The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » sön aug 06, 2006 5:01

Så jag fick ett fylleryck och såg om Two Cathedrals... maken till jävla avsnitt. Ett av TV:s höjdpunkter, på det stora hela. Kan aldrig förstå att det är länge än en kvart för det bara... försvinner... går så jävla fort. Trots att så mycket ryms inom det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » mån aug 07, 2006 19:23

Har ingen aning om varför jag har tagit en (lång) paus i mitt West Wing tittande. Har hittills gillat säsong 6 riktigt bra. I och för sig berodde det väl på att jag började se det på SVT24, men det gick så oregelbundna tider och sen slutade det visas sen började SVT1 eller 2 visa det, men från början och ja, jag gav upp helt enkelt. Men att det har tagit mig såhär länge att ladda ner avsnitten är oförklarligt.

Men hur som helst så såg jag nyss 6.20 och det var mer än riktigt bra. Jag fick gåshud och blev alldeles tårögd under vissa scener, alltid ett gott tecken. Det som skrämde mig lite var dock att Vinick verkar vara så enormt vettig ibland. När han och Jed diskuterade religion medan dom åt glass så var det enligt mig Vinick som hade dom absolut vettigaste poängerna att någon som Jed Bartlet är religiös har jag alltid haft svårt att smälta, men det är Amerika antar jag. Och Vinicks tal till pressen på slutet, ja vad kan jag säga. Sjukt bra avsnitt, 6.21 och 6.22, väntar.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån aug 07, 2006 21:30

Ibland glömmer jag nästan (men bara nästan) bort exakt hur bra West Wing kan vara. Lika bra som dom fyra första säsongerna blir det som sagt aldrig men säsong 6 har imponerat rejält på mig. Både 6.21 och 6.22 var i absolut toppklass. Vet inte om det är mitt långa uppehåll som har gjort att jag har fått sakna det lite och därför uppskattar det mer, men avsnitten var som ett enda långt lyckorus. Jag grät en hel del under 6.22 (ska väl påpekas att jag har väldigt lätt att gråta när jag ser någonting ensam). Älskar egentligen allt med serien för tillfället. Spänning med valet är förmodligen det som har gjort säsong 6 så bra. Politiken, dom olika kandidaterna, allting är underbart. Höjdpunkten var utan tvekan Santos tal. Känns så oerhört sorligt att se Leo bara, men att han är så fantastik tröstar lite såklart. Santos/McGarry, går knappt att säga hur mycket jag älskar det här.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » mån aug 07, 2006 23:13

West Wing, till och med 7x04: vafan, Will och Donna är borta från introt! Det är väl möjligt att de har blivit såna personer som är med där bara när de är med i avsnitten (som Abbey), och att de kommer dyka upp ett antal gånger till (jag har svårt att tänka mig att de inte är med i slutet till exempel), men det känns ändå så jävla tråkigt (speciellt med tanke på Donnas sista scen). Även om jag inte vet var de skulle passa in i storyn nu. Det är tur att Santos och Vinick är riktigt bra karaktärer också.

Toby tar på sig skulden för läckan. Jag undrar hur fasen hela den historien ska lösa sig. Men jag antar att den gör det, eftersom man såg både Toby och CJ tre år senare i 7x01. Eller så blir det en twist när fortsättningen på den scenen kommer (som jag antar att den gör, med Leo som president).

Det är fortfarande väldigt bra, även om humorn och dialogen inte är i närheten av Sorkin-klass.


Jag gillade också 6x22 riktigt mycket. Det var förstås inte något Two Cathedrals eller Twenty Five, men det slår lätt 1x22 och 3x22 (vilket jag dock inte skulle bli förvånad om jag får ta tillbaka efter en omtitt).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » mån aug 07, 2006 23:29

CheeseGuy skrev: (spoiler WW 7.04) (som jag antar att den gör, med Leo som president).


(spoiler hela serien) If only...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons aug 09, 2006 16:14

7.16-17: fy fan, så bra. Så jävla sorgligt, samtidigt som Josh och Donna var underbara.

Nu hoppas jag att det blir mer fokus på de gamla karaktärerna under de sista avsnitten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » ons aug 09, 2006 23:18

7.19 var alldeles underbart. Slutet!

Tre avsnitt kvar. Faaaaan, det får inte ta slut...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » tor aug 10, 2006 1:13

Finns det någon som har ett rättsynkat 7.21 och kan dela ut det på BF-hubben? Eller vet någon annanstans jag kan få tag på det? Jag hittar inga torrents som fungerar.

Edit: äh, jag lyckades nog fixa det själv. Om fördröjningen är lika lång hela tiden...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav madskellig » mån aug 14, 2006 14:19

(spoiler 3x09) Bra avsnitt, verkligen, har inte riktigt känt mig lika imponerad av de första avsnitten av S3 som jag var av S2 (Speciellt sista avsnittet, wow.) även om det har varit helt okej, så lyckades det här avsnittet involvera lite mer. CJ blir bara bättre och bättre, underbar karaktär, och hela prostitutions lagstiftningen var väldigt intressant. Även fast kvinnan som spelade Amy Gardner först verkade ha ungefär ett endaste ansiktsuttryck så slutade det med att jag gillade henne ändå. Hon får gärna dyka upp mer.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån aug 14, 2006 14:23

madskellig skrev: (spoiler 3x09) Även fast kvinnan som spelade Amy Gardner först verkade ha ungefär ett endaste ansiktsuttryck så slutade det med att jag gillade henne ändå. Hon får gärna dyka upp mer.


Mary-Louise Parker! Du tittar inte på Weeds m.a.o.?

Och jo, bra avsnitt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » mån aug 14, 2006 14:45

caffeineaddict skrev:
madskellig skrev: (spoiler 3x09) Även fast kvinnan som spelade Amy Gardner först verkade ha ungefär ett endaste ansiktsuttryck så slutade det med att jag gillade henne ändå. Hon får gärna dyka upp mer.


Mary-Louise Parker! Du tittar inte på Weeds m.a.o.?

Och jo, bra avsnitt.

Ah, så det är så hon heter. Nej, tyvärr så har jag inte sett det, verkar väldigt bra dock.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav The Buffster » mån aug 14, 2006 15:35

madskellig skrev:Ah, så det är så hon heter. Nej, tyvärr så har jag inte sett det, verkar väldigt bra dock.

Det är väldigt bra och det allra bästa med det är Mary Louise Parker.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav madskellig » mån aug 14, 2006 15:53

The Buffster skrev:Det är väldigt bra och det allra bästa med det är Mary Louise Parker.

Jag får ta och ge den en chans någon gång, har hört nästan bara bra om den.

(spoiler 3x10) Wow, I do love me a good flashback episode. John Spencer bara äger alla scener, speciellt då han pratar om presidentens kärlek för podium och "I love him so much" bara åker ur honom. Lysande. Och då han pratar om att han inte förstår sig på folk som bara kan ta en drink.... Så bra. Den inramade servetten där han skrivit "Bartlet for America" gillade jag också, Presidenten och Leo alltså, det blir bara högklassiga scener. Bästa avsnittet i S3 hittils, jag är så imponerad.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » mån aug 14, 2006 17:26

Oh, höll på att glömma (spoiler 3x10) Fick jag en synvilla eller var det han Carlos någonting från Firefly, Buffy och Angel som som var en av marketing killarna i flashbacken till då Bartlet är Guvenör i New Hampshire? Såg ut som han, men det var ju verkligen en liten roll.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » mån aug 14, 2006 17:42

madskellig skrev:Oh, höll på att glömma (spoiler 3x10) Fick jag en synvilla eller var det han Carlos någonting från Firefly, Buffy och Angel som som var en av marketing killarna i flashbacken till då Bartlet är Guvenör i New Hampshire? Såg ut som han, men det var ju verkligen en liten roll.


Har för mig det. Sorkin gilalr nog honom, i och med att han har en någolunda stor karaktär i kommande Studio 60.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån aug 14, 2006 17:42

madskellig skrev:Oh, höll på att glömma (spoiler 3x10) Fick jag en synvilla eller var det han Carlos någonting från Firefly, Buffy och Angel som som var en av marketing killarna i flashbacken till då Bartlet är Guvenör i New Hampshire? Såg ut som han, men det var ju verkligen en liten roll.


Japp, det är han. Blink-and-you'll-miss-it, men ändå kul.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » sön aug 20, 2006 23:37

(spoiler 3x17) Hehe, Lemon-Lyman.com, Josh och Donna underbart roliga som vanligt. Att se CJ skälla ut Josh var guld. Och mer Ainsley Hayes till folket! Även om hon var lite blek det här avsnittet.
Annars är det fortfarande intressant att se hur Bartlet kommer att föra sin kampanj, även fast man fattade på en gång att han kallat Ritchie dum med flit. Bra avsnitt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 14:11

Scen som efter första visningen av 4.02 klipptes bort p.g.a. de drog över tiden och tyvärr sattes den inte in igen till DVD:erna... dock har jag en känsla i bakhuvudet av att ha sett den förut, så förmodligen var den med när SVT visade avsnittet: http://youtube.com/watch?v=Cleny0mDdSo


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån aug 21, 2006 14:19

caffeineaddict skrev:dock har jag en känsla i bakhuvudet av att ha sett den förut, så förmodligen var den med när SVT visade avsnittet: http://youtube.com/watch?v=Cleny0mDdSo

Kände också igen den, så det är mycket troligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 14:23

Jag har inte så mycket för Ellen DeGeneres precis, men det här handlar om de andra människorna i rummet (främst Allison Janney, och Martin Sheens reaktion) och är ganska så roligt: http://youtube.com/watch?v=znqnCv3hPOk& ... ed&search=

:D

De hade tydligen hela det programmet upplagt också, det måste jag titta på även om det betyder att se ett helt avsnitt av den talkshowen....


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 14:58

Oh, Ellen-grejen hade en clip show till John Spencer, med WW-temat i bakgrunden... scenerna från Twenty Five och Noël kommer aldrig sluta röra mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån aug 21, 2006 16:03

IRLG åt den här med. Om Aaron inte hade valt sin Dire Straits-låt riktigt så väl... http://youtube.com/watch?v=JN-ffbq6k-w

Spoilers för S2.
Senast redigerad av caffeineaddict mån aug 21, 2006 16:06, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån aug 21, 2006 16:05

caffeineaddict skrev:IRLG åt den här med. Om Aaron inte hade valt sin Dire Straits-låt riktigt så väl... http://youtube.com/watch?v=JN-ffbq6k-w

IRLG! Det där var så fel så fel så fel!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » mån aug 21, 2006 23:59

Så var man klar med säsong 3, inte riktigt lika bra som otroliga säsong 2, men ändå ganska fantastiskt i det stora hela.

(spoiler 3x22) Liiite för sentimentalt blev det nog där i slutet, men Hallelujah framförd av Jeff Buckley får mig att förlåta allt, tusan vilken låt, var tvungen att sätta på min "Grace" CD... den rösten. Right, avsnittet, bra. Väldigt bra till och med, inte det bästa (måste vara 3x10) men en stabil säsongsavslutning. Skoj att äntligen få se Ritchie, han verkar vara av hatbart virke, få se hur man tycker nästa säsong.

Randomly så är Toby officielt min favoritkaraktär nu, allt med honom denna säsong har varit guld.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tis aug 29, 2006 19:53

(spoiler 4x01-02) Bra säsongsöppning, bara det att Toby, Josh och Donna är på vägarna tillsammans är så bra att det knappt är sant. Favorit ögonblicket måste vara då dom är på hotellet och ska boka ett rum och stannar upp framför TVn till tonerna av Tori Amos (visst?) "I Don't Like Mondays", fint filmat. Då dom får reda på att dom åkt in i en annan tidszon är också ganska underbart. Deras olika sätt att se på hur kampanjen borde genomföras är inressant, men slutet med killen i baren kändes lite ansträngt.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tis aug 29, 2006 19:59

madskellig skrev: (spoiler 4x01-02) Bra säsongsöppning, bara det att Toby, Josh och Donna är på vägarna tillsammans är så bra att det knappt är sant. Favorit ögonblicket måste vara då dom är på hotellet och ska boka ett rum och stannar upp framför TVn till tonerna av Tori Amos (visst?) "I Don't Like Mondays", fint filmat. Då dom får reda på att dom åkt in i en annan tidszon är också ganska underbart. Deras olika sätt att se på hur kampanjen borde genomföras är inressant, men slutet med killen i baren kändes lite ansträngt.


"WE CHANGED TIME ZONES?!?!?"

Jag kan se den scenen hur många gånger som helst! :D

Bartlets bästa offentliga tal någonsin också. "The streets of heaven are too crowded with angels tonight". *snyft*

Älskar de avsnitten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » tis aug 29, 2006 20:05

caffeineaddict skrev:
"WE CHANGED TIME ZONES?!?!?"

Jag kan se den scenen hur många gånger som helst! :D

Bartlets bästa offentliga tal någonsin också. "The streets of heaven are too crowded with angels tonight". *snyft*

Älskar de avsnitten.


åh, hur kunde jag glömma nämna det talet, men blev faktiskt riktigt tårögd där. Fint. Och i Timezone scenen då Toby bankar med pinnen och Josh skriker, hilarious!

Känns redan nu som att detta är två avsnitt som lär ses om.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » ons aug 30, 2006 16:43

(spoiler 4x04) Abstract balloon animals! Jag är så förtjust i Amy nu, mer! Bra avsnitt, inte underbart men med flera bra stunder.

CJ: Toby...
TOBY: Nope. Stay there. I'm first looking for something to beat you with.
C.J: Look...
TOBY: I'm going to do it with my hands.


:D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav madskellig » tor aug 31, 2006 9:47

(spoiler 4x11) Jag gillade verkligen första scenen, med Tobys pappa på 50talet. Annars så var det ett bra avsnitt, igen, lite långsamt men med många intressanta historier. Men vart kom Danny ifrån? Varit borta ett tag och helt ärligt så har jag inte saknat honom så mycket, fast CJ på podiet klagandes över att Tomten redan varit där var underbart.

Men har vi tappat Sam för alltid nu? :cry: Även fast Will Bailey är rolig så känns han... näe, vill ha min Sam.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tor aug 31, 2006 9:55

(spoiler 4.11) Personligen är jag ett sådant gigantiskt Danny-fan att jag kved av glädje när han dök upp igen, och just den scenen gör mig precis pirrande lycklig (jag är en glad person idag, fast jag mår skit).

Och vill du verkligen veta ang. Sam?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron