The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån nov 07, 2005 19:48

noike skrev:
Off skrev:Skillnaden var att Donna hade Josh att spela mot.

Ja, och det gör en hel del.


Imo är det bara Presidenten och Charlies kvicka kommentarer som når upp till samma nivå som J&Ds. På humorfronten alltså...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån nov 07, 2005 20:43

Okej att de inte har byggts upp till riktigt samma nivå som presidenten och Charlie eller Josh och Donna, men när Leo och Margaret vill så kan de.

Margaret: Can I - can I just say something for the future?
Leo: Yeah.
Margaret: I can sign the President's name. I have his signature down pretty good.
Leo: You can sign the President's name?
Margaret: Yeah.
Leo: On a document removing him from power and handing it to someone else.
Margaret: Yeah! Or... do you think the White House Counsel would say that was a bad idea?
Leo: I think the White House Counsel would say it was a coup d'etat!
Margaret: Well. I'd probably end up doing some time for that.
Leo: I would think! And what the hell were you doing practicing the President's signature?
Margaret: (exiting rapidly) It was just for fun.


Och sedan kanske det bara är min förkärlek för grumpy old men (förmodligen eftersom jag en dag med största sannolikhet kommer vara en utav dem), men varje gång Leo vrålar "MARG-RET!" så ryser jag av välbehag. Det är ju dock nästan ett tema i serien. Josh har "DOOOOOOOOOONNA!", Leo "MAAARG-RET!" och presidenten "MRS. LANDINGHAM!".

Donna var suverän komisk relief i S1 precis som Off säger, men liksom noike säger blev hon inte en sann karaktär förrän i S2 (och noike har helt rätt i att S2 är betydligt bättre än S1, som dock också är tokbra). S2 & S4 är överlägsen de andra säsongerna IMHO, blir mer och mer säker på det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 07, 2005 21:25

The West Wing 7.07. Don't believe the hype.

Det var okej, men kunde ha varit så mycket mer. Live-avsnitt gjordes bättre i ER 4.01., debattavsnitt gjordes långt mycket bättre i WW 4.06: Game On (som jag därmed tänker se om nu för att göra en direkt jämförelse).

Faktum var att det inte blev mycket mer spännande än de flesta verkliga debatter, och det känns som att man hade kunnat ta ut svängarna betydligt mer. Visst hjälper det för att öka WW-universumets trovärdighet, men var det det som behövdes? Ingen av de här kandidaterna verkar vara värdiga att följa i Jed Bartlets fotspår, och enda gången som serien verkade komma ihåg sitt eget förflutet istället för att fastna i fejkad politisk debatt var när hans namn kom upp. Det här skulle möjligen ha varit intressant som en DVD-extra, men inte som ett helt avsnitt, definitivt inte utan klipp till vad som pågick bakom scenerna. Och Ellen DeGeneres? Jag har inga ord... och det menar jag inte positivt.

Positivt: rent tekniskt snyggt, liveaspekten gör det lite spännande (vet inte om den versionen som dök upp på nätet var West Coast eller East Coast-versionen), och båda skådisarna skötte sig väl, främst Alda. Realismen var hög och kändes trovärdig. Men det hettade aldrig riktigt till. Helt enkelt, det påminde för mycket om verkligheten för att vara bra drama och bra TV.

Och sorgen i att se de förtexterna utan Richard Schiffs namn? Jag kan inte riktigt förklara det...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » mån nov 07, 2005 22:12

Nu har jag börjat med West Wing också, s01e01-03 avklarat och jag gillar redan.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån nov 07, 2005 23:30

poser skrev:Nu har jag börjat med West Wing också, s01e01-03 avklarat och jag gillar redan.


Det gör mig väldigt glad att höra. Ju mer jag ser om, desto mer säker blir jag på att West Wing S1-S4 är en av de stora serierna i TV-historien, och desto mer ledsen gör S5-S7 (trots vissa bright spots) mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 07, 2005 23:50

"You wanna mock people, or you wanna let me talk to Toby?"
"I wanna mock people."


Josh!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 07, 2005 23:52

Jag hittar inte s04 på DC!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis nov 08, 2005 0:03

Off skrev:Jag hittar inte s04 på DC!


Hum, jag laddade ner 4.06 tidigare ikväll och då hade gott om folk den... vad är du inne på för hubbar?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis nov 08, 2005 0:03

John Larroquette är den mest underanvända gästrollen West Wing någonsin haft. Att bara använda honom och karaktären i ett avsnitt är en styggelse.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis nov 08, 2005 0:05

caffeineaddict skrev:
Off skrev:Jag hittar inte s04 på DC!


Hum, jag laddade ner 4.06 tidigare ikväll och då hade gott om folk den... vad är du inne på för hubbar?


Är inne på Sweden 2 men snart har jag jobbat ihop 100 gig så jag kan hoppa in på 1 igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis nov 08, 2005 0:17

noike skrev:John Larroquette är den mest underanvända gästrollen West Wing någonsin haft. Att bara använda honom och karaktären i ett avsnitt är en styggelse.


De bytte dock ut "rollen" mot Oliver Platt som också gör ett fenomenalt jobb. Men jag håller med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis nov 08, 2005 0:29

caffeineaddict skrev:
noike skrev:John Larroquette är den mest underanvända gästrollen West Wing någonsin haft. Att bara använda honom och karaktären i ett avsnitt är en styggelse.

De bytte dock ut "rollen" mot Oliver Platt som också gör ett fenomenalt jobb. Men jag håller med.


Jo, men Platts karaktär (Babish?) var även om han var lite otrevlig och inte så finkänslig aldrig den som går in hos presidenten och viftar med ett cricketträ och gormar utan att kolla upp ifall det var andra i rummet eller inte. Lionel Tribbey var galen och orationell. De hade kunnat ha bägge två.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Veidit » tis nov 08, 2005 17:59

WW S7:
Varför försvann Richard Schiffs?
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis nov 08, 2005 18:23

Veidit skrev:WW S7:
Varför försvann Richard Schiffs?

Se Entourage 2.14...

(Det var inte meningen att jag skulle ha läst detta, men tack och lov var det ingen superspoiler. Alla andra är väl också borta numera.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Veidit » tis nov 08, 2005 19:57

noike skrev:
Veidit skrev:WW S7:
Varför försvann Richard Schiffs?

Se Entourage 2.14...

(Det var inte meningen att jag skulle ha läst detta, men tack och lov var det ingen superspoiler. Alla andra är väl också borta numera.)



Vad är Entourage 2.14?
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis nov 08, 2005 20:03

Veidit skrev:Vad är Entourage 2.14?

Entourage är en tv-serie. Säsong två avsnitt 14. Richard Schiff är med som sig själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons nov 09, 2005 0:45

WW 3x21

Hmm är det nu man ska mummla något om att secret service antagligen är lite smartare än att bara släppa vapnet när man tagit ner en person. Skottsäker väst när man ska skydda någon?

S03 var bra men inte lika bra som fenomenala s02. Har sett så mycket nu så jag blandar ihop lite men kan inte komma på något avsnitt som höjde sig över mängden rent dramatiskt. 3x16 var dock bland det roligaste sen 1x15.

The storyline of LemonLyman.com is a result of an altercation that Sorkin had with some posters on the Television Without Pity forum.

Låter otroligt roligt. Något du kan visa vägen till Kaffe?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons nov 09, 2005 10:56

Veidit (spoiler WW S7): Han fick spela ut rollen som CIA-läcka i WW-versionen av den riktiga "Scooter" Libby-historien. Det kändes inte helt rätt för den Toby som Sorkin skapade (eller, rättare sagt, under omständigheterna som de lades upp är det trovärdigt att han skulle ha läckt ut informationen, men inte att han sedan skulle ha försökt dölja att det var han). Hursomhelst ledde det till ett av de bättre avsnitten under de senare säsongerna, Tobys sista "riktiga" avsnitt, 7.05.

Off: Blir väldigt glad när du kallar S2 för "fenomenal". :D Håller helt med om att S3 inte är i samma klass, men det tycker jag däremot att S4 är.

Den dramatiska höjdpunkten under S3 är nog 3.10. för mig: Leo under senatsförhör, flashbacks till drickåterfall, Mrs. Landingham, Josh som upprepar historien om "a guy in a hole" från 2.10... det finns mycket där.

Ang. det under ditt spoilerblock (lemonlyman.com) har jag inte sett det själv, men det börjar väl nästan bli läge att leta upp det snart. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons nov 09, 2005 11:01

Off skrev:WW 3x21

Hmm är det nu man ska mummla något om att secret service antagligen är lite smartare än att bara släppa vapnet när man tagit ner en person. Skottsäker väst när man ska skydda någon?


Svårt att inte hålla med. Liiiite för melodramatiskt för att vara WW för mig. Hela historien med nedskjutningen av planet är stark som fan och "In the future, if you're wondering, 'Crime, boy, I don't know' is when I decided to kick your ass." äger otroligt men Simons död fungerar inte riktigt. Särskilt inte när vi får klippet till när Josh blir tagen av nyheterna, och vi har aldrig sett honom träffa killen!

Jeff Buckleys version av "Hallelujah" dock. Det har jag svårt att klaga på.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav poser » fre nov 11, 2005 0:09

- ok
- ok

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » mån nov 14, 2005 18:38

caffeineaddict skrev:WW 3x21

men Simons död fungerar inte riktigt. Särskilt inte när vi får klippet till när Josh blir tagen av nyheterna, och vi har aldrig sett honom träffa killen!

Man kan se det lite längre. Om secret service-agenten som ska skydda CJ har blivit mördar, hur står det då till med CJ? Blev hon träffad också? Jag tror det var mer sådant som Josh tänkte på än själva Simon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån nov 14, 2005 18:40

noike skrev:
caffeineaddict skrev:WW 3x21

men Simons död fungerar inte riktigt. Särskilt inte när vi får klippet till när Josh blir tagen av nyheterna, och vi har aldrig sett honom träffa killen!

Man kan se det lite längre. Om secret service-agenten som ska skydda CJ har blivit mördar, hur står det då till med CJ? Blev hon träffad också? Jag tror det var mer sådant som Josh tänkte på än själva Simon.


Mitt välutvecklade svar blir:
Njaaaaaaaaaaaaaa.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån nov 14, 2005 18:41

Off skrev:Mitt välutvecklade svar blir:
Njaaaaaaaaaaaaaa.


Förstör inte mitt fanwank.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons nov 16, 2005 2:04

5 avsnitt kvar till serien, enligt kaffe, blir skit. Knappt så man vill fortsätta titta.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons nov 16, 2005 10:42

Off skrev:5 avsnitt kvar till serien, enligt kaffe, blir skit. Knappt så man vill fortsätta titta.


Fast de två sista S4-avsnitten är bland de absolut bästa i seriens historia. Vilket iofs gör det än så mycket mer tragiskt.

Å andra sidan är det ju främst S5 som är skit, S6 och S7 är för det mesta bra, fast vid det laget känns det som en helt annan serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor nov 17, 2005 1:47

Sports Nightpiloten (den enda som hade kommit ner, resten är på runt 30% så jag borde få se det till helgen.)

Joshua Malina is a God! Hans anställningintervju är helt... underbar. "Tell Spike Lee to sit down and shut up?"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor nov 17, 2005 21:21

4.22 & 4.23 nu igen... slutet på 4.22 är för bra för att beskrivas i ord. Jag skakar fysiskt.
Senast redigerad av caffeineaddict fre nov 18, 2005 2:24, redigerad totalt 2 gånger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre nov 18, 2005 0:41

WW 4.23:"I know it's a strange time to bring this up, but I forecasted this once..."

"This isn't gonna mean anything to you, but Leo was right. Leo was right."

"Are the babies okay?"
"Yeah. They're great. And if somebody was hurtin' 'em, I'd drop napalm on Yellowstone to get them to stop. Letting some prisoners out of jail wouldn't be nothing and I've known my kids for about forty-five minutes."

"What if he changes his mind and starts giving orders?"
"Leo will know what to do."

"There's no one in this room who wouldn't rather die than let you down, you know."

Goodbye again, My West Wing...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » fre nov 18, 2005 1:53

Jag ändrade till 4x23 Twenty Five Kaffe. Antar att det var det du menade. Frutkansvärt bra avsnitt. De tre sista under säsong 4 var helt magiska. Studsade min boll frenetiskt i väggen under de sista minutrarna i 4x22.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » fre nov 18, 2005 2:23

Tackar, Off! Det där är lite olika beroende på om man räknar 20 Hours in America som ett eller två avsnitt (lite som Buffys Bargaining på det viset), men det är klart att man nog egentligen ska räkna dem som två.

Och angående den frenetiska bollstudsningen... jag har inte sådan kontroll över min kropp under de sista minuterna av 4.22 att jag skulle klara av att göra något sådant som att studsa en boll då utan att krossa en ruta eller något annat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron