The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » mån maj 15, 2006 20:23

7x22

En passande och ganska händelselös avslutning. Fina avsked och Leos lapp förgyllde det hela.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis maj 16, 2006 20:14

7.22:Fin avslutning utan större överraskningar. Avslappnat och passande. Rysningar vid vissa tillfällen, och i stort sett alla involverade Jed (Jed & Charlie, Jed som skriver under Tobys benådning, Jed när han går in i limousinen och det där temat som jag en gång för många år sedan tyckte var "för amerikanskt och sentimentalt" spelas en sista gång och jag får tårar i ögonen...).

Uppenbart att det skulle vara lappen, men jävligt passande. Allt jag hade önskat är en sista scen med "gänget", en onscreen-återförening mellan exempelvis Sam och CJ eller Sam och Jed. Och naturligtvis Richard Schiff. Även om det fungerande oväntat bra även utan honom där, för att så mycket av avsnittet ändå handlade om honom.

Och Santos passade Oval Office som hand i handske. De fick faktiskt in precis rätt "vardagliga" WW-stämning där i hans enda scen som president, och man insåg hur det hade kunnat fortsätta. Fast ändå inte.

Jävligt fint att Abbey fick så många bra scener. Märkte hur mycket jag har saknat henne under S7.

Inte en av de stora serieavslutningarna (säsongen har åtminstone haft fyra bättre avsnitt), men en bra bit över bara godkänt. Det kändes... rätt.


Jag kan nästan skriva under på noikes lista om vi lägger dit..."Commencement" (de sista tio minuterna är uppe i TV-historiens absoluta topp, resten av avsnittet är också tokbra), "Hartfield's Landing", "What Kind of Day Has It Been?", "Posse Comitatus" (som, den något sentimentala Mark Harmon-delen till trots i övrigt är lysande) och framförallt "17 People" och jag erkänner att jag inte på rak arm kan komma på vilket avsnitt "Drought Conditions" är. Av Wells-avsnitten kommer "Here Today" kännas som en kniv under omtitt också. Men WW S1-S4 är så sjukt jämna att det är sjukt svårt att välja... vet inte om jag skulle ha med "Mandatory Minimums" dock.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis maj 16, 2006 20:31

caffeineaddict skrev:Jag kan nästan skriva under på noikes lista om vi lägger dit..."Commencement" (de sista tio minuterna är uppe i TV-historiens absoluta topp, resten av avsnittet är också tokbra), "Hartfield's Landing", "What Kind of Day Has It Been?", "Posse Comitatus" (som, den något sentimentala Mark Harmon-delen till trots i övrigt är lysande) och framförallt "17 People" och jag erkänner att jag inte på rak arm kan komma på vilket avsnitt "Drought Conditions" är. Av Wells-avsnitten kommer "Here Today" kännas som en kniv under omtitt också. Men WW S1-S4 är så sjukt jämna att det är sjukt svårt att välja... vet inte om jag skulle ha med "Mandatory Minimums" dock.

Det där var skitsvårt att sätta samman. "Drought Conditions" är det där Toby stödjer en annan kandidat inofficeillt och han och Josh slåss. "Commencement" var bra, men inte så bra. 17 People tog jag bort eftersom listan blev för lång -- jag i stort sett blundade och pekade vilket som skulle bort för jag kunde inte bestämma mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » ons maj 17, 2006 22:51

3x14 - Hartsfield's Landing

Underbart karaktärsfokuserat avsnitt!
I princip varenda liten scen är här ren njutning. De mellan C.J. och Charlie, scenerna mellan Bartlet/Sam och Bartlet/Toby. Historien i bakgrunden med tuppfajten mellan Taiwan och Kina som vävs in på ett nästan poetiskt snyggt sätt tillsammans med schackspelen. Och så avslutningen med Bartlets ord till Sam, och Sams reaktion. Rysningar!

Något i stil med:

- I know you'll run for presidency one day. Don't be scared. I have faith in you.

Good shit! Nu är det dags att slita sig från WW för två rykande färska BL-avsnitt. Hela två! En så sablans älskvärd överraskning!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor maj 18, 2006 0:29

Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 1:25

Off skrev:http://www.youtube.com/watch?v=fo2klPzrYss

...

Jag är mållös. Jag vill ha detta i så många säsonger att det är löjligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor maj 18, 2006 12:50

Vad var det på youtube? Det är borta nu... damn my slow manner!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 12:51

caffeineaddict skrev:Vad var det på youtube? Det är borta nu... damn my slow manner!

Har du senaste VLC så kan jag skicka över flc-filen till dig. Om du är intresserad.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tor maj 18, 2006 12:57

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Vad var det på youtube? Det är borta nu... damn my slow manner!

Har du senaste VLC så kan jag skicka över flc-filen till dig. Om du är intresserad.


Yes please. Kan väl skaffa VLC för nöjets skull. Vänta bara nån timme så jag är vid rätt dator.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor maj 18, 2006 13:08

caffeineaddict skrev:
noike skrev:
caffeineaddict skrev:Vad var det på youtube? Det är borta nu... damn my slow manner!

Har du senaste VLC så kan jag skicka över flv-filen till dig. Om du är intresserad.


Yes please. Kan väl skaffa VLC för nöjets skull. Vänta bara nån timme så jag är vid rätt dator.

Annars måset du skaffa codecs och skräp, eller en dedikerad flv-spelare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor maj 18, 2006 14:17

Den dedikarade flv-spelaren som finns att hitta via videodownloader.net är fungerar. Det är ingen VLC, men den gör jobbet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » fre jun 02, 2006 13:19

Jag har börjat sett West Wing nu, och tycker precis som Off skrev långt bak i den här tråden:
Off skrev:Sett de sex första avsnitten av WW och det är väl ganska bra hittills. Ser ingen storhet i det ännu men det kanske kommer.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav madskellig » fre jul 07, 2006 3:34

Idag hoppade jag, något sent, på West wing tåget. Min kompis köpte Bartlet years boxen, som är väldigt snygg btw :)

Avsnitt 1-10 sågs idag...
Jag väntade mig faktiskt inte så mycket humor som jag fick, jag har sett lite WW förut men tydligen inte nog för att få en uppfattning. Slogs på en gång av hur humorn blandades in så bra med dessa "viktiga" människor. Kändes som att man kända alla karaktärer på en gång. Det jag gillade mest med första avsnittet annars var nog att de väntade så pass länge med att introducera presidenten och istället byggde upp medarbetarna först. Och att han cyklade in i ett träd, roligt.

Hmm, andra tankar... avsnitten flyter ihop lite då man ser dem i rad. Gillade verkligen "The Crackpots and These Women" . CJ och Josh är väl favorit karaktärerna hittils, men bara dynamiken mellan alla är ett rent nöje att se. Intressanta storylines på en lagom politisk nivå som känns äkta men ändå lätt att förstå, avsnittet då President Bartlet ville ha ett oproportionellt svar på terrorist attacken var intressant, man trodde nästan en sekund där att han skulle välja målet med fler civilian casualties.

Gillar presidenten hittils också, var lite rädd att han skulle vara... lite för jobbigt patriotisk god bless America om jag säger så, men det verkar hållas på en resonable nivå så det är positivt.


Inte så sammanhängande kanske men det är lite sent, sträcktittandet fortsätter imorgon, det är härligt med semester.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » fre jul 07, 2006 3:39

madskellig skrev:Gillar presidenten hittils också, var lite rädd att han skulle vara... lite för jobbigt patriotisk god bless America om jag säger så, men det verkar hållas på en resonable nivå så det är positivt.


Det är en fantasyserie. Eftersom de valt en president som har empati, är smart och vill leda landet till det bättre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre jul 07, 2006 11:20

madskellig: Kul att du gillar det. :) WW är ju en av mina absoluta favoritserier, den blir bara bättre och bättre ju mer gånger man ser den och även om S1-S4 är i en klass för sig så går inte S6 och S7 av för hackor de heller.

Att du inte uppfattat humorn från TV kan ju handla om att de säsonger som SVT kört på sistone är de senare, och oavsett vad man tycker om kvalitetsskiftningen efter S4 så måste man nog säga att det blir en mindre komisk serie därefter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » fre jul 07, 2006 11:50

noike skrev:
madskellig skrev:Gillar presidenten hittils också, var lite rädd att han skulle vara... lite för jobbigt patriotisk god bless America om jag säger så, men det verkar hållas på en resonable nivå så det är positivt.


Det är en fantasyserie. Eftersom de valt en president som har empati, är smart och vill leda landet till det bättre.

Så sant, så sant..


Min vardag har varit lite turbulent på senaste tiden* men jag har ändå lyckats hålla uppe mitt WW-tittande hyfsat. Nu är jag en bit in i s05 och med de avbetade säsongerna i ryggen kan jag säga att säsong 4 var heelt fenomenal! Magnifico muffin! Det som grämer mig är att jag inte haft möjligheten att kommentera och reflektera över enskilda avsnitt i form av foruminlägg på grund av nada internetuppkoppling.

s04
Presidentvalet blev aldrig den kulm på säsongen som jag hade väntat mig på förhand och överspelades ganska kvickt i relation till uppbyggnaden inför debatten, valstrategierna och den allmäna stämningen som var centrerad kring just valet. Istället fick vi en riktig 'holy shit!'-avslutning i form av kidnappningen av Zoey, Bartlets åberopande av 25'e tillägget och scoop'et som resulterade i att Hoynes steg ner från VP-posten. Jag har alltid gillat Hoynes. Han målades upp lite negativt i början men har växt enormt under säsongerna trots sitt sparsmakade deltagande. Ser man till hans uppoffringar och karaktärsdrag så kan jag inte låta bli att känna beundran. Desto mer engagerande och smärtsam blev dialogen mellan Leo, Bartlet och Hoynes utanför Ovala Rummet då Leo påvisar vilken gigant Hoynes är och att han inte borde låta sig sänkas av den här 'billiga personen'. Att han är större än så. Följt av Bartlet's 'How can you do this to us!!?'. Jag får sån jäkla gåshud av hela den scenen - Bartlet/Leos yttrade vilja att slåss för Hoynes, Hoynes ångest och hans efterföljande beslut att prioritera familjen och inte ta upp fighten.

Och som sagt - 25'e tillägget och John Goodman som träder in med sin löjligt stora pondus.. och kidnappningen av Zoey. Man kan knappast beskylla Sorkin för att lämna sin skapelse med små, tysta steg. Och jag frågar mig, hur hade det sett ut om han fortsatt dirigera i s05 med tanke på att det är där upplösningen av allt utspelar sig. Vad hade slutat annorlunda?

Jag känner inte till något överhuvudtaget kring varför Sorkin valde att hoppa av. Om han kände att det helt enkelt var på tiden eller om något annat styrde. Men oavsett så är s04 så vackert, engagerande och totalt fenomenalt exekverad, från början till slut.



* Min grannes lägenhet brann upp totalt för ett par veckor sen och grannen med den, olyckligt nog. Min lägenhet är rökskadad, i behov av renovering samt väggen som vätter mot den andra lägenheten behöver rivas ner, byggas upp på nytt, och jag är under den tiden (minst 3 månader) förflyttad till en evakueringslägenhet som mitt försäkringsbolag tillhandahåller. Kort sagt en ganska bitter historia och som onekligen (bland annat) påverkar mitt kära film/tv-serietittande.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre jul 07, 2006 12:01

qarlsson skrev:Jag känner inte till något överhuvudtaget kring varför Sorkin valde att hoppa av. Om han kände att det helt enkelt var på tiden eller om något annat styrde.


Tycker inte riktigt det här behöver spoilermarkeras.

Sorkin står som författare (även om ofta co-författare) till alla avsnitt av serien utom två fram t.o.m. slutet av S4. Det är en enorm mängd arbete, som skulle bränna ut vem som helst. Han hade dessutom strax innan avslutat rehab efter ett kraftigt drogmissbruk (vilket jag inte riktigt vet om eller hur det spelade in i beslutet, men det brukar nämnas i sammanhanget). Mer konspiratoriska teorier hävdar att TV-bolagscheferna inte var helt nöjda med hur "vänstervriden" serien var och trodde att John Wells skulle föra den mer mot mitten. Gissningsvis var det lite av varje som spelade in.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » fre jul 07, 2006 22:41

Istället för att lida i solen idag så såg jag lite mer West Wing :)

1 x 11-15

Indien vs Pakistan, hur lösa? Intressant avsnitt, Marbury var en underhållande karaktär som mitt i all galenskap ändå hade ett syfte och kunskap om krisen och inte bara var där som en "wacky guy" som jag först fruktade.

President Bartlets sjukdom var ju lite oväntad, kan inte säga att jag vet så mycket om MS men jag skulle kunna tänka mig att det blir en liten skandal då det (oundvikligen) kommer ut.

Josh är underbar, och jag blir galen på dom som försöker (och lyckas) exponera Leos förflutna som missbrukare. Fint då Sam och Josh gör allt för att "rädda" honom även efter han förbjudit dom att göra det. Alla scener med Leo och Bartlet var rätt underbara.

I avsnitt 13 satt jag hela tiden och väntade på den obligatoriska homofobiska pappan men fick istället en underbar scen där båda föräldrarna, inte bara mamman, accepterade sin son. Good stuff, gillade pappans tal om varför han inte stödde presidenten.

Avsnittet om dödstraffets höjdpunkt var Josh i Sam's gula regnbyxor och helt bakfull, det håller jag fast i. Joey Lucas var en intressant karaktär hoppas hon dyker upp nåt mer. Seriöst ämne men jag förstod inte riktigt varför han inte benådade fången om han nu inte tror på dödsstraff (eller, jag förstår hans argument varför han inte gjorde det. Jag förstår det bara inte på en personlig nivå)

Avsnitt 15, underbart. Adama, er...förlåt Mendoza hamnar i trubbel men jag kan inte riktigt förstå varför två senior staff arbetare måsta åka ner till Conneticut? Kunde dom inte bara ring guvenören i Conneticut? Bra hursomhelst. CJ och Josh efter hon gjort sin rotfyllning är rent guld: "I just wanted to see if I could make you say "Foggy Bottom".

Och Donna, tänk att jag inte nämnt Donna än? Alla scener mellan henne och Josh är nästan ett garanterat skratt.


Med andra ord, I'm kinda loving it.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav CheeseGuy » fre jul 07, 2006 23:06

3.09, "Bartlet for America"John Spencer! Lysande avsnitt.

Men tyvärr kan jag fortfarande inte kalla mig något större fan, även om serien onekligen har en jävla massa bra sidor (skådespelarna! Dialogen!). Problemet är att den inte engagerar tillräckligt mycket, så det är sällan den verkligen påverkar mig (jag sitter ofta och tänker "den där scenen hade varit tokbra om jag hade varit ett fan"). Men det glimtar till ibland -- då MS-historien tog över under sista fjärdelen av säsong 2 blev det nästan genast bättre, och det sista avsnittet (Two Cathedrals) med Mrs Landinghams död mitt i allt var verkligen ett mästerverk. 2.01 var ett annat avsnitt som verkligen kändes (som när Josh fördes in på sjukhuset). Mer sådant vore trevligt. Annars håller serien en konstant hög nivå och är ofta, som just 3.09 till exempel, lysande men saknar ändå något.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 20:35

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=6129

Suuuck... vill någon köpa S1-S4 billigt på R1 så jag kan legitimera ett köp av den där?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » ons jul 26, 2006 21:53

caffeineaddict skrev:http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=6129


SCORE! En sån där ska köpas.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons jul 26, 2006 21:56

Ja, fan. Samtidigt kommer ju Homicideboxen. Beslutsångest!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » ons jul 26, 2006 22:02

noike skrev:Ja, fan. Samtidigt kommer ju Homicideboxen. Beslutsångest!


Båda!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 22:03

Off skrev:
noike skrev:Ja, fan. Samtidigt kommer ju Homicideboxen. Beslutsångest!


Båda!


Du och ditt danska jävla jobb... *muttrar något ohörbart*
Senast redigerad av caffeineaddict ons jul 26, 2006 22:03, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons jul 26, 2006 22:03

Off skrev:
noike skrev:Ja, fan. Samtidigt kommer ju Homicideboxen. Beslutsångest!

Båda!

Ditt svin. Vet inte om jag har råd med det, men det vore onekligen att försöka.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons jul 26, 2006 22:41

caffeineaddict skrev:Suuuck... vill någon köpa S1-S4 billigt på R1 så jag kan legitimera ett köp av den där?

Definiera billigt 8)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons jul 26, 2006 22:49

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Suuuck... vill någon köpa S1-S4 billigt på R1 så jag kan legitimera ett köp av den där?

Definiera billigt 8)


Tusenlapp? Lite billigare kanske? Har inte tänkt över det riktigt, ska kolla vad de säljs för annars.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jul 27, 2006 10:22

Uppdaterat... jäklar vilken stilig S7-box även om det går ifrån temat för de tidigare. Gör mig inte så mycket då S6-omslaget nog var bland de fulaste jag sett.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons aug 02, 2006 18:00

(spoiler säsong 4) De sista minuterna på 4.22 måste vara bland de intensivaste jag har upplevt på film eller tv. Från att "Angel" sätter igång till när Leo börjar springa för att säga till presidenten... Ofattbart bra.

Resten av avsnittet och 4x23 var inte fy skam heller (jag gillade speciellt Tobys scen med sina nyfödda barn), men jag är inte helt övertygad om att det var bättre än Two Cathedrals.


Jag har hunnit se till och med 5.17 medan forumet var nere också, och jag tycker faktiskt att säsongen har varit helt okej hittil. I början hade jag nästan lite svårt att se det som canon -- delvis på grund av att det på sätt och vis inte är det, delvis på grund av den uppenbara kvalitetsskillnaden -- men efter ett par avsnitt började det släppa, och nu tycker jag ändå att det är riktigt trevligt igen, om än betydligt tamare. Så jag ser ändå ganska mycket fram emot säsong 6 och 7.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav CheeseGuy » lör aug 05, 2006 16:25

Fan vad bra West Wing är nu. (spoiler till och med 6.14, ungefär) Jag måste erkänna att säsong 6 har varit minst lika underhållande och engagerande som stora delar av säsong 1 - 4. Det ändras nog efter en omtitt (jag misstänker att framförallt den första säsongen kommer växa mycket då), men ändå.

Lite märkligt dock att det inte är så mycket "The West Wing" längre, då hälften av karaktärerna inte ens jobbar där längre. Det är nästan en och en halv säsong kvar, och jag kan inte föreställa mig hur de skulle kunna komma tillbaka. Inte för att jag ogillar det än så länge -- kampanjerna är helt klart det roligaste i serien sedan säsong 4.


Angående Studio 60-piloten håller jag också med (och den var ännu bättre när jag såg om den). Det är inte en av de bästa piloterna jag har sett, men det var inte West Wings heller. Däremot är jag lite lite orolig eftersom karaktärerna och skådespelarna inte verkade lika starka. Whitford och Perry och deras karaktärer kändes bra, men det var ingen annan jag fastnade för särskilt mycket. Förhoppningsvis kan jag ändra mig efter fler avsnitt.

Jag tycker att Studio 60 kan få en egen tråd, men det är kanske bara jag. Det känns ganska säkert att den både kommer vara väldigt bra OCH få många avsnitt, så det kommer säkert skrivas en massa inlägg om den.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron