Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre nov 11, 2005 22:48

Jävligt synd (har bara sett halva S1 ännu dock). Men de hade ju kunnat lagt ner den efter S1 också... :|
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » fre nov 11, 2005 22:53

AKS skrev:Jävligt synd (har bara sett halva S1 ännu dock). Men de hade ju kunnat lagt ner den efter S1 också... :|

Jo, och även direkt efter s2 med tanke på den enorma formsvackan som är där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » lör nov 12, 2005 17:21

CyberAl, börja ladda den där serien av mig nu på DC, jag har lagt in den i min share. Jag ska åka iväg snart, men du kan ju börja ladda, så kan jag gå online på DC imorrn och ladda klart..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån nov 14, 2005 18:43

JUST ADD WATER: WB is confirming what anyone who read last week's Ask Ausiello already knew: The network is developing a Smallville spin-off based on the classic DC Comics character Aquaman. Little is known about the offshoot, but sources confirm that Alan Ritchson — who played Aqua on Smallville last month — will not be back in the title role. However, if WB ever gives Absman his own show, Ritchson will be the first one they call.


http://www.tvguide.com

Eftersom avsnittet i S5 där Aquaman dök upp var extremt meh så är jag inte så intresserad av denna serie. Däremot är det ju positivt att den smilfinken som var i Smallville inte ska vara med i serien. Han var inte så bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån nov 14, 2005 18:49

Meh! Vad händer med "Lois works her way thru college by stripping spinoffen?"
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tis nov 15, 2005 15:39

Dagens HIMYM var faktiskt riktigt bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 16:33

One of the many reasons Matt Stone and Trey parker are geniuses is because they simply don’t care. They don't care about anything. They don't care who they offend or who they piss off. But even they are reportedly nervous about tonight's episode and its targets: Scientology and Tom Cruise.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons nov 16, 2005 18:05

Off skrev:
One of the many reasons Matt Stone and Trey parker are geniuses is because they simply don’t care. They don't care about anything.

Inklusive kvalitet verkar det som numera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 18:10

noike skrev:
Off skrev:
One of the many reasons Matt Stone and Trey parker are geniuses is because they simply don’t care. They don't care about anything.

Inklusive kvalitet verkar det som numera.


De är helt klart ojämnare nu än innan men där har varit några riktigt roliga avsnitt den här säsongen också. Svårt att inte gå ner i kvalitet efter säsong 6-7. Det går inte att vara så bra alltid.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons nov 16, 2005 18:26

Off skrev:
noike skrev:Inklusive kvalitet verkar det som numera.

De är helt klart ojämnare nu än innan men där har varit några riktigt roliga avsnitt den här säsongen också. Svårt att inte gå ner i kvalitet efter säsong 6-7. Det går inte att vara så bra alltid.

Nja, det har varit helt okej ibland så de är inte nere på Simpsonsnivå. Än.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noam » tor nov 17, 2005 4:17

Idolkampanj
RÄDDA JENS
www.raddajens.info skrev:För er som inte följer Idol 2005 på TV 4. Här en resumé:
Programmet går ut på att utse Sveriges nya popidol. Flera hundra falsksångare kände sig kallade. Alla utom elva finalister gallrades bort. Programmet sänds därefter varje fredag. En artist åker ut i varje program. En expertjury ger omdömen men TV-tittarna bestämmer vem som flyger. Fyra artister återstår. Vinnaren får ett fett skivkontrakt.

Nu till saken:
I den återstående kvartetten finns en mespropp från Piteå som heter Jens. Juryn hatar honom. Efter varje program ordnar Aftonbladet omröstning där 2-3 procent av AB:s läsare brukar ha honom som favorit. Ändå krånglar han sig på något obegripligt sätt kvar - vecka efter vecka.

I expertjuryn sitter Daniel Breitholtz, skivbolagsnisse på Sony BMG som ska producera en skiva med vinnaren av Idol 2005. Vecka efter vecka tycker Breitholtz att Jens ska väck. Vecka efter vecka har han fel. Breitholtz har börjat svettas: "Det kan väl inte... Nej... Eller...?"

TÄNK om det gick att arrangera Sveriges största tv-kupp där ALLA röstade på Jens så att Piteås i särklass mesigaste kareokekung (snäll verkar han vara, men så släpigt trist att man baxnar) gick och vann hela skräpet. Vilken härlig tragedi för Sony BMG och flintskallen Breitholtz!

Min uppmaning till alla skadeglada Flashback-marodörer: Sprid budskapet. Rösta på Jens! Fyra veckor kvar. Det kostar fem kronor per vecka att rösta. En tjuga totalt. Det kan ni väl avvara när syftet är så ädelt som att skapa tv-historia.

Fredagar klockan 20.00. TV 4. Mot telefonen! Numret kommer att publiceras här när det är dags.

OBS: Den här sidan är inte på något sätt menad som ett hån av Jens som trots allt är en duktig person som tagit sig så långt.


Mer Info: http://www.raddajens.info
Artikel: http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0, ... 56,00.html

Bild
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav adolvsson » tor nov 17, 2005 16:33

CyberAL skrev:Idolkampanj
RÄDDA JENS
www.raddajens.info skrev:För er som inte följer Idol 2005 på TV 4. Här en resumé:
Programmet går ut på att utse Sveriges nya popidol. Flera hundra falsksångare kände sig kallade. Alla utom elva finalister gallrades bort. Programmet sänds därefter varje fredag. En artist åker ut i varje program. En expertjury ger omdömen men TV-tittarna bestämmer vem som flyger. Fyra artister återstår. Vinnaren får ett fett skivkontrakt.

Nu till saken:
I den återstående kvartetten finns en mespropp från Piteå som heter Jens. Juryn hatar honom. Efter varje program ordnar Aftonbladet omröstning där 2-3 procent av AB:s läsare brukar ha honom som favorit. Ändå krånglar han sig på något obegripligt sätt kvar - vecka efter vecka.

I expertjuryn sitter Daniel Breitholtz, skivbolagsnisse på Sony BMG som ska producera en skiva med vinnaren av Idol 2005. Vecka efter vecka tycker Breitholtz att Jens ska väck. Vecka efter vecka har han fel. Breitholtz har börjat svettas: "Det kan väl inte... Nej... Eller...?"

TÄNK om det gick att arrangera Sveriges största tv-kupp där ALLA röstade på Jens så att Piteås i särklass mesigaste kareokekung (snäll verkar han vara, men så släpigt trist att man baxnar) gick och vann hela skräpet. Vilken härlig tragedi för Sony BMG och flintskallen Breitholtz!

Min uppmaning till alla skadeglada Flashback-marodörer: Sprid budskapet. Rösta på Jens! Fyra veckor kvar. Det kostar fem kronor per vecka att rösta. En tjuga totalt. Det kan ni väl avvara när syftet är så ädelt som att skapa tv-historia.

Fredagar klockan 20.00. TV 4. Mot telefonen! Numret kommer att publiceras här när det är dags.

OBS: Den här sidan är inte på något sätt menad som ett hån av Jens som trots allt är en duktig person som tagit sig så långt.


Mer Info: http://www.raddajens.info
Artikel: http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0, ... 56,00.html

Bild

Men... om han vinner kommer han få göra skiva, spelas på radio och höras allmänt mycket mer. Vad är bra med det??!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor nov 17, 2005 17:22

South Park 9x12

I'm not afraid of you! I'm not afraid of you!! SO SUE ME! Så jävla bra.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav karykh » tor nov 17, 2005 17:55

Off:

Kollade du inte eftertexterna precis efter att de skriker det ? Bara massa John och Jane Smith som gjort det avsnittet :D
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 07 jan 2004

Inläggav Off » tor nov 17, 2005 18:03

karykh skrev:Off:

Kollade du inte eftertexterna precis efter att de skriker det ? Bara massa John och Jane Smith som gjort det avsnittet :D


Hehe det missade jag.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor nov 17, 2005 20:08

South Park 9.12:"I'm not in the closet..."

Och sedan när Tom & John började sjunga tilllbaka "I'm not coming out of the closet!". Lysande. Resten av avsnittet var rätt bra också, men det var "closet"-scenerna som var höjdpunkten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Noam » tor nov 17, 2005 22:56

adolvsson skrev:Men... om han vinner kommer han få göra skiva, spelas på radio och höras allmänt mycket mer. Vad är bra med det??!

För att citera sidan.. "Vilken härlig tragedi för Sony BMG och flintskallen Breitholtz!". Sony och IFPI har ju startat krig med oss nedladdare.. klart man måste ta chansen att kriga tillbaka lite :p
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Veidit » lör nov 19, 2005 8:42

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Ai » lör nov 19, 2005 12:22

Senaste besattheten: Queer as Folk (US). Nu är bara frågan hur detta kommer att påverka Zoë's framtida sexuella läggning att hennes mamma sitter och ammar medans hon plöjer avsnitt efter avsnitt...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Tam » sön nov 20, 2005 5:33

Ai skrev:Senaste besattheten: Queer as Folk (US).

Så US-versionen är bra säger du? Älskar brittiska, men skippade se amerikanska efter den totalsågades av min syster. Kanske skulle se ändå då.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Ai » sön nov 20, 2005 10:27

Tam skrev:
Ai skrev:Senaste besattheten: Queer as Folk (US).

Så US-versionen är bra säger du? Älskar brittiska, men skippade se amerikanska efter den totalsågades av min syster. Kanske skulle se ändå då.


Jag gillade också brittiska och har dragit fram till nu mig för att se den amerikanska. Ville få lite distans först. Första säsongen US är mycket lik brittiska. Piloten är exakt, tex. Men den hämtar sig. Skillnaden på fokus av serierna märks tydligt efter första säsongen, men det är ju rätt naturligt. Brittiska var ju bara en (och en halv) "säsong" - snarare en längre miniserie - medans amerikanska är fem säsonger lång.

Sen är det ju alltid kul att se coola Sharon Gless från Cagney & Lacey igen!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » mån nov 21, 2005 17:23

Family Guy 4.16:Lysande avsnitt, inte minst snuskgubbens version av "Somewhere That's Green" från Little Shop of Horrors. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » mån nov 21, 2005 21:24

Stargate SG-1 får en ny regular nästa säsong: Claudia Black
Hmmm... Först tyckte jag att hon var väldigt bra och underhållande. Sen efter några avsnitt tyckte jag att hon var väldigt jobbig.
Hoppas att det blir bra. Det blir nog bra. Stargate är bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » mån nov 21, 2005 21:25

Vafan nu måste jag börja kolla på stargate.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav A bear » mån nov 21, 2005 21:34

caffeineaddict skrev:South Park 9.12:"I'm not in the closet..."

Och sedan när Tom & John började sjunga tilllbaka "I'm not coming out of the closet!". Lysande. Resten av avsnittet var rätt bra också, men det var "closet"-scenerna som var höjdpunkten.


Jo, jävlar. Snacka om att ta en poäng och banka in den. Underbart. Har tappat bort kontakten med South Park de senaste säsongerna, men det här fick mig att vilja titta om från början igen...

"This is what scientologists actually believe." Och det tragiska är att de inte skämtar.

Men alldeles för lite Cartman, och har Kenny slutat dö i varje avsnitt?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » tis nov 22, 2005 0:06

Two Guys and a Girl. Bra serie, ibland ordentligt bra. Men det där slutet var en besvikelse. Seriously.

(Och, ja, jag vet att det var ytterligare en ohelig nedstängning av ett okänsligt TV-bolag, så det är inte seriens fel på det viset, men likväl... :? )


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tis nov 22, 2005 21:01

caffeineaddict skrev:Two Guys and a Girl. Bra serie, ibland ordentligt bra. Men det där slutet var en besvikelse. Seriously.

(Och, ja, jag vet att det var ytterligare en ohelig nedstängning av ett okänsligt TV-bolag, så det är inte seriens fel på det viset, men likväl... :? )

Right there with ya, buddy!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » tis nov 22, 2005 23:11

What's up with Las Vegas? Avsnitt 3x09 var värsta bra och det börjar hända massa saker och så! Jag ser faktiskt fram emot nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons nov 23, 2005 1:43

Ja, mitt HBO-loving fortsätter. Sträcksåg de fyra sista avsnitten av Rome S1 nu och me loves it. Det är inte Carnivalé-bra, men det blir bättre och bättre hela tiden och äger t.ex. Deadwood S2.

Iofs betyder det väl inte så mycket den här hösten, men det är ju hands down höstens bästa nya dramaserie (och då räknar jag inte Weeds eftersom folk fortsätter påstå att den ska räknas som en sommarserie).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons nov 23, 2005 10:36

http://www.cbs.com/latenight/lateshow/s ... news.shtml

Oprah And Dave: Together At Last

Queen of Daytime To Make Her First LATE SHOW Appearance on Thursday, December 1


Stor TV!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron