically insane like a fox!"

Tror jag kan se på alla avsnitt bara för Bill (Phil Hartman). Han är rolig rakt igenom.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » lör maj 13, 2006 1:26

Odyssey 5, avsnitt 10 eller 11 (beroende på dvd eller tv-rip, heter "Kitten")
Fyfan. De gör ett I Robot, You Jane-avsnitt och får det inte bara att fungera utan det blir riktigt bra. De slår hårt med konsekvenser för personerna och hamrar in saker i privatlivet. Allt som IRYJ inte gjorde.

Jävla kuk-Showtime.

Edit: Manny Coto är bortkastad talang om han inte får göra något eget snart. Det här är emellanåt så genomtänkt in i minsta detalj med karaktärer och vart handlingen leder att han måste ha världens största hjärna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » lör maj 13, 2006 11:58

C.W. är bäst!

7th Heaven får en 11:e säsong trots allt!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör maj 13, 2006 12:25

LWes skrev:C.W. är bäst!

7th Heaven får en 11:e säsong trots allt!!!!

Se, jag hade också kunnat posta det där, men då hade stora teckenstorleken varit ett uttryck för avsky och frustration.

I en serie utan slut på temat "serier som hade förtjänat nya säsonger fan så mycket bättre" koncentrerar vi oss denna vecka på Odyssey 5.

Meh.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör maj 13, 2006 12:54

LWes skrev:C.W. är bäst!
7th Heaven får en 11:e säsong trots allt!!!!

Hade UPN och WB haft några serier jag verkligen gillade och som lagts ner på sista tiden så skulle jag blivit tuppjuckstokig. Men nu: "huh?" och "meh!".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » lör maj 13, 2006 16:44

Varför är Manny Coto bara en staffwriter på 24? ge honom en egen serie ffs! Igen!

Odyssey 5 har en stark serie-arc redan från början, som CotW vävs in i hur bra som helst, de för historen framåt. Sedan har vi små sidorhistorier som väldigt snabbt utvecklas till en näve sido-arcs som även de hänger samman med grundhandlingen.

Man kännser sig lite som en förrädare när man tänker "fan, ibland är den här serien bättre än Firefly." -- vilket den inte riktigt är, men den är definitivt två över bästa sf-serier.

Jävla Showtime -- serien hade ju bra tittarsiffror och allt.


EDIT: Showtime är ondare än vad FOX någonsin varit. ONDA! De måste förgöras!

Edit: Lyssnar på pilotens kommentarspår. Mannys vision om de fem åren... Fan. Jag hade velat se, den hade lämnat alla andra sf-serier långt långt bakom sig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön maj 14, 2006 1:02

Dr Who 2.5 (till Öl och pommes!)

Alternativ verklighet, lite tråkigt i och för sig eftersom det hela känns inte riktigt på samma sätt -- det blir lite för mycket av "vi kan göra vad vi vill här, muhahahaha!". Men ändå: cybermen! Betyder detta att de är kvar i denna tidslinje hela säsongen? För plåtburkarna måste vara säsongens big bad.

Däremot: betyder detta att vi kommer stöta på mer Timelords här? Eftersom det borde vara omöjligt att ta sig dit menar jag. Någon måste ju ha lämnat dörren öppen.


Åter igen, precis som i julspecialen, lysande musikval. AAAAAAAA WHHHHHHIIIIIII-OHM-OWE!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » sön maj 14, 2006 1:02

KÄFTEN NOIKE DU TORR DU ÄR SÅ JÄVLAS MART MEN JAG VET NOG!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron