Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » fre maj 26, 2006 1:49

ey skrev:alltså såhär: jag började skratta på minst 5 olämpliga ställen för det var för pinsamt. men sen är jag ju en sucker för x-men så annat vägde upp...

Äntligen bevis på att inte bara jag och min flickvän är galna... Jag är inte direkt den som skrattar högt när det är pinsamt men min flickvän vred sig i skratt under många av Independance Day-talen med de amerikanska fanorna i bakgrunden. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav AKS » fre maj 26, 2006 8:33

Well, det är nog inte ovanligt. Så som i himmelen är ju extremt pinsam ca 30% av tiden och det var bara respekt för de andra biobesökarna som gjorde att jag ch min kompis lyckades hålla oss för skratt. Det var först då vi kom ut som vi kunde släppa på allt som byggts upp under de fyra timmar som filmen pågick. Usch, pinsamhet, pinsamhet...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Binchy » fre maj 26, 2006 8:41

Jag såg Broken Flower igår, och det var ingen hit. Ingen direkt början, inget slut alls, massa lösklippta ögonblicksbilder. Människor man inte tycker om och därmed inte bryr sig om. Hur fan kunde en så tråkig människa som Bill Murrays rollfigur få unga vackra flickor?

Men det var ju en scen, kanske i mitten, med full frontal nudity - en femtonåring som passande nog hette Lolita... Se den scenen, och skippa resten.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » fre maj 26, 2006 13:35

X-men 3. Jo, jag gillade den trots att jag samtidigt saknade Bryan Singers stilkänsla och personregi. Vissa klumpiga peptalk-repliker, t o m från Wolverine (:rolleyes: ), skulle han nog inte tillåtit, Magneto hade nog fått fortsätta vara lika smart och cool som tidigare (istället för att posera och vifta med armarna så enormt), även om det nu förstås känns meningslöst att spekulera i hur Singer skulle ha gjort eller inte...*
Förvånande nog var det ju mycket som var mäktigt och bra med filmen - actionscener med otroligt snygga effekter (WETA förstås), Beast (Kelsey Grammer :) ) och den nästan operamässiga känslointensiten (Hugh Jackman!).
Dessutom borde de tacka Joss Whedon för delar av storyn! (Har nyss läst Astonishing x-men och kände igen en hel del inslag... ;) )

**Efter att ha sagt det så kan jag ändå inte låta bli att önska mig en scen där vi fått se en skymt av den gamla Jean Greys karaktär - att det funnits ett ögonblick, kanske när Wolverine nådde fram till henne i skogen, där hon insåg vad hon gjort mot Cyclops och Xavier och att hon försökte kämpa emot sin Phoenix-natur... Det skulle ha gjort slutet ännu mera gripande.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Yog-Sothoth » fre maj 26, 2006 21:33

Nyx skrev:actionscener med otroligt snygga effekter (WETA förstås)

Ser man på, det visste jag inte... Kiwis ftw.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Nyx » fre maj 26, 2006 23:51

Yog-Sothoth skrev:
Nyx skrev:actionscener med otroligt snygga effekter (WETA förstås)

Ser man på, det visste jag inte... Kiwis ftw.

Yep. Och en hel del fina Australiensare också! (Jackman:D )
Självklart satt jag som vanligt kvar under hela eftertexterna och belönades med den lilla överraskningen allra sist. ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 26, 2006 23:54

Nyx skrev:
Yog-Sothoth skrev:
Nyx skrev:actionscener med otroligt snygga effekter (WETA förstås)

Ser man på, det visste jag inte... Kiwis ftw.

Yep. Och en hel del fina Australiensare också! (Jackman:D )
Självklart satt jag som vanligt kvar under hela eftertexterna och belönades med den lilla överraskningen allra sist. ;)


Scarlett Wítch som trollar och skapar ett alternativt universum där alla lever igen?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » lör maj 27, 2006 0:32

noike skrev:
Nyx skrev:Självklart satt jag som vanligt kvar under hela eftertexterna och belönades med den lilla överraskningen allra sist. ;)


Scarlett Wítch som trollar och skapar ett alternativt universum där alla lever igen?

Spot on.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sharatec » lör maj 27, 2006 0:47

Har också sett X-men 3 nu; mycket bra film, men tänkte avhålla mig från att presentera ett gigantiskt spoilerblock. Låt mig bara nominera absolut bästa scen:

Den underbart, brottsligt starka och gränslöst tragiska scenen när den unga mutanten frågar Magneto varför han inte bär några tatueringar. Jag insåg bara sekunden innan han svarade vad han skulle säga och göra, men jävlar vilken effekt... Undrar om jag inte nästan blev tårögd där.

"I have been marked once, my dear and let me assure you, no needle shall ever touch my skin again."


Jag vill gifta mig med Ian McKellen.

EDIT: Flyttade spoilermarkeringen. Jag har inget att dölja. :D
Senast redigerad av sharatec lör maj 27, 2006 1:03, redigerad totalt 2 gånger.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav AKS » lör maj 27, 2006 1:00

sharatec skrev:Jag vill gifta mig med Ian McKellen.


Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sharatec » lör maj 27, 2006 1:06

AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.


8) Hård värld! :D
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Djehuti » lör maj 27, 2006 22:08

Jag tyckte också riktigt bra om X-men 3, den var grymt häftig! Jag ska försöka dra till GBG och se en ny film på bio varje vecka nu framöver.
Ska också försöka köpa en ny x-men tidning i veckan, har ett par stycken sedan ett bra tag tillbaka, men är så dyra så det har aldrig känts lönt att satsa på dem fullt ut. Fast jag kanske ska ändra mig på den fronten... :/
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav The Buffster » lör maj 27, 2006 22:18

AKS skrev:
sharatec skrev:Jag vill gifta mig med Ian McKellen.


Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.


Jag vet, det känns så orättvist.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav adolvsson » lör maj 27, 2006 22:22

AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 22:23

adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » lör maj 27, 2006 22:31

eynosh skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.

Du gör verkligen allt för att få en dejt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 22:33

adolvsson skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.

Du gör verkligen allt för att få en dejt.

Inte ens för en dejt. Jag vill bara ha kaffe eller te på ett mysigt café.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » lör maj 27, 2006 22:37

eynosh skrev:
adolvsson skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.

Du gör verkligen allt för att få en dejt.

Inte ens för en dejt. Jag vill bara ha kaffe eller te på ett mysigt café.


Och folk kallar *mig* för needy...

Åh, Darin baby, vi ska fika fikat på något übermysigt ställe nästa gång, jag lovar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » lör maj 27, 2006 22:47

caffeineaddict skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.

Du gör verkligen allt för att få en dejt.

Inte ens för en dejt. Jag vill bara ha kaffe eller te på ett mysigt café.


Och folk kallar *mig* för needy...

Åh, Darin baby, vi ska fika fikat på något übermysigt ställe nästa gång, jag lovar.


O´boy!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » lör maj 27, 2006 23:22

Ocean's Twelve: som ett avsnitt av Hustle på ytan fast utan seriens charm, karaktärer, intelligens och stil på bedragandet. "Meh" är slutomdömmet, och då hade jag hört en massa negativt innan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön maj 28, 2006 2:01

eynosh skrev:
caffeineaddict skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
eynosh skrev:
adolvsson skrev:
AKS skrev:Det smärtar mig att du faktiskt har en chans hos honom, medan jag inte har en chans alls. Ingen! Damn.

Ett ord, tre stavelser: Könsbyte. Hm? Låter väl inte så tokigt, va?

Vi kan göra det tillsammans AKS.

Du gör verkligen allt för att få en dejt.

Inte ens för en dejt. Jag vill bara ha kaffe eller te på ett mysigt café.


Och folk kallar *mig* för needy...

Åh, Darin baby, vi ska fika fikat på något übermysigt ställe nästa gång, jag lovar.


O´boy!


Jag tar gärna en fika var som helst med vem som helst så länge jag slipper fulla människor på uteställen där de spelar värdelös musik men alla försöker låtsas att de har roligt. Ibland hatar jag Sundsvall... Fy fan vilken trist natt (förutom förfesten). :( (Jag? Bitter? Absolut inte! :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön maj 28, 2006 2:04

AKS: Du behöver inte vara full och du behöver inte dansa till musik du inte tycker om och jag lovar att vi kan fika, bara du dyker upp nästa gång det blir större träff m'kay?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön maj 28, 2006 2:05

Jag ska förksöka. Lovar ingenting. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön maj 28, 2006 2:06

AKS skrev:Jag ska förksöka. Lovar ingenting. :)


Ryktena säger att det är värt det. Kan alla som åkt på BF-träff och känt sig missnöjda efteråt räcka upp en hand?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » sön maj 28, 2006 2:07

AKS skrev:Jag ska förksöka. Lovar ingenting. :)

Ja, försök! Vi kan kommunicera med T-bag-repliker hela tiden. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav AKS » sön maj 28, 2006 2:28

Ah! Det låter som nåt som inte går att säga nej till! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Djehuti » mån maj 29, 2006 6:28

Juste ja, X-men 3...

Nån mer än jag som fick Grave-vibbar i den sista scenen med Logan och Jean/Phoenix? Ett tag trodde jag nästan att Logan skulle börja snacka om gula kritor...
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav AKS » mån maj 29, 2006 7:14

X-Men 3:

Nej, du är inte ensam. Det var det första jag sa till min kompis då vi kom ut ur salongen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » mån maj 29, 2006 16:52

X-men 3
Ja, samma här. Galet likt... väntade bara på "I love you"-replikerna.

Jag stannade förresten för scenen efter eftertexterna. Vi var ungefär 10-15 personer som stannade, de övriga hundratals biobesökarna lämnade salongen. "Det märks vilka som är lika nördiga som vi och vet sånt här i förväg", sa min kompis. :D Men det var värt väntan - mycket bra litet tillägg.

I övrigt tycker jag filmen var helt okej, men kunde varit bättre. Det märks att Brett Ratner saknar den där mäktiga cinematiska fingerspetskänslan som Bryan Singer visat prov på i de tidigare filmerna.
Och min kompis som skulle kunna utmana vem som helst på X-men-kunskap och besatthet hade mer behållning av den än jag, men det är väl förståeligt. Det är ju så tydligt att det här bara var småplock från den världen, och mycket av det resonerar inte lika mycket om man inte har hela bakgrunden.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tomas » mån maj 29, 2006 19:33

X-men 3
Jag hör till dem som var besviken på filmen. Likheter med Astonishing och gula kritor fick mig bara att tänka på hur mycket bättre filmen kunde ha blivit med ett bra manus. Phoenix kändes mest som en anledning att visa specialeffekter samt döda de skådespelare som inte ville förlänga sina kontrakt och största delen av filmen stod hon i bakgrunden och tittade på. Ifall handlingen delats upp och spridits ut över två filmer hade det nog fungerat mycket bättre.

Med McKellen och mer mutantaction än de tidigare filmerna tillsammans är filmen helt klart sevärd men den kunde ha varit så mycket mer om det inte varit för dumma Fox.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron