Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tor apr 20, 2006 22:56

Nyx skrev:
Nyx skrev:Statement: Alla de bästa fantasyfilmerna kommer från 80-talet!
Jag börjar min argumentation för med att nämna: Excalibur, Conan the Barbarian, Legend, Labyrinth, Ladyhawke, Willow, Big Trouble in Little China...

Fortsätter min kampanj! Jag glömde att nämna min extremfavorit The Princess Bride och givetvis Raiders of the Lost Ark.

Dragonslayer! Fantasyfilmens svar på Blade Runner. Från samma år tror jag dessutom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Nyx » tor apr 20, 2006 23:13

noike skrev:
Nyx skrev:
Nyx skrev:Statement: Alla de bästa fantasyfilmerna kommer från 80-talet!
Jag börjar min argumentation för med att nämna: Excalibur, Conan the Barbarian, Legend, Labyrinth, Ladyhawke, Willow, Big Trouble in Little China...

Fortsätter min kampanj! Jag glömde att nämna min extremfavorit The Princess Bride och givetvis Raiders of the Lost Ark.

Dragonslayer! Fantasyfilmens svar på Blade Runner. Från samma år tror jag dessutom.

Oooh! Blade Runner... Akta dig så att det inte kommer en matchande sf-lista snart ;)

Och ja, jag har sett Dragonslayer för länge sen men är ändå smått tveksam till om den platsar på min lista.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor apr 20, 2006 23:15

Nyx skrev:Och ja, jag har sett Dragonslayer för länge sen men är ändå smått tveksam till om den platsar på min lista.

Det är på alla sätt och vis en bättre film än Willow. Okej, kanske inte för de personer som lider av en Val Kilmer-fetisch, men annars så.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor apr 20, 2006 23:16

noike skrev:
Nyx skrev:Och ja, jag har sett Dragonslayer för länge sen men är ändå smått tveksam till om den platsar på min lista.

Det är på alla sätt och vis en bättre film än Willow. Okej, kanske inte för de personer som lider av en Val Kilmer-fetisch, men annars så.
Val... 8)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Nyx » fre apr 21, 2006 22:17

Rombat skrev:
noike skrev:
Nyx skrev:Och ja, jag har sett Dragonslayer för länge sen men är ändå smått tveksam till om den platsar på min lista.

Det är på alla sätt och vis en bättre film än Willow. Okej, kanske inte för de personer som lider av en Val Kilmer-fetisch, men annars så.
Val... 8)

Han har långt svart hår i den filmen. I rest my case... :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör apr 22, 2006 0:31

Grizzly Man var förmodligen den bästa och mest bisarra film jag har sett på hela året så här långt. Sällan har en film fått mig att skratta så mycket och samtidigt fundera så hårt. I början känns hela ämnet och människorna i filmen så totalt sjuka att man automatiskt tänker att det nästan måste vara en fejkdokumentär, men ju längre filmen går desto mer fascinerande (om än inte sympatisk) blir Timothy Treadwell, mannen som envisas med att leva i naturen bland björnarna, trots att det inte verkar nyttja någon, inklusive björnarna. Det finns ingenting jag älskar mer än när en film perfekt lyckas med den här sortens bisarra blandning, att samtidigt få en att skratta så man gråter åt något och ändå lyckas ta det på fullkomligt allvar. Hur Werner Herzog får den här filmen att fungera är helt bortom mig, men det gör den, och det blir en sann upplevelse.

4½ av 5.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör apr 22, 2006 0:33

Åh, vad avundsjuk jag blir! Har velat se den här filmen hur länge som helst nu och den lär inte gå upp på bio här i Svall! Gah!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör apr 22, 2006 0:35

AKS skrev:Åh, vad avundsjuk jag blir! Har velat se den här filmen hur länge som helst nu och den lär inte gå upp på bio här i Svall! Gah!


Vill du ha den kan vi nog fixa det, men jag vet att du brukar vara lite kinkig med långfilm och sådana metoder. Gäller det även dokumentärer?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör apr 22, 2006 0:42

Ja, det gör nog det. Jag lär vänta. Den enda film jag laddat ner hittills är Brokeback Mountain och den såg jag ändå på bio till slut. Ja, och Oldboy laddade jag också hem, men sen såg jag den inte förrän jag köpte den på DVD. Den enda nedladdade film jag sett i mitt liv är The Descent som jag lånade av en arbetskamrat. Jag vet inte varför det är så då jag gladeligen laddar hem musik och tv-serier...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » lör apr 22, 2006 0:49

AKS skrev:Jag vet inte varför det är så då jag gladeligen laddar hem musik och tv-serier...
Gillar inte att ladda ner musik, åtminstone inte mer en en antal låtar som smakprov. Tycker det förstör så mycket att inte kunna sitta med en booklet och ett cdfodral. Jag känner iaf att jag inte ger musik samma chans när jag laddar ner en hel skiva. Det kanske är mitt fel iof, ni andra håller kanske inte med om detta.

(ojdå, det var kanske lite fel tråd...)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör apr 22, 2006 0:53

Så kände jag i början också. Men nu så är jag beroende av att ladda ner musik, men visst saknar jag den där känslan att bläddra igenom ett texthäfte och imponeras av artwork och foton etc.

(ojdå, det var kanske lite fel tråd...)


På Buffyforum är det alltid rätt tråd! ;)

(Sorry, moderatorer... var bara tvungen.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör apr 22, 2006 0:57

AKS skrev:Så kände jag i början också. Men nu så är jag beroende av att ladda ner musik, men visst saknar jag den där känslan att bläddra igenom ett texthäfte och imponeras av artwork och foton etc.


Alltså, jag har samma princip oavsett det gäller musik, film eller TV: är det tillräckligt bra köper jag det absolut på riktigt, även om jag laddade ner det först. Såklart man vill ha den riktiga förpackningen, texthäften o.s.v. Se sina favoritfilmer och sin favoritmusik stå i bokhyllan. Men jag har inget emot att först ha sett filmen/lyssnat på musiken i en nedladdad version.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör apr 22, 2006 1:31

AKS skrev:På Buffyforum är det alltid rätt tråd!

Jag tror det luktar tagline, banne mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » lör apr 22, 2006 1:43

Underworld Evolution. *Suck. Det görs inte fantasy som på 80-talet längre... :rolleyes:
Saknar story och är en lång serie meningslös action. Inte lika snygg som ettan heller. Trist.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör apr 22, 2006 10:12

adolvsson skrev:
AKS skrev:På Buffyforum är det alltid rätt tråd!

Jag tror det luktar tagline, banne mig.


Oh! Jag känner mig enormt smickrad. Trevlig känsla. :)

Nyx håller helt med om Underworld: Evolution. I går då jag och min kompis kom ut från biografen så sa jag i princip precis det du sa: "För lite handling, för mycket action." Det är det som är andra filmens stora problem. Den var lite jobbig att se ibland. (4/10)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » lör apr 22, 2006 14:52

AKS skrev:Nyx håller helt med om Underworld: Evolution. I går då jag och min kompis kom ut från biografen så sa jag i princip precis det du sa: "För lite handling, för mycket action." Det är det som är andra filmens stora problem. Den var lite jobbig att se ibland. (4/10)

Och det blir lite för voyeuristiskt för min smak när regissören så uppenbart njuter av att visa upp sin vackra fru genom en närgången kamera. Det blir lite omdömeslöst ibland och jag blir iallafall trött på Kate B:s ständigt öppna plutfiskmun och hade önskat att hon fått lite ordentlig personregi istället för en dyrkande kameralins!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » lör apr 22, 2006 16:02

The Matador: Har någon sett den här? En film som dök upp från i princip ingenstans och helt fick mig att tappa hakan. Det här var nog den bästa filmroll jag sett Pierce Brosnan i, han är helt jävla briljant. Bond är en tönt i jämförelse med Julian Noble.
Om jag har någon invändning mot filmen är det att den, trots det ofta ganska tunga innehållet, kändes lite lättvindig, och de gravallvarliga scenerna, särskilt den allra sista, funkade inte riktigt. Men bortsett från det: lysande film!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Glorificus » lör apr 22, 2006 18:12

Ooh, jag upptäckte precis att The Princess Bride är på tv i kväll. 23:55 på SVT1. Haha.. Bleka dödens minut på svenska.
Det blir passande senlördags-underhållning när man bara tänkt slappa. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav adolvsson » sön apr 23, 2006 2:34

Invasion of the Body Snatchers (1956)
Det är något speciellt med b-rullar från 50-talet, såväl halvdant skådespeleri som haltande intern logik blir charmigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » sön apr 23, 2006 7:27

Såg äntligen Crash igår. Hade inte sett den innan pga att den förra filmen jag såg som hette Crash var ett enda långt lidande. Fast den här Crash var ju rentav skitbra.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » sön apr 23, 2006 9:00

Vilken Crash såg du nu, och vilken Crash var den du såg förra gången?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » sön apr 23, 2006 9:22

caffeineaddict skrev:Vilken Crash såg du nu, och vilken Crash var den du såg förra gången?
Den jag såg nu var den från 2005. Den förra var Cronenbergs film. Jag vet att det nog finns en och en annan här som inte gillar när man snackar skit om Cronenberg, men den filmen sög narig torrsprucken kängurupung.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav eriked » sön apr 23, 2006 11:28

Nyx skrev:Underworld Evolution. *Suck. Det görs inte fantasy som på 80-talet längre... :rolleyes:
Saknar story och är en lång serie meningslös action. Inte lika snygg som ettan heller. Trist.
Gick och såg den igår. Hade självklart näst intill omöjligt låga förväntningar på den. Och jag tror den lyckades överträffa dessa! Håller med i allt du sa men tycker ändå att det var ganska trevlig. Troligtvis på grund av det ganska grafiska våldet. 5/10 tycker jag nog.

Har inte sett ettan.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dizzy » sön apr 23, 2006 11:44

Glorificus skrev:Ooh, jag upptäckte precis att The Princess Bride är på tv i kväll. 23:55 på SVT1.

Så suverän. Har alldeles nyligen "upptäckt" att Mandy Patinkin ju är med i den ("My name is Inigo Montoya...") :D
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby
 
Inlägg: 542
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » sön apr 23, 2006 12:57

dizzy skrev:
Glorificus skrev:Ooh, jag upptäckte precis att The Princess Bride är på tv i kväll. 23:55 på SVT1.

Så suverän. Har alldeles nyligen "upptäckt" att Mandy Patinkin ju är med i den ("My name is Inigo Montoya...") :D

Mandy Patinkin regerar, i såväl DLM, Criminal Minds och som musikalartist! :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » sön apr 23, 2006 16:33

RalfiParpa skrev:The Matador: Har någon sett den här? En film som dök upp från i princip ingenstans och helt fick mig att tappa hakan. Det här var nog den bästa filmroll jag sett Pierce Brosnan i, han är helt jävla briljant. Bond är en tönt i jämförelse med Julian Noble.
Om jag har någon invändning mot filmen är det att den, trots det ofta ganska tunga innehållet, kändes lite lättvindig, och de gravallvarliga scenerna, särskilt den allra sista, funkade inte riktigt. Men bortsett från det: lysande film!

Jag "skaffade" den efter jag hade läst det där. Håller med om vartenda ord, den var riktigt bra, med bara några mindre brister. Brosnan rockar, verkligen slöseri med skådespelartalang på Bond.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Glorificus » mån apr 24, 2006 5:12

caffeineaddict skrev:Grizzly Man var förmodligen den bästa och mest bisarra film jag har sett på hela året så här långt. Sällan har en film fått mig att skratta så mycket och samtidigt fundera så hårt. I början känns hela ämnet och människorna i filmen så totalt sjuka att man automatiskt tänker att det nästan måste vara en fejkdokumentär, men ju längre filmen går desto mer fascinerande (om än inte sympatisk) blir Timothy Treadwell, mannen som envisas med att leva i naturen bland björnarna, trots att det inte verkar nyttja någon, inklusive björnarna. Det finns ingenting jag älskar mer än när en film perfekt lyckas med den här sortens bisarra blandning, att samtidigt få en att skratta så man gråter åt något och ändå lyckas ta det på fullkomligt allvar. Hur Werner Herzog får den här filmen att fungera är helt bortom mig, men det gör den, och det blir en sann upplevelse.

4½ av 5.

Har precis sett Grizzly Man och håller med om att det är en upplevelse av det ovanliga slaget... Treadwell är så härlig och samtidigt så obehagligt fascinerande. Det en av kvinnorna som intervjuades sa verkar vara nära sanningen - att han hade närmast religiösa upplevelser när han levde i naturen. Men visst fick man skratta mycket också...
"It's beautiful, it's sad, it's tragic. I love that bee."
"Well, the bee moved! ... Was it.. sleeping?"


Buffy 7x16
Jag fick Andrew-i-Storyteller-vibbar från den överdramatiska sidan av Treadwells personlighet. Roande. Men lite oroande på samma gång.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Garim » mån apr 24, 2006 15:54

Hittade just en nyuppsatt site för X-Men: The Last Stand. Riktigt riktigt snyggt gjord tycker jag. Kolla in: http://www.x-menthelaststand.com/
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav madskellig » mån apr 24, 2006 20:17

Garim skrev:Hittade just en nyuppsatt site för X-Men: The Last Stand. Riktigt riktigt snyggt gjord tycker jag. Kolla in: http://www.x-menthelaststand.com/


ooh, snyggt! Är löjligt peppad inför x-men 3, även fast Bryan Singer övergav oss för stålmannen (a.k.a den mest ointressanta superhjälten någonsin)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Djehuti » ons apr 26, 2006 20:42

Trailer for skräckisen Pulse (remake av japanska "Kairo") med Kristen Bell (:lovebunny:) och Christina Milian (:lovebunny:).
http://www.imdb.com/title/tt0454919/trailers

Kan nog vara ganska bra faktiskt.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron