How I Met Your Mother

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

How I Met Your Mother

Inläggav HeY » tis sep 20, 2005 17:43

Chockad över att Ally's nya serie inte finns som tråd ännu. Är det ngn som har sett piloten ännu, jag ska se den ikväll :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Re: How I Met Your Mother

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 17:45

HeY skrev:Chockad över att Ally's nya serie inte finns som tråd ännu. Är det ngn som har sett piloten ännu, jag ska se den ikväll :D


Är du också chockad över att vi diskuterar en hel del serier i "Andra Serier"-tråden?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: How I Met Your Mother

Inläggav HeY » tis sep 20, 2005 17:48

noike skrev:
HeY skrev:Chockad över att Ally's nya serie inte finns som tråd ännu. Är det ngn som har sett piloten ännu, jag ska se den ikväll :D


Är du också chockad över att vi diskuterar en hel del serier i "Andra Serier"-tråden?


Självklart förstår jag att ni gör det, men det var inte det jag skrev eller hur.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis sep 20, 2005 18:09

Nej, men allt behöver inte en egen tråd. Är det många som tittar och diskuterar är det mycket lättare att bryta ut det ur en mer allmän tråd. Vi har inte en tråd om Two Guys and a Girl heller, och den förtjänar en egen tråd mer än så länge. Vi behöver inte ha trådar om alla serier, hellre en för lite än att fi har mängder med trådar där tre personer gjort ett inlägg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tis sep 20, 2005 19:54

Jag hatar trådar för serier. Dom flesta behöver inte en egen. Det är mycket lättare och skönare att kunna skriva allt i "andra serier".
Det jag inte gillar med tv-land är att dom har ett eget forum för varje serie när varje serie inte ens behöver en tråd var enligt min mening.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Noam » tis sep 20, 2005 20:56

såg precis 1x01
Helt klart en serie värd att fortsätta kolla på.. väldigt komiska tidshopp mellan dejten och snacket med kompisarna. Oliv-teorin var väl för gullig :)
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav adolvsson » ons sep 21, 2005 4:49

caffeineaddict skrev:Okej, mot så gott som alla odds (och med risk för att bli det nya mobboffret) tyckte jag om How I Met Your Mother. Ordentligt. Grym cast (Segel & Aly är guld, jag har inte fattat att Neil Patrick Harris är rolig förrän nu, men det är han, och whatshisname i huvudrollen var också bra), flera skratt, ovanligt och charmigt upplägg för en komediserie. Damn. Det där kom bakifrån vänster. Hade inte väntat mig att se mer än första avsnittet av den här, men det kommer jag definitivt att göra. Den största bristen är den mest uppenbara, den har ett laugh track. Annars, återigen, damn!

Det var flera som uttryckte sig om HIMYM i Andra serier-tråden, men jag citerar kaffekickens inlägg därifrån för... hey, jag håller i stort sett med helt och hållet.

Var lite tveksam i början av avsnittet, och blev faktiskt lite förvånad när jag insåg att jag satt och skrattade högt. Nej, det bröt inte formen, och härifrån kan det nog gå åt ungefär två olika håll. Antingen fastnar den i gammal sitcom form och blir snabbt oerhört ointressant, eller tar den tag i vad som kan göra den speciell och utvecklas till något riktigt bra. Antingen blir det en Everybody Loves Raymond, eller en Two Guys and a Girl. Typ.

För Alys skull, och vår, vore det naturligtvis trevligast med det sistnämnda, men samtidigt kan jag inte låta bli att hoppas bara lite lite att HIMYM snart läggs ner. Jag menar, Aly hör ju hemma någon helt annanstans, t ex Veronica Mars. Det är ju uppenbart. Mm.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons sep 21, 2005 17:21

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Okej, mot så gott som alla odds (och med risk för att bli det nya mobboffret) tyckte jag om How I Met Your Mother. Ordentligt. Grym cast (Segel & Aly är guld, jag har inte fattat att Neil Patrick Harris är rolig förrän nu, men det är han, och whatshisname i huvudrollen var också bra), flera skratt, ovanligt och charmigt upplägg för en komediserie. Damn. Det där kom bakifrån vänster. Hade inte väntat mig att se mer än första avsnittet av den här, men det kommer jag definitivt att göra. Den största bristen är den mest uppenbara, den har ett laugh track. Annars, återigen, damn!

Det var flera som uttryckte sig om HIMYM i Andra serier-tråden, men jag citerar kaffekickens inlägg därifrån för... hey, jag håller i stort sett med helt och hållet.

Var lite tveksam i början av avsnittet, och blev faktiskt lite förvånad när jag insåg att jag satt och skrattade högt. Nej, det bröt inte formen, och härifrån kan det nog gå åt ungefär två olika håll. Antingen fastnar den i gammal sitcom form och blir snabbt oerhört ointressant, eller tar den tag i vad som kan göra den speciell och utvecklas till något riktigt bra. Antingen blir det en Everybody Loves Raymond, eller en Two Guys and a Girl. Typ.

För Alys skull, och vår, vore det naturligtvis trevligast med det sistnämnda, men samtidigt kan jag inte låta bli att hoppas bara lite lite att HIMYM snart läggs ner. Jag menar, Aly hör ju hemma någon helt annanstans, t ex Veronica Mars. Det är ju uppenbart. Mm.


Håller med, det var oerhört kul och bra men Aly hör hemma i en större serie.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons okt 12, 2005 23:24

1x04
Tycker det var riktigt roligt. Detta måste nog (ihop med Living With Fran) vara den roligaste kort komedi seriena som går nu. Alyson var rolig och hon som kunde "Gorilla-kampsport" var ganska kul när hon gav honom stryk :P

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 15:26

HeY skrev:1x04
och hon som kunde "Gorilla-kampsport" var ganska kul

Jag tror att det var gerilla och inte gorilla det gällde.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor okt 13, 2005 17:12

LWes skrev:
HeY skrev:1x04
och hon som kunde "Gorilla-kampsport" var ganska kul

Jag tror att det var gerilla och inte gorilla det gällde.


Jaha, opps :oops:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

e den bra eller

Inläggav Fullcab » tor okt 13, 2005 18:38

FIck precis hem how i met your mother e det nå bra eller
Fullcab
Demon Fodder
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 okt 2005

Re: e den bra eller

Inläggav CheeseGuy » tor okt 13, 2005 18:58

Fullcab skrev:FIck precis hem how i met your mother e det nå bra eller

Välkommen!

Om du har avsnittet kan du väl se själv? Det är ju bara 20 minuter eller nåt. Själv tycker jag att det var helt okej.

Sen är det inte fel att (i alla fall försöka) stava rätt och använda skiljetecken och sånt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Re: e den bra eller

Inläggav Peppe » tor okt 13, 2005 19:01

Stava rätt eller dö! :D
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav LWes » tor okt 13, 2005 19:18

Jag tycker att serien har varit bra och rolig hittills. Inte bland dom roligaste komediserierna som går nu, men den är trevlig och mysig.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinder » tor okt 13, 2005 22:56

HeY skrev:
LWes skrev:
HeY skrev:1x04
och hon som kunde "Gorilla-kampsport" var ganska kul

Jag tror att det var gerilla och inte gorilla det gällde.


Jaha, opps :oops:


Nu var det några dar sedan jag såg avsnittet så jag minns inte säkert men
jag uppfattade det som att de sa Krav Maga (kan minnas/hört fel) som är en riktig kampsport. Mer att läsa om den finns t.ex. här:
länk


Serien i sig vet jag inte riktigt om jag gillar eller ej, den är ganska harmlös och tiden går ganska snabbt när man ser den men tycker skämten oftast ena känns väldigt krystade eller så kan man se dem komma en mil i förväg. Kommer nog att fortsätta följa den ett tag till i alla fall, avsnitten är ju ganska korta så jag brukar passa på att se den när jag äter.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav HeY » tis okt 18, 2005 22:16

1x05

Riktigt bra och roligt avsnitt. Har alltid gillat "party-komedier", det är nästa alltid kul (ex. Joey, Angel).

Det var riktigt kul när Barney dansade hur länge som helst med en tjej och bara gned sig mot henne och allting och sedan när hon vände sig om efter hur lång tid som helst så var det hanns kusin :D

Lillys och Robins sätt att komma in i klubben var ju riktigt smidigt också, synd att vi killar inte kan göra så ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fanimej » fre nov 04, 2005 12:51

Den verkar lovande den här serien... Sen att se Aly som någon annan än Willow är, uppfriskande..

Såg precis för några veckor sen "Harold And Kumar Go To White Castle" En film, där Neil Patrick Harris är med... hehe, där spelar han inte alls någon slags "uptight but loose Niles Crane wannabe" De ser faktist rätt lika ut..


1x05: "I rather take a pee in the gutter over julia roberts anyday" :D
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 23 jan 2005
Ort: Köping

Inläggav caffeineaddict » tis feb 07, 2006 7:22

Trevlig, men inte oväntad guest star i kommande How I Met Your Mother: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis feb 07, 2006 11:51

caffeineaddict skrev:Trevlig, men inte oväntad guest star i kommande How I Met Your Mother: http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

JAAA! Förutom att jag inte ser How I Met Your Mother, men jag funderar på att göra det nu. (Jag såg de två första avsnitten i höstas och gillade faktiskt.) Sen hoppas jag verkligen att han lyckas hoppa på någon annan serie till hösten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav LWes » tis feb 07, 2006 17:24

How I Met Your Mother är bra! Det är så bra att man inte vill att det ska ta slut! Jag hoppas att den överlever tills nästa säsong, det förtjänar den verkligen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tis feb 07, 2006 20:14

Alexis, suit up! 8)

Och han ska vara med i flera avsnitt. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » tis feb 07, 2006 20:26

Glorificus skrev:Alexis, suit up! 8)

Och han ska vara med i flera avsnitt. :D

Awsome
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons mar 08, 2006 16:24

Hoppas detta inte postats förut.

How I Met Your Mother får intressant gästskådespelare: Amy Acker I samma avsnitt är även Alexis Denisof med. Cool! Hoppas de har nån scen ihop för då kanske t.o.m. jag tar och laddar ner.

zap2it
Senast redigerad av AKS ons mar 08, 2006 16:26, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » ons mar 08, 2006 16:26

AKS skrev:Hoppas detta inte postats förut.

How I Met Your Mother får intressant gästskådespelare: Amy Acker

zap2it


Oh yes!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » ons mar 08, 2006 16:26

När är det Alexis ska vara med? Eller har det redan varit? Känns som jag borde se det/de avsnitten. Detta också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons mar 08, 2006 17:41

Illyria skrev:När är det Alexis ska vara med? Eller har det redan varit? Känns som jag borde se det/de avsnitten. Detta också.

Jag vet inte om han är med i fler än ett avsnitt, däremot är han definitivt med i säsongsavslutningen, tillsammans med den andra skådisen som AKS nämnde. Quite the reuinion. Jag har inte sett HIMYM sen piloten, men det där kommer jag naturligtvis ladda ner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons mar 08, 2006 17:49

Jag såg piloten och det var inget jag fastnade för, men det får väl bli säsongsfinalen nu också. Lagom. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » ons mar 08, 2006 19:36

Alexis är med i två avsnitt, enligt Aly.
Kul med den andra gästskådisen också!! :D

Jag gillar HIMYM, man får skratta några gånger i varje avsnitt och det finns en värme kring karaktärerna... Eller som Joss säger:
How I Met Your Mother! I'm truly addicted. "Don't be a hero, Sherbotsky!" Come ON, people!


Och från en februari-artikel borta på Zap2it:
Hannigan reveals "How I Met Your Mother" has passed muster with one particularly harsh critic, "Buffy" creator Joss Whedon, who started his TV career writing such sitcoms as "Roseanne" and "Parenthood."

"That's why he's so jaded," Hannigan says, "and why he's so hard to please. I never thought I'd be on a show that Joss liked, but I've done that. I can't believe it. He said, 'I'm loving it.' He said it's on their TiVo list, for season pass."

Whedon recently made a cameo appearance on UPN's "Veronica Mars," on which Hannigan has a recurring role. Might he do the same for "How I Met Your Mother"?

"We've got to work on his cameo," Hannigan says. "That would be awesome. The fact that he likes this show is ridiculously huge."

8) 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » ons mar 08, 2006 19:49

Glorificus skrev:Jag gillar HIMYM, man får skratta några gånger i varje avsnitt och det finns en värme kring karaktärerna... Eller som Joss säger:
How I Met Your Mother! I'm truly addicted. "Don't be a hero, Sherbotsky!" Come ON, people!

Jag börjar tro att Joss är infekterad av Lwes-viruset: majoriteten av alla serier är bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare