The West Wing / Sports Night

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » sön okt 30, 2005 14:38

caffeineaddict skrev:Gör så! Jag vill ha någon att diskutera WW med. Det måste ju by fucking far vara den bästa serien i världen som nästan ingen på det här forumet verkar titta på.

"I'm just saying, if you were in an accident I wouldn't stop for a beer."
"If you were in an accident, I wouldn't stop for red lights."

Det är nästan så man blir en shipper.

Det verkar onekligen inte var speciellt många West Wing fans här. Har väl egentligen bara hört dig hylla serien. Jag tror faktiskt att jag ska börja en omtitt för jag märker att jag har glömt väldigt mycket av dom tidiga avsnitten. Det jag minns mest är att jag skrattade betydligt mer än vad jag gör nu. Även om säsong 6 ser ut att bli bra (följer det på SVT så jag har inte hunnit längre än så).

Fast citatet du nämner är svårt att glöma. Jag är en shipper.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav gaspode » sön okt 30, 2005 14:51

måste säga att jag alltid gillat West Wing och t.o.m. försökt att kolla på den när den gick på SVT, men att följa serier på TV var inte för mig.
Nu finns det så mycket serier som man borde börja kolla på att jag har svårt att klämma in en serie som WW i mitt pressade schema.. ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 15:15

Jag kommer dra igenom de fem sista avsnitten av WW S2 idag, jag bara känner det.

I'm confident in your loyalty to me; I'm confident in your love for me. If you lie to protect me, if you lie just once, if you lie just a little, if you lie 'cause you can't stand what's happening to me and the people making it happen, if you ever, ever lie, you're finished with me. You understand?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » sön okt 30, 2005 16:09

caffe: Citatet i din signatur fick mig verkligen att sakna Sam... och komma ihåg hur mycket jag ville att Ainsley skulle få en större roll.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » sön okt 30, 2005 19:30

Ja, fan ta dig kaffe. Nu har jag satt WW s1 på nerladdning. För som gaspode säger: "följa saker på tv är inte riktigt min grej".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » sön okt 30, 2005 20:07

Jag kan inte komma på något att göra så jag får väl ta hem s01 av WW jag också.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav qarlsson » sön okt 30, 2005 20:53

caffeineaddict skrev:Gör så! Jag vill ha någon att diskutera WW med. Det måste ju by fucking far vara den bästa serien i världen som nästan ingen på det här forumet verkar titta på.

For what it's worth kaffe, ditt kontinuerliga preach'ande har fått mig att lova mig själv att ta tag i serien på allvar, inom en snar framtid :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » sön okt 30, 2005 21:35

caffeineaddict skrev:Gör så! Jag vill ha någon att diskutera WW med. Det måste ju by fucking far vara den bästa serien i världen som nästan ingen på det här forumet verkar titta på..


Jag hann med två säsonger av The West Wing innan jag tröttnade. Missförstå mig rätt nu, det är en oerhört intelligent och rolig serie men allt politiskt mumbo jumbo och brist på karaktärsbetonade storyarcar fick mig att tappa intresset redan efter 44 avsnitt. Och om själva karaktärerna i grund och botten är ganska intressanta (med typ Sam som undantaget) så ger de mig ett mindervärdeskomplex som heter duga. Bartlet är exempelvis lika moraliskt fullbordad som Jesus. När ett dussin amerikanska soldater har blivit dödade i något land i mellanöstern pga. ett dåligt beslut Barlet fattade så går han ut på Vita Husets veranda, viftar lite med näven och grymtar "Damnit!". Gäsp.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » sön okt 30, 2005 22:17

Off, noike och qarlsson: Sweet! Bra

Ralfi: Just Bartlets moral är ju en stor del av det som gör honom till en komplex karaktär. Han försöker leva upp till omöjligt höga moraliska standardar och ibland går det käpprätt åt helvete. Han kan vara en ordentligt grinig gubbe ibland, han är ordentligt egocentrerad och lever för att alltid vara den smartaste i rummet och är inte rädd att skryta om det. Frugan hans har vid något tillfälle beskrivit honom som "you pompous jackass" vilket det helt klart ligger något i, men hon beskrev honom nog allra bäst vid ett annat tillfälle: "You have a big brain, a good heart and an ego the size of Montana."

Visst är han för bra för att vara sann om man ska jämföra med verkliga amerikanska presidenter, men det är ju en del i hela Sorkins vision också: hur skulle USA se ut om de någon gång lyckades välja en relativt god och moralisk man till president? Serien är en fantasi som bygger på att godhjärtade och intelligenta människor som vill sitt folks bästa och inte har så många egencentrerade agendor styr landet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån okt 31, 2005 2:48

West Wing!

- Really?
- Yes.
- You accidently slept with a prositute.
- Callgirl.
- Accidently. I don't understand. Did you trip over something?


Och sedan resten av den scenen är ockås brillians.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 2:56

Sett de sex första avsnitten av WW och det är väl ganska bra hittills. Ser ingen storhet i det ännu men det kanske kommer.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav RalfiParpa » mån okt 31, 2005 4:33

caffeineaddict skrev:Han kan vara en ordentligt grinig gubbe ibland, han är ordentligt egocentrerad och lever för att alltid vara den smartaste i rummet och är inte rädd att skryta om det.


Som CJ säger i nåt avsnitt: "He thinks he's so smart just because...he's so smart."

caffeineaddict skrev:Serien är en fantasi som bygger på att godhjärtade och intelligenta människor som vill sitt folks bästa och inte har så många egencentrerade agendor styr landet.


Jo, och det gör också att jag inte tar serien på särskilt stort allvar vilket nog får ses som inte bra med tanke på att det är en serie som behandlar världspolitik.

Måste dock ge props till Aaron Sorkin som skriver nästan hela serien själv (i alla fall S1-S4). Vilket engagemang.

En annan favorit från WW:
"I was watching a television program before, with a kind of roving moderator who spoke to a seated panel of young women who were having some sort of problem with their boyfriends - apparently, because the boyfriends had all slept with the girlfriends' mothers. And they brought the boyfriends out, and they fought, right there on television. Toby, tell me: these people don't vote, do they?"
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån okt 31, 2005 8:39

Off skrev:Sett de sex första avsnitten av WW och det är väl ganska bra hittills. Ser ingen storhet i det ännu men det kanske kommer.


Hm, okej, Jag skulle nog säga att 1.05 visserligen är det första riktigt stora avsnittet (Pluie the Wolf!), men sådant går ju isär. Har sett S1 ett antal ggr också, så jag minns inte längre när jag fastnade första gången.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån okt 31, 2005 9:37

Jag såg nog en en del avsnitt av WW S1, men det var inte alls min typ av serie. Tyckte den var tråkig och slutade se efter ca 5-15 avsnitt (kommer inte ihåg längre).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » mån okt 31, 2005 12:45

Jag har sett ett avsnitt av WW, eller egentligen ett halvt, jag somnade. Fick mig inte att vilja se mer. ;)

En annan serie där amerikansk politik var inblandad slutade jag titta på fort också (Jack & Bobby), jag tror inte det är min sorts serie. Allt sånt i 24 är jäkligt drygt också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån okt 31, 2005 17:33

RalfiParpa skrev:
caffeineaddict skrev:Serien är en fantasi som bygger på att godhjärtade och intelligenta människor som vill sitt folks bästa och inte har så många egencentrerade agendor styr landet.

Jo, och det gör också att jag inte tar serien på särskilt stort allvar vilket nog får ses som inte bra med tanke på att det är en serie som behandlar världspolitik.

Jag förstår inte varför det skulle vara sämre för att det är en what if-historia. Det är ju snarare så att det är ett krav, hade den varit verklighetsbaserad så hade det varit väldigt enkelsidigt eftersom alla politiker på den nivån är egoistiska svin. Så serien i sig blir snarare allvarligare för att det inte stämmer eftersom det är ett enda stort vrål av "Se? Det kan fungera så här. Sluta rösta på idioter."

(Om nomineringsprocessen däremot, den hade nog fungerat att göra en långkörarserie om eftersom alla naiva personern ännu inte sållats bort då.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 19:26

WW s01e14.

Nu börjar jag förstå.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 20:11

Och ep 15 var det roligaste avsnittet hittills. Väldigt bra från början till slut.

The Presidents secret plan for inflation!?

Josh är underbar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav The Buffster » mån okt 31, 2005 20:15

Off: Väldigt kul att du gillar The West Wing, och ja Josh är underbar!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån okt 31, 2005 20:22

Off skrev:Och ep 15 var det roligaste avsnittet hittills. Väldigt bra från början till slut.

The Presidents secret plan for inflation!?

Josh är underbar.


Underbart, Off! 15 avsnitt på ett dygn tycker jag bådar gott inför din framtid med WW. Nästan så vi får ge serien en egen tråd snart? ;)

EDIT: Ah fuck it, jag gör det bara. Om inte annat får den väl falla i glömska ifall vi slutar snacka om WW snart.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 20:36

Den får gärna ha en egen tråd. Har ju en del säsonger att ta igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » mån okt 31, 2005 20:40

Off skrev:WW s01e14.

Nu börjar jag förstå.


Även om jag tycker dramadelarna i 1.14 är rätt lyckade, så mäter sig ju inget med......Josh som möter Joey Lucas för första gången. Först när han vaknar, när han dreglar ut det kalla kaffet över tröjan, när han vaknar igen i den där jävla fiskarutstyrseln och Bradley Whitfords precis mästerliga komiska timing när han säger "What in God's name is going on?" och hela hans förvirring i resten av scenen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån okt 31, 2005 20:42

caffeineaddict skrev:
Off skrev:WW s01e14.

Nu börjar jag förstå.


Även om jag tycker dramadelarna i 1.14 är rätt lyckade, så mäter sig ju inget med......Josh som möter Joey Lucas för första gången. Först när han vaknar, när han dreglar ut det kalla kaffet över tröjan, när han vaknar igen i den där jävla fiskarutstyrseln och Bradley Whitfords precis mästerliga komiska timing när han säger "What in God's name is going on?" och hela hans förvirring i resten av scenen.


Skrattade som en tok under den scenen och när jag senare såg en del av scenen i ett "detta har hänt klipp" började jag skratta igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tis nov 01, 2005 1:22

S01 avklarad och man måste ju faktiskt se vidare omedelbums efter den där avslutningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis nov 01, 2005 5:57

Off skrev:S01 avklarad och man måste ju faktiskt se vidare omedelbums efter den där avslutningen.


Din takt är banne mig direkt grymt imponerande. Kommer inte ihåg senast jag lyckades hålla den där takten med en serie. Undeclared är väl det enda på de senaste månaderna (som inte var en omtitt) som kommer i närheten.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis nov 01, 2005 20:29

2x10

Josh!

Det här var ta mig tusan snuskbra. Har gått och funderat lite på om de verkligen skulle släppa beskjutningen helt. Skönt att så inte var fallet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » ons nov 02, 2005 18:11

West Wing s02e21

The shit is hitting the fan. Varför skulle Mrs Landingham dö? Vem ska nu bjuda Josh på kakor?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån nov 07, 2005 18:42

Jag toktittar inte just nu eftersom jag vill ta det lugnt under omtitten -- men s2 är grymt mycket bättre än s1.

I s1 störde jag mig på Margret/Donns som verklgien var samma person -- inte fysiskt då utan när de skrev dem. Virriga och pratar länge om helt ovidkommande saker trots att det kanske inte finns tid för det och att de själva vet om det. Ett tag kändes det som om att de enda kompetenta kvinnorna i hela säsongen var Mrs Bartlett, CJ, Mandy och Mrs Landingham. Alla andra var en del av ett gigantiskt virrigt hivemind.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » mån nov 07, 2005 19:43

Jag har älskat Donna från ruta ett men jag kan hålla med om att de var snarlikt skrivna i början. Skillnaden var att Donna hade Josh att spela mot.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » mån nov 07, 2005 19:45

Off skrev:Skillnaden var att Donna hade Josh att spela mot.

Ja, och det gör en hel del.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron