The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons jan 03, 2007 7:48

(spoiler hela WW) Spridda förkylda tankar som dyker upp när man står och diskar och känner sig slemmig efter att bara ha kunnat sova i 2½ timme...

Sorkin har en stor grej om förhållanden mellan fäder och deras barn. Iofs är det väl inte direkt helt ovanligt att man ger sina karaktärer komplicerade förhållanden till sina föräldrar (onscreen eller offscreen) för att ge dem djup, men i West Wings första fyra säsonger händer det verkligen så ofta att det är svårt att undgå, särskilt eftersom bara Charlie av alla karaktärer har en mamma som vi vet något särskilt om.

Vi kan gå igenom det karaktär för karaktär:

* Bartlets pappa ger ju upphov till större dramatiska historier när det görs klart att hans far aldrig tyckte om honom och t.o.m. slog honom vid tillfälle, vilket till denna dag leder honom till att vid tillfälle försöka tona ner sin intelligens för att ha större chans att folk tycker om honom ("Uncle Fluffy" som Toby uttrycker det).

* CJ:s pappa har alzheimers och vi får ett helt avsnitt centrerat kring det förhållandet (unikt i seriens historia).

* Leos pappa var även han alkoholist och Leo antar att detta på något sätt påverkat att han blev det ("It ain't nothing but a family thing" i början av "Bartlet For America" har jag alltid tolkat dubbeltydigt: dels att Leo gör sig redo att slänga sig på svärdet för sin "familj", och dels att han har "ärvt" beroendet som överhuvudtaget försätter honom i denna situation av sin pappa).

* Tobys pappa var del av den judiska "maffian" och mördade människor för pengar.

* Joshs pappa dör under vad som borde vara en lycklig stund för honom (vinsten av The Illinois Primary, ja, jag har helt givit upp försöken att översätta amerikanska politiska termer efter den här omtitten). Dessutom dör hans surrogatpappa Leo under en liknande stund åtta år senare.

* Sams pappa har varit otrogen mot hans mamma under årtionden vilket skapar en seriös svacka i det förhållandet.

Detta leder dock till att de av dem som vi under seriens gång kommer att se som fädrer själva försöker göra ett bättre "jobb" som det, även om det inte alltid är oproblematiskt: Bartlet har definitivt svårare ögonblick i sitt förhållande till sina döttrar, inte minst till Ellie i "Ellie". Och i Sorkins sista avsnitt i serien, "Twenty Five", kombinerar han vad som måste vara två av de värsta möjliga prospekten när man är en far: Bartlet förlorar sin dotter samtidigt som Toby oroar sig kring huruvida han överhuvudtaget är kapabel att älska sina barn. Alla de tre fädrerna (förutom de ovan nämnda även Leo, far till Mallory) visar sig dock vara bättre fädrer till sina barn än vad deras fädrer förmodligen var till dem.

Sedan finns det surrogatfädrerna också: Presidenten och Charlie, Leo och Josh (även om Leo som sagt går samma öde till mötes som Joshs riktiga pappa). Bartlet har onekligen en grej om saker som passerar från "far till son", inte från "far till barn" då vi vid två tillfällen ser honom passera vidare familjeklenoder som ligger honom varmt om hjärtat till Charlie snarare än till någon av sina tre döttrar.

Vet inte riktigt om det finns en större poäng att ge här dock, förutom att faderskap, snarare än föräldraskap, är en stor och viktig del av åtminstone Aaron Sorkins West Wing. Det är på många sätt överhuvudtaget en serie om familj, men det verkar onekligen ligga ett extra fokus på just denna form av familjeförhållande. Eller så kan man helt enkelt dra slutsatsen att en skitstövel till farsa leder till ett högt uppsatt jobb inom politiken.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » fre jan 05, 2007 13:18

Nu har jag börjat se S6, x antal veckor efter att jag sagt att jag skulle...

6x01 var helt ok, jag känner mig i alla fall peppad för att forsätta se :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » lör jan 06, 2007 17:59

6x04 Bra avsnitt Underhållande att se CJ's första dag som Chief of staff, gillade verkligen att Leo ville ha henne som sin ersättare, men det kändes lite oväntat.

Josh och Toby's fake uppsägningar var också roligt, och jag trodde dom var seriösa ända fram tills Presidenten gick in i rummet.


Känns skoj att vara positiv gällande West Wing igen.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » sön jan 07, 2007 1:30

Ok, lite tankar (spoiler 6x05-12) Allt med Presidenten och hans MS är otroligt engagerande, hans förlamning på Air force one var sorglig att se (roligt ögonblick då assistenten bär ut honom ur planet dock) och det var hans oförmåga att delta i Kina mötena också.

Intressant att se CJ anpassa sig till sitt nya jobb, men ännu intressantare att se Toby hantera pressen temporärt. Där blev Annabeth är ett roligt tillskott, gillar henne (otroligt komiskt att se henne gå bredvid CJ btw ;) )

Överraskande då Donna sa upp sig, the end of an era, men sen Josh också? Oj. Gillar verkligen Santos dock så det blir spännande att få se mer av det. Skoj att Se Joey Lucas igen också, om än bara för ett scen.

Lite svårt att särskilja avsnitten, då man ser dom så tätt ihop, men det enda som kändes lite tråkigt var avsnitt 12 då Leo kom tillbaka, annars har det hållit en rätt hög kvalitée.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » sön jan 07, 2007 18:52

(spoiler 6x15) Amy Gardner, yay! Bra avsnitt, gillar nästan mer att se kampanjerna än vad som pågår i vita huset nu. Slitningarna mellan hur Josh *vet* att man ska sköta en kampanj, och hur Santos vill göra det är intressanta. "I'm Matt Santos and you better believe I approve this ad" :)

(spoiler 6x16) Mycket bra avsnitt. Wow, fighten mellan Toby och Josh gjorde nästan ont, och då Toby säger att Josh borde tänkt på hur mycket dom kunnat uträtta tillsammans, så sant!

Richard Schiff :lovebunny:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » mån jan 08, 2007 1:36

Klar med S6, mycket bra säsong faktiskt. Jag var väldigt tveksam efter katastrofen som S5 är, men sällan har jag varit så glad att ha fel ;)

(spoiler 6x21-22) Mycket spännade avslut, kunde verkligen inte förutsäga åt vilket håll nomineringen skulle gå. Mycket skoj med Leo med som vice president. Alla scener under democratic convention var förresten underbart filmade, man riktigt kännde stressen.

Spännade också med vem som faktiskt är the leak gällande rymdprogrammet, för 10 år i fängelse? Wow. Jag lutar åt att det är Toby, men jag brukar alltid ha fel så...

Arnie Vinick har ju presenterats som en väldigt sympatisk republikan, så jag ser fram emot att få reda på hur man kommer känna ang. honom i S7. Kan nog bli en spännande säsong .
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån jan 08, 2007 1:41

Härligt att du är tillbaka i tråden och serien, mad. Och härligt att du gillar det du ser. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » mån jan 08, 2007 12:57

1x22 Kommer (nog) med lite mer kommentarer senare, hinner inte nu (självklart).
Vad ondskefullt! Herregud, får man sluta en säsong sådär? Tur att man direkt kan se hur det fortsätter för... det där var rätt busigt. Går det att lida igenom flera månader utan att se fortsättningen.. mummel

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jan 08, 2007 13:28

eriked skrev:1x22
Går det att lida igenom flera månader utan att se fortsättningen.. mummel


Been there, done that. Men det var joooooobbigt....


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » mån jan 08, 2007 18:11

caffeineaddict skrev:Härligt att du är tillbaka i tråden och serien, mad. Och härligt att du gillar det du ser. :)


It's good to be back! :)

(spoiler 7x01-04) Stabil säsongsöppning, lite sorgligt att se Donna gå till Josh för ett jobb. och bli nekad. Spännade format med så lite tid spenderad i the west wing nu, men skönt att det är en väldigt bra balans mellan kandidaternas misslyckanden och triumfer, ingen presenteras som perfekt.

Intressant "3 years later" segment. CJ och Danny, huh? Och skönt att se att Bartlet fortfarande kommer vara uppe och röra på sig.

Och Toby är the leak, ouch. Jag får nog ett mindre sammanbrott om han försvinner ur serien. Bara en förvarning ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » ons jan 10, 2007 1:18

(spoiler 7x07) Live avsnitt, det var väl oväntat. Kompetent genomfört, men... ja. Det kändes lite torftigt med 40 minuter debatt och nästan ingen annan huvudkaraktär än Santos och Vinick med. Engagerande ibland dock, Alan Alda är guld värd.

(spoiler 7x11) Bra avsnitt, och Danny! Jag har inte alltid varit hans största fan, men jag bara log i alla scener han var med.
"That's ok, as long as you didn't kill our fish" :lovebunny:


(spoiler från 7x05 och framåt) Trevligt att de inte helt överger Toby, utan att vi faktiskt får se Josh och CJ prata om/med honom trots att han är socialt "radioaktiv" Serien har ju en tendens att bara glömma bort folk, nu var ju i och för sig Toby en väldigt stor karaktär men ändå. Jag hade haft svårt att svälja det om han hade fått en sådan behandling, favoritkaraktär som han är
whyyyyyy did he have to be the leak!?!


I övrigt tycker jag att S7 har varit snäppet sämre än S6 hittils, men fortfarande bra.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav XY » tor jan 11, 2007 15:39

Utan att ha sett något av WW eller veta något om den, så har jag beställt första säsongen. De är rätt billiga på cdon för tillfället (249 per säsong). Jag vet några buffyfans som tycker den är bra, och det är skäl nog för ett försök.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor jan 11, 2007 15:52

XY: Yay! Hoppas du tycker om det.

Och om du blir intresserad av att läsa andra kommentarer om säsongen när du sedan tittar så lyckades jag recensera de flesta S1-avsnitten ganska utförligt några sidor bak i tråden. Tyvärr sprack det en bit in i S2.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » fre jan 12, 2007 2:06

Här spricker det hela tiden med kommentering men jag har kommit till 2x12. Men vad hände med Ainsley? (retorisk fråga)

2x10 Noël var en standout föresten. Snyggt gjord och jag fick en lite obehaglig känsla när jag såg den. Det är aldrig fel. Josh fick visa lite mer känslor också, det han han nog gjort tidigare med men inte på detta vis

En quote också från 2x11
DONNA: "You're not using lighter fluid or anything, are you?"
JOSH: "No! No flammable liquids of any kind to start a fire. Ever."
SAM: "Found it!"
JOSH: "What?"
SAM: "Kerosene."
DONNA: "JOSH!!"

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 0:42

(spoiler 7x17) Leo :cry: Underbart hanterat, längesedan jag snyftade så till en tv serie, men fy fan vad bra skådespel av Bardley Whitford, Martin Sheen och Allison Janney. Stackars Josh, bästa och värsta dagen samtidigt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav XY » lör jan 13, 2007 11:50

caffeineaddict skrev:XY: Yay! Hoppas du tycker om det.


Jag med. Det är en stor upplevelse när man hittar en ny bra serie som man vet att det finns många säsonger av. Har hittills bara sett ca 20 min av första avsnittet, och det är för tidigt för ett utlåtande. Det var lite rörigt med alla personer och allt som de pratar om som man inte riktigt är insatt i än. I synnerhet eftersom själva vinkeln verkade vara att visa hur hektiska deras liv är.

Och om du blir intresserad av att läsa andra kommentarer om säsongen när du sedan tittar så lyckades jag recensera de flesta S1-avsnitten ganska utförligt några sidor bak i tråden. Tyvärr sprack det en bit in i S2.


All right, gissningsvis kommer jag förr eller senare plöja igenom tråden om jag tycker om serien. Fast kanske helst efter att jag sett en bit in på den (eller hela serien) så att jag inte behöver hoppa över alla spoilerinlägg. Så det kan ta ett litet tag till.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav madskellig » fre jan 19, 2007 22:30

(spoiler 7x19) SAM!! :lovebunny: Jag riktigt studsade i soffan av glädje. Annars ett helt ok avsnitt, men inget som står ut.

Gah, bara tre avsnitt kvar. Känns lite sorgligt, hoppas att något av avsnitten ska innehålla mer Toby!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Bender » sön jan 21, 2007 2:44

Köpte West Wing s1 för 100 spänn på Siba, så nu blir det titta av!

s3 kostade också 100 kr men dumt nog lät jag bli att köpa den. Minns när jag funderade på att köpa boxen första gången för massa år sen och den kostade typ 800 kr eller nått!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 2:51

Bender skrev:Köpte West Wing s1 för 100 spänn på Siba, så nu blir det titta av!

:eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » mån jan 22, 2007 2:40

Så var det slut (spoiler 7x22) Stillsamt farväl till serien, men många fina ögonblick som gjorde en rätt sentimental. Skönt att Toby blev benådad, och även fast han inte var med i detta avsnitt så var det trevligt att se en scen mellan honom och CJ i förgående avsnitt. Fint med Leo's lapp där i slutet också.

Jag tycker S7 i helhet var ett kliv ner från S6, jag kände mig inte alls lika engagerad men den hade några riktigt bra avsnitt. Så även fast jag kommer sakna serien så känns det nog rätt bra att dom slutade där dom slutade.

Måste dock säga att jag absolut räknar West Wing till en av de bästa serier jag någonsin sett, även med ett klavertramp som S5, och jag tror bara det är Buffy som kan klå hur engagerad jag känt mig i karaktärerna. Jag börjar redan känna suget att se om från början, man har ju trots allt hunnit glömma mycket av S1 ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav XY » tis jan 23, 2007 18:58

Bender skrev:Köpte West Wing s1 för 100 spänn på Siba, så nu blir det titta av!


Jesus Kristus! Jag trodde att jag hade gjort ett kap med min norska säsong 1 för 249:-. Det tycker jag iofs fortfarande, men det känns inte riktigt lika kapigt som innan. Tror jag ska ta en sväng till sibas hemsida.

(Den norska säsongen har för övrigt nackdelen att varje skiva har ett eget fodral, vilket känns onödigt och platskrävande.)

Har nu sett tre avsnitt. Det blir långsamt bättre.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons jan 24, 2007 20:43

Jag borde inte. Jaja. Håller på att dra hem WW nu. Får se om jag pallar glo på det den här gången.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » ons jan 24, 2007 20:46

Rombat skrev:Jag borde inte. Jaja.


Varför borde du inte? Jag tycker du borde! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » ons mar 07, 2007 21:41

Jaha. Bara en säsong kvar att se för min del. Får nog erkänna att jag var lite lipfärdig i sista avsnittet på sjätte säsongen. Kommer att bli väldigt intressant att se sjunde, för det känns väldigt oförutsägbart.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » tor mar 15, 2007 13:12

Nu var det slut med West Wing. Får se vad jag ska se nu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör sep 15, 2007 11:14

Två avsnitt in i Sports Night-omtitten och det står redan klart hur mycket naturligare och flytande Sorkin då hanterade många samma frågor som i S60. Missförstå mig rätt, jag gillar S60. Ordentligt. Men jag kommer inte ifrån att det känns som om han fick ur sig de flesta/sina bästa historier om att jobba på en TV-serie redan här, och att när det blev dags för S60 var han mer intresserad av att skriva ett relationsdrama. Och känslan som jag ofta fick i slutet av S60 (särskilt när det stod klart att det bara skulle bli en säsong) var att serien inte ens hade rätt arena och miljö för de historier han ville berätta. Det kändes lite stolpigt och hackigt ibland. Sports Night floooooooows. Burkskratten (och de är verkligen gräsliga) till trots.

Och Ntozake Nelson-scenerna i slutet av piloten är fortfarande ett av de bästa exemplen på den där Sorkin-romanticismen/sentimentaliteten som fungerar såååå mycket bättre än vad den ofta borde ha någon rätt att göra. Motherfucker had it from the start.

"No rich, young white guy has ever gotten anywhere with me comparing himself to Rosa Parks."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav henriken » sön sep 16, 2007 18:05

Richard Schiff är med i actionserien "Burn Notice" med Bruce Campell!!!! Han kommer även att dyka upp i andra säsongen av "Heroes"
henriken
Demon Fodder
 
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 sep 2007

Inläggav adolvsson » sön sep 16, 2007 18:27

henriken skrev:Richard Schiff är med i actionserien "Burn Notice" med Bruce Campell!!!!

Inte än, men... åh... kan det vara han som spelar... kan det... kan det vara... åh åh åååh, I am al giddy with excitementness!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön sep 16, 2007 18:36

!!!

Okej, nu måste jag ju se Burn Notice. SCHIFFINESS!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » sön sep 16, 2007 18:59

caffeineaddict skrev:!!!

Okej, nu måste jag ju se Burn Notice. SCHIFFINESS!



ja blev oxå sugen som rtusan
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron