The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 15:27

7.16 Den där teasern gjorde skäl för sitt namn. Who the fuck am I kidding? Josh/Donna über alles. Jag försökte vara en bättre tittare än jag är, men det gick inte.

Lauren Schmidt är min nya favoritförfattare. Jag var tvungen att pausa i tid och otid och bara... njuta. Fram till slutet i varje fall. Nervvrak nu, trots att man visste att det skulle hända.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 19:26

Gah. Jobb och fotboll viktigare än ett sådant här West Wing-avsnitt? WTF IS WRONG WITH YOU?!

Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån apr 03, 2006 21:56

(Vågar inte ens nämna att jag, JAG, faktiskt satt på en krog och tittade på hockey. Men jag gjorde det för hamburgaren och ölens skull. Inte hockeyns. Jag lovar.)

14% klart... I... CAN'T.... WAIT!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån apr 03, 2006 22:45

caffeineaddict skrev:hockey

:eek:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån apr 03, 2006 23:27

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:hockey

:eek:


Jag veeeeeet! Men! Hamburgare och öl!

WW 7.16:Tja, det var ungefär som N/T S3-avslutningen: det fanns bara ett val. De kunde inte döda honom innan valet för då skulle demokraterna ha förlorat p.g.a. det, de kunde inte döda honom efter valet, för det fanns inget vettigt sätt att ha hela valet utan att visa honom. Only choice. Election day.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 03, 2006 23:35

caffeineaddict skrev:WW 7.16:Only choice. Election day.

Jag vet. Men samtidigt att verkligen kasta in Josh/Donna i samma avsnitt och göra det innan till världens bästa feel-good-story. I love this episode and I hate it. Fast hatet kommer bara av att jag vet att John Spencer inte kommer vara med mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån apr 03, 2006 23:47

7x16

Det gick upp, upp, upp och sedan gick det ner. Jag måste dock säga att eftersom man vet de utomliggande orsakerna tar man inte till sig det på samma sätt som om dödsfallet varit bara i serien. John Spencers riktiga död kommer för alltid överskugga något som händer i en serie och därmed blir det på något sätt en oviktig händelse även i serien.

Utöver Josh och Donna, vilket i sig är så bra att jag bara vill kura ihop i ett hörn och mysa i en vecka, var avsnittet bra rakt igenom. Josh var fruktansvärt nära bristningsgränsen nu på slutet så det ska bli intressant att se vad som händer nästa vecka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån apr 10, 2006 16:03

7.17 Fyfan. Fast mycket på ett bra sätt. Det gör ont.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån apr 10, 2006 20:56

7x17 Helt perfekt

Inga stora ord, inga hyllningskörer, bara små detaljer och meningar för att hylla en stor skådespelare. Så jävla bra att man blir gråtfärdig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons apr 12, 2006 11:05

7.17: Jag har inte snyftat såhär mycket till ett TV-avsnitt sedan 6FU-avslutningen... det var faktiskt alldeles utmärkt gjort. Varje gång Bradley Whitford, Allison Janney eller Martin Sheen hade en scen började jag igen. Det var nog inte mycket skådespel inblandat i de scenerna iofs, men jävlar vad bra alla var, ännu mycket bättre än vanligt och då handlar det om skådespelare som är i världsklass any day of the week. Särskilt Whitford. Den där blandningen av att ha den bästa och den värsta natten i sitt liv samtidigt. Fyfaaaaan... "Thanks, boss...". Fyfan, stackars kille. De kommer nog inte gå in så mycket mer på det, men jävlar vad det spelar in i alla Joshs tidigare trauman och rädslor.

"Josh doesn't leave people.... You have to get Josh. His sister died in a fire while she was baby-sitting him. She tried to put it out, he ran outside. He went off campaigning, his father died. He wakes up in the hospital and discovers the President's been shot. He goes through every day worry that somebody he likes is going to die and its going to be his fault."

Och nu mannen som hjälpte honom igenom hans svåraste stunder, hans fadersgestalt, förmodligen ännu mer än Jed, efter att hans riktiga far dog.

"This guy's walking down the street when he falls in a hole. The walls are so steep he can't get out. A doctor passes by and the guy shouts up, 'Hey you. Can you help me out?' The doctor writes a prescription, throws it down in the hole and moves on. Then a priest comes along and the guy shouts up, 'Father, I'm down in this hole can you help me out?' The priest writes out a prayer, throws it down in the hole and moves on. Then a friend walks by, 'Hey, Joe, it's me can you help me out?' And the friend jumps in the hole. Our guy says, 'Are you stupid? Now we're both down here.' The friend says, 'Yeah, but I've been down here before and I know the way out.'
As long as I got a job, you got a job."


Hur bra var inte Donna i det här avsnittet? Som alltid Joshs stöttepelare. Vilket är perfekt, Donna älskade Leo, men hon hade inte i närheten av samma förhållande till honom som Josh. Josh behövde henne stark, och hon var stark för honom... fuck me, vad bra de är ihop. Always have been, always will be.

Och hur perfekt och precis dödligt krossande var det inte när Margaret kom i fokus i ett par sekunder? Jag var så rädd att de skulle glömma henne, men nej då. MAAAAAARGARET!

Att jag inte satt i en endaste sekund och funderade över hur Aaron Sorkin hade gjort det bättre är nog det bästa betyg jag överhuvudtaget kan ge till ett West Wing-avsnitt efter säsong 4. Kudos, John Wells!

Och John Spencer... :lovebunny:


Bild


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 17, 2006 14:38

7.18Mitten var inte alls lika bra so jag hade hoppats men början och slutet var... Det gör fan ont.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån apr 17, 2006 17:27

Håller med noike fullkomligt.

Början... oooh... men det blir lite mysko att så många är där, men inte Sam. Hade varit trevligt med någon throwaway-förklaring till varför.

Allra bäst var nog teasern, Charlie & Toby i kyrkan (jäääävlar vad ont det gjorde att se Toby där, så nära men ändå så långt borta...), Jed & Margaret ("Leo loved you, kiddo." MAAAAAAAARGARET!) och Jed & Josh på slutet. Men även Danny & CJ och Josh & Donna, även om det var liiite väl sitcom att de inte bara kunde vara ärliga med vafan som pågår. Likväl, de två paren har en kemi som är alldeles oerhörd, kommer inte på många fiktiva par som kommer i närheten.

Och Ainsley! Council's Office! Gör de sig av med Babish alltså? Eller byter man ut alla platser automatiskt?

Och förmodligen Baker som VP, det var ju ganska väntat, även om jag verkligen hoppades på Nancy McNally, särskilt eftersom hon var med i teasern.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 17, 2006 17:38

caffeineaddict skrev:Allra bäst var nog teasern, Charlie & Toby i kyrkan (jäääävlar vad ont det gjorde att se Toby där, så nära men ändå så långt borta...)[...]

Och Ainsley! Council's Office! Gör de sig av med Babish alltså? Eller byter man ut alla platser automatiskt?

Och förmodligen Baker som VP, det var ju ganska väntat, även om jag verkligen hoppades på Nancy McNally, särskilt eftersom hon var med i teasern.


Tänkte du på hur gammal Toby såg ut i teasern? Verkligen ett hårt slag att sitta där. Samma sak med Jed när han gick runt som om han gick i sömnen. Små hjärtslitande scener.

Jo, man byter ut allt -- i varje fall på de högre nivåerna. Om det är samma parti som tar över så kan man fråga personerna som satt där tidigare att stanna kvar -- men oftast vill man ha nytt folk med band till den nya presidenten istället för den gamle.

Det kan fortfarande bli Andrea Wyatt, även om det känns mindre troligt än Baker. Vill Santos ta upp lobbylagarna så vill han nog inte göra något drastiskt på VP-fronten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån apr 17, 2006 17:52

Ja, Richard Schiff ser riktigt sliten ut. Nu tror och hoppas jag verkligen att det bara handlar om fantastiskt skådespel... jag knäböjer inför den Schiffska makten. Karln behöver bara dyka upp i bild för att ge mig rysningar. Ibland tror jag faktiskt att han är min favorit-TV-skådis, bar none.

Jag satte nästan i halsen när Jed skulle vara en av kistbärarna dock. Det klarade han ju inte ens av att vara på Mrs. Landinghams begravning, och vi vet hur mycket svagare han har blivit sedan dess... men det var ändå ett fint ögonblick.

Oj, jag vill verkligen, verkligen se en scen mellan Jed & Toby nu innan säsongen tar slut, särskilt eftersom vi "vet" att de ändå verkar hyfsat vänliga mot varandra om tre år.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör apr 22, 2006 0:04

7x18

Förutom det ni sagt vill jag bara inflika att Joss och Donna är så suveräna tillsammans att jag vill, nej jag kräver, att Studio 60 ska handla om dem två. "Thanks for asking though, sweet." AAAAAAAAAAAAAAAW
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » mån apr 24, 2006 20:04

7x19

Nu börjar jag bli uppriktigt förbannad för att serien läggs ner efter den här säsongen. Allting börjar bli så rätt nu och jag gillar Santos så mycket att jag gärna sett en hel åttaårsperiod med honom också.

Härligt att vi fick en repris av Sam/Josh. Förhoppningsvis kan vi slänga in Toby så att de tre får några scener tillsammans de sista avsnitten.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån apr 24, 2006 20:53

7.19:På något magiskt sätt förde Sam med sig Sorkin-känslan tillbaka i varenda scen han dök upp i. Han behövdes verkligen, och de spelade honom rätt (förutom att jag gärna hade fått någon fånig bortförklaring till varför han inte var på Leos begravning, jag satt och väntade på en hela avsnittet...). Blev dock ohyggligt irriterad på Joshs replik "You'll be me to my Leo", verkligen bara där för att förklara för dumma tittare som *fortfarande* inte har förstått vilken titel som är vilken, och ingenting som Josh någonsin skulle säga, särskilt till Sam. Att tro att han skulle jämföra sig med Leo... pffft!

Men slutet var sååå härligt. Och Janel har aldrig varit vackrare, tror jag. Särskilt i scenen i början med henne och Josh på telefon, de spelade verkligen med hur sliten han var och hur vacker hon var.

Nu vill jag bara ha ordentligt med plats för Richard Schiff i något av de sista avsnitten! Pleeeease!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 24, 2006 20:58

7.19På sätt och vis håller jag med, en säsong 8 hade varit kul. Men samtidigt, nej. Jag tror inte jag kan se en hel säsong utan Leo. Det känns så satans fel att det inte kan uppvägas av de bra sakerna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån apr 24, 2006 20:59

noike: Too true, way too true...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån maj 01, 2006 19:20

Gaaaaaaah! Jag hade helt missat att det inte var något avsnitt idag. I need my west wing damnit!

Funderar på att börja om från början direkt efter sista avsnittet. Fast jag kanske ska bli rik först så jag kan köpa DVD:erna och se serien som den ska ses.

edit: wtf! Var det bara på Mininova den inte fanns!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån maj 01, 2006 20:19

Off skrev:edit: wtf! Var det bara på Mininova den inte fanns!


Du *skämtar*!?

Så glad och så arg samtidigt. Men, yay, WEST WING!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån maj 08, 2006 18:18

Ett avsnitt kvar. Fan. Kan de inte göra det till ett långt 13-delarsavnitt?

Jag tyckte 7.21 var alldeles underbart charmigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån maj 08, 2006 19:57

noike skrev:Ett avsnitt kvar. Fan. Kan de inte göra det till ett långt 13-delarsavnitt?

Jag tyckte 7.21 var alldeles underbart charmigt.


Mer än charmigt. Det var ett perfekt sätt att börja avsluta alltihop.

Det enda som kan göra mig förbannad är om Toby inte blir benådad. Visst han "vill inte" bli det men vafan...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis maj 09, 2006 20:13

7.21 var underbart. Särskilt så klart de två sista scenerna... CJ och Toby... suck. Så jävla sanslöst bra. Snacka om skådespel i världsklass. Oj, vad jag älskar Toby. Oj, vad jag älskar CJ. Oj, vad jag älskar Danny.

Om man ska gå efter första minuterna av 7.01 kommer Toby ta sig ur knipan på något vis.


Är det verkligen bara ett avsnitt kvar? :(

(Ja, jag vet att det är det... men jag vill inte!)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön maj 14, 2006 21:17

http://www.nj.com/columns/ledger/sepinw ... 1#continue

En kolumn av en av mina favoritskribenter (om tv) om West Wing inför sista avsnittet. Även topp tio avsnitt.


The MS storyline began as a throwaway excuse for a scene he wanted to write with Bartlet watching a daytime soap.

Topp tio kronologiskt:

# "Pilot": While President Bartlet (Martin Sheen) gets the best introduction, the entire hour is a perfect warp-speed immersion into a world the audience barely understood but would grow to love.

# "The Crackpots and These Women": It's time for Big Block of Cheese Day, when Leo (John Spencer), aping Andrew Jackson's practice of opening the White House to the public once a month, orders the senior staff to take meetings with anyone who wants one, including a UFO nut and a group of conservationists who want to build an 1,800-mile-long roadway for wolves. One of the show's most populist (and amusing) running gags.

# "In Excelsis Deo," "Noel" and "Bartlet for America": Yes, I'm cheating. Sue me. These three are all of a piece as part of Sorkin's tradition of tailoring the Christmas episode to one of his supporting actors, winning the guy an Emmy in the process. In the first, Toby (Richard Schiff) tries to arrange a military funeral for a homeless veteran who died while wearing one of Toby's old coats. In the second, Josh (Bradley Whitford) has to see a shrink when the shooting from the Season One finale leaves him with a bad case of PTSD. In the third, Leo flashes back to how he recruited Bartlet to run for president, and to a fall off the wagon he suffered during the campaign. Three great actors with great showcases.

# "Take This Sabbath Day": On the eve of the first execution of a federal prisoner in decades, Bartlet tries to balance his Catholic beliefs with his responsibility as president. Aside from "Two Cathedrals," it's arguably Sheen's best performance.

# "In the Shadow of Two Gunmen, Parts One and Two": The shooting of Josh and Bartlet at the end of Season One was the first of several jarringly sensational missteps (see also Mark Harmon's doomed Secret Service agent in season three), but the flashbacks to how Bartlet's inner circle came together on the campaign trail are wonderful. If Rob Lowe had added nothing else to the series, his presence would have been worth it for the inspired look on his face as Sam literally walks out on his corporate law partners to join the campaign.

# "And It's Surely to Their Credit": In one of Sorkin's few attempts to humanize the opposition, feisty Republican lawyer Ainsley Hayes (Emily Procter) suffers a day of hazing as she joins the White House counsel's office -- and finds that her own workspace is in something called "the steam pipe trunk distribution venue." A very funny episode and a good outsider's view of the world the audience knew so well.

# "The Stackhouse Filibuster": For mysterious reasons, an elderly senator stages a prolonged filibuster to block a seemingly innocuous administration bill. When the staff discovers the very personal reason the senator has for the stunt -- and realizes he's on the verge of collapse -- they call in chits from senators on both sides of the aisle to keep the filibuster going long enough to get the bill changed to everyone's liking. Sorkin never hid his love of Frank Capra, but this is the most obvious, best homage.

# "17 People": Toby figures out that the president is hiding something, and when Leo tells him about the MS cover-up, Toby guilts the president into coming up with a plan to reveal the secret. The opening scene, with Toby doing nothing but bouncing a rubber ball against the wall in his office, "Great Escape"-style, is a rare example of a TV show just stopping to watch someone think.

# "Two Cathedrals": The scene everyone remembers is Bartlet's verbal smackdown of God, but the entire episode is a masterpiece of writing, acting, directing, editing, even music (the final scene, with Bartlet traveling through a storm to publicly confess his sins, is scored beautifully to Dire Straits' "Brothers in Arms"). As epic an hour of drama as network television has ever seen.

# "2162 Votes": With three candidates splitting the votes too evenly for any of them to get the nomination -- and with a fourth candidate swooping in and trying to get nominated from the floor -- the Democratic National Convention descends into chaos. Asked to bow out for the good of the party, Santos (Jimmy Smits) delivers a concession speech so eloquent and moving that Bartlet goes to bat for him, getting Santos the nod -- with Leo a surprise choice to run for VP. Along with "The Supremes," the highlight of the Wells era.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön maj 14, 2006 22:00

Så nio av tolv Topp 10-avsnitt är S1 & S2? Smells like bullshit to me, även om alla som nämns är väldigt bra avsnitt. Commencement/Twenty Five och 20 Hours in America-dubblarna är fortfarande så bra som TV blir.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön maj 14, 2006 23:16

caffeineaddict skrev:Så nio av tolv Topp 10-avsnitt är S1 & S2? Smells like bullshit to me, även om alla som nämns är väldigt bra avsnitt. Commencement/Twenty Five och 20 Hours in America-dubblarna är fortfarande så bra som TV blir.


Hehe får han inte ha en egen åsikt. Han är ganska hardcore när det gäller West Wings "förfall" så det var för mig ganska väntat att toppen skulle vara många tidiga avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön maj 14, 2006 23:22

Off skrev:
caffeineaddict skrev:Så nio av tolv Topp 10-avsnitt är S1 & S2? Smells like bullshit to me, även om alla som nämns är väldigt bra avsnitt. Commencement/Twenty Five och 20 Hours in America-dubblarna är fortfarande så bra som TV blir.


Hehe får han inte ha en egen åsikt.


Såklart han får, men den åsikten är ganska bullshit enligt mig. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön maj 14, 2006 23:43

caffeineaddict skrev:
Off skrev:
caffeineaddict skrev:Så nio av tolv Topp 10-avsnitt är S1 & S2? Smells like bullshit to me, även om alla som nämns är väldigt bra avsnitt. Commencement/Twenty Five och 20 Hours in America-dubblarna är fortfarande så bra som TV blir.


Hehe får han inte ha en egen åsikt.


Såklart han får, men den åsikten är ganska bullshit enligt mig. ;)


Släng upp en egen topplista då. Jag vill se caffes superlista!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån maj 15, 2006 16:05

Jag har en lista! Inte säkert på att den är helt korrekt, säsong 5 till exempel är väldigt dimmig. Jag ahr inte orkat tänka på motiveringar och tjafs, och positioner? Fuck that, svårt nog att lista dem i kronologisk ordning.

1-5 The Crackpots and These Women
1-19 Let Bartlet Be Bartlet
1-20. Mandatory Minimums
2-1&2. In the Shadow of Two Gunmen
2-5 And It's Surely to Their Credit
2-10. Noël
2-16 Somebody's Going to Emergency, Somebody's Going to Jail
2-17 The Stackhouse Filibuster
2-22 Two Cathedrals
3-9 Bartlet for America
3-16 The U.S. Poet Laureate
4-1&2. 20 Hours in America
4-6 Game On
4-20 Evidence of Things Not Seen
4-23 Twenty Five
6-12 365 Days
6-16 Drought Conditions
6-22 2162 Votes
7-16&17 Election Day
7-21 Institutional Memory
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare