Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons dec 20, 2006 20:51

Off skrev:http://video.vividas.com/CDN1/5029_paramount/en/web/

Michael Bay gjorde Bad boys och bad boys 2 och är därmed bäst = Transformers är bäst. My logic is flawless!


"Since God created man, and man created the Transformers, the Transformers are like a gift from God, Randal!" - Elias, Clerks II
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Veidit » tor dec 21, 2006 15:43

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » tor dec 21, 2006 21:20

Trailer för Bee Movie: http://www.apple.com/trailers/paramount/beemovie/
The trailer to end all trailers!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor dec 21, 2006 21:45



Hm, det var som sjutton. John Turturro, och TV:s två favorit-hardass-militärtyper (när det gäller att spela det någolunda realistiskt): Glenn Morshower och Michael O'Neill, som båda har varit Secret Service-agenter eller militärer i både 24 och West Wing. Och Tom Lenk (säkerligen som vanligt i cirka fyra sekunder, men ändå... Tom Lenk!).

Jag tror inte det kommer bli särskilt bra, men det kan bli ganska underhållande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor dec 21, 2006 21:50



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tor dec 21, 2006 23:16

caffeineaddict skrev:NOW WE'RE TALKIN'! :D :D :D

http://movies.yahoo.com/feature/grindhouse_hd.html


En annan trailer till filmen.....som ja jag vet inte vad jag skall säga riktigt.

http://www.thatvideosite.com/video/3431
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » fre dec 22, 2006 12:33

Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » fre dec 22, 2006 13:35



Hon har så jävla söt röst!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » fre dec 22, 2006 13:38


Kom igen allihopa och sjung med. "Senior Mutant Ninja Turtles! Senior Mutant Ninja Turtles! Senior Mutant Ninja Turtles! Cowabingo!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sp1keout » fre dec 22, 2006 14:05

noike skrev:

Kom igen allihopa och sjung med. "Senior Mutant Ninja Turtles! Senior Mutant Ninja Turtles! Senior Mutant Ninja Turtles! Cowabingo!"


VILKEN FANTASI! :eek:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre dec 22, 2006 14:31

Jag vill ha mer och nytt Robot Chicken btw, om det inte var alltför tydligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » lör dec 23, 2006 0:27

Yay! Den längtar jag till något grymt. Fast det blir nog förmycket att hoppas på att någon från Might Mutanimals gör ett gästspel. :D
Tänk vad sjukt att något som började som en obskyr parodi blev så stort som Turtles en gång var.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav eriked » lör dec 23, 2006 0:34

Den kommer regera!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » lör dec 23, 2006 1:41

Bild

:( :( :( :( :( :( :( :(
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav sp1keout » lör dec 23, 2006 1:47

American Pie 5?
Nåja, den var bättre än 4, om än lika halvtjaffsigt fjantslut.
Rolig och definitivt värd att se för er inbitna college-comedy-fantatiker som gillar att få lite grattis porr! ;)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » sön dec 24, 2006 10:44

It´s a Wonderful Life
Jag hade aldrig sett den här filmen förut och det kändes som en bra idé att se den nu när den ändå gick på tv. Det pratas ju jämt om den i amerikanska filmer och serier.

Känns lite fångit att beskiva handlingen i en film som de flesta nog har sett, men jag gör det i alla fall. Lite. Man får följa George Bailey från det att han var en liten pojke och genom nedslag i hans liv vid viktiga punkter tar man sig till nutid (eller inte NU nu, men ni fattar nog). George har inte haft det så lätt i livet och nu tycker han att det får räcka, men då kommer det en ängel ner och hjälper honom förstå hur han påverkat alla människor omkring honom, så de fått bättre liv.

Jag förstår inte varför alla är så till sig över den här filmen. Jag fick ångest. Allt var bara så hemskt hela tiden. Sitta där i nästan två timmar och bara se olycka efter olycka hända stackars George. Visst slutet var väl ok, men all den där ÅNGESTEN!!!! Nu har jag sett den och nu får det räcka. Jag har väl inte så sofistikerad filmsmak. Det är bara att inse det.

Tacka vet jag Die Hard II, det är en bra julfilm det. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » sön dec 24, 2006 12:20

MissKittyFantastico skrev:Tacka vet jag Die Hard II, det är en bra julfilm det. :)


Jag gillar iofs It's A Wonderful Life också, men alla sanna cineaster vet att Die Hard 2 (med den underbara undertiteln "Die Harder") är den bättre av de två.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » sön dec 24, 2006 12:52

Renny Harlin for president!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön dec 24, 2006 13:19

caffeineaddict skrev:Jag gillar iofs It's A Wonderful Life också, men alla sanna cineaster vet att Die Hard 2 (med den underbara undertiteln "Die Harder") är den bättre av de två.


Jag är mer inne på MKFs linje om IAWL. Sentimental smörja. (För att klargöra: allt sentimentalt är inte smörja, men den är det. Kafka-versionen däremot, den hade jag velat se. Damn you, Lethem and Scholz!)

Die Hard 2 är hur bra som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön dec 24, 2006 19:46

noike skrev:Die Hard 2 är hur bra som helst.


Om så bara för att den kan skapa scener såsom följande:

caffe och syster meleth sitter i TV-soffan. meleth zappar frustrerat mellan kanalerna och landar på Die Hard 2.
meleth: "Det är Dennis Franz! Det är ju Dennis Franz ju!"
caffe: "Vänta, vänta, byt inte! Snart kommer Dennis Franz största badass-ögonblick!"
*knäpptyst*
Dennis Franz: "It's time to kick ass!"
caffe och meleth (i kör): "WOOOOOAH!"


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » mån dec 25, 2006 12:06

caffeineaddict skrev:
noike skrev:Die Hard 2 är hur bra som helst.


Om så bara för att den kan skapa scener såsom följande:

caffe och syster meleth sitter i TV-soffan. meleth zappar frustrerat mellan kanalerna och landar på Die Hard 2.
meleth: "Det är Dennis Franz! Det är ju Dennis Franz ju!"
caffe: "Vänta, vänta, byt inte! Snart kommer Dennis Franz största badass-ögonblick!"
*knäpptyst*
Dennis Franz: "It's time to kick ass!"
caffe och meleth (i kör): "WOOOOOAH!"


*klappar händerna på Drusilla-vis* :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » mån dec 25, 2006 22:24

Tycker nog att Howl's Moving Castle var den minst fantastiska Miyazaki jag sett hittills (lite för spretig, lite mycket magi-flum som ibland kändes som att det kom från ingenstans och inte hade någon intern logik. Blir iofs lite rädd över att en del av det kan ha gått förlorat i översättningen till svensk text.) men likväl en härlig upplevelse, precis som all Miyazaki. 4 av 5.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån dec 25, 2006 22:29

Lägg också till att något kan ha gått förlorat från bok -> film. För rent generellt: Diana Wynne Jones sparkar J.K Rowlings så hårt att hon blir blodig i ansiktet och behöver en maskin för att skita -- och då är Dianas hälsa vacklande.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 0:48

Fan vet om inte The Innocents är den kusligaste, rysligaste och mest stämningsfulla spökfilm jag någonsin råkat på. Den innehåller iofs de flesta av genrens konventioner (och delar så många ingredienser med exempelvis The Others att det nästan är löjligt), men sällan om någonsin har en film av det här slaget lyckats bibehålla en stämning såsom denna rätt igenom speltiden. Den håller precis lagom mycket dolt och subtilt för att det inte ska bli en av de rysare där allting avslöjas halvvägs igenom och sen blir det bara pannkaka av storyn efter den punkten. Och den är snygg, oj så snygg, och lider inte av många tidstypiska problem (såsom övertydlig och störande musik, den förstår istället att använda sig av tystnad och ljudeffekter mästerligt). Kommer inte ihåg sist jag hade så här mycket gåshud och pirr-i-magen-rysningar av en endaste film... riktigt härlig upplevelse!

4½ av 5. Chansen är stor att jag kommer ligga vaken i natt och lyssna efter skrämmande ljud i mörkret...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 0:51

Känner inte igen den filmtiteln och då jag inte känner igen en filmtitel så känns det... ångestfyllt. Som att hårddisken inte funkar som den ska. Hjälp mig, caffeine, vad är det för rulle? Har den kommit ut på hyr-DVD?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 0:53

AKS skrev:Känner inte igen den filmtiteln och då jag inte känner igen en filmtitel så känns det... ångestfyllt. Som att hårddisken inte funkar som den ska. Hjälp mig, caffeine, vad är det för rulle? Har den kommit ut på hyr-DVD?


http://www.imdb.com/title/tt0055018/

Jag kanske fick det att låta som en ny film? Det var inte meningen isf... Ingen aning kring huruvida den ens är släppt på DVD i Sverige, men Storbritannien verkar nyligen ha fått en riktigt trevlig utgåva. Den ska bli min förr eller senare!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 0:57

Nej, du fick den inte att låta som en ny film. Inte som en gammal heller iofs. :) Men det förklarar ju varför den inte fanns registrerad upp i hårddisken ännu. Men nu är den lagrad i alla fall. ;)

Av beskrivning av handlingen får jag allt från The Turn of the Screw- till The Others-vibbar. Låter intressant.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 1:00

AKS skrev:Av beskrivning av handlingen får jag allt från The Turn of the Screw- till The Others-vibbar. Låter intressant.


Det är The Turn of the Screw. Jag kände inte till boken, men det stod "Adapted from 'The Turn of the Screw'" i förtexterna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 1:02

Ah! Inte undra på då... :D Jag har skrivit uppsats om den boken då jag pluggade engelska C eller nåt sånt. Ja, en kort uppsats då. Min C-uppsats handlade om nåt helt annat...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 2:00

caffeineaddict skrev:Fan vet om inte The Innocents är den kusligaste, rysligaste och mest stämningsfulla spökfilm jag någonsin råkat på.

JA! Såg den på TCM för en hel massa år sedan och är en av de bästa rysare mina båda ögon nånsin skådas. Älskar den. Älskar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron