Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Film 2: Uppdrag Miami Beach

Inläggav poser » tor sep 22, 2005 0:02

Out with the old in with the new.

poser skrev:Batman begins, ninjafet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 0:12

Film 2: Uppdrag Miami Beach

Best. Title.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav poser » tor sep 22, 2005 0:14

adolvsson skrev:
Film 2: Uppdrag Miami Beach

Best. Title.


Om det ändå bara var jag som kom på den, damn noike, damn him and his subject skills.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 1:06

poser skrev:
adolvsson skrev:
Film 2: Uppdrag Miami Beach

Best. Title.


Om det ändå bara var jag som kom på den, damn noike, damn him and his subject skills.

Och du tog inte credit för den nu? Snacka om förlorat tillfälle. LooOOoosah!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor sep 22, 2005 8:49

Jag såg Love Song for Bobby Long igår. Hade inga som helst förväntningar alls - maken laddar ner en massa skumma filmer. Denna var dock riktigt bra, även om det gör lite ont att se John Travolta halta omkring med grått hår och ålderskrämpor, när man är van vid att se honom dansande omkring med skinnjacka och brylcreme.

Sedan måste jag med eftertryck berömma Joaquin Phoenix prestation i Gladiator. Hans minspel är formidabelt, och Commodus är verkligen obehaglig.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tob » tor sep 22, 2005 8:53

Binchy skrev:Sedan måste jag med eftertryck berömma Joaquin Phoenix prestation i Gladiator. Hans minspel är formidabelt, och Commodus är verkligen obehaglig.


Vad glad jag blir nu. Hans skådespeleri framkallar (ta mig fan) rysningar hos mig. Appropå det, Gladiator - Extended Edition släpptes ju i dagarna. Måste köpa, måste, måste ha, måste äga.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 8:58

Binchy skrev:Sedan måste jag med eftertryck berömma Joaquin Phoenix prestation i Gladiator. Hans minspel är formidabelt, och Commodus är verkligen obehaglig.


Raka mostsatsen här -- hans överspel får det att vända sig i magen på mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » tor sep 22, 2005 9:01

Tob skrev:
Binchy skrev:Sedan måste jag med eftertryck berömma Joaquin Phoenix prestation i Gladiator. Hans minspel är formidabelt, och Commodus är verkligen obehaglig.


Vad glad jag blir nu. Hans skådespeleri framkallar (ta mig fan) rysningar hos mig. Appropå det, Gladiator - Extended Edition släpptes ju i dagarna. Måste köpa, måste, måste ha, måste äga.


Köpt! Har!! Äger!!! :twisted:

Grymt bra extentions, man märker inte att NU ÄR DET EN EXTRA SCEN. Först efteråt tänker man "men det där, var det med i bioversionen?".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » tor sep 22, 2005 9:06

noike skrev:
Binchy skrev:Sedan måste jag med eftertryck berömma Joaquin Phoenix prestation i Gladiator. Hans minspel är formidabelt, och Commodus är verkligen obehaglig.


Raka mostsatsen här -- hans överspel får det att vända sig i magen på mig.


Precis så tyckte jag första gången jag såg filmen. Har helt ändrat åsikt efter att jag såg den förlängda versionen i tisdags.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Zaxx » tor sep 22, 2005 22:20

Men se FFVII - Advent Children då för bövulen!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 22:22

Hehe, jag har slarvläst trådtiteln ett tag nu och hela tiden tänkt: "Vad för serie är Uppdrag Miami Beach?" Oops!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:30

AKS skrev:Hehe, jag har slarvläst trådtiteln ett tag nu och hela tiden tänkt: "Vad för serie är Uppdrag Miami Beach?" Oops!


Nåja, det är ju en serie också.

Binchy: Jag har sett Gladiator tre-fyra gånger, Jaquin är lika hemsk alla gångerna. Jag har inte sett EE, men jag tvivlar starkt på att jag kommer ändra åsikt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 22:33

noike skrev:
AKS skrev:Hehe, jag har slarvläst trådtiteln ett tag nu och hela tiden tänkt: "Vad för serie är Uppdrag Miami Beach?" Oops!


Nåja, det är ju en serie också.


Eh... Vilken serie då? My God, jag tror alla går in för att göra mig förvirrad ikväll. Det är en konspiration för att göra mig galen, jag bara känner det på mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:35

AKS skrev:
noike skrev:
AKS skrev:Hehe, jag har slarvläst trådtiteln ett tag nu och hela tiden tänkt: "Vad för serie är Uppdrag Miami Beach?" Oops!

Nåja, det är ju en serie också.

Eh... Vilken serie då? My God, jag tror alla går in för att göra mig förvirrad ikväll. Det är en konspiration för att göra mig galen, jag bara känner det på mig.

Lite slarvigt skrivet från min sida kanske, med det är ju från en Polisskolafilm ochden blev också en serie som lyckades vara ännu sämre än filmerna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 22:37

Aha! Där ser man. Mina kunskaper om Polisskolan-serien kan helt klart förbättras. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 22:41

AKS skrev:Aha! Där ser man. Mina kunskaper om Polisskolan-serien kan helt klart förbättras. :)

You lucky bastard. (Eftersom jag vill gärna bli av med mina kunskaper, ska vi byta?)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor sep 22, 2005 22:42

Eh... Inte om du känner på det viset.

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 22:59

Det pratades om ett Polisskolan-maraton här i småland i somras. Det blev aldrig av. Jag tror vi missade något viktigt där.

Som en förtidig död orsakad av akut galenskap.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor sep 22, 2005 23:03

adolvsson skrev:Det pratades om ett Polisskolan-maraton här i småland i somras. Det blev aldrig av. Jag tror vi missade något viktigt där.
Som en förtidig död orsakad av akut galenskap.


Till jul? I tapeworms hus? (Nej, jag har inte frågat honom om saken, men han kan bara säga nej och då får vi helt enkelt tränga oss på.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » tor sep 22, 2005 23:05

noike skrev:
adolvsson skrev:Det pratades om ett Polisskolan-maraton här i småland i somras. Det blev aldrig av. Jag tror vi missade något viktigt där.
Som en förtidig död orsakad av akut galenskap.


Till jul? I tapeworms hus? (Nej, jag har inte frågat honom om saken, men han kan bara säga nej och då får vi helt enkelt tränga oss på.)

Perfekt. Då tycker jag vi kan anse huset bokat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav monkeyboy » tor sep 22, 2005 23:24

Såg "Sju Samurajer" igår på filmkunskapen, en aning överskattad må jag säga. Att jag såg "Sju vågade livet" före kanske förstörde lite. Bläää, läxa på den till nästa vecka, nån som har nåt att säga om foto- och ljudarbetet?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Glorificus » fre sep 23, 2005 0:39

Satte mig mitt i en fullsatt biograf på onsdag kväll för att se Broken Flowers, som Jim Jarmusch skrivit med Bill Murray i åtanke. Blev positivt överraskad av att hela publiken var knäpptyst under hela filmen (bortsett från de välförtjänta skratten som kom på rätt ställen) och lika positivt överraskad av filmen i sig. Den var bra. Påminde lite om Lost in Translation i tempot (och huvudpersonen var kusligt lik huvudpersonen i LiT), men jag gillade Broken Flowers bättre. Men liksom LiT är den svår att betygsätta exakt... 3,75 av 5. Möjligen 4... jag gillar den mer och mer ju mer jag tänker på den. ;)

Har beställt en film i dagarna också. Några klasskompisar såg en dansk animerad barnfilm på filmfestivalen här och brast utan förvarning ut i spontana skratt hela dagen efter. Torkel i knipa (org. Terkel i knibe) heter den, med underbeskrivningen "Årets hyggeligste (volds)familiefilm". Återkommer med eget omdöme när jag kollat in den. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Binchy » fre sep 23, 2005 10:46

noike skrev:Binchy: Jag har sett Gladiator tre-fyra gånger, Jaquin är lika hemsk alla gångerna. Jag har inte sett EE, men jag tvivlar starkt på att jag kommer ändra åsikt.


Jag såg också Gladiator ett flertal gånger och tyckte han var rätt hemsk. Men den här gången var han hemsk på ett bra sätt. Jag kanske återgår till att tycka han är dåligt hemsk nästa gång jag ser den, för det lär bli fler gånger.

Jag tycker det är kul att se att man kan tycka så olika om samma person. Ingen konform massa som bara håller med varandra här, inte. (Satte nästan in en glad smiley här, men låter bli av respekt för din aversion mot smileys i tid och otid.)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav AKS » sön sep 25, 2005 22:57

I helgen har jag sett två bra dokumentärer.

Spellbound

En härlig liten film, även om den inte var så bra som jag trodde att den skulle vara. Man blir glad av den, det är ett som är säkert.

stark 3 av 5

Capturing the Friedmans

Mycket bra dokumentär. Gripande och intressant. Extramaterialet bör ses.

4 av 5
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön sep 25, 2005 23:21

AKS: Bisarrt, jag såg de två filmerna på samma dag, direkt efter varandra, i höstas. Tyckte om båda två jag med.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav qarlsson » mån sep 26, 2005 9:38

AKS skrev:Capturing the Friedmans

Mycket bra dokumentär. Gripande och intressant. Extramaterialet bör ses.

4 av 5

Mm, mycket bra. Tyvärr hann jag inte se extramaterialet på extraskivan utan bara intervjun med Jarecki på huvudskivan. I Friedmans nämner dom McMartin-rättegångarna som exempel på hur fel det kan gå när man förhör barn som brottsoffer plus vilket spinn (bortom proportionerna) den här typen av brott kan få. Det finns en riktigt bra tv-film gjord på ämnet McMartin-rättegångarna med James Woods i huvudrollen som familjen McMartins advokat. Värd att kolla in om du inte sett den. Den heter "Indictment: The McMartin Trial"

Såg förövrigt Crash igår. Vissa bitar störde mig men överlag en förbaskat engagerande film. Och jag kan inte få nog av Don Cheadle.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 26, 2005 12:36

qarlsson skrev:Såg förövrigt Crash igår. Vissa bitar störde mig men överlag en förbaskat engagerande film. Och jag kan inte få nog av Don Cheadle.


Crash var en sådan film som fångade mig helt och hållet medan jag såg på den och som kändes alldeles utmärkt precis efteråt, men som jag har börjat kunna hitta brister i efteråt ju mer jag har tänkt på den. Men likväl mycket bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån sep 26, 2005 12:57

caffeineaddict skrev:Crash var en sådan film som fångade mig helt och hållet medan jag såg på den och som kändes alldeles utmärkt precis efteråt, men som jag har börjat kunna hitta brister i efteråt ju mer jag har tänkt på den. Men likväl mycket bra.


Fast vilken film är helt perfekt? Okej att några kommer nära, men samtidigt finns det en gigantisk hög med filmer som är bättre på grund av deras fel.

Det är ju knappast som om att Crash (2005) har ett katastrofslut som till exempel Mystery Men -- där slutet kommer från ett mycket tidigare utkast och ingenting egentligen finns kvar som leder upp till det på ett bra sätt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » mån sep 26, 2005 13:41

Crash gillade jag väldigt mycket, rekommenderas starkt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Glorificus » tis sep 27, 2005 22:50

Tim Burtons Charlie and the Chocolate Factory
Bra, möjligen jättebra, men inte superbra. Ingen wow-känsla när filmen var färdig, mer lite småskrattande och flinande. Johnny Depp är suverän, liksom lille Freddie Highmore (Charlie).

Jag minns den äldre versionen som mycket mörkare och läskigare, så det är synd att de elementen inte fanns kvar. Det här kändes lite väl glatt och puttinuttigt... men konstigheterna som finns kvar gör den här filmen nog så bra.

Favoritreplik: "I'm sorry, I was having a flashback." :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron