Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 24, 2006 23:51

AKS skrev:Har precis sett X-Men 3 och jag gillade den. Mycket till och med. För mig känns det som att denna film har mer handling än de övriga två filmerna och jag sitter just nu och funderar på om detta kan vara den bästa filmen i serien.

Får bli 8/10 på denna film och det är ett mycket bra betyg.

Har också sett den nu... den får 7/10, 7 är ett bra betyg för denna film och detta pga snygga effekter och bra handling och för att det är X-MEN och det är helt enkelt jävligt coolt.

Men... med tanke på hur bra de två första filmerna är, VARFÖR är det nödvändigt med alla känslosamma/patriotiska/överspelade TAL á la Independance Day hela tiden?? X-men är bra ändå!
Detta började med Xaviers begravning. Denna scen var i min mening helt onödig och översentimental.
Alltså... bra film egentligen. Men om man tänker efter på vad den nuvarande regissören har lagt till för element i jämförelse med Singers filmer ser jag inte hur det på något sätt skulle kunna förbättra filmen. Att inte skådespelarna motsatte sig vissa av replikerna? Magneto drog ju på ordentligt nu, men det kändes som McKellen inte direkt hade någon egen övertygelse. Jag föredrar hans sluga och lite arroganta stil från de första filmerna jämfört med detta.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav LWes » ons maj 24, 2006 23:56

Jag älskade X-Men 3. Det var en fantastisk film.

Det var så mycket fantastiska saker att det absolut vägde ut dom dåliga sakerna.
Att Xavier dog var mycket sorgligt, men efter att tänkt över det så är det okej. Han har satt upp sin karaktär i dom här tre filmerna, och uppföljare och sånt (X-Factor t.ex.) så behövs han helt enkelt inte.
Att Jean Grey dog var bra. Hennes kraft hade blivit för stor, och världen är säkrare utan henne. Jag hejade på Wolvie när han gjorde vad som behövdes.
Att Cyclops dog var: Det onödigaste och sämsta i hela filmen. Wow, det var häpnandsväckande onödigt. Verkligen helt och hållet onödigt. Om han hade dött under filmens gång med betydelse hade det varit okej, med så här var det bara onödigt. Jag väljer att tro att han lever, och det finns inget som bevisar att han är död. Egentligen...

Beast! Fantastisk! Man fick se honom hänga uppochner och läsa, och sen att slåss, så jag är absolut nöjd med honom och hans insats.
Angel! Han var väldigt cool och han hade ett mäktigt närvarande, men som sagt synd att han inte var med mer. Det känndes så bra när han räddade sin pappa. Om han blivit botad som hans pappa ville, hade pappan dött. In your face, Mr Worthington!
Colossus! Varje gång han blev metallisk blev jag uppspelt. Han hade inte en så stor roll, men var med tillräckligt.
Kitty Pride! Hon var mycket bra. Hon var inte alls jobbig som småflickor kan vara.
Iceman! Jag blev tårögd och fick goosebumps väldigt många gånger under filmen, en av dom var när Bobby blev helt täckt av is. DET är Iceman, och sånna saker gör mig så glad.
Storm! Storm fungerade mycket bra, och hon var cool och fantastisk.
Juggernaut! Det var så bra när Juggernaut och Wolvie slogs, och sen när Jugger jagade Kitty. Jag tyckte han var mycket bra och mäktig!
Wolverine var fantastisk han med - hur hittade dom den mest passande skådisen i världen?
Rogue bryr jag mig inte om, hon är för långt ifrån orginalet för att jag ska kunna relatera till henne. Bra att hon blev vanlig i alla fall.

Sen var det massa coola mutanter och häftiga saker, t.ex. en självklar Stan Lee-cameo som alltid är lika kul, för man tänker inte på att det kommer hända, så man blir överraskad och glad i varje film det händer. FÖR DET ÄR ROLIGT!

Det jag vill se är en team-up-film av något slag. Gärna Wolverine/Ghost Rider/Punisher, det hade varit riktigt coolt.
Men bara att Spider-Man gör en cameo i Fantastic Four eller något sånt skulle vara ultimat häftigt.

Tänk er att X-Men hade varit en tv-serie, det hade lätt kunnat bli den bästa serien någonsin. Under filmen tänkte jag hela tiden på att man skulle vilja se dom under omständigheter där inte hela världen är i fara o.s.v., som när dom tränade i Danger Room, eller bara umgås som karaktärer tillåts att göra i tv-serier när dom kan ta längre tid på sig. Och med EMotW (Evil Mutant of the Week) blandat med arcer hade den serien blivit sååå bra! Varför gör dom inte det istället för att bara göra filmer? Dom kan göra en X-Factor-tv-serie, eller en X-Force-tv-serie, eller Generation X eller vad som helst sånt, som skulle få riktigt bra med tittare!


Fantastisk film.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor maj 25, 2006 0:17

Tydligen skulle man stannat till efter eftertexterna: http://www.superherohype.com/news/x-mennews.php?id=4288
Såg någon det?! Jag gjorde inte det iallafall!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 0:30

Nej, missade. Gick ovanligt snabbt ur salongen eftersom jag var sekunder från oerhört smärtsam kramp i ena skinkan. I kid you not. Satan alltså. Den skulle man sett!

Om innehållet:

Enligt Crusader på TV-land så har det med Xavier att göra. Det hintas att han lever. Så tolkar jag i alla fall Crusaders inlägg.
Så här skriver Crusader på Tv-land: "För alla som missat det så kommer här en förklaring av den: I slut scenen så ser man kroppen som Dr. Moira MacTaggert tar hand om. Plötsligt vaknar den och man hör Xaviers röst: "Hello, Moira." Och hon svarar chockerat: "Charles?". Sen slutar den."
Senast redigerad av AKS tor maj 25, 2006 0:52, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 0:44

AKS skrev:Nej, missade. Gick ovanligt snabbt ur salongen eftersom jag var sekunder från oerhört smärtsam kramp i ena skinkan. I kid you not. Satan alltså. Den skulle man sett!

AKS med kramp i skinkan? Fan, någon gång ska jag se på bio i Sundsvall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 0:52

Ja, jag hade behövt nån som masserade, kan jag säga. :) Den underlige mannen som satt rakt bakomför kändes inte som rätt person att fråga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » tor maj 25, 2006 1:15

tänkte gå in i den här tråden och berätta hur mycket jag älskar Eternal Sunshine of the Spotless Mind som jag just kollat på, men jag vill inte flytta fokus från AKS skinka och den eventuella massagen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 1:15

Åh nu längtar jag efter att se X-men 3 jag också.

Haha, Ankhan och jag diskuterade Clueless på msn. Nu måste jag se om den, det var flera år sen sist. Helt underbar film. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 1:29

Tinwiel skrev:Åh nu längtar jag efter att se X-men 3 jag också.

Jag också. AKS, du ska inte se den i Växjö nästa helg? Fär jag kan massera...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 10:52

gaspode skrev:tänkte gå in i den här tråden och berätta hur mycket jag älskar Eternal Sunshine of the Spotless Mind som jag just kollat på, men jag vill inte flytta fokus från AKS skinka och den eventuella massagen.


:D

noike: Jag har tyvärr prior engagements, men annars hade det varit självklart...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » tor maj 25, 2006 11:47

AKS skrev:Ja, jag hade behövt nån som masserade, kan jag säga. :) Den underlige mannen som satt rakt bakomför kändes inte som rätt person att fråga.



Jag kan Jag kan!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor maj 25, 2006 11:50

noike skrev:Jag också. AKS, du ska inte se den i Växjö nästa helg? Fär jag kan massera...

Veidit skrev:Jag kan Jag kan!

Två underliga män är bättre än en?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 11:53

Hehe, borde vara det?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Veidit » tor maj 25, 2006 12:08

Jag är lite sugen på XMen 3, någon som vill se den med mig i Sthlm? Man kan kombinera det med lite mat också :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 13:22

AKS skrev:noike: Jag har tyvärr prior engagements, men annars hade det varit självklart...

Attans. Om vi gör så här då: nästa gång du ska på bio så säger du till vilken film och dag det är ungefär en månad i förväg så att man kan boka tågbiljetter?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 13:23

Låter som en plan. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » tor maj 25, 2006 13:31

jag såg den igår. gillade den sådär faktiskt...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 13:35

Ska se den nästa lördag med de där Växjötokarna. Jag gissar på att det är ungefär 210% chans att det blir en massa nördande efteråt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » tor maj 25, 2006 13:41

alltså såhär: jag började skratta på minst 5 olämpliga ställen för det var för pinsamt. men sen är jag ju en sucker för x-men så annat vägde upp...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 13:44

ey skrev:alltså såhär: jag började skratta på minst 5 olämpliga ställen för det var för pinsamt. men sen är jag ju en sucker för x-men så annat vägde upp...


Jag tror 210% verkar lite för lite helt plötsligt. Jag lär nog också skratta på fel ställen och sucka och stöna när de gör fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 13:58

Jag tyckte ingenting var pinsamt, förutom i början kanske, då ett par oneliners föll platt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor maj 25, 2006 14:04

AKS skrev:Jag tyckte ingenting var pinsamt, förutom i början kanske, då ett par oneliners föll platt.

Ibland kan det vara bra att inte veta för mycket om förlagan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 14:31

Absolut, de första två filmerna är de enda X-Men-upplevelser jag haft innan The Last Stand vilket gör att det är det enda jag förväntar mig (det jag sett i de två första filmerna). Jag vet inte om karaktärerna inte är sig lika eller säger nåt out of character. Ignorance is bliss.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav madskellig » tor maj 25, 2006 15:01

Såg x-men 3 igår, helt fantastisk

Även om jag tyckte att den hade några problem i början och att vissa repliker föll lite platt (skrattad inte allas lika mycket som i 1 och 2) så tyckte jag ändå att den var väldigt bra. Underhållande, spännande och jäkligt snyggt gjort.

Sen tycker jag att dom kunde ha gett Angel mer screentime, men han var bra då han var med. Beast känndes lite väl stel ibland men hans fightscener var underbara.

Och väldigt roligt att se Colossus kasta wolverine, plus att se Iceman helt täckt av is :) Phoenix var cool, scenen i hennes gamla hus med Xavier var mäktig och man satt på helspänn hela tiden. Väldigt bra spelat av Famke Janssen.


Men cyclops död var så totalt bortkastad, jag blev riktigt upprörd... men dom hittade inte hans kropp så jag lever på hoppet
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav LWes » tor maj 25, 2006 16:35

AKS skrev:Nej, missade. Gick ovanligt snabbt ur salongen eftersom jag var sekunder från oerhört smärtsam kramp i ena skinkan. I kid you not. Satan alltså. Den skulle man sett!

Om innehållet:

Enligt Crusader på TV-land så har det med Xavier att göra. Det hintas att han lever. Så tolkar jag i alla fall Crusaders inlägg.
Så här skriver Crusader på Tv-land: "För alla som missat det så kommer här en förklaring av den: I slut scenen så ser man kroppen som Dr. Moira MacTaggert tar hand om. Plötsligt vaknar den och man hör Xaviers röst: "Hello, Moira." Och hon svarar chockerat: "Charles?". Sen slutar den."

OMG! Jag sa efter filmen att han säkert flyttat sig till en annan kropp som han berättade om för eleverna! :o :D

madskellig skrev:Men cyclops död var så totalt bortkastad, jag blev riktigt upprörd... men dom hittade inte hans kropp så jag lever på hoppet

Exakt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tor maj 25, 2006 21:18

I feel like I'm taking crazy pills! X-Men 3 var en STOR besvikelse, och ändå var mina förväntningar inte särskilt höga. Ettan tyckte jag var sisådär, men tvåan var bra. Den här var ju sämre än Revenge of the Sith.
Två yttepyttiga ljuspunkter: Magnetos tatuering och hans smärtsamma slutscen.
Hoppas att den gode Bryan Singer kräver Brett Ratners huvud på ett fat.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor maj 25, 2006 21:46

Nej, då blir jag ledsen. Brett Ratner gjorde bra ifrån sig och är dessutom producent för Prison Break så han förtjänar faktiskt att ha sitt huvud kvar. Nåt annat skulle vara orättvist då man vet att t.ex. Aaron Spelling fortfarande har ett huvud på axlarna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » tor maj 25, 2006 21:59

Men gud så irriterande det är med svarta fält just nu... jag vill också se...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » tor maj 25, 2006 23:34

Tinwiel skrev:Men gud så irriterande det är med svarta fält just nu... jag vill också se...

Eller hur...

Och så nämner AKS Prison Break också... *me saknar*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » fre maj 26, 2006 0:53

X-men filmerna har höjt sig för varje gång jag har sett dem. Har nog sett dem tre gånger vardera. Första filmen var jag måttligt förtjust i första gången, men den har blivit bättre för varje gång. Andra filmen gillade jag redan första gången (inledningscenen i vita huset med nightcrawler är nog bland det snyggaste i actionväg som har filmats) men den har också blivit bättre och bättre för varje gång. Så på det stora hela, jag gillar X-men filmerna ordentligt och har sett framemot del 3 länge. Det får bli ett biobesök någongång framöver, när hypen har lagt sig, och man inte behöver trängas så i biografen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron