The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » lör jan 14, 2006 17:49

6.15 Mary-Lousie Parker!!! Bra avsnitt i övrigt också. "I'm Matt Santos and you better believe I approve this ad".
6.16 Mycket bra Toby centrerat avsnitt. "Sometimes I think, what if I were at UNICEF or United Way pulling together the AIDS fight, or back in New York turning the public school system around, would that be a more effective use of my 24 hours? Not this. Not pushing on the ocean". Slagsmål mellan Toby och Josh. Mycket bra poäng från Tobys sida om vad dom hade kunnat uträtta tillsammans.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » sön jan 15, 2006 14:28

Arctic Radar i mitten av S4 (4.09 eller 4.10 beroende på om man räknar 20 Hours in America som ett eller två avsnitt). Ett typiskt tokbra West Wing-avsnitt som verkligen är klockrent från början till slut.

Mycket humor med Josh som försöker ragga upp Christian Slater åt Donna (skrattade högt och ljudligt i vad som kändes som en halvminut när Josh frågor om de verkligen har en symfoniorkester vid Nordpolen). Diskussionen med sekreteraren som är ett Star Trek-fan är också precis odödlig (och man kan inte låta bli att känna sig lite träffad med tanke på att man har 8000+ inlägg på ett forum dedikerat till en TV-serie ;) ). Märkte dessutom nu att Star Trek-fanet spelas av Tylers utvisningshotade städerska från Wonderfalls 1.05: Crime Dog och som också var med i The Inside 1.04 (var det väl? noike?).

Mer briljans: Presidenten som får tokbryt på FN:s generalsekreterare och hans parkeringsböter. Allra bäst är nog ändå Toby som träffar Will Bailey för första gången. Lysande kombination av humor och drama. "Your trashcan's on fire." Toby som mumlar för sig själv och härmar Will irriterat när han har blivit kritiserad (en sida av Toby som man ser väldigt sällan och det är hysteriskt roligt). "Yeah, you know what? Not your FedEx-guy." Och en av miljoner påminnelser om varför det inte finns någon som John Spencer: Josh och Amy står och tjafsar som små barn ("You shut up!" "No, you shut up!") och Leo svänger runt ett hörn precis då och muttrar på ett alldeles oförklarligt fantastiskt vis "Oh, God help me some days...".

Det finns så mycket bra andra bitar här också: Toby och Sam när Sam flyttar ut ur sitt kontor. Josh och Fitzwallace (mer cred åt John Amos, han har pondus beyond belief i den rollen). Den enda biten som inte riktigt fungerar är CJ och den tjuriga reportern som spelas av onde Russell från Angels City of.... Men det ger åtminstone upphov till att CJ får nämna Danny, så det är okej. Bara långt ifrån resten av avsnittet i kvalitet.


Säsong 4 av West Wing håller banne mig en nästan löjligt hög kvalitet under stora delar, även de som inte diskuteras mest.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön jan 15, 2006 14:57

caffeineaddict skrev:Arctic Radar i mitten av S4 (4.09 eller 4.10 beroende på om man räknar 20 Hours in America som ett eller två avsnitt)Märkte dessutom nu att Star Trek-fanet spelas av Tylers utvisningshotade städerska från Wonderfalls 1.05: Crime Dog och som också var med i The Inside 1.04 (var det väl? noike?).

Stämmer bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör jan 21, 2006 11:04

John Spencer, när han ser Ron the Goat i Guns Not Butter:

Bild

"I'm hiding snakes in your car. You're never gonna know where they are or if you got them all out. Gonna lay their eggs right in the glove compartment."

:D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » mån jan 23, 2006 11:09

Japp då är snart west wing slut:

The very last episode, airing May 14, will be preceded on NBC by an hourlong retrospective.

Länk: http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=22250 (länk innehåller spoiler)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » mån jan 23, 2006 12:27

Senaste avsnittet är intressant, visar lite hur det ska hanteras, lite kontra bush kring Katarina
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre jan 27, 2006 18:27

noike: Eftersom det nu står helt klart att S7 är West Wings sista så är det väl långt ifrån en omöjlighet att Josh Malina kommer dyka upp, även om kanske inte från första början.

7.12 var förresten West Wings bästa avsnitt på åtminstone hela säsongen och kanske ännu längre tillbaka. Tio avsnitt kvar någonsin...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre jan 27, 2006 18:31

caffeineaddict skrev:noike: Eftersom det nu står helt klart att S7 är West Wings sista så är det väl långt ifrån en omöjlighet att Josh Malina kommer dyka upp, även om kanske inte från första början.

Jag vet. Jag hoppas så att allt i hela kroppen vibrerar, så hårt att till och med bukspottkörteln börjar bukspotta i onödan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 21:13

2x22 - Two Cathedrals
oh shit, oh shit, OH SHIIIT! Jag vet inte vad jag ska säga. Mållös. Det var till och med tårar här. Flera gånger. Fortfarande rysningar. Och slutet. slutet!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » lör jan 28, 2006 21:14

qarlsson skrev:2x22 - Two Cathedrals

That is some good damn fine shit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » lör jan 28, 2006 21:16

qarlsson: Oj, är det första gången du ser avsnittet/serien? Håller med om allt du skriver under blocket. Det blir inte mycket bättre, överhuvudtaget. Åtminstone inte innan slutet på säsong 4.

"Yes, I lied. It was a sin. I've committed many sins. Have I displeased you, you feckless thug?"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » lör jan 28, 2006 21:28

noike skrev:
qarlsson skrev:2x22 - Two Cathedrals

That is some good damn fine shit.

Glorious shit!

kaffe: Ja, första gången. En barndomskamrat till mig är WW-fanatiker och gick och införskaffade sig säsongsboxarna 1-6 på dvd. Kunde jag motstå att börja låna dom? nehej. Dessutom hade jag ju halvt som halvt lovat att ta tag i WW sen en tid tillbaka, om det var i den här tråden eller andra serier-tråden :) Sen att jag inte skrivit ett endaste inlägg efter jag inledde projektet är väl en liten skamfläck i sig. Men här kunde jag inte motstå.

Och det är bra. tokigt bra och en hög lägstanivå på avsnitten this far. Men 2x22.... jag känner mig som ett känslomässigt vrak här. Perfektion från början till slut.

Flashback'sen, Mrs Landingham, Katedral-monologen, slutet, tropiska stormen som backdrop och symbolik till det som sker, allt! Pure tv-poetry at it's finest!

Edit: 2x20 och 2x21 förtjänar btw också omnämnande här. Det är trots allt dessa två avsnitt som omsorgsfullt och stegvis bygger upp och sätter stämningen inför crescendot som är Two Cathedrals.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör jan 28, 2006 21:45

Jag tänkte bara inflika lite snabbt här att WW s05 imho är helt okej. Visst den når inte upp till tidigare höjder, främst dialogmässigt, men jag tycker fortfarande det är ett stabilt 45-minutersdrama. Jag hade inte slutat köpa DVD:erna efter säsong 4 om vi säger så.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön jan 29, 2006 10:16

Off: Coolt. Då bör du ju inte bli missnöjd med S6 och S7 då de definitivt är bättre.

Beroende på hur de sista tio S7-avsnitten utvecklar sig är det nog fullt möjligt att jag skaffar de tre sista säsongerna jag med när allihop finns tillgängliga.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis jan 31, 2006 2:33

Weird shit man hittar när man surfar en stund på IMDb: det verkar som att Peter Krause har dykt upp som Casey McCall i ett avsnitt av Spin City under Michael J. Fox-åren! En Sports Night/Spin City-crossover m.a.o.! Någon som har sett avsnittet och kan förklara närmare vad det handlar om?

EDIT:
tv.com skrev:Peter Krause briefly crosses over as his character from SportsNight as the ending of this episode blends right into the beginning of Sports Night which at this time followed Spin City.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön feb 05, 2006 1:55

WW s06e02

Usch det här var direkt obehagligt att se med tanke på vad som hänt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » sön feb 05, 2006 3:08

Off skrev:WW s06e02

Usch det här var direkt obehagligt att se med tanke på vad som hänt.


No. Fucking. Shit.

Sämsta avsnittet någonsin. Men jävlar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » fre mar 03, 2006 1:08

Sam Seaborn, Ainsley Hayes, John Hoynes & Amy Gardner Headed Back To WEST WING!!!! Länk här!

Mer behövs inte sägas :)

EDIT:at för att inte spoila... /caffeineaddict
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre mar 03, 2006 1:57

Veidit skrev:Sam Seaborn, Ainsley Hayes, John Hoynes & Amy Gardner Headed Back To WEST WING!!!! Länk här!

Mer behövs inte sägas :)


Men för i helvete, Veidit! SPOILERS! Vissa av oss älskar den här serien djupt, fortfarande, och ville inte ha reda på det där. :(

Anyway, har ändrat i ditt inlägg nu.

EDIT: F'låt om jag lät lite ilsk, men du vet hur det kan vara...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Veidit » lör mar 04, 2006 0:42

Ser inte det som en spoiler och det gjorde inte Ain't it cool heller.
Dock pratas det om gamla personer som kan bara stå och vinka i ett hörn, det vet vi inte.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » lör mar 04, 2006 1:17

Veidit skrev:Ser inte det som en spoiler och det gjorde inte Ain't it cool heller.
Dock pratas det om gamla personer som kan bara stå och vinka i ett hörn, det vet vi inte.

Var god och redigera inte mina inlägg i framtiden


aintitcool är inte kända för att varna fristk för spoilers, om kaffe ansåg det vara en spoiler så får du respektera det. Du är inte direkt känd för att vara mest spoiler-känslig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » mån mar 20, 2006 1:26

WW 6.01 Fy satan vad jag vill slå ner John Spencer. Kunde han inte agerat uselt för en gångs skull?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre mar 24, 2006 1:09

7.13 Whoa. Jag är en värdelös Josh/Donna-shipper. För jag tror att det var något som ine behövde hände, något som inte skulle ha fått hända förrän i sista avsnittet om ens det. För nu kommer något att hända som gör att allt blir fel. För satan, är det för mycket begärt att de skulle låta det hela stanna vid will they or won't they-stadiet? Give people what they need, not what they want och allt det där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre mar 24, 2006 8:38

Wtf! Jag hatar din fritid...

Nu måste jag också börja se s07.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav adolvsson » sön mar 26, 2006 20:11

Sports Night, precis efter första säsongens sjätte avsnitt:
Se, jag hör allt lovprisande från er andra, men det kunde ändå inte förbereda mig på hur bra jag faktiskt tycker SN är. Inte första gången något sånt händer heller, och jag älskar det. Höga förväntningar som visar sig vara för låga är skitcoolt.

Dessutom gav det mig en oemotståndlig lust att se de två första säsongerna av WW igen, fast innan dess blir det nog 6 och 7.

Och jag vill ha Studio 60, typ, nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån mar 27, 2006 23:13

West Wing är en lysande serie har jag alltid tyckt. Nu har den verkligen svängt tillbaka efter svackan. Såg just 6x10 "Faith Based Initiative" på svensk tv och letade lite på nätet och såg att det är skrivet av... Bradley Whitford!? :eek: Men wow, alltså! Hur har han hunnit med att skriva också? Och ett så bra avsnitt. Fullt med humor och en liten briljant scen med CJ/Leo. Min respekt för honom bara fortsätter att öka.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån mar 27, 2006 23:21

Svackan i s6 är runt de fem-sju första avsnitten, sedan är den säsongen IMO bättre än s3 trots att den inte längre har samma tokbra dialoger. (s6 spoiler)Kampnajandet är sjukt underhållande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån mar 27, 2006 23:27

Vet inte om jag håller med om att s06 är bättre än s03 men den är väldigt underhållande.

spoiler s06
Jimmy Smiths är riktigt bra under de första kampanjavsnitten. Äh han är bra hela tiden förresten. Dialogen kanske inte är lika klockren men storyn känns mer sammanhängade än den gjorde i några delar av de tidigare säsongerna.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » mån apr 03, 2006 0:43

noike skrev:7.13 Whoa. Jag är en värdelös Josh/Donna-shipper. För jag tror att det var något som ine behövde hände, något som inte skulle ha fått hända förrän i sista avsnittet om ens det. För nu kommer något att hända som gör att allt blir fel. För satan, är det för mycket begärt att de skulle låta det hela stanna vid will they or won't they-stadiet? Give people what they need, not what they want och allt det där.


ÄH! Det var alldeles alldeles underbart.

De senaste WW-avsnitten har varit snorbra. Ska se 14&15 imorrn för att sedan avsluta med det dagsfärska. Känns bra att vara ikapp nu till sluttampen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån apr 03, 2006 8:59

Kul att ni är ikapp och att ni gillar det! :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron