Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » lör dec 15, 2007 5:58

caffeineaddict skrev: (spoiler 5.07) Var. Död. Var. Död. Var. Död. Var död, var död, var död. VAR DÖD!

Nu ska du inte vara sån. :)
Jag gillar Matt någonstans på något sätt, och du vet också att det är ett sätt att få honom till mottagningen med brännsår och allt, och jag tyckte hemskt mycket om alientvisten. Hoppas de följer upp. Seans hattandes med småflickor, nja, men kul att att han klampar in på Christians territorier. Julia skulle jag inte sakna nämnvärt, men trådarna hon har bidragit med är intressanta.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tob » lör dec 15, 2007 11:48

(spoiler 5.07) Under säsong 1 och 2 var Matt nog den karaktären som funkade allra bäst för mig. Sen har det gått utför. Men bra scener: Christian som slämmer igen dörren för honom, eller kanske snarare visar honom dörren. Kimber som lämnar honom. Men han följer sitt gamla mönster. Så jag är nog med caffe i detta.

Julia däremot. Nej. Hon måste finnas kvar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » lör dec 15, 2007 12:00

Tob skrev: (spoiler 5.07) Under säsong 1 och 2 var Matt nog den karaktären som funkade allra bäst för mig. Sen har det gått utför. Men bra scener: Christian som slämmer igen dörren för honom, eller kanske snarare visar honom dörren. Kimber som lämnar honom. Men han följer sitt gamla mönster. Så jag är nog med caffe i detta.

Julia däremot. Nej. Hon måste finnas kvar.

Jag antar att hon har ett syfte, men måste hon gråta jämnt...och just nu slog det mig att hon inte gjorde det i det här avsnittet. Börjar hon kicka lite är jag beredd att bli rättad (som det heter på andra språk).
Lustigt nog är jag inte helt för hennes historia med Christian, jag har önskat tidigare att han skulle få vara lite glad på det sättet tidigare.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » fre jan 25, 2008 13:08

Just fått ner 8,9, 10...here I come.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån feb 18, 2008 18:05

Lösa tankar efter att ha sett klart s3 (nej, självklart kunde jag inte spara finalen). Lite småkritiskt, men...

Alltså, Nip/Tuck är ibland riktigt bra. Det är välagerat, det är kul - om än väldigt övertydliga - avsnittsteman, det är intressanta karaktärer... både många asgarv och lite lagom spänning och karaktärsdrama.

Men det har också den där tendensen att bli fullständigt helgalet (vilket jag egentligen gillar) och, när man sträckser säsonger, ganska tjatigt. Säsongsavslutningen här, t ex, där de verkar ha bestämt sig för att de målat in sig i hörnet så mycket att de ger fan i om förklaringen funkar och bara vräker på med precis allt de har, damn the torpedoes. Nazimördare OCH korrupta poliser OCH hemliga syskon OCH fullständigt omöjliga bortförklaringar OCH creepy slut OCH... det är liksom så tokigt att jag inte kan ta det på allvar. Det är riktigt underhållande, och det är nästan seriens stora behållning att se exakt HUR galen den vågar bli, men samtidigt blir det också lite svårt att bry sig om karaktärerna när de gång på gång på gång uppträder på ett sätt som gör att man tror att deras hjärnor ramlat ut någonstans på vägen. Varje karaktär har liksom ETT sätt att bete sig mot varje annan karaktär, och det ändras aldrig ens det allra minsta, bara upprepas i det oändliga. (Matt är korkad och tror på vad som helst; Sean och Julia är ihop/inte ihop/ihop/inte ihop/etc; Sean och Christian är ihop/inte ihop/ihop/inte ihop/etc; Christian förolämpar Liz, Liz blir förbannad, Christian förolämpar Liz, Liz blir förbannad; etc.) Serier med övernaturliga inslag kommer undan med en del sånt där, men Nip/Tuck lever lite för högt på sensationer och lite för lite på konsekvens, om man säger. Men jodå, kul är det. Vidare till s4...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 18:12

Håller med Björn om det mesta där faktiskt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » mån feb 18, 2008 18:14

caffeineaddict skrev:Var. Död. Var. Död. Var. Död. Var död, var död, var död. VAR DÖD!

5.13
Jaa! Go Eden! Go Eden!
Bättre avsnitt den här gången, men när ska Sean sluta leka skådespelare?


Fixade spoilermarkeringen. /caffe
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 18:18

:( Menade du 5.13? Usch, tror precis jag blev lite spoilad...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » mån feb 18, 2008 19:33

caffeineaddict skrev::( Menade du 5.13? Usch, tror precis jag blev lite spoilad...

:unlove: ! Förlåt!
:monsterhug: ?

Edit: jag tror inte du är så illa ute ändå, vad det gäller spoilingen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » mån feb 18, 2008 21:02

Det är okej, Plysch. Det är lätt hänt, hann bara läsa vad av mitt du citerade och första raden i ditt inlägg innan jag insåg att något stod fel till. Tror inte det kommer skada mitt nöje så där värst. :)

:monsterhug:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons feb 20, 2008 14:40

OMFG! IRLG! IRLG! IRLG! En scen i 5.11 var typ det roligaste och sjukaste jag sett på hur länge som helst. :D

(spoiler 5.11) Christian till femårige Wilbur: "You're my son and I love you and I'm gonna be honest with you always, okey... Mommy's not coming back, because daddy killed her. I...I...I don't know what happened... Daddy was horny and tired and needed to get his rocks off, you'll understand what I'm talking about when you're older. And mommy offered him cheap sex, and like a fool daddy accepted. Basically I screwed her off the balcony and she fell to her death and I haven't told you or anybody else because I don't want the police involved. 'Cause then daddy could go to jail and... then I wouldn't be with you and I'm not gonna let that happen."
"Is mommy a skank?"
"Yes, honey. She was."

Okej att det var en fantasisekvens, men jävlar vad kul det var.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » ons feb 20, 2008 15:13

caffeineaddict skrev:Okej att det var en fantasisekvens, men jävlar vad kul det var.

Den blev nästan ännu roligare för att jag så många gånger i Nip/Tuck varit helt övertygad om att en viss sekvens måste vara en fantasi- eller drömsekvens, men sen har den visat sig vara verklig. Så under hela den scenen satt jag och tänkte, nej, han kan ju inte verkligen säga så. Nej. Eller jo kanske, det är ju Nip/Tuck. Men nej, han kan väl ändå inte, osv.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » ons feb 20, 2008 20:03

sfinx skrev:
caffeineaddict skrev::( Menade du 5.13? Usch, tror precis jag blev lite spoilad...

:unlove: ! Förlåt!
:monsterhug: ?

Edit: jag tror inte du är så illa ute ändå, vad det gäller spoilingen.


Haha, nu när jag sett 5.13. var det ju snygg misdirection eftersom du citerade mitt "Jag hoppas Matt är död inlägg!" (inte du BF-Matt, om du råkar läsa detta...) och sen såg jag att du skrev något om Eden, så jag trodde Matt skulle dö (till slut) och att Eden skulle ha något med det att göra. Och sedan började avsnittet med en recap av alla hysteriskt roliga dumma idiotier Matt har haft för sig under åren, så då blev jag SÄKER på att han skulle gå åt. Men inte fan...

(spoiler 5.14) Och LOLOLOL! Jag kan inte minnas senast jag blev berörd av N/T senast, det måste vara säsonger sedan... men roligt as fuck kan det fortfarande vara. Så sjuuukt överdrivet och illa och helt insane roligt det kan vara ibland. Matt har sex med sin syster, Julia får TV-amnesi och Sharon Gless är typ den elfte mordiska psykopaten de här killarna råkar springa in i bara sådär. Det är ju bara de extra miljonerna i budgeten som skiljer det från DoOL nu för tiden. Och vi vet ju alla hur fantastiskt DoOL kan vara.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » tor feb 21, 2008 1:35

caffeineaddict skrev:Haha, nu när jag sett 5.13. var det ju snygg misdirection eftersom du citerade mitt "Jag hoppas Matt är död inlägg!" (inte du BF-Matt, om du råkar läsa detta...) och sen såg jag att du skrev något om Eden, så jag trodde Matt skulle dö (till slut) och att Eden skulle ha något med det att göra. Och sedan började avsnittet med en recap av alla hysteriskt roliga dumma idiotier Matt har haft för sig under åren, så då blev jag SÄKER på att han skulle gå åt. Men inte fan...
]


Missledande spoiler. kul! :D


Edit:

Caffe skrev:
(spoiler 5.14) Och LOLOLOL! Jag kan inte minnas senast jag blev berörd av N/T senast, det måste vara säsonger sedan... men roligt as fuck kan det fortfarande vara. Så sjuuukt överdrivet och illa och helt insane roligt det kan vara ibland. Matt har sex med sin syster, Julia får TV-amnesi och Sharon Gless är typ den elfte mordiska psykopaten de här killarna råkar springa in i bara sådär. Det är ju bara de extra miljonerna i budgeten som skiljer det från DoOL nu för tiden. Och vi vet ju alla hur fantastiskt DoOL kan vara.


5.14
Säsongsfinal i N/P har sina fina sidor. Ser fram emot sista. :D
Jag tror att det ändå har varit det rörigaste avsnittet någonsin där allt händer på en gång, håller med Kalle, me like. Undrar hur det står till med Liz och Christian som också var på kontoret? Nu längtar jag till nästa.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » mån maj 12, 2008 14:13

4.2 Connor?!? CONNOR?!? Å ni era jävlar...
4.3 Matt ska bli scientolog? Tja, ärligt talat... han passar för det.
4.4 Kul dvärg. Kul Escobar. Ful Christian.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tob » lör maj 17, 2008 20:41

5.14 Nefan!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » lör maj 17, 2008 21:10

Tob skrev:5.14 Nefan!


:D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön maj 25, 2008 20:14

4.14.

Kolla. Robyn Lively. Kul att se lite Twin Peaks-skådisar då och då.

Ett avsnitt kvar på säsongen och det här var ytterligare ett riktigt bra Nip/Tuckavsnitt. Christian som Seans buktalardocka är det roligaste på hela säsongen. Ja, och så Xenu. Och fan om jag inte rentav tycker liiiiiite synd om Matt när Sean håller sin lilla sexspalt... :D

Men ärligt talat, säsongsarcen... nog för att serien brukar ha fåniga handlingar, men sällan så här ointressanta. Hela den här njurstöldshistorien är bortom löjlig, jag ger fan i Michelle, och nu har de till och med dragit in seriens bästa skurk i de där fånerierna. Så good riddance till James, och hoppas att Escobar får nåt vettigt att göra i sista avsnittet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön maj 25, 2008 23:34

4.15

Danny Strong! Yay!

Escobar! Noooooooooo!

Och slut på McNamara/Troy, åtminstone i Florida. Månntro det innebär att vi slipper Michelle nästa säsong?

Och även som en som alltid älskar det där med att avsluta TV-avsnitt med ett montage till passande låt måste jag säga att det är rätt cheesy att låta skådespelarna mima texten.

Nåja. Det knöt ihop säsongsarcen, och det satte upp en del intressant inför s5 - Sean som försöker ge upp allt, inklusive hela skälet till att han blev kirurg en gång... Bara för att gå tillbaka till Christian utan några större åthävor. Californien, det borde väl ge lite variationer i temat. Och alla avsnitt med mycket Escobar är bra, även om det väl blir det sista Escobaravsnittet.

Och det är skönt att Liz fortsätter vara den enda i serien som reagerar ens avlägset naturligt. Hoppas hon flyttar med till Californien, hon behövs.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tor jan 15, 2009 14:35

5.15, 5.16
Antingen har jag tappat känslan för den här serien, eller så har den gått vilse och ser inte skogen för alla träd eller nåt. Var är udden, dialogerna. det mest intressanta är just nu att Sean vägrar gå och att Christian och Liz har haft sex. Christians bröstcancer är väl rätt ironiskt, men varför bygger de inte ordentligt på de trådar de byggt upp?
Jag ger inte upp den här serien, fortfarande finns lite humor kvar men jag saknar de där tillfällerna när man sitter och tänke: vad sjutton kommer det här att leda till? Vad gör du nu?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » tis mar 31, 2009 21:58

5.15. Dags att ta upp den här igen och tack och lov började det med ett riktigt, riktigt bra avsnitt. Gissningsvis det bästa på åtminstone 1½ säsong eller nåt. Fick nästan upp mina förhoppningar inför kommande avsnitt, men gissningsvis faller det väl in i gamla ovanor inom kort.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » ons okt 07, 2009 21:38

Kollat ikapp senaste dagarna - jag hade slutat titta 8 avsnitt in i säsong 5. Visst är glansdagarna förbi men jag tyckte det var riktigt roligt att se serien igen! Ser nu fram emot säsongspremiären nästa vecka.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » ons okt 07, 2009 21:58

Jag tyckte ju faktiskt att andra halvan av S5 var betydligt bättre än 1½ säsong innan, men det är klart att det är ändå är gigantiska skillnader från när det var som bäst. Men jo, det är väl bara att hålla tummarna för att serien får en okej avslutning. För visst är väl S6 verkligen, verkligen slutet?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » tor okt 08, 2009 3:06

Nip/Tuck kommer vara bra så länge det är spårat och det är tills showen blir nedlagd! Ska bli kul med en ny säsong :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tam » mån okt 19, 2009 9:12

6.01
Matt som mimare! Nip/Tuck är så himla roligt jämt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » tis okt 20, 2009 0:28

Tam skrev:6.01
Matt som mimare! Nip/Tuck är så himla roligt jämt!

Sur mimare dessutom.
Bättre star nu, jag har lite hopp.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Peppe » tis okt 20, 2009 5:34

sfinx skrev:
Tam skrev:6.01
Matt som mimare! Nip/Tuck är så himla roligt jämt!

Sur mimare dessutom.
Bättre star nu, jag har lite hopp.


hahaha precis vad jag tänkte, sjukt kul. Matt behöver nästan en egen youtube serie... :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tob » sön dec 13, 2009 23:39

Nip/Tuck maraton idag.

6.06-6.09 Haha....det var väl längesedan Nip/Tuck spårade ur, men ja, jag sitter vackert kvar i tåget och har det rätt trevligt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sjostrand » mån sep 30, 2013 13:32

Jag har nu blivit lurad av sfinxan att titta på Nip/Tuck.
Har nu hunnit se färdigt säsong 3 och jag tror aldrig jag sett en serie där jag hatat huvudpersoner så mycket som i Nip/Tuck.

Utan kudde och fosterställning går det inte att titta på serien som bilden visar:
Bild

Säsong 1-3
Jag tycker att det är en bra serie, utan tvekan. Det finns dock flera saker jag har lite problem med.
Precis som i American Horror Story så tycker jag att det är säsongsavslutningarna (hur arcer avslutas) som är skaparens stora problem. Det är extremt snygga teman på avsnitten. De är precis lagom övertydliga och mönstren håller ihop bra.
Vid de flesta tillfällena så tycker jag att karaktärerna agerar som "de borde" utifrån vilka de är och sånt tycker jag är viktigt.
Bra musik, bra skådespelare, bra twister. En bra serie helt enkelt (trots de hemska operationsscenerna).

Det jag har svårt med är sensmoralen eller vad jag ska kalla det. För som jag nämnt så handlar serien om några av de största svin jag sätt. Problemet är att de alltid tar sig ur det hela. Dessutom glorifieras deras misär genom att de till det yttre fortfarande är framgångsrika. Jag fattar att de måste lyckas för att serien ska kunna fortsätta, men när Christian beter sig som ett svin och det sedan går åt helvete för honom så framstår det som att det är SYND OM HONOM! Sedan ångrar han sig och allt är förlåtet. Och så beter han sig som ett svin igen.
Om en jämför N/T med tex Trainspotting så är det ingen som efter att ha sett filmen vill börja knarka. Efter N/T tror jag däremot att det är många som vill bli sexmissbrukande plastikkirurger...
Som tex när han bestämde sig för att bli en bättre människa när han ville uppfostra Wilbur. Hallå! Note to the rest of the world: Bara för att DU bestämt dig för att du vill bli en bättre människa så är inte alla dina gamla synder sonade. När du sedan ändå fortsätter bete dig som ett svin så har du inte ändrat dig/sonat nåt. Du har bara bytt tillväga gångssätt...

Christian: Okej, mitt hat för Christian känner inga gränser. Han är ALLT jag hatar. Han pendlar mellan att vara ett svin till att vara en Vit Kränkt Man (tm). Det enda tillfället där han på något sätt visat på någon förändring är i papperpåsavsnittet. Och då var det inte en förändring till det bättre... I alla andra fall så har det alltid berott på alla andra att det inte fungerat. Åtminstone enligt hans hjärna. Både hans giftemål och uppfostringsförsöken av Wilbur utgår bara från vad han vill och hur han känner. Fy fan! Ett större egoistiskt svin har aldrig spelat huvudrollen i en tvserie. Och att han ändå lyckas uppnå situationer av att människor tycker synd om honom gör mig bara ännu argare. (Okej, han är snygg, men va fan!)

Sean: Han har till och från jobbat sig upp i Christians liga. Christian är nog ett större svin, men oftast försöker han inte hymla om det så därför lägger Seans dubbelmoral ytterligare en dimension på Seans svinighet. Att Sean går omkring och tror att han är en god människa gör att han har större glapp mellan sin självbild och verkligheten än vad Christian har.
Hur kan man ha två så OTROLIGT osympatiska huvudpersoner i en serie? Och att jag ändå fortsätter titta? Hatar jag mig själv så mycket? Eller tvingar sfinxan mig med någon jävulusisk besvärjelse? Eller hoppas jag bara att det snart ska gå riktigt riktigt RIKTIGT åt helvete för dom?

Julia: Hon är en av mina favoriter i serien. Hon gör som de andra många fel, men det känns som att hon trots allt vill väl. Jag gillar sympatiska karaktärer.

Matt: Han är nog den som åkte mest känslomässig bergochdalbana i min hjärna. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om honom.

Annie: Stackars Annie att behöva växa upp här. Ett litet tag hoppades jag att det var hon som var Carver för att ge igen för sin sabbade uppväxt. :D

Kimber: Har nog gjort den tydligaste resan. Från att ha haft ganska låga tankar om henne när hon dök upp så satt jag i soffan och skrek "Gift dig inte! Fortsätt med porren!!!" :eek:

Liz: Bäst och sundast i serien.

Gina: Hon har fått utstå väldigt mycket i serien och får hela tiden skulden för allt. Känns orättvist (även om hon är galen) eftersom det är så mycket som Christian sabbat för henne. Utan Christian tror jag hon hade kunnat ta hand om Wilbur riktigt bra. Allt som Christian anklagar henne för har han ju gjort själv!

Quintin: Jag trodde inte att det var han som var the Carver. Enbart för att det var för uppenbart. Hade dom misstankarna redan efter ett par avsnitt med honom, men då det blev så tydligt så köpte jag överfallet på honom. I övrigt så tycker jag att de har lite tveksam syn på hermafroditer/transsexuella i serien. Alla blir galna och/eller mördare. Eller åtminstone trasiga. De kommer alldrig att kunna bli som oss normala. I början tyckte jag de hanterade transfrågorna bra, men nu så tycker jag de fallit in i den gamla vanliga troopen... Detsamma gäller bisexuella. Antingen dör de eller så är de mördare... (-ish). Tycker även att serien har en liten obehaglig framställan av homosexuella. Tror det hänger ihop med Christian och Seans homofobi och återigen att deras liv glorifieras.

Så vad kommer att hända säsong 4?
Ava kommer att komma tillbaka och börja mörda folk. Samtidigt som Quintin/Kat kommer tillbaka och börjar mörda folk. Och så kommer latinomaffiakillen tillbaka och börjar mörda folk. Samtidigt så börjar Annie förvandlas till en Dexter och börjar mörda folk som hämnd på hennes taskiga uppväxt. Och nzipappan kommer att återvända från graven som en nazipappazombie och börja döda folk.

Eller så kommer Christian att behandla alla kvinnor som skit och sedan tycka synd om sig själv när han tycker att alla är dumma mot honom. Och Sean kommer tro han är snäll tills någon gör mot honom som han gjort mot dom. Då blir han ett svin.

BTW, har jag sagt att jag hatar Christian?
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron