Nip/Tuck

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Buffster » mån jun 12, 2006 23:51

Jättekul att ni ser fram emot mina kommentarer Tob och eynosh det gör dom så mycket roligare att skriva.

Har nu sett två avsnitt till och det är dags för lite längre kommentarer. Som jag nämnde tidigare så älskar jag serien. Det behövdes inte många minuter för att jag skulle bli övertygad. Det finns allt för många saker som med upplägget som jag gillar för att detta någonsin skulle kunna bli dåligt.

Både Christian och Sean är underbara karaktärer och båda skådisarna är riktigt, riktigt bra. Gillade Julian McMahon redan i förhäxad (som jag slutade se när han försvann) och nu i en bättre serie och bättre skriven roll så älskar jag honom. Christian är en sån karaktär som givetvis är ett svin på många sätt men som jag inte kan låta bli att älska. Särskilt då i en serie som Nip/Tuck där han givetvis får lov att visa andra sidor. Att han är intresserad av Julia fungerar utmärkt. Och ojojoj i 1.07 när dom kysstes, mycket kemi där onekligen.

Julia är oerhört bra... ibland. Gillade henne till en början jättemycket, olyckliga hemmafruar lyckas alltid beröra mig. Men i och med hur hon reagerade inför Matts trekant så sjönk hon lite i mina ögon. Hade på nått sätt fått för mig att hon inte var riktigt så trångsynt och det gör mig alltid så fruktansvärt irriterad när föräldrar inte kan diskutera saker normalt med sina barn och inte alls tar dom på allvar.

Sean är givetvis en karaktär som är väldigt lätt att älska. Han är så söt. Att det nu tycks som att han inleder en affär med den där patienten vet jag inte riktigt vad jag tycker om dock. Fast vem vet det kan kanske bli något bra av det.

Många saker och små detaljer som jag fullkomligen älskar. I något av dom tidiga avsnitten, kanske piloten, så tyckte jag att dom minst sagt olika sexscenerna mellan Christian och hans tjej och Sean och Julia var hur bra som helst. Sen när Christian träffade Kimber och ritade ut med läppstift allt som han tyckte behövde förändras. Finns massvis med såna saker men jag kommer inte på några fler just nu.

Som OTH-fan så uppskattade jag givetvis också att Sophia Bush var med.

Jag hade väntat mig att operationsscenerna skulle vara äckliga, men dom var nästan värre än vad jag trodde. Just fettsugningar och implantat är verkligen äckligt att titta på. Men jag håller händerna för ögonen och tittar bara lite grann. Just operationer har jag alltid haft svårt för.

Fruktansvärt bra är det hur som helst men med tanke på att det är F/X så är det knappast en överraskning.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav qarlsson » tis jun 13, 2006 15:08

Buffster: Du har så jäkla mycket sköna, melodramatiska och drypande sexiga Nip/Tuck-timmar framför dig att jag onekligen får svårt att hålla tillbaka lite av den där avundsjukspräglade känslan att vilja befinna sig i läget att ha det just 'framför sig' :)

Och ja:
Christian äger! En slemmig stekare och skitstövel med nyanser, som är omöjlig att motstå.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis jun 13, 2006 17:44

qarlsson skrev:Buffster: Du har så jäkla mycket sköna, melodramatiska och drypande sexiga Nip/Tuck-timmar framför dig att jag onekligen får svårt att hålla tillbaka lite av den där avundsjukspräglade känslan att vilja befinna sig i läget att ha det just 'framför sig' :)

Jag brukar också tänka lite i dom banorna, t ex tänk om jag fick se Buffy för första gången igen, jag skulle ge nästan vad som helst för det. Att ha två och en halv (nästan) säsonger av Nip/Tuck framför sig känns underbart men det är alltid en så svår avvägning mellan att jag vill se hur många avsnitt som helst på raken samtidigt som jag vill spara på dom. Det är bra att jag ser med min brorsa, han brukar hejda mig lite när jag tjatar om ett avsnitt till.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » tis jun 13, 2006 21:33

Off skrev:
noike skrev:Men jag har blivit lovad kolmörker i säsong tre. Jag gillar kolmörker, det är mysigt på något sätt. Och det här skulle ju vara kolmörkast av allt på tv:n -- inklusive the Insides feel-good-dead-baby-episode-of-the-year. (Eller har jag fel?)

Du har inte fel. Dead babys är blå himmel och sockervaddspartaj i jämförelse.

Gissa om jag längtar till säsong 3.


Har sett några avsnitt till, däribland det briljanta 1.10.

1.08 - 1.10 Tre mycket bra avsnitt. Lite kluven till 1.08 i och med att katolska präster som pedofiler känns som någonting man har sett väldigt många gånger förut. Fast scenen i kyrkan mellan Christian och prästen, det var bra grejer. Allmänt var det ett väldigt bra avsnitt för att det var mycket Christian som jag nu lätt kan säga är min favoritkaraktär. Hur han hanterade samtalet med patienten som hade blivit utnyttjad av sin pappa och hur han sen gick för att prata med henne, väldigt bra.

1.09 gillade jag också mycket p g a Christian. Att han var beredd att byta Kimber mot bilen. Och när hon sen band fast honom vid sängen och ritade på honom med läppstift. Tyckte som jag nämnde tidigare verkligen om scenen när han gjorde så mot henne.

Julias relation med Jude är ingenting som engagerar så där jättemycket och inte heller Seans affär med Megan. Trodde jag i alla fall. För trots att jag inte var så engagerad i deras relation så kunde jag inte undgå att bli berörd av och älska 1.10. Scenen när hon tog livet av sig och faktiskt satte en plastpåse över huvudet. Helt briljant. Seans ansiktsutryck, ajajaj. Christians oro över att inte vara en nog bra kirurg var också någonting jag gillade med 1.10. Och just ja, helt fantastisk scen mellan Sean och Julia på slutet.


Är ledig imorgon och då lär det garanterat bli rätt många avsnitt av Nip/Tuck... och ett nytt Rescue Me (RESCUE ME!!), fel tråd med jag var tvungen.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » ons jun 14, 2006 19:40

Har nu sett klart den första säsongen och det är fortsatt bra.

Christian får reda på att Gina är gravid och bestämmer sig faktiskt att börja ta ansvar. Det ger upphov till många bra, underhållande och fina scener. Och sen visar det sig att barnet inte är hans. Fast han vill ändå ta ansvar, det är imponerande inte bara för Christian utan för vem som helst. Men det återstår ju att se hur det utvecklar sig i säsong 2.

Sen så blir dom intrasslade i drogsmuggling. Jävligt hemskt såklart med tjejerna som blev lurade att operera sig. Hela den storyn gav upphov till väldigt många bra Sean scener. Bl a när han gick för att skjuta Escobar. Jag trodde verkligen att allting skulle sluta mycket värre än vad det gjorde. Escobar åkte fast och hela grejen förde faktiskt Sean och Julia närmare varandra igen. Christan som berättar för Julia hur mycket Sean behöver henne var en fin scen, och hur hon sen kom till hotellrummet.

Storyn med Matt och tjejen som han körde på engagerade mig måttligt. Det känns som om Matt har potential att bli en riktigt bra karaktär men då behöver han också en bättre story. Men, men det finns två säsonger till att åtgärda det på.

Anklagade Julia för att var lite mer trångsynt än vad jag kanske hade önskat i tidigare avsnitt men när hon stod upp för Sophia så visade hon att det inte alltid stämmer. Det finns få saker som gör mig så ledsen som dom som lämnade rummet bara för att Sophia var där. Fy fan alltså.

Jag hoppas, och antar, att Christian, Julia och den attraktion som finns mellan dom inte har släppts. För trots att jag egentligen vill att Julia ska stanna med Sean så har Christian och Julia en sån kemi att jag gärna ser att någonting händer mellan dom. Saker och ting kan ju onekligen bli mer komplicerade om det visar sig att Matt är Christians son.


Ser mycket fram emot säsong 2, och ännu mer mot säsong 3 och det utlovade kolmörkret. Det är visserligen rätt mörkt, och helt underbart, redan men det får gärna bli ännu mörkare.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » fre jun 16, 2006 22:55

2.01 - 2.04 Det här har verkligen varit fyra riktigt bra avsnitt och en underbar början på säsongen. Det har handlat väldigt mycket om att åldras och det har varit väldigt, väldigt bra. Jag tyckte så synd om Sean när han trodde att han kanske inte skulle kunna fortsätta jobba. Kändes som en så bra grej i kontrast med just plastikkirurgin då rädslan för att åldras ofta bara tycks handla om fåfänga. Det här handlade ju faktiskt om någonting som verkligen kunde förändra hans liv på ett hemskt sätt.

Allting verkar nu mycket bättre, om än inte helt bra, mellan Sean och Julia och jag måste säga att jag gillar det. Fast det är klart scenen när Julias mamma konfronterade Julia angående hennes känslor för Christian var väldigt bra. Som jag har nämnt tidigare så gillar jag att Julia har känslor för Christian och tvärtom. Samtidigt så vill jag se Julia och Sean ska leva lyckliga i alla sina dagar, fast å andra sidan är lycka sällan det roligaste att titta på, i alla fall inte i längden.

Christian som pappa är mer än underbar. Och Wilbur är sötare än socker. Är inte den som brukar bli helt till mig så fort jag se en baby, men ja han är sååååå söt bara. Och Christian är så söt omkring honom. Helt förkrossad kände jag mig i 2.04 när Wilburs riktiga pappa bestämde sig för att ta med sig honom hem. Fan alltså att Christian inte är hans riktiga pappa, för som det är nu så har han ju ingen chans.

Mycket annat bra också med Christian. Som när han försökte rätta till sin näsa själv. Hur obehagligt som helst men också en sån sak som gör att jag älskar den här serien. Det är inte direkt någonting som alla serier erbjuder.

Få se, är det något mer nu. Jo just det, Kimber. Fan alltså vad synd jag tycker om henne. När hon åt middag med Christian, "I could be like your maid or something", jag vill bara krama om henne. Och så droger och porrfilm. Usch alltså. Jag skulle verkligen inte ha någonting emot om Kimber är med lite mer. Men dom får gärna tona ner vandalisera bilar och knivhots delen lite. Känns som hon kan bli mer intressant än bara en psycho stalker tjej.


Jag känner definitivt att säsong 2 har potentialen att bli minst lika bra som säsong 1.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån jun 19, 2006 21:14

Buffyforum har varit nere och jag har nästan blivit tokig.

Men jag har fortsatt att se Nip/Tuck och nu har jag sett ytterligare fem avsnitt, t o m 2.09, och nu kan jag utan att tveka säga att jag gillar säsong 2 ännu bättre än säsong 1. Avsnittet när Christian förlorade Wilbur var hur bra som helst. Hur han berättade om hur mycket Wilbur betyder för honom och sen hans ansiktsuttryck när det bestämdes att James och hans fru skulle behålla barnet. Usch vad hemskt. Jag förstår givetvis att Christian som inte är släkt med barnet på något sätt inte kan få vårdnaden, men jag hade verkligen velat det. När dom fick tillbringa en sista timme tillsammans var så fint.

Matt inleder ett förhållande med sin livscoach (Famke Janssen är HET) och det slutar givetvis inte bra. Först fick Christian veta att han var Mats far (bra scen mellan honom och Julia), och sen Ava och så Mat. Man förstod givetvis att det bara var en tidsfråga innan Sean skulle få reda på det och det var så fruktansvärt smärtsamt. Bara att tänka på hur han skulle reagera kändes nästan för jobbigt. Visst det är komplicerat och jobbigt även för dom andra men det måste ände vara jobbigast för Sean. Visst, det är ju han som har varit Mats pappa och biologi borde inte spela så stor roll men jag fattar verkligen att det gör det. Särskilt när Christian är en av hans vänner.

Fan alltså vilken scen på slutet av 2.08 i kyrkan,
Sean: Please. I need to believe in something.
Agatha: No. Don't you get it? There is nothing to believe in anymore.

2.09 var också super. Trekanten och att dom kallade den prostituerade för Julia. Så bra, så jävla bra!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » mån jun 19, 2006 23:14

Mer Nip/Tuck och det är så jävla bra.

2.10 Sean har sex med en docka, och med Kimber. Scenen när Julia kom för att hämta voffeljärnet var fantastisk. Hur Sean var med Kimber, kallade henne "honey", och hur kall han var mot Julia. Sean blir bara bättre och bättre och som det är nu så är jag inte längre lika säker på att Christian är min favoritkaraktär. Dylan Walsh är underbar.

Julia blir misstagen för en hora och Sean måste hämta henne. Och så ger han henne pengar till taxi. Nämnde jag hur jävla bra det här är?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eynosh » tis jun 20, 2006 0:03

Och det blir bara bättre..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Tob » tis jun 20, 2006 10:25

The Buffster skrev:Mer Nip/Tuck och det är så jävla bra.


Så sant...så sant. Så jäkla sant.

Sen tycker jag lite synd om dig när du skriver så mycket om serien utan att få någon respons. Hoppas du fortsätter ändå för det är om inte annat väldigt roligt att läsa kommentarerna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav qarlsson » tis jun 20, 2006 15:46

Ja, låt kommentarerna flöda buffster, vi läser och nickar. Om än i tystnad mestadels ;)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » tis jun 20, 2006 17:25

Ja alltså jag älskar att skriva vad jag tycker om alla serier jag ser, mycket för att folk jag känner ofta bli less (misstänker jag i alla fall) på att höra mig babbla om massa serier som dom aldrig har sett. Alltså skriver jag mest för min egen skull och det gör inte så mycket om ingen kommenterar mina inlägg. Men visst, det är kul att höra att ni läser och uppskattar dom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » tis jun 20, 2006 20:28

Så där. Nu var hela säsong 2 sedd också. Och jag säger det igen, jag gillade säsong 2 mycket bättre än säsong 1. Och jag har höga förhoppningar inför säsong 3.

Vilken jävla cliffhanger förresten. Tur att jag slipper vänta någon längre tid på säsong 3. Tåren som rann ner för Christians ansikte alldeles på slutet, jävlar alltså. Det var ännu en i mängden av alla underbara Nip/Tuck scener.

2.11 Julia är riktigt bra igen. I början hade jag nästan bara sympati för Sean men här så känner jag med även henne. Hon skaffar implantat och man tycker så jävla synd om henne. Scenen när hon faller genom glasrutan, helt fantastisk. Och sen så älskar jag alltid (nästan) avsnitt med alternativa verkligheter så 2.12 gillade jag enormt mycket. Det är alltid intressant att få ser karaktärerna på ett helt annat sätt. Många bra saker där särskilt när det gäller att få Julia att uppskatta det hon har. Eller ja nu är det väl kanske mer det hon hade. Fint också när hon säger till Sean att det alltid har varit han på slutet. Anledningen till att jag har gillat säsong 2 så mycket är främst att allting involverande Sean och Julia har varit så jävla bra. Särskilt Sean har imponerat.

Ava/Matt/Adrian arcen vet jag inte riktigt vad jag tycker om. På ett sätt bra men ändå inte den mest intressanta och dessutom kanske lite over the top ibland. Fast att saker och ting var så extremt komplicerade förklarar väl lite varför Ava var som hon var även hennes förhållande till Adrian. Och Famke Janssen är riktigt bra.

Christian är fortfarande bra såklart även om Sean har tagit över som min favorit. Scenen när han gjorde slut med Natasha var underbart bra.

Fan vad rädd jag var när The Carver bröt sig in hos Sean. Och sen på slutet av 1.16 när han låg där och väntade. Och så kom mördaren till Christian istället. Som sagt, vilken cliffhanger.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Tob » ons jun 21, 2006 13:14

Buffster skrev:Så där. Nu var hela säsong 2 sedd också. Och jag säger det igen, jag gillade säsong 2 mycket bättre än säsong 1. Och jag har höga förhoppningar inför säsong 3.


Jag minns att jag tyckte säsong 1 var bättre. Jag har inte riktigt kommit på någon bra förklaring mer än att jag tyckte kanske att säsong 1 var lite mer jordnära. Sen tycker jag säsongsarcen i första säsongen är bättre än i andra och dessutom

spoiler S3 (hela)

lämnar Carver-arcen en ganska bitter eftersmak efter säsong 3 då allting skall vridas för många varv.

The Buffster skrev:Ava/Matt/Adrian arcen vet jag inte riktigt vad jag tycker om. På ett sätt bra men ändå inte den mest intressanta och dessutom kanske lite over the top ibland. Fast att saker och ting var så extremt komplicerade förklarar väl lite varför Ava var som hon var även hennes förhållande till Adrian. Och Famke Janssen är riktigt bra.


Matt är en av de karaktärer som engagerade mig mest redan från början. Han är några år yngre än mig och betydligt mer naiv (hoppas jag), men det blev ändå rätt naturligt att det var Matt jag identiferade mig mest med i serien och då är det lättare att engagera sig. Därför blir alltid den händelser som Matt är med i ganska intressanta, Matt är en av mina favoriter i serien, jag känner en fruktansvärt hat-kärlek för honom. För han är så jävla dum och naiv ibland att man vill strypa honom men ändå så är han så jävla tragisk och trasig rakt igenom att man inte riktigt vet vad man skall göra av honom. Over top ibland, och utan att säga för mycket, så går det kanske till absurdum i säsong 3.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Buffster » ons jun 21, 2006 21:22

Som jag skrev så var anledningen till att jag gillade säsong 2 bättre än säsong 1 mest att jag tyckte att Sean och Julia var så bra. Det var dom väl i och för sig även i säsong 1 men jag gillade hur deras förhållande utvecklades och framförallt hur Sean utvecklades som karaktär. Att se en annars så supersnäll karaktär som honom vara så kall som han var mot Julia just efter att han fick veta berör mig alltid enormt mycket. Och som sagt, Dylan Walsh är helt jävla underbar.

Inget ont om säsong 1 dock, den var ju också bra såklart.

När det gäller favoritkaraktärer så skulle jag nog inte nämna Matt bland dom. Han är inte alls dålig men som det är nu så gillar jag Sean allra bäst sen Christian och därefter Julia, ibland är även Kimber riktigt bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » lör jul 01, 2006 20:48

Jag hoppas att ni inte tror att jag har gett upp Nip/Tuck. Jag ser det nämligen med min brorsa och han har varit bortrest. Men nu är han tillbaka, i alla fall för ett tag, så idag så har vi hunnit se dom tre första avsnitten på säsong 3. Jag tror att en liten paus har varit bra för nu uppskattade jag det nästan ännu mer. Underbar säsongsöppning.

3.01 - 3.03 Första avsnittet var extra långt och riktigt bra. Favoritscenen var när Kimber hittade Christian i sängen med Kit (Rhona Mitra!!), "I'm me again baby, I'm back!". Så sjukt bra. Bra också när Christian bad Kimber att gifta sig med honom samtidigt som Julia ville ha skilsmässa. Jag vill verkligen inte att dom ska skilja sig, och i och med det som hände i 3.03 så finns det kanske en chans.

Matt blir bättre och bättre och nu engagerar han rejält. Riktigt bra när han blev jagad samtidigt som den där gängmedlemmen. Snyggt klippt.

Hmm... nåt mer. Ja just ja, Quentin gillar jag, eller inte. Har inte riktigt bestämt mig men jag gillar att han har kommit mer i serien. Kan nog bli riktigt bra.

Sean är fortfarande favoriten. Låter en collegetjej suga av honom och så slår han Matt. Mörkt är bra, det vet vi ju.

Nip/Tuck, :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Buffster » sön jul 02, 2006 21:31

3.04 - 3.11 Många avsnitt på raken nu, så det är lite svårt att minnas exakt vad som hände i vilket avsnitt. Men 3.11 minns jag klart och tydligt för det blir inte mycket bättre än så. Läppstiftsscenen var så underbart hemsk men toppades ändå av papperspåse över huvudet-scenen. För att inte tala om när hon berättade att hon gillade det. Så mörkt och nästan för bra. 3.11, bästa Nip/Tuck hittills och det blir svårt att toppa.

Sen en massa annat bra också. Sean fortsätter att vara fantastisk. När han skar sig själv i armen. Och var beredd att lämna allting. Ingen kan se så plågad ut som honom. Dylan Walsh fortsätter att briljera.

Det kändes hela tiden som att bröllopet inte skulle bli av men jag gillar twisten med att Kimber blivit tagen av The Carver. Eller gillar är kanske fel ord men det är bra ur storysynpunkt. Hoppas dock inte att det är Quentin som är The Carver. Det skulle kännas lite uppenbart. Men, ja, jag litar på att Nip/Tuck löser det på ett bra sätt.

Matt var riktigt bra där ett tag men nu känns det som att det har gått lite långt. Visst, han mår riktigt dåligt, men ändå. En middag med den familjen borde ha avskräckt vem som helst.

Nip/Tuck blir bara bättre och bättre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » tis jul 04, 2006 21:08

3.02.

Matt, har ogillat honom from the start för han ser så obehaglig ut. Nu när håret är borta är han inte lika lik Michael Jackson, och är därför mer ok. Stackarn... han fick vad han förtjä'nade av transorna.. men.. ungen e ju
fucked up.. man kanske borde ge han en chans?

Kul att han som spelar Christina Appelgates rollfigurs kille i hennes serie är med1 I like him!


EDIT.

Varför oi all världens namn kunde inte Kiki insemineras.. utan att ens träffa Kumba (eller vad han hette) Vad inte det konstigt?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Tob » tis jul 04, 2006 22:42

The Ankh skrev:3.02.

men.. ungen e ju
fucked up.. man kanske borde ge han en chans?


Det tycker jag du borde göra. Matt är ju så sinnesjukt trasig rakt igenom. Det gör honom väldigt lättengagerad som karaktär. En riktigt älska att hata karaktär.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav The Ankh » tis jul 04, 2006 23:29

Tob skrev:
The Ankh skrev:3.02.

men.. ungen e ju
fucked up.. man kanske borde ge han en chans?


Det tycker jag du borde göra. Matt är ju så sinnesjukt trasig rakt igenom. Det gör honom väldigt lättengagerad som karaktär. En riktigt älska att hata karaktär.


Sant... Men jag irriterade mig mest i bäörjan..för han såg ål läskig ut och var så satans pubertal.

3.03Undra vad han tänkr göra nu? Hur gammal e han egentligen?

Kimber & Christian,. vilket par =D Tyckte de gav Kit vad hon förtj'änade. Hon e iofs en karaktär jag gillar, men... samtidigt inte liksom.. Som vanligt på Tv alltså...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » ons jul 05, 2006 15:54

3.04

Jag röstar hem sonen. Och dottern. Tycker så synd om Dr McNamara. Sonen e helt dum i huvudet.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » ons jul 05, 2006 17:16

Jag håller på att bli tokig. Min brorsa har åkt bort igen och därför kan jag inte se Nip/Tuck. Jag skulle kunna se själv förståss men det är inte lika kul och så säger han att han blir "ledsen och besviken" (självklart med ett visst mått av humor, men ändå) om jag gör det, och vem klara av det då?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav The Ankh » lör jul 15, 2006 13:17

305

JÄJ! The bitch got what she deserved! ska bli kul att se vad som håänder härnäst!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » lör jul 15, 2006 14:36

306

Nehe, inget fortsatt med Kit. Ännu. Lika bra, jag gillar inte henne.. Gillar inte Gina heller men nu tycker jag detr är roligt med hnnes o Julias projekt. Kan bli intressant!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » sön jul 16, 2006 20:17

307
Vilket fint avsnitt! Spa-trions seamoncream-on. Underbart.
Shawns nya jobb, killen med benet.

Och Christian friade till Kimber! JÄJ! =D jag grät! hade jag inte trott tidigare i serien då jag ville rösta hem Kimber-bitchen, men nu gillar jag henne.

Och så g jag förresten Melrose Place.-Michael på sjukhuset?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Ankh » sön jul 16, 2006 21:28

308

:( Vad sorgligt med Christians mamma. Tycker hon borde-... kamma sig och bita i det sura äpplet och bli mamma till honom. Kanakse inte är så lätt iofs, vad vet jag.. men jag tycker det iaf.§
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav The Buffster » tor aug 03, 2006 11:18

Det var ett tag sen jag skrev i den här tråden, men har haft lite för mycket att göra och varit lite för trött. Sen så har ju forumet varit nere också. Tredje säsongen är avslutad och även om dom sista avsnitten inte var riktigt lika bra som vissa av säsongens tidigare så är Nip/Tuck underbart på alla sätt och vis. Den tredje säsongen är också den klart bästa, även om jag är väldigt svag för säsong 2 också. Serien har bara blivit bättre och bättre och jag har höga förväntningar på säsong 4.

3.12 – 3.15 3.12 kändes väldigt stand-alone, men det var väldigt bra för att vara ett sånt avsnitt. Första säsongen var jag ibland lite tveksam till Julia men från och med säsong 2 så har hon varit en favorit. Här imponerar hon verkligen. Fast trots hennes styrka så är det ändå, som vanligt, Sean så berör mig allra mest. ”I’m not the man I thought I was”.

Sen har vi 3.13 - 3.15 som var bra men kanske ändå något av en besvikelse. Har läst era kommentarer och jag håller med caffe att hela carver-arcen gärna hade fått någon större konsekvens för hela serien. Nu kändes det lite, jaha, det var Quentin i alla fall och Kit visade sig vara hans galna syster och sen är det inget mer med det. Inte för att det var dåligt eller så. Det kändes som om det kanske inte direkt fanns någon annan utväg än att det skulle vara Quentin. Att dom försökte lura oss med Liz var lite väl mycket. Det hade bara känts väldigt, väldigt konstigt och definitivt som en sista minuten konstruktion och inget dom planerat hela tiden.

Bortsett från det så var det härligt att återse Kimber. Och framför allt hur Christian verkligen var glad att hon var tillbaka. Och i och för sig ska man väl inte säga att The Carver inte fick konsekvenser, Kimber verkar ju onekligen förändrad. Återstår dock att se hur länge det varar.

Matt och Ariel var alldeles för galen storyline för min smak. Det kändes inte trovärdig på något sätt. Matt har ju ändå dittills verkat vara en ganska vettig karaktär med någorlunda vettiga värderingar. Att han så snabbt skulle dras in i något sådant. Nja, det var kul att se Brittany Snow (jag saknar American Dreams) men annars så var det inget vidare.

Att Julia är gravid igen är väl både bra och dåligt. För även om jag gillar när dom är olyckliga så vill jag ändå se Sean och Julia tillsammans. Men jag är bara rädd att Julia såsmåningom ska skylla på Sean, igen, för att hon aldrig blev läkare. Eller så är den drömmen helt nedlagd nu. Vad var det förresten för fel med barnet?


Hur som helst så spelar några lite sämre avsnitt ingen som helst roll. Nip/Tuck är ändå bland det bästa som fortfarande produceras. Längtar riktigt, riktigt mycket tills säsong 4.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav CheeseGuy » tis sep 05, 2006 11:48

Säsong 4 börjar idag i USA! Kom jag just på. Härligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tis sep 05, 2006 12:26

Jajamensan, få se om de kan komma tillbaka på fötterna efter den säsongsavslutningen...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » tis sep 05, 2006 14:37

Nip/Tuck kommer vara underbart sålänge dom inte tar bort det som gjorde den populär; blod, cyniker och sex.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron