Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » tis sep 05, 2006 17:11

CheeseGuy skrev:Säsong 4 börjar idag i USA! Kom jag just på. Härligt.


Jäj! måste bara få Evil att komma över sin noja för att hennes dator ska sprängas om hon inte gör rätt...*funderar på en pedagogik* men laddar ner gör hon ju...så kanske kan det bli nya nip/tuck i sinom tid för mig med
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav The Buffster » tis sep 05, 2006 17:24

CheeseGuy skrev:Säsong 4 börjar idag i USA! Kom jag just på. Härligt.

Vilken glad överraskning. Jag visste i och för sig att det skulle börja nu i september, men det kändes ändå som att det var länge kvar. Imorgon alltså, helt underbart. Nip/Tuck är lätt en av mina favoriter bland serier som fortfarande produceras.

När det gäller ifall serien kan hämta sig från den lite svagare säsongsavslutningen på säsong 3 så har jag inga som helst tvivel. Det kändes mer som om serien bara hade trasslat in sig i en arc som var lite svår att avsluta på ett vettigt sett. Inte att serien som helhet hade några större problem. Planerar dom arcen lite bättre denna säsong så kan det nog blir hur bra som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tam » ons sep 06, 2006 11:08

Riktigt bra säsongspremiär.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » ons sep 06, 2006 11:15

Tam skrev:Riktigt bra säsongspremiär.


:evil: ! Nu fick jag abstinens! Frågan är om jag ska vänta tills vi flyttat in i tvåan och jag kan sitta och frossa i ensamhet, eller om jag ska försöka inviga henne?(och tvingas sitta och förklara...)
Funderar trots att jag måste vänta på alternativ ett, far att hon borde i vilket fall se den från början.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » ons sep 06, 2006 17:58

(spoiler 4.01) Klockren och fullkomligt logisk utveckling av Sean/Christian-förhållandet. Tyckte både början men framförallt slutet antydde att de där känslorna går åt båda håll. Det roliga var att jag gissade och hoppades att jag tolkade teasern rätt när de slutade med bilderna på herrarna i sängen med vågljuden... och se på fan, det gjorde jag. :)

Inte första gången man haft den tanken, men jag trodde nog inte riktigt de faktiskt skulle ta serien i den riktningen.

Ingen Kimber och ingen Matt dock. Även om mina känslor för Matt går som en bergochdalbana så hade det varit intressant att se någon fortsättning på hans del i förra säsongsavslutningen, men äh, det är ju ett nytt avsnitt nästa vecka. :)

Härlig uppryckning från avsnitten innan. Inga fler seriemördare eller knarkbossar nu, oki?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » tor sep 07, 2006 20:05

(spoiler 4.01) Även om förväntningarna var höga så hade jag nog inte trott att det skulle vara så här bra. Har längtat något enormt efter Nip/Tuck och det är så kul att det är tillbaka. Och det är så bra. Särskilt Sean. Han är fortfarande min favorit. Scenen med honom och Julia när hon berättade om barnet var fantastisk såklart. Det är nästan så att jag längtar efter en scen är Sean är ledsen, hans ögon då är bara så ja, jag vet inte, underbara. Sean är så underbar som karaktär. Hans känns lite tvärtom mot det jag brukar gilla, dvs killar så verkar väldigt tuffa/hårda men som visar sig ha mer känsliga sidor. Han är liksom en kille som först verkar genomsnäll men sen visar sig har mörkare sidor. Och scenen med honom och Christian var underbar också såklart. Särskilt i och med att den fick ytterligare en dimension med tanke på det Christian pratat med terapeuten om. Och precis som caffe så är jag förtjust i att serien valde att gå den vägen.

Sexscenerna i början gav mig lite flashbacks till det allra första avsnittet (tror jag väl att det var), med kontrasterna som jag uppskattade redan då. Gillade att det var en lite annan situation nu också, Christian såg inte direkt lycklig ut efteråt och Sean och Julia kändes inte riktigt lika tragiskt som första gången.

Det enda som saknades var egentligen Kimber. Jag satt som ändå väntade lite på att hon skulle dyka upp. Men jag antar, hoppas, att hon kommer att göra det så småningom.


Och sen är det väl bara att citera caffe,
caffeeineaddict skrev:Härlig uppryckning från avsnitten innan. Inga fler seriemördare eller knarkbossar nu, oki?

Nip/Tuck behöver lära sig lite att serien inte alls behöver den typen av saker för att vara bra. Den är snarare bättre utan dom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » tor sep 07, 2006 22:31

Fantastisk säsongspremiär. Jag tycker Nip/Tuck är så jävla bra.

The Buffster skrev: (spoiler 4.01) Sexscenerna i början gav mig lite flashbacks till det allra första avsnittet (tror jag väl att det var), med kontrasterna som jag uppskattade redan då. Gillade att det var en lite annan situation nu också, Christian såg inte direkt lycklig ut efteråt och Sean och Julia kändes inte riktigt lika tragiskt som första gången.


Jo, första avsnittet, och på något sätt känns det som det var medvetet för att på ett lite diskret sätt tala om att man gör lite av en nystart.

Som du påpekade så dominerar Sean rejält. Dylan Walsh gör verkligen ett fantastiskt jobb med Sean. Barnet är defekt och jag gillar verkligen hur det kan skapa en rejäl klyfta mellan Christian och Sean, samtidigt som Christians syn på Sean har förändrats. Jag vet inte hur jag ställer mig till det riktigt, jag hoppas att man inte driver det för långt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » fre sep 08, 2006 14:17

Darn, hatar spoilers som man inte får titta under! :evil:
Ren ondska.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav eynosh » ons sep 13, 2006 19:55

4x02
Så jäkla bra.
Tror den nya ploten med svarta tjejen utpressad kan bli bra. Krävs några avsnitt till för att vara säker, men den har absolut potential.
Matt är med, lika konstig som vanligt. Varför kan inte den människan vara.. en människa? Vi får iaf veta lite om förra årets avslutning.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tam » ons sep 13, 2006 20:52

(spoiler 4x02) Matt och Kimber scientologer! Obetalbart! Scenen mellan Kimber och Christian tyckte jag var jävligt skarp. Trenchcoatladyn, det känns som en sån där storyline dom har ibland som inte blir så jävla toppen.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Buffster » ons sep 13, 2006 21:45

(spoiler 4.02) Nip/Tuck är så jävla bra, det kan inte sägas nog många gånger. Håller dock med Tam om att storylinen med trenchcoatladyn är en sån som Nip/Tuck ibland har och som oftast inte fungerar så bra. Jag tror att jag nämnde i något tidigare inlägg att serien måste inse att den inte behöver den typen av storylines alls.

Men bortsett från den lilla tveksamheten så var det ytterligare ett guldavsnitt. Matt och Kimber som scientologer, det kan sluta hur illa som helst. Matt är farligt destruktiv, och det är väl Kimber också även om hon verkar må bättre för tillfället.

Gillade också Christian och Kimber scenen såklart. Deras historia är långt ifrån avslutad, hoppas jag i alla fall.

Och sen så älskade jag scenen i Christians lägenhet när killen tog av alla sina kläder. Den storylinen, alltså att Christian är osäker på sin sexualitet, är helt fantastisk egentligen.

Få se, vad mer. Jo Sean, han kan verkligen vara så skrämmande ibland. Som när han blev så arg på Annie. Hjälp, när en så snäll/lugn person bli så arg är det alltid extra obehagligt. Jag tycker f ö att dom måste ta det lite lugnt med Annie. Hon är väldigt liten och måste hantera både det faktum att henne lillebror kommer att vara handikappad, vilket hon säkerligen har svårt att förstå vad det innebär, och samtidigt hantera sina föräldrars utbrott kring det. Som ofta går ut över henne.

Jag älskar det här :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » tor sep 14, 2006 11:50

(spoiler 4.02) Matt, take a bow. Det kan fan inte vara lätt att ha varit den dummaste karaktären på TV för två år sedan och på något sätt bara lyckats bli dummare och dummare och dummare sedan dess. Kommer ihåg att jag tyckte om honom för sisådär en säsong sedan. Yeeeeeah, that didn't last long... Nu väntar jag bara på att någon ska få honom att försvara Xenu-historien inom kort. Eller kanske visa honom ett visst South Park-avsnitt. :P

(spoiler 4.02 OCH Angel S4) Och lite dålig TV-karma att döpa ungen till Connor kanske. Herrejävlar, kan ni tänka er en serie med Matt och Connor? "Moronic sons on parade"? "We Who Jump Onto Every Bad Influence That Comes Our Way And Hate Our Parents For No Real Reason: The Duo". Yeeesh...

Annars var det ett bra avsnitt, jag skrattade en hel del och att se Christian kämpa med vad som tydligare och tydligare är en latent homosexualitet kommer vara underhållande och intressant. Frågan är hur lång tid det tar innan han blir så snarlik Brian Kinney att det är svårt att se skillnaden. ;)

Jacqueline Bisset som lesbisk mafioso (eller nåt)... vi var verkligen tvungna att ha ett till criminal mastermind i den här serien trots allt? Richard Chamberlain var dock skrämmande underhållande i sin scen, många gamla stjärnor verkar verkligen njuta av att komma till Nip/Tuck och med nyfunnet överspel vältra sig i all underbar snusk och dekadens.

Likväl i slutändan, storartad underhållning.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » fre sep 22, 2006 15:23

4.03 Ytterligare ett bra avsnitt. The Wire är det absolut bästa jag ser nu men Nip/Tuck hamnar förmodligen på andra plast och har verkligen börjat starkt. Att Sean hade sex med nannyn kanske kändes något klichéartat men för att Sean är Sean så gillade jag det ändå. Även Christian var riktigt bra här med sin utseendefixering. Att hans och Seans förhållande nu är så komplicerat gillar jag. "I needed you". Och barnet alltså, det är jobbigt/underbart att se Sean lida så.

Och snälla, snälla, snälla låt dom anställa Peter Dinklage.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » lör sep 23, 2006 22:25

Jag tenderar ofta att skjuta upp det jag ser mest framemot. Så ikväll har jag sett 4.2. Jag ligger efter med många serier. Tycker det är skamligt när man får så mycket att göra i skolan att man (jag) inte har någon ro att sitta ner och ta det lungt på kvällarna. Irriterande egenskap det där.

Tror dessutom att jag lugnar mig med 4.3 tills imorgon. Detta är för bra för att spjälkas av i för hög hastighet.

(spoiler 4.02) Familjescenerna mellan Julia, Sean och Annie är så väldigt bra. Skriver under på allt Buffster skrev. Det Annie går igenom nu är svårt att föreställa sig, och det hon gör, är ett sätt för henne att bearbeta och till viss del förbereda sig för det. Sean har ingen kontroll över sig själv, han har nog med att bearbeta för sig själv att han faktiskt kommer få en son som har ett fysiskt fel, och det gör honom så jälva instabil.

Matt. Vad säger man. Det skall bli jävligt spännande att se vart man för honom. För hans storylines engagerar mig som få.

Christian och Kimber scenen. Fyfan. Christian och hans nyfunna problem kring sin sexualitet kan bli hur bra som helst.

Utpressar historia....blaaha...gäsp. Nä, i nuläget känns det verkligen inte alls lockande. Utöver det så är detta precis så bra som jag vill att det skall vara. Fantastisk dialog ihop med fantastisk skådespeleri!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » mån sep 25, 2006 20:17

The Buffster skrev:Och snälla, snälla, snälla låt dom anställa Peter Dinklage.


(spoiler 4.03) Ja visst fasiken var det Peter Dinklage, som spelade den manliga skötaren, jag satt riktigt och vara ohälsosamt excentrisk över detta. Men så hittade jag inget om det på imdb. Jag blev besviken när jag inte hittade något på imdb, och tänkte nåja, det kanske inte var han. Men tanken på att man skulle anställa en dvärg som skötare känns väldigt bra. Alla scener där var så bra och Peter Dinklage!

Sen blev jag lite extra glad när det verkar som man faktiskt gör grej utav att Liz kom på Michelle som inte innefattar kriminellt krimskrams. Det är som sagts innan, något Nip/Tuck inte behöver, iaf inte för sakens skull som det ibland känns som.

Sean som sätter på Monica. No surprise....kändes väldigt givet. Men scenerna kring det, dialogerna, och hur Sean tar inne henne på operationsbordet i något slags självupprättande ändamål är fantastiska. Så nä, jag klagar inte.

Christian. Christian har komplex över sin kropp. Introsekvensen med hans sexscen på youtube var tragikomik på högsta nivå. Underbart. "Holy shit....is that my ass?"
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons sep 27, 2006 21:39

(spoiler 4.04) Haha! Nog för att N/T går Over The Top i var och varannan scen, men underhållande som sjutton är det iaf. Men jag blir oftare och oftare osäker på huruvida det är en brist eller styrka att jag gapskrattar åt scener som kanske var menade att vara dramatiska? Eller också är det just den hårfina gränsen mellan det mörka dramat och den absurda humorn som är hela grejen? Ibland har jag inte en aning, men...

...ett avsnitt med hasch-brownies, organstöld, jordnötssmör-och-pitbull-sex, Jacqueline Bisset som lesbisk Bond-skurk (började någon annan verkligen *ASGARVA* åt musiken i hennes scen? Blofeld kunde inte önskat sig ett bättre tema...) OCH Peter Dinklage...? Hur kan det vara något annat än gräsligt underhållande?
Senast redigerad av caffeineaddict mån okt 09, 2006 0:10, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » fre sep 29, 2006 21:38

Bara att hålla med caffe, hur kan det inte vara underhållande med dom ingredienserna?

(spoiler 4.04) Peter Dinklage :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » lör sep 30, 2006 0:10

Jag tror nog Nip/Tuck blir lite vad man gör det till. Det är överdrivet och absurt, vilket skapar än mer tyngd i seriens plastikkirurgitema. 4.04 var precis som vanligt, galet bra, jag tycker om denna serie så jävla mycket.

(spoiler 4.04) Okej. Jävligt intensiv scen mellan frun och hennes man. Och mitt i allt en chockerad Christian. Tidelag eller inte, jävligt kraftfullt var det, och ja, förbaskat intensiv scen.

Sean. Ok, jag avgudar att man plockar in Megan och Escobar som Seans goda och onda samvete. Hela den scenen från det Sean går in i Monicas rum till att han lämnar var galet bra. Galet!

Peter Dinklage regerar totalt. Varje scen med han är så bra. Hoppas han är med kontinuerligt i serien nu.

Organstölden kanske kan bli något. Får se om man gör något med det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » lör sep 30, 2006 0:43

Tob skrev: (spoiler 4.04) Sean. Ok, jag avgudar att man plockar in Megan och Escobar som Seans goda och onda samvete. Hela den scenen från det Sean går in i Monicas rum till att han lämnar var galet bra. Galet!

Det är bara att hålla med, galet bra!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons okt 11, 2006 21:32

(spoiler 4.06) Wow alltså, det var inga som helst spärrar i det här avsnittet. Det är man i och för sig van med från Nip/Tuck men jävlar vad det hände saker här, mer än vanligt nästan. Var smått övertygad att även en del av dom verkliga sakerna var drömmar, väldigt många scener hade den känslan.

Älskade Christians dröm i början, jag trodde ett litet tag att dom hade släppt det med honom och Sean, men nej Nip/Tuck gjorde mig inte besviken den här gången heller. Sen verkar ju terapeuten smått (väldigt) galen, lite tveksam är jag kanske, men slutet med tatueringen gillade jag ändå. Scenen när Michelle och Christian hade sex inför Burt var, obehaglig kan är kanske det bästa ordet. Bra scen dock, även om jag inte är ett fan av Christian/Michelle, hon är inte nog intressant för att jag skulle vilja se dom som ett par.

Sean briljerar återigen, blickarna han gav Monica när han kom hem och fick veta att Julia anlitat henne. Scenen när Monica ammade Connor var en av dom som jag först trodde var en dröm, creepy. När han piercade hennes navel, och han liksom blev professionell helt plötsligt, gud vad jag älskar honom (han skulle gärna få pierca min navel). Och sen igen när han övervägde att söva henne. Jag är väldigt förtjust över att dom har tagit in Escobar igen. Sen så dog hon, också en sak som jag trodde var en dröm, väldigt extrem. Plus en sista sak som jag bara måste nämna, Seans plågade blick vid matbordet, det är då jag gillar honom som mest.

Å ena sidan så kanske det nästan kändes lite väl over the top på sina ställen men å andra sidan så älskar jag det.

Mest så älskar jag det :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 11:10

(spoiler 4.05) Hur förtjust jag än må vara i Nip/Tuck.... det här låter som den värsta idéen någonsin: http://www.imdb.com/rg/rss/news/news/we ... 18/celeb/4 Hoppas det är typiskt internetskvaller och det inte finns mycket sanning i det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 11:13

(spoiler 4.06) Vid det här laget är N/T mer en tokigt bisarr komedi än någon form av fungerande drama för mig. Jag, menar hur många psykon kan man springa in i? De träffar mer mentalsjuka eller twistade människor som är ute efter att förstöra deras liv än vad Buffy träffar demoner...

Men underhållning är det onekligen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 12:09

Jag har börjat att lessna på Nip/Tuck... :( Spoiler upp till 4x06
Av ungefär samma anledning som caffe skrev om i senaste inlägget. Det känns mer och mer som en dålig såpa, ja, som en mer absurd variant av Falcon Crest (om Falcon Crest hade utspelat sig på en plastikkirurgiklinik). Visst, serien är välskriven och välspelad, och jag bryr mig fortfarande om Christian. Vissa av plottarna funkar någorlunda, men den där utpressarbruden är bara tröttsamn, hela kärlekshistorien med Christian och...vahettehon.. hade kunnat bli intressant ur Christians synvinkel, men istället blev det en plot twist ála Nip/Tuck där det är viktigare att göra nåt absurt och chockerande, än att göra det som känns intressant för karaktären. Jag gillar absurt och chockerande men inte för sakens skull, det måste finnas nån mening bakom det. Och den där psykologen.. ännu en knäppis, ja. Det bästa med dom senaste avsnitten är den manliga nannyn, honom gillade jag. Önskar att dom hade gett den lesbiska sköterskan (förlåt men jag verkar ha problem att komma ihåg namn idag) en egen storyline, ett eget förhållande och inte bara ett knäpp minigrej där hon blir bestulen en njure (som visserligen var viktig för huvudarcen men ändå). Jag gillar henne och tycker att hon borde kunna utnyttjas bättre som karaktär i serien, när man börjar bli less på Sean i alla fall..

Meeen, det är ju en smaksak, jag tycker bara att dom inslag som funkade någorlunda i Nip/Tuck tidigare, har tagit över för mycket nu och blivit tröttsamt. Eller så har jag varit på fel humör när jag har tittat på avsnitten helt enkelt. Så kan det också vara.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 12:40

Tinwiel skrev:Jag gillar absurt och chockerande men inte för sakens skull.


Min poäng exakt. Nip/Tuck har gått och gjort precis samma sak som OZ gjorde i sin andra halva: från att ha använt blodiga och chockande grepp för att berätta en historia så har det blivit en historia om blod och chock, och när det händer blir det direkt en parodi av sig själv. Och som den själv-parodi N/T nu är, är den fortfarande tokigt underhållande (det var OZ med, ända in i det sista), men jag bryr mig inte längre och tvekar på att serien ska kunna nå tillbaka till en plats där den berör mig kraftigt på ett dramatiskt plan (sist det hände var 3.12).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 12:50

Ja! så tycker jag också. Förutom att jag ofta stör mig på det så mycket att jag oftast inte ens tycker att det är underhållande längre. Förutom vissa saker då, som jag nämnde. Men berör? Nej.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » ons okt 18, 2006 15:02

Nu kritiserar ni massa och jag kan inte vara med ev hålla med eller inte hålla med. Det där med att vara utan dator är hemskt på så många sätt. Detta är bara en liten del, som blev tydlig nu......jag saknar Nip/Tuck....jag saknar alla serier.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 15:19

Tob skrev:Nu kritiserar ni massa och jag kan inte vara med ev hålla med eller inte hålla med. Det där med att vara utan dator är hemskt på så många sätt. Detta är bara en liten del, som blev tydlig nu......jag saknar Nip/Tuck....jag saknar alla serier.


Stackars.. :( Vara utan dator suger.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eynosh » ons okt 18, 2006 20:58

Men vart har 4x07 tagit vägen? :(
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav eynosh » tor okt 19, 2006 10:04

MEN !#¤%

Vart är veckans avsnitt?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav The Buffster » tor okt 19, 2006 15:39

eynosh skrev:MEN !#¤%

Vart är veckans avsnitt?

Jag undrar samma sak, nu börjar det verkligen bli jobbigt!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron